Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Η Ελληνική μουσουλμανική μειονότητα της Θράκης ως «Δούρειος Ίππος», για τα αναθεωρητικά σχέδια της Άγκυρας


                    Του Χρήστου Καπούτση

      Με την «δημοκρατική ανοχή» των ελληνικών αρχών, το Τουρκικό Προξενείο της Κομοτηνής προωθεί σχέδιο της Άγκυρας, για την αποκοπή από τον Εθνικό κορμό  των ελλήνων πολιτών μουσουλμάνων στο Θρήσκευμα κατοίκων της Θράκης και την υπαγωγή τους στην προστασία της «Μητέρας Πατρίδας»,  της Τουρκίας. Το Ελληνικό Κράτος θα πρέπει να αφυπνιστεί και να ανασχέσει τον υπονομευτικό ρόλο του Τουρκικού προξενείου της Κομοτηνής, που χρησιμοποιεί την Ελληνική μουσουλμανική μειονότητα ως «Δούρειο Ίππο»,  για  να προωθήσει  τα αναθεωρητικά σχέδια της Άγκυρας.
Σύμφωνα με τη Συνθήκη της Λωζάνης του 1923, η Ελλάδα και η Τουρκία πραγματοποίησαν μια ανταλλαγή πληθυσμών: όλοι οι χριστιανοί κάτοικοι της Τουρκίας,  θα μετανάστευαν στην Ελλάδα, εκτός από τις κοινότητες της Κωνσταντινούπολης, Ίμβρου και Τενέδου. Και όλοι οι μουσουλμάνοι στην Ελλάδα θα μετανάστευαν στην Τουρκία,  εκτός από τους μουσουλμάνους της Θράκης.
Το 1922 στην Κωνσταντινούπολη και τα νησιά Ίμβρος και Τένεδος κατοικούσαν περισσότεροι από 200 χιλιάδες Έλληνες. Σήμερα, δεν υπερβαίνουν τις δύο χιλιάδες.
Το  1922 η Μουσουλμανική Μειονότητα της Θράκης αριθμούσε 88.000 άτομα. Η πλέον πρόσφατη γενική απογραφή  κατέγραψε περίπου 103.000 άτομα,    ποσοστό 31%  του συνολικού πληθυσμού της Θράκης.  Την μουσουλμανική μειονότητα απαρτίζουν τρείς εθνοτικές ομάδες με την εξής ποσοστιαία εκπροσώπηση: το 50 % είναι τουρκικής καταγωγής, το 35% Πομάκοι και το 15% Αθίγγανοι. Κάθε μία από τις ομάδες αυτές διατηρεί την δική της γλώσσα και τις παραδόσεις της και για τον λόγο αυτό οι συντάκτες της Συνθήκης της Λωζάννης προσδιόρισαν τη μειονότητα ως θρησκευτική και όχι ως εθνοτική.
Η μουσουλμανική μειονότητα απολαμβάνει σήμερα την πλήρη ισονομία με την ελληνική πλειοψηφία, ενώ η απαγόρευση των διακρίσεων, αλλά  και η ελευθερία επιλογής της θρησκευτικής λατρείας,  προβλέπονται ρητά από τα Άρθρα 5 και 13 του ελληνικού συντάγματος. Στη Θράκη σήμερα υπάρχουν τρεις μουφτήδες,  290 ιμάμηδες και περίπου 310 τεμένη.
Πομάκοι και Αθίγγανοι
Η Τουρκική προπαγάνδα, που διακινείται από το Προξενείο Κομοτηνής,  επιχειρεί την ομογενοποίηση  της μουσουλμανικής (θρησκευτικής ) μειονότητας , ώστε Τουρκογενείς, Πομάκοι και Αθίγγανοι να υπολογίζονται ως μέλη της τουρκικής (εθνοτικής)  μειονότητας της Θράκης!  Η προσπάθεια όμως του Τουρκικού Προξενείου Κομοτηνής, δεν μπορεί να υπερβεί πραγματικότητες σχετικά με την καταγωγή των Πομάκων και των Αθιγγάνων.
ΠΟΜΑΚΟΙ:  Η καταγωγή των Πομάκων, της παλαιότερης μουσουλμανικής εθνοτικής ομάδας, είναι ακαθόριστη. Οι Τούρκοι ισχυρίζονται ότι είναι υπολείμματα Τουρκομάνων επιδρομέων, που εγκαταστάθηκαν στην περιοχή από τις αρχές της βυζαντινής εποχής. Οι Βούλγαροι υποστηρίζουν ότι είναι εξισλαμισμένοι ομοεθνείς τους. Το πιθανότερο είναι ότι πρόκειται για αυτόχθονα πληθυσμό του ορεινού όγκου της Ροδόπης, πού έχει τις ρίζες του στους αρχαίους Αγριάνες. Οι Πομάκοι εξισλαμίσθηκαν κατά την μακρά περίοδο της οθωμανικής κυριαρχίας και με την πάροδο των αιώνων ιδιοποιήθηκαν στοιχεία της βουλγαρικής, αρχικά και της τουρκικής, αργότερα, γλώσσας, σε ένα μικτό προφορικό γλωσσικό ιδίωμα.
Σήμερα, οι περισσότεροι Πομάκοι επιθυμούν να απογαλακτισθούν από την Τουρκική προπαγάνδα. Γι’ αυτό τα μέλη της Πομακικής κοινότητας δέχονται  καταιγισμό υβριστικών επιθέσεων και ανοιχτών απειλών από τον τοπικό Τουρκόφωνο Τύπο (Ξάνθη και Κομοτηνή) και τους ανθρώπους του προξενείου, οι  οποίοι  τους αποκαλούν  “δίποδους σατανάδες”, “μισθοφόρους του Ελληνικού Κράτους”, “πουλημένους”, “διαμελιστές του Τουρκικού Έθνους” και , “προδότες του Ατατούρκ” ! Το εντυπωσιακό είναι ότι, πρωτοστατεί στις διώξεις σε βάρος των Πομάκων η υποψήφια  Υπερνομάρχης του ΠΑΣΟΚ Γκιουλμπεγιαζ Καραχασάν, αλλά και οι μουσουλμάνοι βουλευτές!  Τα εγκλήματα  των Ελλήνων πολιτών Πομακικής καταγωγής, είναι ότι  αισθάνονται Έλληνες και το δηλώνουν, ότι   θέλουν να διασώσουν τον Πομακικό Πολιτισμό και αρνούνται να δηλώσουν Τούρκοι, όπως επιθυμεί η Τουρκική Προπαγάνδα,  που δεν δέχεται καν την ύπαρξη των Πομάκων, θεωρώντας τους 100% Τούρκους.
ΑΘΙΓΓΑΝΟΙ: Οι Αθίγγανοι εγκαταστάθηκαν στην Θράκη περί τα μέσα του 10ου ή 11ου μ.Χ. αιώνα. Με βάση το γλωσσικό τους ιδίωμα, που προσομοιάζει με την Σανσκριτική και τις γλώσσες της βόρειας Ινδίας. Πιθανολογείται η προέλευσή τους από την περιοχή αυτή, την οποία εγκατέλειψαν με διαδοχικές μεταναστεύσεις, φθάνοντας στο σημερινό Ιράν. Από εκεί διασχίζοντας την Αρμενία και την περιοχή του Καυκάσου ήλθαν και εγκαταστάθηκαν στην Ελλάδα. Από την βλαχική γλώσσα έλαβαν και την προσωνυμία Κατσίβελοι, που ετυμολογείται από το λατινικό captivus, captivellus. Ονομάζονται και Ρωμ ή Ρωμά, που προέρχεται μάλλον από το Ρωμαίος ή Ρωμιός και χαρακτηρίζει μόνον τους κατοικούντες στην Ευρώπη αθιγγάνους, γεγονός που επιβεβαιώνει την διαβίωσή τους στα όρια του Βυζαντινού κράτους.
Συνεπώς, η  από τουρκικής πλευράς επιχειρούμενη ομογενοποίηση των τριών εθνοτικών ομάδων της μειονότητας,  υπό την σημαία του «τουρκισμού», αποτελεί ανιστόρητη διαστρέβλωση των φυλετικών δεδομένων και συνιστά κατάφορη παραβίαση των μειονοτικών δικαιωμάτων,  την προστασία των οποίων υποτίθεται ότι  διεκδικεί η Τουρκία!

Η προπαγάνδα
Ο πυρήνας της τουρκικής προπαγάνδας στη Θράκη είναι: Η μουσουλμανική (θρησκευτική) μειονότητα , να αναγνωριστεί επισήμως από το Ελληνικό κράτος και τους διεθνείς οργανισμούς, ως τουρκική (εθνική) μειονότητα. Και σε ένα επόμενο στάδιο, που οι μουσουλμάνοι – τούρκοι γίνουν το 50%  του συνολικού πληθυσμού της Θράκης (εφικτός στόχος λόγω της υπογεννητικότητας των Ελλήνων και της υπεργεννητικότητας των μουσουλμάνων) να ζητήσουν καθεστώς αυτονομίας ή και ανεξαρτησίας, κατά  το πρότυπο του Κοσσόβου! Ουσιαστικά προωθείται ο εδαφικός ακρωτηριασμός της Ελλάδας…
Ωστόσο, θα πρέπει να γίνει σαφές ότι: ο  χαρακτηρισμός από την τουρκική προπαγάνδα της μουσουλμανικής μειονότητας ως «τουρκικής», πέραν του ότι «συγκρούεται μετωπικά»   από τον ρητό και σαφή προσδιορισμό της μειονότητας  στη Συνθήκη της Λωζάνης ως θρησκευτικής, επιπροσθέτως , παραβλέπει ηθελημένα τις φυλετικές ιδιαιτερότητες των μουσουλμάνων της Θράκης, οι οποίες, για λόγους ιστορικούς και κοινωνικούς, δεν ευνοούν την εθνολογική τους «ομογενοποίηση». Αντιθέτως μάλιστα, η επιδιωκόμενη από την Άγκυρα καθιέρωση του «τουρκισμού», ως στοιχείου συνοχής των μουσουλμάνων της Θράκης, θίγει τα ιδιαίτερα φυλετικά, κοινωνικά και πολιτισμικά χαρακτηριστικά των τριών εθνοτικών ομάδων (τούρκων, Πομάκων, αθιγγάνων), που συναπαρτίζουν την μουσουλμανική μειονότητα.  
Η δράση του τουρκικού προξενείου Κομοτηνής, που εκδηλώνεται με ενίοτε προκλητικές παρεμβάσεις  σε οποιοδήποτε θέμα σχετίζεται με την μουσουλμανική μειονότητα, είναι προφανές ότι προσβάλλει βάναυσα την εθνική μας κυριαρχία.  Το Τουρκικό Προξενείο χρησιμοποιεί περίπου 2.000 υπαλλήλους, αρκετοί από αυτούς είναι πράκτορες της διαβόητης τουρκικής μυστικής υπηρεσίας Μ.Ι.Τ. και έχει εξελιχτεί σε ένα ολοκληρωτικό και  καταπιεστικό μηχανισμό,  που αποτελεί το  δυνάστη κάθε μουσουλμάνου της Θράκης. Άνθρωποι του Προξενείου κακοποιούν Πομάκους ή Αθιγγάνους , που δεν δηλώνουν ανοιχτά την τουρκική καταγωγή τους!!
Η Ισλαμική Κυβέρνηση Ερντογάν, μέσω του Προξενείου της Κομοτηνής, επιδιώκει να κρατήσει «ζωντανή» την  Κεμαλική υποθήκη, που διατυπώθηκε  το 1920, για την μελλοντική υπαγωγή της Δυτικής Θράκης στην Τουρκία («έχουμε σκοπό να κρατήσουμε τον χώρο αυτό στα χέρια των τούρκων και σαν ενιαίο σύνολο να τον περιλάβουμε σε κάποιο κατάλληλο χρόνο και σε κάποια κατάλληλη ευκαιρία στην μητέρα πατρίδα», είχε πει ο Κεμάλ).
 Δυστυχώς,  αρκετοί έλληνες αιρετοί άρχοντες (Βουλευτές, Δήμαρχοι, Νομάρχες), σε αρκετές περιπτώσεις ανέχονται την ανθελληνική προπαγάνδα του Τουρκικού Προξενείου, προκειμένου να εξασφαλίσουν την εκλογή ή επανεκλογή τους και με τις ψήφους της μουσουλμανικής μειονότητας!!
Αυτή όμως η αλληλεξάρτηση και η διαπλοκή  συμφερόντων, μεταξύ της ελίτ του   χριστιανικού και μουσουλμανικού πληθυσμού, που παίρνει συγκεκριμένη μορφή  κατά τις παραμονές εκλογικών αναμετρήσεων,    προσφέρει στην τουρκική στρατηγική το απαραίτητο πρόσφορο έδαφος, για την διαιώνιση της εκμεταλλεύσης της μειονότητας υπέρ των τουρκικών, βραχυπροθέσμων και μακροπροθέσμων, βλέψεων και διεκδικήσεων. Ειδικά μάλιστα τώρα, με την εφαρμογή του σχεδίου «Καλλικράτη» , για την τοπική αυτοδιοίκηση, χρειάζεται μεγάλη προσοχή και εθνική ευαισθησία από τους πάσης φύσεως  και κομματικής απόχρωσης πολιτευτές, αφού διαμορφώνονται λεπτές  ισορροπίες   στη Θράκη, σε μια προσπάθεια, ώστε η θρησκευτική διαφοροποίηση  να μην αποκτήσει γεωγραφική και αυτοδιοικητική υπόσταση, που θα οδηγήσει στην γκετοποίηση της μουσουλμανικής μειονότητας, καθιστώντας την εύκολο θύμα της προπαγάνδας των μίσθαρνων οργάνων του Τουρκικού Προξενείου. 
Ενόψει μάλιστα ραγδαίων πολιτικών εξελίξεων στη χώρα μας, προέχει η  αποκοπή των διαύλων επιρροής και προπαγάνδας, που προέρχονται από το Προξενείο Κομοτηνής , που εμφανώς  στοχεύουν στη χειραγώγηση της μουσουλμανικής μειονότητας και δρουν υπονομευτικά,  για τη συνοχή και την ομαλότητα της Θράκης.  Η κυπροποίηση της Θράκης είναι στους σταθερούς στόχους της τουρκικής εξωτερικής πολιτικής. Οι διεκδικήσεις της Τουρκίας μέσω του προξενείου Κομοτηνής, δεν αφορούν μειονοτικά δικαιώματα, αλλά τη θεμελίωση ισόνομης πολιτικής και πολιτειακής αντιμετώπισης των "δύο κοινοτήτων" που ζουν στη Θράκη, την Ελληνική και την Τουρκική!   Η προώθηση  και η ικανοποίηση των αιτημάτων αυτών συνιστά  ευθεία αμφισβήτηση της ελληνικής κυριαρχίας στη Θράκη και σημαντικό τουρκικό πρόκριμα στα πλαίσια της επεκτατικής πολιτικής της 'Άγκυρας.
Συνεπώς, το κλείσιμο ή ο περιορισμός της δράσης του τουρκικού Προξενείου Κομοτηνής αποτελεί μέσω  προστασίας της εθνικής μας κυριαρχίας και γενικά  των εθνικών μας συμφερόντων, παρότι είναι βέβαιο ότι θα ακολουθήσει επιδείνωση των  ελληνοτουρκικών  σχέσεων. Και η καλύτερη άμυνα στην ανθελληνική προπαγάνδα της Άγκυρας στην Θράκη, είναι μια μουσουλμανική μειονότητα ευημερούσα, ισότιμα  ενταγμένη στην Ελληνική κοινωνία και με πλήρη διασφάλιση ΟΛΩΝ των μειονοτικών δικαιωμάτων της. 

ΔΗΜΟΣΙΕΥΤΗΚΕ ΣΤΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ "ΠΟΛΙΤΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ"

Σχόλια

  1. Πρώτων,
    οι μουσουλμάνοι της μειονότητας είναι περίπου 150.000. Από αυτούς οι 120.000 ζουν στη Δυτική Θράκη και οι υπόλοιποι 30.000 στη Γερμανία, στην υπόλοιπη Ελλάδα και στην Τουρκία. Υπάρχουν επίσης 80.000 Τούρκοι από τη Δυτική Θράκη, από τους οποίους αφιαρέθηκε η ελληνική υπηκοότητα και ζουν στην Τουρκία, κυρίως στην Κωνσταντινούπολη (Μπουγιούκ Τσέκμετζε, Ζεϊτίν Μπουρνού κ.α.) και στην Προύσα.

    Δεύτερον,
    το 1923 οι μουσουλμάνοι της Θράκης δεν ήταν 8.000 αλλά 90.000 περίπου και δεν ήταν το 30% του πληθυσμού της Δυτικής Θράκης αλλά οι πλειοψηφία. Οι υπόλοιποι κάτοικοι της Δ.Θράκης ήταν Έλληνες και λίγοι Βούλγαροι. Αργότερα εγκατέστησαν στην περιοχή 200.000 χιλιάδες περίπου Έλληνες από τη Μικρά Ασία, από την Ανατολική Θράκη κ.α.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Δημοσίευση σχολίου

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Αναξίμανδρος (610-540 π.X.)

Γέννηση, θάνατος, άπειρο », 23 Μαΐου 2011 Επιστήμες / Μορφές της Επιστήμης & της Τεχνολογίας   Αναπληρωτής καθηγητής Ιστορίας και Φιλοσοφίας της Αστρονομίας και των Φυσικών Επιστημών - Πανεπιστήμιο Αθηνών Στράτος Θεοδοσίου Στην φιλοσοφία του Αναξίμανδρου, το άπειρο, που ήταν αθάνατον και ανώλεθρον, ήταν η πρωταρχική κοσμική ουσία από την οποία απορρέουν τα πάντα και στην οποία τελικά επιστρέφουν τα πάντα. Από αυτό γεννιούνταν και σε αυτό επέστρεφαν αλληλοδιαδόχως άπειροι κόσμοι. των Στράτου Θεοδοσίου, επίκουρου καθηγητή, και Μάνου Δανέζη , αναπληρωτή καθηγητή, Τμήμα Φυσικής – Πανεπιστήμιο Αθηνών και Milan Dimitrijevic , Astronomical Observatory of Belgrade, Serbia Την ίδια εποχή με τον Θαλή έδρασε, επίσης στην Μίλητο, ο μαθητής και διάδοχος στην Σχολή του, ο Αναξίμανδρος (610-540 π.X.), ο οποίος, όπως παραδέχονται όλοι οι μελετητές εκείνης της περιόδου, ήταν ισάξιος του διδασκάλου του και ο πρώτος που μαζί

Είχε Δίκιο η Αντιγόνη ή ο Κρέων;

Επανερχόμαστε   στα παλιά ερωτήματα. Είχε άραγε κάπου δίκιο η Αντιγόνη (ή εξ ολοκλήρου δίκιο); Και είχε άραγε ο Κρέων κάποιο άδικο (ή εξ ολοκλήρου άδικο); Δεν είναι βέβαιο ότι αυτά είναι τα πιο ενδιαφέροντα ερωτήματα που θα μπορούσε κανείς να θέσει για το έργο, τουλάχιστον έτσι ωμά διατυπωμένα. Ή μάλλον θα μπορούσε ο Σοφοκλής ο ίδιος να τα έχει κάνει πιο ενδιαφέροντα —και πιο δύσκολα— όμως οι επιλογές του ήταν άλλες. Υπήρχε σύγκρουση —μια σύγκρουση εγελιανού τύπου— μεταξύ των δικαιωμάτων της οικογένειας και των δικαιωμάτων της πολιτείας. Και αρχικά φαίνεται σαν ο Σοφοκλής να πρόκειται να αναπτύξει το έργο του με βάση αυτή τη σύγκρουση, όταν η Αντιγόνη εμφανίζεται στον Πρόλογο του δράματος προσηλωμένη ειδικά στην οικογένεια και έκδηλα αδιάφορη απέναντι στην πολιτεία, ενώ ο Κρέων με το διάγγελμα του αμέσως μετά την Πάροδο (πολύ σημαντική τοποθέτηση σε αρχαίο ελληνικό δράμα) αναλαμβάνει τη θέση του εκφραστή της πόλεως, με την έκκληση έξαφνα που απευθύνει να υποταχθούν οι προσωπικέ

O ΠΑΡΜΕΝΙΔΗΣ: Ο άνθρωπος μετά το θάνατό του δεν περνά στην ανυπαρξία, ο νεκρός δεν είναι «μηδέν», αλλά μετέχει στο «είναι» έχει την ικανότητα να αισθάνεται και αναμένει (μέσω της μετεμψύχωσης) την επιστροφή του στον ορατό κόσμο.

O ΠΑΡΜΕΝΙΔΗΣ Ο Παρμενίδης ήταν αρχαίος Έλληνας φιλόσοφος. Γεννήθηκε στην Ελέα της Μεγάλης Ελλάδας στα τέλη του 6ου αι. π.Χ., σε ένα περιβάλλον επηρεασμένο από τις απόψεις του Πυθαγόρα και του Ξενοφάνη. Θεωρείται η πλέον πρωτότυπη μορφή της προσωκρατικής σκέψης. Σε αντίθεση με τους Ίωνες φυσιολόγους δεν αναζητά την ενότητα του κόσμου σε μια φυσική ουσία, αλλά στην ίδια την «οντότητα» των πραγμάτων που μας περιβάλλουν, στο είναι όλων των όντων και όλων των πραγμάτων. Ο Παρμενίδης εκθέτει τη φιλοσοφία του σε έμμετρο λόγο (δακτυλικό εξάμετρο), επιθυμώντας πιθανώς να την παρουσιάσει ως αποτέλεσμα θείας αποκάλυψης. Στο προίμιο του ποιήματoς περιγράφεται το ταξίδι του ποιητή πάνω σε άρμα, καθοδηγούμενο από κόρες του ΄Ηλιου σε μια ανώνυμη θεά. Ακολουθεί η Αλήθεια, στην οποία μιλά η θεά επιχειρώντας μια προσέγγιση της καρδιάς της αλήθειας.     «αλλά ωστόσο θα μάθεις και τούτο, πως τα δοκούντα θα έπρεπε να είναι απολύτως δεκτά, όλα δεκτά στο σύνολό τους ως όντα». Παρουσιάζοντας τα φα