Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

ΚΑΙ ΟΜΩΣ…………….


Της Αλεξάνδρας Ηλιοπούλου*
Αθήνα, 30 Δεκεμβρίου 2009
Ακούγεται συχνά ότι η σημερινή Νεολαία έχει «παραστρατήσει», τεμπελιάζει, αδιαφορεί, δεν εφοδιάζεται για το μέλλον της. Δεν θρησκεύεται, δεν είναι κοντά στην οικογένεια, δεν έχει πατριωτισμό, δεν σπουδάζει, ενδιαφέρεται μόνο για να «καλοπερνάει», ζει με τα λεφτά του μπαμπά και της μαμάς. Ακούγεται μια σειρά κατηγοριών, που φτάνουν μέχρι του βαθμού της αδικίας, που δεν αποδίδουν την πραγματικότητα.
Από ό,τι ακούμε από τους μεγαλύτερούς μας,  τα ίδια ακουγόντουσαν και για τις προηγούμενες γενιές. Ζώντας μέσα στα νέα παιδιά, παρατηρώ ότι σχεδόν όλα έχουν ανησυχίες για το μέλλον τους. Φροντίζουν για αυτό, εργάζονται όσο μπορούνε. Αποτελούν αναπόσπαστο κομμάτι της οικογένειας, συμμετέχουν στα θέματα, τα προβλήματα και συμβάλλουν στη λύση τους. Μιλάνε και νοιάζονται για τα εθνικά μας θέματα.
Όλα στο μέτρο των δυνατοτήτων και των γενικότερων συνθηκών της σημερινής ζωής. Μπορεί να μην πηγαίνουν κάθε Κυριακή στην Εκκλησία, αλλά δεν είναι αποκομμένα από το Χριστιανικό θρησκευτικό συναίσθημα. Μπορεί να μην απειλούν όποιον επιβουλεύεται την ακεραιότητα των συνόρων της Πατρίδας μας, αλλά δεν διανοούνται αν χρειασθεί να μην την υπερασπισθούν με θυσία. Μπορεί να μην ανταγωνίζονται τους ξένους που εισέρρευσαν  στην Ελλάδα μας σε κάθε είδους εργασία, αλλά δεν είναι φυγόπονα. Μπορεί να μην φοιτούν στα Πανεπιστήμια καθημερινά, όπως θα έπρεπε - κι αυτό εξαιτίας και άλλων λόγων - αλλά δεν εγκαταλείπουν τις σπουδές τους. Γενικά έχουμε μια θα έλεγα πολύ αξιοπρόσεκτη και ζωντανή νεολαία. Ανήσυχη, χαρούμενη, δημιουργική. Υπολογίσιμη και αξιόπιστη. Πολλές φορές αντιδραστική, ακόμα και  σε ανεπίτρεπτο βαθμό. Βεβαίως συζητάνε περιττά πράγματα στα μπαρ και χορεύουν ανέμελα στα κέντρα διασκεδάσεως. Ξενυχτάνε και υπερβάλλουν σε όλες τις εκφάνσεις, αλλά τότε δεν θα ήμασταν νέοι. Γεμίσαμε όμως κι αυτές τις Γιορτές των Χριστουγέννων τους ναούς.  Χαρήκαμε το σπίτι με τις οικογένειές μας. Δεχτήκαμε φίλους και συγγενείς. Αλλά βεβαίως και μιλήσαμε υπερβολικά στα κινητά μας τηλέφωνα και φροντίσαμε ακόμη περισσότερο το ντύσιμό μας. Και δεν ξεκολλήσαμε από τις οθόνες των υπολογιστών μας. Όμως χαρίσαμε και δεχτήκαμε δώρα, δώσαμε και πήραμε ζωή και χαρά από τις Γιορτές. Μετέχει ενεργά και ποικίλα, ακούραστα με πνεύμα προόδου, η Νεολαία μας στην προσπάθεια για τη βελτίωση του τρόπου ζωής, στην προς το καλό εξέλιξη της Κοινωνίας μας. Αγωνίζεται με ειρηνικά μέσα για να φτάσουμε σε ένα Κόσμο που να είναι συνεχώς ευχάριστος. Όπως αυτές οι μέρες οι  γιορτινές, που περνάμε κάθε χρόνο τις ίδιες ημερομηνίες. Και μαζί με τις ενέργειες και η εγκάρδια Ευχή για ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ και ΧΡΟΝΙΑ ΚΑΛΥΤΕΡΑ.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΑ ΗΛΙΟΠΟΥΛΟΥ
Η Αλεξάνδρα Ηλιοπούλου είναι τεταρτοετής στη «Σχολή Διεθνών και Ευρωπαϊκών Σπουδών» του Παντείου Πανεπιστημίου Αθηνών.                  

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Οι «μπουκαδόροι» του Υπουργείου Άμυνας

Του Χρήστου Καπούτση Υπάρχουν όρια στην παρακμή, στη σήψη , στη βλακεία; Υπάρχει κάποιο οριακό σημείο, που δεν μπορεί να ξεπεραστεί; Δύσκολη η απάντηση, αφού και σε αυτό τον τομέα,    οι «δυνατότητες» των ανθρώπων είναι απεριόριστες. Ωστόσο, συνιστά έσχατο σημείο παρακμής και παραλογισμού, η εκθεμελίωση θεσμών, η απαξίωση αρχών και η τυφλή βία εναντίον ανθρώπων. Αναφέρομαι στην βίαιη εισβολή   κάποιων απόστρατων στο Υπουργείο Εθνικής Άμυνας, φαινόμενο πρωτοφανές παγκοσμίως!! Η περιοριστική δημοσιονομική πολιτική της Κυβέρνησης πλήττει τους Δημόσιους υπαλλήλους και του ευρύτερου και του στενού Δημόσιου τομέα. Άρα και τους στρατιωτικούς, εν ενεργεία και απόστρατους. Οι απόστρατοι υποστηρίζουν ότι έχουν μειωθεί οι συντάξιμες αποδοχές τους κατά 40%. Πιθανόν να έχουν δίκαιο. Όμως το ίδιο έχει συμβεί και με ΟΛΟΥΣ τους συνταξιούχους του Δημόσιου τομέα.    Οι απόστρατοι ζητούν να εξαιρεθούν από τις μειώσεις των αποδοχών τους, επειδή υπηρέτησαν στις Έν...

Είχε Δίκιο η Αντιγόνη ή ο Κρέων;

Επανερχόμαστε   στα παλιά ερωτήματα. Είχε άραγε κάπου δίκιο η Αντιγόνη (ή εξ ολοκλήρου δίκιο); Και είχε άραγε ο Κρέων κάποιο άδικο (ή εξ ολοκλήρου άδικο); Δεν είναι βέβαιο ότι αυτά είναι τα πιο ενδιαφέροντα ερωτήματα που θα μπορούσε κανείς να θέσει για το έργο, τουλάχιστον έτσι ωμά διατυπωμένα. Ή μάλλον θα μπορούσε ο Σοφοκλής ο ίδιος να τα έχει κάνει πιο ενδιαφέροντα —και πιο δύσκολα— όμως οι επιλογές του ήταν άλλες. Υπήρχε σύγκρουση —μια σύγκρουση εγελιανού τύπου— μεταξύ των δικαιωμάτων της οικογένειας και των δικαιωμάτων της πολιτείας. Και αρχικά φαίνεται σαν ο Σοφοκλής να πρόκειται να αναπτύξει το έργο του με βάση αυτή τη σύγκρουση, όταν η Αντιγόνη εμφανίζεται στον Πρόλογο του δράματος προσηλωμένη ειδικά στην οικογένεια και έκδηλα αδιάφορη απέναντι στην πολιτεία, ενώ ο Κρέων με το διάγγελμα του αμέσως μετά την Πάροδο (πολύ σημαντική τοποθέτηση σε αρχαίο ελληνικό δράμα) αναλαμβάνει τη θέση του εκφραστή της πόλεως, με την έκκληση έξαφνα που απευθύνει να υποταχθούν οι προσω...

Ο Κουρτ Γκέντελ Godel ΚΑΙ Το θεώρημα της μη πληρότητας και οι πεπερασμένες δυνατότητες του ανθρώπινου μυαλού

ο Godel έδειξε ότι σε οποιοδήποτε τυπικό σύστημα, υπάρχει πάντα μια δήλωση για τους φυσικούς αριθμούς που είναι αληθινή, αλλά που δεν μπορεί να αποδειχθεί στο σύστημα. Με άλλα λόγια, τα μαθηματικά δεν θα είναι ποτέ το αυστηρό κι ακλόνητο σύστημα που οι μαθηματικοί ονειρεύονταν επί χιλιετίες. ο πολυπόθητος στόχος της διαμόρφωσης ενός τέλειου τυπικού συστήματος αποκαλύπτεται ότι είναι χιμαιρικός. Όλα τα τυπικά συστήματα - τουλάχιστον αυτά που είναι αρκετά ισχυρά να είναι ενδιαφέροντα - αποδεικνύονται ελλιπή επειδή είναι σε θέση να διατυπώσουν δηλώσεις που λένε για το εαυτό τους ότι δεν μπορούν να αποδειχθούν. Αυτό, εν συντομία, εννοούμε όταν λέμε ότι ο Godel το 1931 κατέδειξε τη «μη πληρότητα των μαθηματικών». Δεν είναι ακριβώς τα μαθηματικά τα ίδια που δεν έχουν πληρότητα, αλλά οποιοδήποτε τυπικό σύστημα που προσπαθεί να συλλάβει όλες τις αλήθειες των μαθηματικών σε πεπερασμένο σύνολό αξιωμάτων και κανόνων . Ίσως πλέον αυτό να μη μας κλονίζει τόσο, αλλά για τους μαθηματικούς στ...