Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

ΑΓΕΦΎΡΩΤΟ ΧΆΣΜΑ ΥΠΕΘΑ Β.ΒΕΝΙΖΕΛΟΥ ΚΑΙ ΠΙΛΟΤΩΝ Π.Α.



Οι ιπτάμενοι αξιωματικοί της Πολεμικής μας Αεροπορίας έκριναν ότι θα έπρεπε να «ανοίξουν το χορό» των απεργιακών κινητοποιήσεων και προέβησαν σε μια άνευ προηγουμένου «λευκή απεργία».
Για μια μέρα, δεν πραγματοποίησαν τις προγραμματισμένες εκπαιδευτικές πτήσεις, διαμαρτυρόμενοι, για την κατάργηση της αυτοτελούς φορολόγησης του πτητικού τους επιδόματος. Όμως ο ΥΠΕΘΑ Β. Βενιζέλος, επειδή αναγνωρίζει ότι οι πιλότοι της Π.Α. κάνουν μια εξαιρετικά επικίνδυνη δουλειά, καθώς δίνουν καθημερινά μάχες στο Αιγαίο αναχαιτίζοντας τουρκικά αεροσκάφη και σπεύδουν με μεταγωγικά αεροσκάφη και ελικόπτερα σε κάθε γωνιά της Ελλάδας, για να μεταφέρουν κάποιο ασθενή, έχει δεσμευτεί, ότι θα αποκαταστήσει τυχόν μείωση των αποδοχών τους, επισημαίνοντας ότι: «η κατάργηση της αυτοτελούς φορολόγησης είναι μία αρχή που διέπει τον νέο φορολογικό νόμο. Αυτό αφορά τους πάντες, όλους όσοι είχαν εισοδήματα φορολογούμενα αυτοτελώς, μεταξύ αυτών είναι και η βουλευτική αποζημίωση. Υπάρχει όμως ένα άλλο θέμα, που είναι η οικονομική μεταχείριση των στελεχών των Ενόπλων Δυνάμεων, που εκτίθενται σε αυξημένο κίνδυνο. Αυτά τα στελέχη πρέπει να αμείβονται, όπως πρέπει, χωρίς όμως να παραβιάζεται η αρχή της κατάργησης της αυτοτελούς φορολόγησης. Κινούμεθα προς αυτή τη κατεύθυνση». (συνέντευξη τύπου ΥΕΘΑ Β. Βενιζέλου στους διαπιστευμένους στρατιωτικούς συντάκτες στις 20 Απριλίου 2010).


Επίσης Υπουργός Εθνικής Άμυνας, εξέφρασε «την βαθιά απογοήτευση του ελληνικού λαού -κατ’ εντολήν του οποίου η Κυβέρνηση ασκεί την διοίκηση των Ενόπλων Δυνάμεων σύμφωνα με το Σύνταγμα- για τη μαζική δήλωση δήθεν ψυχολογικής αδυναμίας ιπταμένων της Πολεμικής Αεροπορίας να εκτελέσουν τα πτητικά τους καθήκοντα στις μη επιχειρησιακές πτήσεις».
Τη μέρα της απεργίας των πιλότων ακυρώθηκαν περίπου 350 εκπαιδευτικές πτήσεις μαχητικών αεροσκαφών και 700 ιπτάμενοι προφασιζόμενοι κακή ψυχολογική κατάσταση αρνήθηκαν να μπουν στα μαχητικά αεροσκάφη. Επισημαίνουμε ότι, η «απεργία» δεν συμπεριλάμβανε επιχειρησιακές πτήσεις, όπως αναχαιτίσεις τουρκικών μαχητικών αεροσκαφών και αεροδιακομιδές ασθενών. Ειδικότερα, για την πρωτοφανή ενέργεια των πιλότων της Π.Α. να κηρύξουν «λευκή απεργία» ο ΥΠΕΘΑ Β.Βενιζέλος σε δήλωσή του επισημαίνει ότι: «Είναι, όμως, εξαιρετικά αποθαρρυντικό να στέλνουν κάποιοι στον ελληνικό λαό το μήνυμα ότι οι Έλληνες αεροπόροι πετούν στους ουρανούς της πατρίδας όχι λόγω αίσθησης καθήκοντος, αλλά για λόγους οικονομικούς. Αυτό αδικεί τους Έλληνες πιλότους.
Είναι εξίσου αποθαρρυντικό να στέλνουν κάποιοι στον ελληνικό λαό το μήνυμα ότι ο καθένας μπορεί να καταχράται των μέσων πίεσης που διαθέτει για συντεχνιακούς λόγους, τη στιγμή που η πατρίδα χρειάζεται μια πανεθνική προσπάθεια ανασυγκρότησης.»
Σύμφωνα με πληροφορίες, πιθανή αντίδραση των στελεχών της Πολεμικής Αεροπορίας, στις δηλώσεις του Β. Βενιζέλου θα είναι να προχωρήσουν σε παραιτήσεις, αφού οι περισσότεροι έχουν συμπληρώσει τα απαιτούμενα συντάξιμα χρόνια. Για παράδειγμα, για παραμονή έξι (6) ετών σε πολεμική Μοίρα, ως συντάξιμος χρόνος για τους ιπτάμενους, υπολογίζεται ο διπλάσιος, δηλαδή δώδεκα (12) χρόνια συντάξιμα. Το ενδεχόμενο ομαδικής αντίδρασης (παραιτήσεις) των στελεχών της Πολεμικής Αεροπορίας, που δεν αποκλείεται να ακολουθήσουν και οι πιλότοι της Αεροπορίας Στρατού και του Ναυτικού, καθώς επίσης και οι αλεξιπτωτιστές – βατραχάνθρωποι και οι αξιωματικοί των υποβρυχίων , που επίσης θίγονται από την κατάργηση της αυτοτελούς φορολόγησης των ειδικών επιδομάτων τους, ο πολιτικός προϊστάμενος των Ενόπλων μας Δυνάμεων Ευάγγελος Βενιζέλος, το αντιμετωπίζει με την εξής αποστροφή της δήλωσής του: «Εκλαμβάνω το περιστατικό αυτό ως ένα ατυχές και στιγμιαίο σφάλμα εκτίμησης.» Ο Β. Βενιζέλος υπονοεί, όπως υποστηρίζουν συνεργάτες του, ότι, αν επιμείνουν τα στελέχη των Ενόπλων μας Δυνάμεων στις «λευκές απεργίες» ή ομαδικές παραιτήσεις , θα μπορούσε να κινήσει σε βάρος τους και νομικές διαδικασίες, σύμφωνα με τον ισχύοντα Στρατιωτικό Ποινικό Κώδικα.

Ο υπεύθυνος του Τομέα Εθνικής Άμυνας της Νέας Δημοκρατίας, βουλευτής Σερρών, κ. Θεόφιλος Λεονταρίδης, σχολιάζοντας τις δηλώσεις του ΥΕΘΑ κ. Ευάγγελου Βενιζέλου, για τα συμβαίνοντα στην Πολεμική Αεροπορία, δήλωσε: «Οι δηλώσεις του Υπουργού Εθνικής Αμύνης είναι απαράδεκτες. Το θέμα δεν είναι από εκείνα που προσφέρονται για δημόσιο διάλογο και μάλιστα του τύπου που ακολουθεί ο κ. Βενιζέλος. Η Κυβέρνηση οφείλει με πράξεις να εξασφαλίζει διαρκώς το αξιόμαχο των Ενόπλων Δυνάμεων και το υψηλό φρόνημα των στελεχών.»

******************


ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ Β.ΒΕΝΙΖΕΛΟΥ ΣΤΗ ΒΟΥΛΗ


Ο Υπουργός Εθνικής Άμυνας κ. Ευάγγελος Βενιζέλος, απαντώντας σήμερα σε επίκαιρη ερώτηση του Βουλευτή του ΛΑΟΣ κ. Ιωάννη Κοραντή, με θέμα την εισαγωγή αλλογενών Ελλήνων πολιτών στις στρατιωτικές σχολές, αναφέρθηκε επίσης και στο ζήτημα της αυτοτελούς φορολόγησης του πτητικού επιδόματος των πιλότων της Πολεμικής Αεροπορίας.

Ευάγγελος Βενιζέλος: Έρχομαι τώρα στο ζήτημα των πιλότων που θέσατε παρεμπιπτόντως – και δικαίως το θέσατε- γιατί είναι εύλογο το ερώτημά σας.
Ξέρετε πάρα πολύ καλά ως μέλος της Διαρκούς Επιτροπής Εξωτερικών και Άμυνας και της Υποεπιτροπής επί θεμάτων του Υπουργείου Άμυνας, δηλαδή για θέματα εξοπλισμών, ότι όλες οι πτέρυγες της Βουλής και η Κυβέρνηση δι’ εμού και διά του κ. Μπεγλίτη είχαμε και στην τελευταία συνεδρίαση της υποεπιτροπής ταχθεί υπέρ της ανάγκης να αποκατασταθεί η εισοδηματική απώλεια των ιπταμένων, των πραγματικά ιπταμένων της Πολεμικής Αεροπορίας σε σχέση με την κατάργηση της ευνοϊκής αυτοτελούς φορολόγησης του πτητικού τους επιδόματος αλλά και των άλλων επιδομάτων επικινδυνότητας στις Ένοπλες Δυνάμεις. Γιατί έχουμε και τους υποβρύχιους, έχουμε και τους αλεξιπτωτιστές των Ειδικών Δυνάμεων, έχουμε και τους ναρκαλιευτές. Έχουμε αρκετές κατηγορίες ανθρώπων που έχουν αυτήν την ειδική φορολογική μεταχείριση.
Αδίκησαν όμως οι πιλότοι της Πολεμικής Αεροπορίας τον εαυτό τους και τη λαμπρή παράδοση του όπλου τους. Διότι στις ΕΔ δεν νοείται ούτε συνδικαλισμός, ούτε απεργία, ούτε στάση εργασίας, ούτε λευκή απεργία. Και δεν επιτρέπεται να συνεννοούνται οι μονάδες της ΠΑ μεταξύ τους ώστε 700 πιλότοι να δηλώνουν ψυχολογική αδυναμία εκτέλεσης πτήσεων. Βεβαίως εκτελέστηκαν οι επιφυλακές. Βεβαίως αναγνωρίστηκαν και αναχαιτίστηκαν τουρκικά αεροσκάφη, αλλά ποιος ξέρει τι μπορεί να συμβεί σε μία μέρα; Αρκεί να υπάρχουν οκτώ ή δεκαέξι αεροσκάφη σε επιφυλακή μόνον και να έχουμε όλο το σώμα των ιπταμένων εκτός υπηρεσίας λόγω δήθεν ψυχολογικών προβλημάτων; Κάποιοι, ελάχιστοι, φοβάμαι ότι παρέσυραν τους πολλούς οι οποίοι αδίκησαν τον εαυτό τους και έστειλαν λάθος μήνυμα στην ελληνική κοινωνία. Γιατί αν μπορούμε να σταματάμε τα αεροσκάφη της Π.Α. γιατί να μην κατεβάσουμε ένα τρακτέρ, γιατί να μην αποκλείσουν τα Ταξί τους δρόμους της Αθήνας ή της Θεσσαλονίκης, γιατί να μην έχουμε καταλήψεις σε σχολεία ή σε πανεπιστήμια, γιατί να μην διακοπεί η κυκλοφορία στο οδόστρωμα της Πανεπιστημίου από τους τέως εργαζομένους στην Ολυμπιακή; Ποιος είναι ο ιστός της κοινωνίας μας και πώς θα κάνουμε την πανεθνική προσπάθεια ανασυγκρότησης της εθνικής οικονομίας και της κοινωνίας και του κράτους;
Δεν αρκούσε η διαβεβαίωση όλων των πτερύγων της Βουλής ότι το εισόδημά τους θα αποκατασταθεί; Και επιπλέον τι βλάβη υπέστησαν; Ο μόλις ψηφισθείς φορολογικός νόμος ισχύει επί των εισοδημάτων του 2010 και θα εφαρμοστεί με τις φορολογικές δηλώσεις του 2011. Άρα εάν υπάρχει φορολογική υποχρέωση, αυτή αφορά το δεύτερο εξάμηνο του 2011.΄Εχουμε μπροστά μας 12 μήνες για να ψηφίσουμε μία άλλη διάταξη. Δεν το ήξεραν αυτό οι ενδιαφερόμενοι; Δεν πήραν στα χέρια τους την προκαταβολή του πρώτου εξαμήνου του πτητικού επιδόματος του 2010, χωρίς καμία περαιτέρω κράτηση; Το ίδιο θα συμβεί και με το επίδομα του επομένου εξαμήνου.
Άρα τι ήταν η βιασύνη και γιατί θα έπρεπε να γίνει αυτό;
Η εφημερίδα «Ελεύθερος Τύπος» που αντιπολιτεύεται την κυβέρνηση και με κατακρίνει σε διπλανή στήλη –και καταθέτω το δημοσίευμα- περιλαμβάνει μία αναφορά στα ειρωνικά, όπως γράφει σχόλια- στον τουρκικό τύπο για το συμβάν αυτό. Γιατί πήγε ένα μήνυμα δυστυχώς στη γειτονική μας χώρα.
Θέλω λοιπόν να ξέρει η Βουλή ότι υπάρχουν δύο βασικές ευνοϊκές ρυθμίσεις για τους ιπταμένους: Η μία αφορά το συνταξιοδοτικό καθεστώς. Τα πτητικά τους χρόνια υπολογίζονται διπλά. Άρα ένα νέο παιδί, που έχει αφοσιωθεί σε αυτήν τη δύσκολη αποστολή και το τιμάμε και το στηρίζουμε, σε ηλικία περίπου 38, για την ακρίβεια 37,5 ετών έχει συμπληρώσει 35 χρόνια συντάξιμης υπηρεσίας και ανά πάσα στιγμή μπορεί να αποχωρήσει καθιστάμενος συνταξιούχος με πλήρες συνταξιοδοτικό δικαίωμα σα να έχει δουλέψει 35 χρόνια. Και δεύτερον, υπάρχει το πτητικό επίδομα, το οποίο για τους μικρούς βαθμούς είναι δεύτερος μισθός, για τους μεσαίους μισθούς είναι ένα περίπου επιπλέον 70% των αποδοχών τους.
Αυτά είναι μέτρα τα οποία στηρίζουν μία επιλογή ζωής. Εμείς τιμάμε και αγαπάμε τους πιλότους, αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι πρέπει Έλληνες αξιωματικοί, να εμφανίζονται απεργούντες ή απέχοντες και να στέλνουν λάθος μηνύματα και διπλωματικά στην απέναντι πλευρά. Πιστεύω ότι επρόκειτο για ένα ατυχές περιστατικό, πιστεύω ότι παρεσύρθησαν, πιστεύω ότι δεν θα επαναληφθεί αυτό, διότι όταν κάτι λέμε στη Βουλή των Ελλήνων το εννοούμε. Και το επαναλαμβάνω: Εφόσον το Υπουργείο Οικονομικών έκανε την επιλογή που όλοι στηρίζουμε, να καταργηθεί η έννοια της αυτοτελούς φορολόγησης, η αποκατάσταση του εισοδήματος θα γίνει, εγκαίρως, με άλλο τρόπο.
Αυτό το μήνυμα ήταν ένα μήνυμα καθαρό, που κάποιοι θέλησαν να παραποιήσουν, οδηγώντας σε μία –αν θέλετε- διαμαρτυρία η οποία ήταν εσφαλμένη και η οποία είμαι βέβαιος ότι κατενοήθη από όλους, ως εσφαλμένη.





Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Αναξίμανδρος (610-540 π.X.)

Γέννηση, θάνατος, άπειρο », 23 Μαΐου 2011 Επιστήμες / Μορφές της Επιστήμης & της Τεχνολογίας   Αναπληρωτής καθηγητής Ιστορίας και Φιλοσοφίας της Αστρονομίας και των Φυσικών Επιστημών - Πανεπιστήμιο Αθηνών Στράτος Θεοδοσίου Στην φιλοσοφία του Αναξίμανδρου, το άπειρο, που ήταν αθάνατον και ανώλεθρον, ήταν η πρωταρχική κοσμική ουσία από την οποία απορρέουν τα πάντα και στην οποία τελικά επιστρέφουν τα πάντα. Από αυτό γεννιούνταν και σε αυτό επέστρεφαν αλληλοδιαδόχως άπειροι κόσμοι. των Στράτου Θεοδοσίου, επίκουρου καθηγητή, και Μάνου Δανέζη , αναπληρωτή καθηγητή, Τμήμα Φυσικής – Πανεπιστήμιο Αθηνών και Milan Dimitrijevic , Astronomical Observatory of Belgrade, Serbia Την ίδια εποχή με τον Θαλή έδρασε, επίσης στην Μίλητο, ο μαθητής και διάδοχος στην Σχολή του, ο Αναξίμανδρος (610-540 π.X.), ο οποίος, όπως παραδέχονται όλοι οι μελετητές εκείνης της περιόδου, ήταν ισάξιος του διδασκάλου του και ο πρώτος που μαζί

Είχε Δίκιο η Αντιγόνη ή ο Κρέων;

Επανερχόμαστε   στα παλιά ερωτήματα. Είχε άραγε κάπου δίκιο η Αντιγόνη (ή εξ ολοκλήρου δίκιο); Και είχε άραγε ο Κρέων κάποιο άδικο (ή εξ ολοκλήρου άδικο); Δεν είναι βέβαιο ότι αυτά είναι τα πιο ενδιαφέροντα ερωτήματα που θα μπορούσε κανείς να θέσει για το έργο, τουλάχιστον έτσι ωμά διατυπωμένα. Ή μάλλον θα μπορούσε ο Σοφοκλής ο ίδιος να τα έχει κάνει πιο ενδιαφέροντα —και πιο δύσκολα— όμως οι επιλογές του ήταν άλλες. Υπήρχε σύγκρουση —μια σύγκρουση εγελιανού τύπου— μεταξύ των δικαιωμάτων της οικογένειας και των δικαιωμάτων της πολιτείας. Και αρχικά φαίνεται σαν ο Σοφοκλής να πρόκειται να αναπτύξει το έργο του με βάση αυτή τη σύγκρουση, όταν η Αντιγόνη εμφανίζεται στον Πρόλογο του δράματος προσηλωμένη ειδικά στην οικογένεια και έκδηλα αδιάφορη απέναντι στην πολιτεία, ενώ ο Κρέων με το διάγγελμα του αμέσως μετά την Πάροδο (πολύ σημαντική τοποθέτηση σε αρχαίο ελληνικό δράμα) αναλαμβάνει τη θέση του εκφραστή της πόλεως, με την έκκληση έξαφνα που απευθύνει να υποταχθούν οι προσωπικέ

O ΠΑΡΜΕΝΙΔΗΣ: Ο άνθρωπος μετά το θάνατό του δεν περνά στην ανυπαρξία, ο νεκρός δεν είναι «μηδέν», αλλά μετέχει στο «είναι» έχει την ικανότητα να αισθάνεται και αναμένει (μέσω της μετεμψύχωσης) την επιστροφή του στον ορατό κόσμο.

O ΠΑΡΜΕΝΙΔΗΣ Ο Παρμενίδης ήταν αρχαίος Έλληνας φιλόσοφος. Γεννήθηκε στην Ελέα της Μεγάλης Ελλάδας στα τέλη του 6ου αι. π.Χ., σε ένα περιβάλλον επηρεασμένο από τις απόψεις του Πυθαγόρα και του Ξενοφάνη. Θεωρείται η πλέον πρωτότυπη μορφή της προσωκρατικής σκέψης. Σε αντίθεση με τους Ίωνες φυσιολόγους δεν αναζητά την ενότητα του κόσμου σε μια φυσική ουσία, αλλά στην ίδια την «οντότητα» των πραγμάτων που μας περιβάλλουν, στο είναι όλων των όντων και όλων των πραγμάτων. Ο Παρμενίδης εκθέτει τη φιλοσοφία του σε έμμετρο λόγο (δακτυλικό εξάμετρο), επιθυμώντας πιθανώς να την παρουσιάσει ως αποτέλεσμα θείας αποκάλυψης. Στο προίμιο του ποιήματoς περιγράφεται το ταξίδι του ποιητή πάνω σε άρμα, καθοδηγούμενο από κόρες του ΄Ηλιου σε μια ανώνυμη θεά. Ακολουθεί η Αλήθεια, στην οποία μιλά η θεά επιχειρώντας μια προσέγγιση της καρδιάς της αλήθειας.     «αλλά ωστόσο θα μάθεις και τούτο, πως τα δοκούντα θα έπρεπε να είναι απολύτως δεκτά, όλα δεκτά στο σύνολό τους ως όντα». Παρουσιάζοντας τα φα