Τετάρτη, 7 Απριλίου 2010

Συνέντευξη ΑΝΥΠΕΞ κ. Δ. Δρούτσα στην εφημερίδα SABAH



ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Τι μήνυμα έχετε σκοπό να στείλετε με την επίσκεψή σας στην Τουρκία;

κ. Δ. ΔΡΟΥΤΣΑΣ: Έρχομαι για να στείλω μήνυμα ειρήνης και φιλίας. Πρόκειται για μήνυμα ελπίδας και αποφασιστικότητας για πρόοδο στις διμερείς μας σχέσεις, με ρεαλισμό και προσεκτικά βήματα. Ελπίδας γιατί είναι πεποίθησή μου ότι οι χώρες μας δεν είναι καταδικασμένες από τη μοίρα σε σύγκρουση, αλλά μπορούν να γίνουν καλοί φίλοι. Και αποφασιστικότητας γιατί συμμετέχω σε μια κυβέρνηση που έχει ξεκάθαρη εντολή και βούληση να κάνει τομές. Ήμουν δίπλα στο Γιώργο Παπανδρέου όταν την περίοδο 1999-2004 ως Υπουργός Εξωτερικών έβαλε τα θεμέλια της προσέγγισης Ελλάδας-Τουρκίας πρώτα με τον Ι. Τζέμ και μετά με το σημερινό Πρόεδρο, τον Α. Γκιούλ. Τώρα ήρθε η ώρα να χτίσουμε από κοινού αυτό το οικοδόμημα. Σε αυτή την προσπάθεια απαιτείται πολιτική βούληση, καλή πίστη και προπαντός εμπιστοσύνη.


Ο κ. Νταβούτογλου μου λέει ότι αυτό το υλικό υπάρχει. Έρχομαι στην Τουρκία για να κάνουμε τα λόγια πράξη. Έρχομαι για να χτίσουμε από κοινού αυτό το κλίμα εμπιστοσύνης που χρειάζεται. Απέναντι στα γεγονότα προτιμώ πάντα να χρησιμοποιώ μια ρεαλιστική γλώσσα. Έρχομαι για να προετοιμάσουμε την επίσκεψη του κ. Ερντογάν στην Αθήνα, που θέλουμε να αποτελέσει σημαντικό βήμα στην πορεία προσέγγισης των χωρών μας.

Και κάτι τελευταίο: Ορισμένοι κύκλοι ίσως να θέλουν οι δύο χώρες μας να μην μιλούν μεταξύ τους και τα προβλήματα να διαιωνίζονται. Η κυβέρνηση του Γιώργου Παπανδρέου πάντως δεν σκέπτεται έτσι. Είμαστε αποφασισμένοι να συνεννοηθούμε συνομιλώντας, ακόμη και με εκείνους οι οποίοι έχουν διαφορετικές θέσεις από τις δικές μας. Ας είναι όμως ξεκάθαρο ότι αυτό σε καμία περίπτωση δεν σημαίνει ότι διαπραγματευόμαστε τις αρχές ή τα κυριαρχικά δικαιώματά μας.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Η Αθήνα, τον τελευταίο καιρό, έχει διατυπώσει ότι ενοχλήθηκε από την πορεία που ακολούθησαν τα τουρκικά πολεμικά πλοία. Το θέμα αυτό θα το θέσετε στον Τούρκο ομόλογο σας;

κ. Δ. ΔΡΟΥΤΣΑΣ: Οι Έλληνες είμαστε περήφανος λαός. Όπως είστε και εσείς. Το να κόβει βόλτες μια τουρκική φρεγάτα δίπλα στις ακτές μας, και μάλιστα με τον τρόπο που γίνεται, για εμάς είναι πρόκληση. Δεν θέλει φιλοσοφία. Βλάπτει σοβαρά τις σχέσεις των χωρών μας. Ο Έλληνας δικαίως αισθάνεται να απειλείται η ασφάλειά του και αυτή της οικογένειάς του, να απειλείται η εδαφική ακεραιότητα της χώρας του. Και σας ρωτώ: Πώς θα ένιωθε ένας Τούρκος να βλέπει ελληνικό πολεμικό πλοίο να περνάει μπροστά από το σπίτι του; Πώς θα ένιωθε εάν τραντάζονταν τα τζάμια του σπιτιού του επειδή ελληνικό πολεμικό αεροσκάφος πετάει λίγο πάνω από τη στέγη του; Και μάλιστα κατά παράβαση κάθε κανόνα του Διεθνούς Δικαίου; Είναι ολοφάνερο ότι κάθε προσπάθεια προσέγγισης είναι καταδικασμένη σε αποτυχία, εάν αυτή η πρακτική συνεχιστεί. Πεποίθησή μας είναι ότι ο πλήρης σεβασμός του Διεθνούς Δικαίου, αλλά και των κανόνων που διέπουν τις διεθνείς σχέσεις και τις σχέσεις καλής γειτονίας, θα πρέπει να αποτελέσουν τη βάση της νέας μας προσπάθειας προσέγγισης.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Όπως γνωρίζετε, έχουν συμπληρωθεί σχεδόν 40 γύροι διερευνητικών συνομιλιών μεταξύ ελληνικού και τουρκικού ΥΠΕΞ. Κατά τη γνώμη σας, τί πρέπει να αναμένουν οι λαοί της Ελλάδας και της Τουρκίας από αυτές τις μαραθώνιες συνομιλίες; Από την άλλη, θα μπορέσουν οι δύο χώρες να προχωρήσουν σε αμοιβαία μείωση των εξοπλισμών τους, όπως ακούμε τελευταία;

κ. Δ. ΔΡΟΥΤΣΑΣ: Όταν ξεκινήσαμε αυτές τις διερευνητικές συνομιλίες, λίγοι πίστευαν ότι θα μπορούσαμε να πετύχουμε πρόοδο. Όμως, προχωρήσαμε, κι ας μην ολοκληρώθηκε η προσπάθεια. Τώρα θέλουμε να πιάσουμε το νήμα από εκεί πού το αφήσαμε. Θα δώσουμε ώθηση στη διαδικασία, με στόχο την οριοθέτηση της υφαλοκρηπίδας. Και η θέση της Ελλάδας είναι ξεκάθαρη: Εάν δεν τα καταφέρουμε σε εύλογο χρόνο, πρέπει να πάμε το θέμα στο Διεθνές Δικαστήριο της Χάγης. Πρέπει να δείξουμε σε όλο τον κόσμο ότι οι χώρες μας είναι ικανές να επιλύσουν μια νομική διαφορά. Όραμά μας είναι να γίνει το Αιγαίο θάλασσα ειρήνης. Είμαι βέβαιος ότι εάν επιτύχουμε, τα θετικά αποτελέσματα που θα προκύψουν, θα επηρεάσουν όλο το φάσμα των ελληνοτουρκικών σχέσεων. Αυτό είναι το «μέρισμα ειρήνης», για το οποίο μιλούσε ο Γιώργος Παπανδρέου ήδη πριν από δέκα χρόνια. Το «μέρισμα ειρήνης» που θα οδηγήσει και σε αμοιβαία μείωση των εξοπλισμών, προς όφελος και των δύο λαών μας. Οι χώρες μας ξοδεύουν πολλά δισεκατομμύρια σε εξοπλιστικά συστήματα, εδώ και δεκαετίες. Χρήματα που θα μπορούσαν να επενδυθούν στην παιδεία, την υγεία, τις υποδομές, τον πολιτισμό. Τα σχετικά μηνύματα που εκπέμπει τελευταία η πολιτική ηγεσία της Τουρκίας, και ο ίδιος ο κ. Ερντογάν, είναι σίγουρα στη σωστή κατεύθυνση και μας ενθαρρύνουν. Και εμείς θέλουμε να πιστέψουμε στην ειλικρίνεια αυτών των μηνυμάτων. Αλλά ήρθε η ώρα για πράξεις.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Κατά τη γνώμη σας, ποιο είναι το βήμα στο οποίο εάν προέβαινε η Τουρκία θα μπορούσε να θεωρηθεί εκ μέρους σας «θετικό» και «συγκεκριμένο», ώστε να ανταποκριθεί η Ελλάδα με ανάλογο τρόπο;

κ. Δ. ΔΡΟΥΤΣΑΣ: Η απόσυρση άνευ όρων των τουρκικών στρατευμάτων από την Κύπρο. Βέβαια, το Κυπριακό δεν είναι διμερές πρόβλημα. Έχει διεθνείς διαστάσεις. Μια τέτοια κίνηση όμως θα συνέβαλε αποφασιστικά όχι μόνο στην επίλυση του Κυπριακού, αλλά και στην ουσιαστική βελτίωση του κλίματος μεταξύ των δύο χωρών μας. Θα αποτελούσε μια ξεκάθαρη πολιτική πράξη που θα αποδείκνυε ότι η Τουρκία είναι αποφασισμένη να αφήσει Ελληνοκύπριους και Τουρκοκύπριους να συμφωνήσουν μόνοι τους για το κοινό τους μέλλον στην Ε.Ε., η οποία αποτελεί την πραγματική εγγύηση για όλους τους κατοίκους της Κύπρου.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Στην Τουρκία συντριπτική μερίδα του κόσμου ενδιαφέρεται να μάθει γιατί η Ελληνική Πολιτεία, αν και σχεδόν απαγορεύει στη μειονότητα της Θράκης να προσδιορίζεται και ως «τουρκική», δεν απαγορεύει, αλλά αντίθετα παροτρύνει, τμήματα της μειονότητας να αυτοχαρακτηρίζονται «Πομάκοι» ή «Ρομά»;

κ. Δ. ΔΡΟΥΤΣΑΣ: Οι Έλληνες πολίτες είναι ταυτόχρονα και πολίτες της Ευρώπης και είναι ελεύθεροι να νοιώθουν όπως θέλουν. Ζουν σε μια ανοικτή, ανεκτική δημοκρατία και απολαμβάνουν ένα από τα υψηλότερα βιοτικά επίπεδα στον κόσμο, ανεξάρτητα από θρησκεία, καταγωγή ή γλώσσα. Είναι αυτονόητο ότι πάντα προσπαθούμε για το καλύτερο, και για τη μουσουλμανική μειονότητα στη Θράκη. Αυτό όμως είναι αποκλειστική υποχρέωση της ελληνικής πολιτείας έναντι των πολιτών της και κανενός άλλου. Και επιτρέψτε μου να τονίσω: Δεν πρέπει οι μειονότητες να γίνονται όργανο πολιτικής εκμετάλλευσης από κανέναν ούτε χωρούν σκέψεις περί αμοιβαιότητας στην αντιμετώπιση τέτοιων θεμάτων. Όσο για τις “απαγορεύσεις”, όπως τις ονομάζετε, όποιος γνωρίζει τη Θράκη, ξέρει ότι αυτή η προπαγάνδα απέχει πολύ από την πραγματικότητα.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Σκέπτεστε να επιφέρετε διευκολύνσεις στις διαδικασίες χορήγησης θεωρήσεων για Τούρκους πολίτες που επιθυμούν να επισκεφθούν τα ελληνικά νησιά έστω και για 24 ώρες; Το αίτημα αυτό δεν προέρχεται μόνο από τους Τούρκους πολίτες, αλλά και από τους κατοίκους των ελληνικών νησιών.

κ. Δ. ΔΡΟΥΤΣΑΣ: Όπως γνωρίζετε, η Ελλάδα, ως χώρα μέλος του Σένγκεν, δεν έχει αρμοδιότητα να καταργήσει μονομερώς τις διαδικασίες θεώρησης. Αυτό προϋποθέτει κοινή απόφαση όλων των χωρών του Σένγκεν.

Η Ελλάδα, ωστόσο, εφαρμόζει το κεκτημένο του Σένγκεν με γνώμονα τη μεγαλύτερη δυνατή διευκόλυνση των ταξιδιωτών από την Τουρκία για τις επισκέψεις τους στην Ελλάδα. Έχουν δοθεί οδηγίες στα Ελληνικά Προξενεία στην Τουρκία για τη μεγαλύτερη δυνατή ευελιξία, στο πλαίσιο των υφισταμένων περιορισμών, ώστε οι θεωρήσεις για τα κοινά τουρκικά διαβατήρια να χορηγούνται εντός 24 ωρών. Παράλληλα, εξαιρούνται από την αυτοπρόσωπη παρουσία, που απαιτείται από τους σχετικούς κοινοτικούς κανονισμούς, όσοι ταξιδιώτες εξυπηρετούνται από αναγνωρισμένα ταξιδιωτικά γραφεία, καθώς και οι καλής πίστεως (bona fide) ταξιδιώτες. Να σημειώσω τέλος ότι τα Προξενεία μας εξυπηρετούν, κατά προτεραιότητα, κατηγορίες Τούρκων πολιτών όπως επιχειρηματίες, σπουδαστές κτλ.

Παρά ταύτα, θα επαναλάβουμε την προσπάθεια που κάναμε και στο παρελθόν και θα θέσουμε το θέμα στους εταίρους μας στην Ε.Ε., ώστε να διευκολύνουμε ημερήσιες επισκέψεις στα ελληνικά νησιά χωρίς μεγάλα γραφειοκρατικά εμπόδια. Η ανάπτυξη του τουρισμού είναι προς αμοιβαίο όφελος των δύο χωρών μας και είναι σκόπιμο να βρούμε τρόπους πιο στενής συνεργασίας.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Στο Κυπριακό βρισκόμαστε σε κρίσιμη φάση των διαπραγματεύσεων. Πώς εκτιμάτε τα μέχρι τώρα αποτελέσματα του διαλόγου;

κ. Δ. ΔΡΟΥΤΣΑΣ: Πρέπει όλοι να αφήσουμε Ελληνοκύπριους και Τουρκοκύπριους να συζητήσουν και να διαπραγματευτούν μόνοι τους το κοινό τους μέλλον στην Ε.Ε. Και πρέπει η λύση που θα βρεθεί να σέβεται πλήρως τις αξίες, τις αρχές και τους κανόνες της Ε.Ε., το λεγόμενο «acquis communautaire». Η Κύπρος είναι πλήρες μέλος της Ε.Ε. και πρέπει η λύση που θα βρεθεί, να είναι λειτουργική και εντός της Ε.Ε.. Αυτό θα είναι προς όφελος της Κύπρου και όλων των κατοίκων της, Ελληνοκύπριων και Τουρκοκύπριων. Σύντομα θα γνωρίζουμε εάν ο κ. Ταλάτ θα συνεχίσει να εκπροσωπεί την τουρκοκυπριακή πλευρά στις διαπραγματεύσεις. Ο Πρόεδρος κ. Χριστόφιας έχει αποδείξει επανειλημμένα ότι βάζει πάνω απ’ όλα την επανένωση της κοινής πατρίδας Ελληνοκυπρίων και Τουρκοκυπρίων. Για να προχωρήσει όμως, χρειάζεται έναν αξιόπιστο συνομιλητή που θα εργάζεται με εποικοδομητικό τρόπο για τη λύση του Κυπριακού, έναν συνέταιρο για την ειρήνη.



3 σχόλια:

  1. ΝΑΤΟ
    Κήρυξε το Αιγαίο «γκρίζα ζώνη»
    Αποκαλυπτική επιστολή του Αμερικάνου διοικητή του Αεροπορικού Στρατηγείου της Σμύρνης προς τον διοικητή του ελληνικού Αρχηγείου Τακτικής Αεροπορίας στη Λάρισα


    Σύμφωνα με το ΝΑΤΟ, ολόκληρη η περιοχή του Αιγαίου, μαζί και τα ελληνικά νησιά, αποτελεί πλέον «γκρίζα ζώνη»
    Σε ανοιχτό εκβιασμό προχώρησε ο Αμερικανός διοικητής του Αεροπορικού Υποστρατηγείου του ΝΑΤΟ, που εδρεύει στη Σμύρνη, κηρύσσοντας ολόκληρο το Αιγαίο σε «γκρίζα ζώνη», έως ότου γίνουν αποδεκτές οι τουρκικές θέσεις, που υποστηρίζονται από την αμερικανική πλευρά, για τον επιχειρησιακό έλεγχο του Αιγαίου, στο πλαίσιο των προωθούμενων διευθετήσεων γύρω από τη νέα δομή του ΝΑΤΟ.

    Συγκεκριμένα, την περασμένη Πέμπτη, ο Αμερικανός διοικητής του Αεροπορικού Στρατηγείου της Σμύρνης, με επιστολή του προς τον διοικητή του ελληνικού ΑΤΑ (Αρχηγείο Τακτικής Αεροπορίας) στη Λάρισα, ο οποίος είναι ταυτόχρονα και διοικητής του ΝΑΤΟικού Κέντρου Αεροπορικών Επιχειρήσεων (του σημερινού CAOC-7, που επίσης εδρεύει στη Λάρισα και υπάγεται στη Σμύρνη), ουσιαστικά κηρύσσει το Αιγαίο σε «ουδέτερη ζώνη», σε ένα είδος «μαύρης τρύπας» για τα ΝΑΤΟικά ραντάρ μέχρι νεοτέρας. Στρώνει έτσι το έδαφος για τις κυοφορούμενες ρυθμίσεις σε βάρος των ελληνικών κυριαρχικών δικαιωμάτων περί δημιουργίας «ζώνης αποφυγής εντάσεων».

    Μέρος του περιεχομένου της εν λόγω επιστολής δημοσιεύεται στο χτεσινό φύλλο της εφημερίδας «Αδέσμευτος Τύπος». «Η δικαιολογία που επικαλέστηκε ο Αμερικανός αξιωματούχος από τη Σμύρνη - αναφέρεται στο δημοσίευμα - είναι πως θα είναι "τυφλός" τομέας για το ΝΑΤΟ η συγκεκριμένη περιοχή που εκτείνεται μέχρι την Στερεά Ελλάδα και την Πελοπόννησο, έως ότου αποσαφηνιστεί ποια χώρα έχει τα κυριαρχικά δικαιώματα στο Αιγαίο (!) και ποιο κράτος θα χαρακτηρίζει τα ίχνη που εμφανίζονται στα ραντάρ που το ελέγχουν (...) Στην παρούσα φάση χαρακτηρίζει ο Αμερικανός αξιωματούχος το Αιγαίο ως ουδέτερη και ευαίσθητη περιοχή».

    Η ύπαρξη και το περιεχόμενο της επιστολής επιβεβαιώνονται, αλλά δεν υπήρξε επίσημη αντίδραση από το υπουργείο Εθνικής Αμυνας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Προδιαγεγραμμένη πορεία
    Αντικείμενο των ενδονατοϊκών διαβουλεύσεων για το Αιγαίο, είναι ο επιχειρησιακός έλεγχος, για λογαριασμό του ΝΑΤΟ, του εναέριου χώρου ολόκληρου του Αιγαίου, που περιλαμβάνει τόσο τον εναέριο χώρο των ελληνικών νησιών, όσο και τον εναέριο χώρο πάνω από τα διεθνή ύδατα. Δηλαδή, τον στρατηγικής σημασίας για την ελληνική άμυνα θαλάσσιο χώρο (Κεντρικό Αιγαίο) μεταξύ ηπειρωτικής Ελλάδας και ελληνικών νησιών του Ανατολικού Αιγαίου (Λέσβος, Χίος, Σάμος κλπ.), χώρος που ταυτίζεται με το χώρο ευθύνης του FIR Αθηνών.

    Οι διαβουλεύσεις αυτές γίνονται στο πλαίσιο της εφαρμογής της νέας δομής του ΝΑΤΟ, βασικό χαρακτηριστικό της οποίας είναι η κατάργηση των εθνικών ορίων επιχειρησιακής ευθύνης, δηλαδή η κατάργηση των εθνικών-κρατικών συνόρων μεταξύ των χωρών μελών του ΝΑΤΟ και η καθιέρωση ενιαίου χώρου, ως απόρροια της παγκόσμιας διεύρυνσης των ορίων δράσης του ΝΑΤΟ στο πλαίσιο του νέου ιμπεριαλιστικό δόγματος.

    Υπενθυμίζεται ότι με βάση την παραπάνω διαδικασία, βρίσκεται σε εκκρεμότητα το ζήτημα της συγχώνευσης των δύο ΝΑΤΟικών Κέντρων Αεροπορικών Επιχειρήσεων, του CAOC-7 της Λάρισας και του CAOC-6 του Εσκί Σεχίρ της Τουρκίας, σε ένα που έχει συμφωνηθεί να είναι το CAOC-4 στη Λάρισα. Ως χώρος ευθύνης του εν λόγω επιχειρησιακού κέντρου του ΝΑΤΟ έχει οριστεί ο εναέριος χώρος των ΝΑΤΟικών χωρών της περιοχής (Ελλάδας, Τουρκίας, Βουλγαρίας, Ρουμανίας, Αλβανίας).

    Σημείο τριβής αποτελεί η θέση του διοικητή, καθώς είχε συμφωνηθεί επί κυβέρνησης ΝΔ η εναλλαγή ανά διετία στη θέση αυτή Ελληνα και Τούρκου αξιωματικού, αλλά στην πορεία η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ άνοιξε και πάλι το θέμα αυτό, με αποτέλεσμα να μπουν εμπόδια από την τουρκική πλευρά.

    Βέβαια, προϋπόθεση για τη λειτουργία του CAOC-4 της Λάρισας, είναι να έχει εικόνα όλου του εναέριου χώρου που θα καλύπτει, μέσω της διασύνδεσης των ραντάρ επιτήρησης και ελέγχου της Ελλάδας και της Τουρκίας. Για το σκοπό αυτό - της διασύνδεσης των ραντάρ - πραγματοποιούνται επαφές στη Σμύρνη ανά τακτά διαστήματα, μεταξύ αξιωματικών των Γενικών Επιτελείων Αεροπορίας Ελλάδας και Τουρκίας αλλά χωρίς, προς το παρόν, αποτέλεσμα. Να σημειωθεί ότι το θέμα των ορίων επιχειρησιακής ευθύνης δεν υφίσταται πλέον αφού οι κυβερνήσεις ΠΑΣΟΚ και ΝΔ έχουν κατά καιρούς αποδεχθεί τη δημιουργία του ενιαίου ΝΑΤΟικού χώρου.

    Προμηνύονται εξελίξεις
    Ετσι φθάσαμε στην παρούσα επιστολή του Αμερικανού διοικητή της Σμύρνης, ο οποίος εκβιάζει υπέρ των τουρκικών θέσεων απειλώντας με «γκριζοποίηση» του Αιγαίου, στην ουσία επιβάλλοντάς την, σε ένα μεταβατικό στάδιο προς την πλήρη ΝΑΤΟποίησή του, έως ότου υπάρξει συμφωνία Ελλάδας - Τουρκίας για τα CAOC και την εφαρμογή της νέας δομής.

    Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις που υπάρχουν, δεν πρόκειται να υπάρξει τέτοια συμφωνία και κατά συνέπεια αυτό που θα ισχύει, είναι ό,τι περιγράφεται στην επιστολή του αξιωματούχου του ΝΑΤΟ, πράγμα για το οποίο δεν μπορεί να υπάρξει «βέτο» από την ελληνική πλευρά, καθώς δεν πρόκειται για κάποια ρύθμιση, αλλά για δημιουργία νέων τετελεσμένων σε βάρος των ελληνικών κυριαρχικών δικαιωμάτων.

    Δηλαδή, όλο το Αιγαίο, περιλαμβανομένου και του ελληνικού εθνικού χώρου, θα είναι για το ΝΑΤΟ μια «ουδέτερη ζώνη», όπου δε θα εμφανίζονται στα ΝΑΤΟικά ραντάρ τα όσα διαδραματίζονται με τις παράνομες πτήσεις των τουρκικών μαχητικών και τις αντίστοιχες αναχαιτίσεις από ελληνικά μαχητικά αεροσκάφη. Ετσι το ΝΑΤΟ κλείνει τα μάτια απέναντι στις τουρκικές προκλήσεις και στην ουσία τους δίνει το «πράσινο φως».

    Οσο κι αν οι εξελίξεις αυτές αποτελούν ενδονατοϊκές ρυθμίσεις, τα αποτελέσματα που παράγουν εδραιώνουν «ντε φάκτο» ένα καθεστώς για την κυριαρχία στο Αιγαίο σε βάρος των ελληνικών θέσεων. Ταυτόχρονα, προετοιμάζουν το έδαφος για γενικότερες ρυθμίσεις και διευθετήσεις, όπως αυτές που τελευταία έχουν δει το φως της δημοσιότητας περί δημιουργίας «ζώνης αποφυγής της έντασης» στο μισό Αιγαίο, την περιοχή που εκτείνεται ανατολικά του 25ου Μεσημβρινού. Εξάλλου, και τα αναγραφόμενα στην επιστολή του ΝΑΤΟικού διοικητή, όπου περιγράφει το Αιγαίο ως «ουδέτερη και ευαίσθητη» περιοχή, προμηνύουν τέτοιες εξελίξεις.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Σας ευχαριστώ πολύ για τα σχόλια σας. Η απάντηση βρίσκεται εδώ

    ΑπάντησηΔιαγραφή