Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Η 71η Αερομεταφερόμενη Ταξιαρχία αποτελεί την άμεση αντίδραση της Ελλάδας

Του Χρήστου Καπούτση

Εάν η Ελλάδα δεχτεί στρατιωτική προσβολή σε οποιοδήποτε σημείο της Επικράτειας, τότε, την άμεση απάντηση με στρατιωτικά μέσα, θα δώσει η  71η Αερομεταφερόμενη Ταξιαρχία . Αποτελεί την αιχμή του δόρατος της μαχητικής  ισχύος του Στρατού Ξηράς.  Έδρα της Ταξιαρχίας είναι η Νέα Σάντα του νομού Κιλκίς. Στην θέση της Νέας Σάντας προϋπήρχε ο οικισμός Βολοβότ, ο οποίος κατοικούνταν από Τούρκους που έφυγαν με την ανταλλαγή πληθυσμών του 1923, για να έρθουν στη θέση τους Πόντιοι πρόσφυγες,  που προέρχονταν κυρίως από την περιοχή της Σάντας, γι’ αυτό άλλωστε έδωσαν στο νέο οικισμό την ονομασία Νέα Σάντα. Μάλιστα , με απόφαση του Ανώτατου Στρατιωτικού Συμβουλίου του Γενικού Επιτελείου Στρατού, η 71η Αερομεταφερόμενη Ταξιαρχία,  μετονομάστηκε  σε 71η Αερομεταφερόμενη Ταξιαρχία «ΠΟΝΤΟΣ». Η μετονομασία της Ταξιαρχίας έγινε προς τιμήν των απανταχού Ποντίων και των αγώνων που έδωσαν για την Πατρίδα.
 Το στρατιωτικό προσωπικό της  71η Αερομεταφερόμενης Ταξιαρχίας, είναι επιλεγμένο  με αυστηρά επαγγελματικά κριτήρια.  Κυρίως  αποτελείται,  από μόνιμα στελέχη. Η τοποθέτηση  στην 71η Αερομεταφερόμενη Ταξιαρχία, αποτελεί ιδιαίτερη τιμή για τους στρατιωτικούς, διότι  επιλέχτηκαν να υπηρετήσουν  σε έναν από τους πλέον αξιόμαχους Σχηματισμούς του Στρατού Ξηράς .
Η 71η Αερομεταφερόμενη Ταξιαρχία είναι εφοδιασμένη με σύγχρονα οπλικά συστήματα, προσαρμοσμένα όμως  στα χαρακτηριστικά και στις ιδιαιτερότητες, ενός Αερομεταφερόμενου Σχηματισμού.   Στόχος είναι  να   αποτελεί έναν ευέλικτο Σχηματισμό αμέσου αντιδράσεως, με σημαντική ισχύ πυρός, ο οποίος θα μπορεί να μεταφέρεται με ελικόπτερα και αεροσκάφη  και να αναπτύσσεται  επιχειρησιακά σε ελάχιστο χρόνο  σε οποιαδήποτε περιοχή του ελλαδικού χώρου.  Αποστολή της το άμεσο και καταλυτικό στρατιωτικό πλήγμα σε βάρος του επιτιθέμενου  εχθρού.
-  Διεθνείς Υποχρεώσεις.      Εκτός  όμως  από την Εθνική της αποστολή, η 71η Αερομεταφερόμενη Ταξιαρχία, έχει και διεθνείς υποχρεώσεις. Εκπαιδεύεται, αξιολογείται και έχει την  ετοιμότητα να  διαθέσει   τμήματα , στη  Δύναμη Άμεσης Αντίδρασης του ΝΑΤΟ (NRF-NATO Response Force), στα πλαίσια των εθνικών υποχρεώσεων της χώρας μας , έναντι της Συμμαχίας.  Το ΝΑΤΟ έχει συγκροτήσει την δύναμη NRF , ώστε να αντιμετωπίζει άμεσα διεθνείς κρίσεις , συμπεριλαμβανομένων και των επιχειρήσεων επιβολής της ειρήνης σε εμπόλεμες περιοχές,   της αποτροπής μαζικής μετανάστευσης,  του εμπορικού αποκλεισμού (embargo) και της υποστήριξης αντιτρομοκρατικών επιχειρήσεων.  Σε περίπτωση σοβαρής διεθνούς κρίσης,    που θα εμπλακεί στρατιωτικά το  ΝΑΤΟ ,  η ελληνική συμμετοχή, θα γίνει με  την 71η Αερομεταφερόμενη Ταξιαρχία.
- Έμβλημα της Ταξιαρχίας: Στο έμβλημα της Ταξιαρχίας απεικονίζεται, γεράκι με ανοικτά φτερά, έτοιμο να προσγειωθεί και δόρατα χιαστί, πλαισιωμένα από κλαδιά δάφνης. Συμβολίζουν, τη δυναμική επέμβαση της Ταξιαρχίας από αέρα σε κάθε μάχη. Το ρητό, «ΕΠΙ ΠΤΕΡΥΓΩΝ ΑΝΕΜΩΝ» σημαίνει «ΕΠΑΝΩ ΣΕ ΑΕΡΙΝΑ ΦΤΕΡΑ» και προέρχεται, από τον 103ο ψαλμό του Δαυίδ.
Κόκκινος μπερές:   Το διακριτικό γνώρισμα, των  στρατιωτικών που υπηρετούν στην 71η Αερομεταφερόμενη Ταξιαρχία είναι  ο κόκκινος μπερές.  Για την ιστορία να επισημάνουμε ότι, ο μπερές υπήρξε σύμβολο επαναστάσεως (φερόταν από τον Ernesto Che Guevara και το νεαρό Fidel Castro), αλλά και καλλιτεχνικής δημιουργίας (ο Salvador Dali, αλλά  και πολλοί άλλοι καλλιτέχνες, ακόμη και γυναίκες).   Η λέξη μπερές προέρχεται από τη γαλλική γλώσσα και  συγκεκριμένα, από το αρσενικό ουσιαστικό beret.    Σε στρατιωτική χρήση, με ακριβώς τη σημερινή του μορφή, ο μπερές κάνει την εμφάνισή του γύρω στα 1644 στους Αγγλικούς εμφύλιους πολέμους.

Σχόλια

  1. ο κόκκινος μπερές είναι ο στάνταρ των αερομεταφερόμενων δυναμεων του NATO ΡΕ ΑΣΧΕΤΕ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Ο κόκκινος μπερές φοριέται στον ελληνικό στρατό από το 1970, ίσως και κανένα χρόνο πριν, όταν δημιουργήθηκαν οι μονάδες εναερίων μεταφορών (ΜΕΑ).

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. χάθηκαν οι αρχαίες Ελληνικές φράσεις για το μοτο της 71ΤΑΞ και επέλεξαν ψαλμό του Δαυίδ???

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. eimai fantaros sti monoda purobolikou 116 a/m arguroupoli. . .i monoda mporw na pw pws einai arketa "maximi" alla tautoxrona dn sebete ka8o8ou ton fantaro. . .oi ep.op. pou uparxoun einai polloi alla oi mones upiresies pou kanoun einai peripolo (me kanadeza. .min kourastoun ki'olas) kai dneas allagis. . .pernw to tpen (tmhma proxorimenis ekpaideusis neosulekton) kai auti tin periodo koimomaste mono 2-3 wres tin hmera. . .einai aparedekto auto mia kai pigame ekei xwris na to epileksoume. .i monada eprepe na einai opws oles oi idikes dunameis, diladi na pigeneis me tin epilogi s alla dn to kanane etsi gia na stelnoun osous dn 8eloun na pane kupro mias kai oloi apo tin seira m pou dn pigame kupro mas esteilan ekei. . .epuikos aparadekto. . .

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. 116 αμ/μππ πυροβολικο αργυρουπολη κιλκις

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. οποιος νομιζει οτι η 71 αερομεταφερομενη ειναι μονο λογια ας ερθει αργυρουπολη 2010 γ εσσο 116 αμ/μππ πυροβολικο

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. το 1997-98 (252 σειρα)στο ταγμα της Λιμνης Δωιρανης (υπαρχει ακομα αραγε?) που ημουν στην νεο-ιδρυθησα τοτε 71η αερομεταφερομενη ταξιαρχια δεν υπηρχε ο κοκκινος μπερες.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. γαμω το στρατο και τους αχρηστους καραβανεδες σας

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Το 1997_1998, δεν υπήρχε κόκκινο μπερέ . Αλλά υπήρχε ένας Ταξ/ως με το όνομα τραχανατζης βάτραχος και Στρατοπεδάρχης Λαλαούνης επίσης βάτραχος. σκληρή εκπαίδευση. Το μόνο κριτήριο που ήταν κενουριο τότε ήταν τα μαγειρεία. Είμαι υπερήφανος που υπηρετεί σα εκεί. Νέα Σάντα Τα καλύτερα κομαντα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Δημοσίευση σχολίου

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Αναξίμανδρος (610-540 π.X.)

Γέννηση, θάνατος, άπειρο », 23 Μαΐου 2011 Επιστήμες / Μορφές της Επιστήμης & της Τεχνολογίας   Αναπληρωτής καθηγητής Ιστορίας και Φιλοσοφίας της Αστρονομίας και των Φυσικών Επιστημών - Πανεπιστήμιο Αθηνών Στράτος Θεοδοσίου Στην φιλοσοφία του Αναξίμανδρου, το άπειρο, που ήταν αθάνατον και ανώλεθρον, ήταν η πρωταρχική κοσμική ουσία από την οποία απορρέουν τα πάντα και στην οποία τελικά επιστρέφουν τα πάντα. Από αυτό γεννιούνταν και σε αυτό επέστρεφαν αλληλοδιαδόχως άπειροι κόσμοι. των Στράτου Θεοδοσίου, επίκουρου καθηγητή, και Μάνου Δανέζη , αναπληρωτή καθηγητή, Τμήμα Φυσικής – Πανεπιστήμιο Αθηνών και Milan Dimitrijevic , Astronomical Observatory of Belgrade, Serbia Την ίδια εποχή με τον Θαλή έδρασε, επίσης στην Μίλητο, ο μαθητής και διάδοχος στην Σχολή του, ο Αναξίμανδρος (610-540 π.X.), ο οποίος, όπως παραδέχονται όλοι οι μελετητές εκείνης της περιόδου, ήταν ισάξιος του διδασκάλου του και ο πρώτος που μαζί

Είχε Δίκιο η Αντιγόνη ή ο Κρέων;

Επανερχόμαστε   στα παλιά ερωτήματα. Είχε άραγε κάπου δίκιο η Αντιγόνη (ή εξ ολοκλήρου δίκιο); Και είχε άραγε ο Κρέων κάποιο άδικο (ή εξ ολοκλήρου άδικο); Δεν είναι βέβαιο ότι αυτά είναι τα πιο ενδιαφέροντα ερωτήματα που θα μπορούσε κανείς να θέσει για το έργο, τουλάχιστον έτσι ωμά διατυπωμένα. Ή μάλλον θα μπορούσε ο Σοφοκλής ο ίδιος να τα έχει κάνει πιο ενδιαφέροντα —και πιο δύσκολα— όμως οι επιλογές του ήταν άλλες. Υπήρχε σύγκρουση —μια σύγκρουση εγελιανού τύπου— μεταξύ των δικαιωμάτων της οικογένειας και των δικαιωμάτων της πολιτείας. Και αρχικά φαίνεται σαν ο Σοφοκλής να πρόκειται να αναπτύξει το έργο του με βάση αυτή τη σύγκρουση, όταν η Αντιγόνη εμφανίζεται στον Πρόλογο του δράματος προσηλωμένη ειδικά στην οικογένεια και έκδηλα αδιάφορη απέναντι στην πολιτεία, ενώ ο Κρέων με το διάγγελμα του αμέσως μετά την Πάροδο (πολύ σημαντική τοποθέτηση σε αρχαίο ελληνικό δράμα) αναλαμβάνει τη θέση του εκφραστή της πόλεως, με την έκκληση έξαφνα που απευθύνει να υποταχθούν οι προσωπικέ

O ΠΑΡΜΕΝΙΔΗΣ: Ο άνθρωπος μετά το θάνατό του δεν περνά στην ανυπαρξία, ο νεκρός δεν είναι «μηδέν», αλλά μετέχει στο «είναι» έχει την ικανότητα να αισθάνεται και αναμένει (μέσω της μετεμψύχωσης) την επιστροφή του στον ορατό κόσμο.

O ΠΑΡΜΕΝΙΔΗΣ Ο Παρμενίδης ήταν αρχαίος Έλληνας φιλόσοφος. Γεννήθηκε στην Ελέα της Μεγάλης Ελλάδας στα τέλη του 6ου αι. π.Χ., σε ένα περιβάλλον επηρεασμένο από τις απόψεις του Πυθαγόρα και του Ξενοφάνη. Θεωρείται η πλέον πρωτότυπη μορφή της προσωκρατικής σκέψης. Σε αντίθεση με τους Ίωνες φυσιολόγους δεν αναζητά την ενότητα του κόσμου σε μια φυσική ουσία, αλλά στην ίδια την «οντότητα» των πραγμάτων που μας περιβάλλουν, στο είναι όλων των όντων και όλων των πραγμάτων. Ο Παρμενίδης εκθέτει τη φιλοσοφία του σε έμμετρο λόγο (δακτυλικό εξάμετρο), επιθυμώντας πιθανώς να την παρουσιάσει ως αποτέλεσμα θείας αποκάλυψης. Στο προίμιο του ποιήματoς περιγράφεται το ταξίδι του ποιητή πάνω σε άρμα, καθοδηγούμενο από κόρες του ΄Ηλιου σε μια ανώνυμη θεά. Ακολουθεί η Αλήθεια, στην οποία μιλά η θεά επιχειρώντας μια προσέγγιση της καρδιάς της αλήθειας.     «αλλά ωστόσο θα μάθεις και τούτο, πως τα δοκούντα θα έπρεπε να είναι απολύτως δεκτά, όλα δεκτά στο σύνολό τους ως όντα». Παρουσιάζοντας τα φα