Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Συνέντευξη ΑΝΥΠΕΞ, κ. Δ. Δρούτσα, στη σλοβακική εφημερίδα " SME "

Δημοσιογράφος: Το τεράστιο ελληνικό χρέος προκλήθηκε, σύμφωνα με οικονομολόγους, από τον υπερβολικό αριθμό εργαζομένων και τις πλουσιοπάροχες αποδοχές στον δημόσιο τομέα. Σκέφτεται η κυβέρνηση περικοπές στον τομέα αυτό;

κ. Δ. Δρούτσας: Ο όρος «σκέφτεται» δεν είναι δόκιμος, επειδή ήδη έχουμε λάβει σειρά μέτρων για τη μείωση των δαπανών στο δημόσιο τομέα. Εκτός από τη διεύρυνση της φορολογικής βάσης και τον περιορισμό της φοροδιαφυγής, περιορίζουμε τα επιδόματα επί των μισθών και παγώνουμε τους μισθούς. Ένα άλλο μέτρο είναι ότι για κάθε πέντε εργαζόμενους που θα συνταξιοδοτούνται ή θα αποχωρούν θα προσλαμβάνουμε μόνον ένα. Θα αυξήσουμε επίσης το όριο εξόδου στη σύνταξη ώστε να προσεγγίζει το ευρωπαϊκό επίπεδο και να ανταποκρίνεται στο αυξανόμενο προσδόκιμο ζωής.


Δημοσιογράφος: Πώς θέλει η κυβέρνησή σας να πείσει τους πολίτες να αποδεχτούν τα αυστηρά μέτρα λιτότητας όταν το κόμμα σας, το ΠΑΣΟΚ (Πανελλήνιο Σοσιαλιστικό Κίνημα), δεν τα είχε συμπεριλάβει, πριν από τις εκλογές, στο πρόγραμμά του;


κ. Δ. Δρούτσας: Η συναίνεση κατά τη διάρκεια της κρίσης είναι ζωτικής σημασίας και οι Έλληνες κατανοούν την ανάγκη συστημικής αλλαγής. Ο δρόμος που ακολούθησε η προηγούμενη κυβέρνηση, επί πέντε έτη, οδήγησε στον γκρεμό και τώρα χρειαζόμαστε δραστικές μεταρρυθμίσεις για να ανατρέψουμε την πορεία. Τα μέτρα που λαμβάνουμε απαιτούν θυσίες από τον καθένα. Μπροστά μας υπάρχουν δύσκολοι καιροί αλλά θεωρώ ότι η συνεχιζόμενη στήριξη των Ελλήνων στη νέα κυβέρνηση αποδεικνύει την αποφασιστικότητά τους να αλλάξουν τη χώρα. Η Ελλάδα πρέπει να αλλάξει και οι Έλληνες το γνωρίζουν. Σύμφωνα με αυτό θα δράσουμε.


Δημοσιογράφος: Ποιά είναι η γνώμη σας για βοήθεια του Διεθνούς Νομισματικού Ταμείου προς την Ελλάδα;

κ. Δ. Δρούτσας: Θέλω να υπογραμμίσω ότι δεν ζητήσαμε κανένα δώρο, ούτε από το Διεθνές Νομισματικό Ταμείο ούτε από τους εταίρους μας στην Ευρωπαϊκή Ένωση. Παρουσιάσαμε τα αρχικά σχέδιά μας για την αναζωογόνηση της οικονομίας και οι εταίροι μας τα αποδέχθηκαν. Το πώς θα επιτευχθεί η εφαρμογή τους θα το δούμε στις κανονικές αξιολογήσεις που αρχίζουν την 15η Μαρτίου. Αυτό που τώρα ζητάμε από τους εταίρους μας είναι η πολιτική στήριξη για τα σκληρά μέτρα τα οποία λαμβάνουμε. Ζητάμε ξεκάθαρα, αδιαμφισβήτητα μηνύματα, τα οποία θα λάβουν σοβαρά υπ’ όψιν τους οι διεθνείς αγορές.


Δημοσιογράφος: Η Ελλάδα απέκτησε φήμη χώρας της οποίας η πολιτικοί δεν είναι σε θέση να διαχειριστούν τα δημόσια θέματα και τείνουν να παραποιούν τα στατιστικά στοιχεία. Τι σημαίνει αυτό για εσάς ως Αναπληρωτής Υπουργός Εξωτερικών;

κ. Δ. Δρούτσας: Καταρχήν - αν και δεν προτιθέμεθα να αγνοήσουμε τα λάθη του παρελθόντος - στο κρίσιμο σταυροδρόμι στο οποίο βρισκόμαστε σήμερα πρέπει να συγκεντρωθούμε πλήρως στο παρόν και το μέλλον. Η κυβέρνηση αυτή, από την αρχή, προσπαθεί να επεξεργασθεί σχέδιο αναζωογόνησης. Και βάση αυτού θα πρέπει να κριθούμε. Κύριος στόχος μας είναι η επανάκτηση της αξιοπιστίας μας. Η νέα κυβέρνηση του Γιώργου Παπανδρέου θα το καταφέρει.
Η σημερινή κατάσταση δεν με διευκολύνει στην άσκηση των καθηκόντων μου. Αλλά οι θέσεις μας στα θέματα εξωτερικής πολιτικής βασίζονται στο σεβασμό του Διεθνούς Δικαίου και αυτό σημαίνει ότι έχουν τη στήριξη των ξένων εταίρων μας. Μία από αυτές είναι η Ατζέντα 2014, η οποία επιδιώκει την επαναπροσέγγιση των βαλκανικών γειτόνων μας στην Ευρωπαϊκή Ένωση. Η πρωτοβουλία αυτή δέχεται την υποστήριξη των εταίρων μας στην Ένωση και των χωρών της περιοχής. Βάζουμε τάξη στο σπίτι μας και ταυτόχρονα συνεχίζουμε να χαίρουμε της εμπιστοσύνης των εταίρων μας στην εξωτερική πολιτική.


Δημοσιογράφος: Η Ελλάδα εδώ και μερικά χρόνια μπλοκάρει τις διαπραγματεύσεις ένταξης της πρώην Γιουγκοσλαβικής Δημοκρατίας της Μακεδονίας στην Ευρωπαϊκή Ένωση και το ΝΑΤΟ λόγω της διαφοράς περί το όνομα. Ο Ευρωπαίος Επίτροπος για τη διεύρυνση κ. Stefan Fule, την εβδομάδα αυτή, ανέφερε ότι έως τον Ιούνιο θα μπορούσε να έχει επιλυθεί το πρόβλημα. Πότε αναμένετε εσείς την επίλυση του;

κ. Δ. Δρούτσας: Η Ευρωπαϊκή Ένωση και το ΝΑΤΟ σε επίπεδο Αρχηγών Κρατών αποφάσισαν ομόφωνα ότι το πρόβλημα του ονόματος πρέπει να επιλυθεί πριν την ένταξη της πρώην Γιουγκοσλαβικής Δημοκρατίας της Μακεδονίας στους δύο οργανισμούς. Είπαν ότι το πρόβλημα πρέπει να επιλυθεί προς όφελος της σταθερότητας στην περιοχή. Για να αποκτήσετε ξεκάθαρη εικόνα της στήριξης της Ελλάδας στη διεύρυνση της Ένωσης θα πρέπει να κοιτάξετε την Ατζέντα 2014, η οποία αφορά σε όλα τα κράτη των δυτικών Βαλκανίων, συμπεριλαμβανομένης και της πρώην Γιουγκοσλαβικής Δημοκρατίας της Μακεδονίας.
Η Ελλάδα εδώ και χρόνια πιστεύει στη γρήγορη και αμοιβαία αποδεκτή λύση της διαφοράς για το όνομα. Ελπίζω ότι θα την έχουμε έως τον Ιούνιο. Εγώ θα χαιρόμουν να την είχα αύριο. Εάν τα Σκόπια προσέλθουν στο τραπέζι των διαπραγματεύσεων με δημιουργικό πνεύμα και καλή θέληση, λύση θα βρούμε – και γρήγορα μάλιστα. Μπορείτε να είστε σίγουρος ότι, μόλις επιλυθεί η διαφορά για το όνομα, η Ελλάδα θα τείνει σταθερή χείρα βοηθείας στη γειτονική χώρα, στην προσπάθειά της να ικανοποιήσει τις ευρωατλαντικές της φιλοδοξίες.

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Αναξίμανδρος (610-540 π.X.)

Γέννηση, θάνατος, άπειρο », 23 Μαΐου 2011 Επιστήμες / Μορφές της Επιστήμης & της Τεχνολογίας   Αναπληρωτής καθηγητής Ιστορίας και Φιλοσοφίας της Αστρονομίας και των Φυσικών Επιστημών - Πανεπιστήμιο Αθηνών Στράτος Θεοδοσίου Στην φιλοσοφία του Αναξίμανδρου, το άπειρο, που ήταν αθάνατον και ανώλεθρον, ήταν η πρωταρχική κοσμική ουσία από την οποία απορρέουν τα πάντα και στην οποία τελικά επιστρέφουν τα πάντα. Από αυτό γεννιούνταν και σε αυτό επέστρεφαν αλληλοδιαδόχως άπειροι κόσμοι. των Στράτου Θεοδοσίου, επίκουρου καθηγητή, και Μάνου Δανέζη , αναπληρωτή καθηγητή, Τμήμα Φυσικής – Πανεπιστήμιο Αθηνών και Milan Dimitrijevic , Astronomical Observatory of Belgrade, Serbia Την ίδια εποχή με τον Θαλή έδρασε, επίσης στην Μίλητο, ο μαθητής και διάδοχος στην Σχολή του, ο Αναξίμανδρος (610-540 π.X.), ο οποίος, όπως παραδέχονται όλοι οι μελετητές εκείνης της περιόδου, ήταν ισάξιος του διδασκάλου του και ο πρώτος που μαζί

Είχε Δίκιο η Αντιγόνη ή ο Κρέων;

Επανερχόμαστε   στα παλιά ερωτήματα. Είχε άραγε κάπου δίκιο η Αντιγόνη (ή εξ ολοκλήρου δίκιο); Και είχε άραγε ο Κρέων κάποιο άδικο (ή εξ ολοκλήρου άδικο); Δεν είναι βέβαιο ότι αυτά είναι τα πιο ενδιαφέροντα ερωτήματα που θα μπορούσε κανείς να θέσει για το έργο, τουλάχιστον έτσι ωμά διατυπωμένα. Ή μάλλον θα μπορούσε ο Σοφοκλής ο ίδιος να τα έχει κάνει πιο ενδιαφέροντα —και πιο δύσκολα— όμως οι επιλογές του ήταν άλλες. Υπήρχε σύγκρουση —μια σύγκρουση εγελιανού τύπου— μεταξύ των δικαιωμάτων της οικογένειας και των δικαιωμάτων της πολιτείας. Και αρχικά φαίνεται σαν ο Σοφοκλής να πρόκειται να αναπτύξει το έργο του με βάση αυτή τη σύγκρουση, όταν η Αντιγόνη εμφανίζεται στον Πρόλογο του δράματος προσηλωμένη ειδικά στην οικογένεια και έκδηλα αδιάφορη απέναντι στην πολιτεία, ενώ ο Κρέων με το διάγγελμα του αμέσως μετά την Πάροδο (πολύ σημαντική τοποθέτηση σε αρχαίο ελληνικό δράμα) αναλαμβάνει τη θέση του εκφραστή της πόλεως, με την έκκληση έξαφνα που απευθύνει να υποταχθούν οι προσωπικέ

O ΠΑΡΜΕΝΙΔΗΣ: Ο άνθρωπος μετά το θάνατό του δεν περνά στην ανυπαρξία, ο νεκρός δεν είναι «μηδέν», αλλά μετέχει στο «είναι» έχει την ικανότητα να αισθάνεται και αναμένει (μέσω της μετεμψύχωσης) την επιστροφή του στον ορατό κόσμο.

O ΠΑΡΜΕΝΙΔΗΣ Ο Παρμενίδης ήταν αρχαίος Έλληνας φιλόσοφος. Γεννήθηκε στην Ελέα της Μεγάλης Ελλάδας στα τέλη του 6ου αι. π.Χ., σε ένα περιβάλλον επηρεασμένο από τις απόψεις του Πυθαγόρα και του Ξενοφάνη. Θεωρείται η πλέον πρωτότυπη μορφή της προσωκρατικής σκέψης. Σε αντίθεση με τους Ίωνες φυσιολόγους δεν αναζητά την ενότητα του κόσμου σε μια φυσική ουσία, αλλά στην ίδια την «οντότητα» των πραγμάτων που μας περιβάλλουν, στο είναι όλων των όντων και όλων των πραγμάτων. Ο Παρμενίδης εκθέτει τη φιλοσοφία του σε έμμετρο λόγο (δακτυλικό εξάμετρο), επιθυμώντας πιθανώς να την παρουσιάσει ως αποτέλεσμα θείας αποκάλυψης. Στο προίμιο του ποιήματoς περιγράφεται το ταξίδι του ποιητή πάνω σε άρμα, καθοδηγούμενο από κόρες του ΄Ηλιου σε μια ανώνυμη θεά. Ακολουθεί η Αλήθεια, στην οποία μιλά η θεά επιχειρώντας μια προσέγγιση της καρδιάς της αλήθειας.     «αλλά ωστόσο θα μάθεις και τούτο, πως τα δοκούντα θα έπρεπε να είναι απολύτως δεκτά, όλα δεκτά στο σύνολό τους ως όντα». Παρουσιάζοντας τα φα