Παρασκευή, 27 Αυγούστου 2010

Τριήμερο πένθος κηρύχτηκε στις Ένοπλες Δυνάμεις, λόγω του θανάτου του Αξιωματικού της Πολεμικής Αεροπορίας



Τριήμερο πένθος κηρύχτηκε στις Ένοπλες Δυνάμεις, λόγω του θανάτου του Αξιωματικού της Πολεμικής Αεροπορίας,  που χθες έχασε τη ζωή, στο τραγικό αεροπορικό δυστύχημα  που έγινε νότια της Κρήτης,  όπου κατά τη διάρκεια άσκησης συγκρούστηκαν και συνετρίβησαν δύο μαχητικά αεροσκάφη F-16.
Οι πιλότοι του διθέσιου αεροσκάφους, νοσηλεύονται στο Πανεπιστημιακό νοσοκομείου Κρήτης, ο ένας σε σοβαρή κατάσταση, ενώ ο άλλος έχει διαφύγει τον κίνδυνο.
Ο ΥΠΕΘΑ Β. Βενιζέλος, που μετέβη στην Κρήτη  και επισκέφτηκε  στο νοσοκομείο τους τραυματίες πιλότους, δήλωσε ότι, «Η σημερινή είναι μια μαύρη μέρα για τις Ένοπλες Δυνάμεις. Χάσαμε ένα ιπτάμενο παλικάρι και ελπίζουμε να κερδίσει τη μάχη της ζωής ο δεύτερος πιλότος μας. Είναι μεγάλο ευτύχημα που είναι πολύ καλά στην υγεία του ο τρίτος πιλότος.  
Μέσα από το Πανεπιστημιακό Νοσοκομείο του Ηρακλείου παρακολουθώ από κοντά τη μάχη των γιατρών. Είμαστε στο πλευρό  όλων των οικογενειών».

Σύμφωνα με ανακοίνωση του ΓΕΑ, « κατά τη διάρκεια εκπαιδευτικής άσκησης τακτικής εναέριας μάχης (σενάριο 4 εναντίον 2) στην οποία συμμετείχαν έξι (6) αεροσκάφη, συγκρούστηκαν στον αέρα δύο μαχητικά αεροσκάφη τύπου F-16   (ένα μονοθέσιο και ένα διθέσιο) της 115 Πτέρυγας Μάχης/ 340Μ. Το συμβάν έλαβε χώρα νότια της Κρήτης, δυτικά της νήσου Χρυσή».

Σύμφωνα με δημοσιογραφικές πληροφορίες, τα αεροσκάφη είχαν απογειωθεί από το Καστέλι και χωρίστηκαν σε 2 ομάδες για την εκτέλεση μιας ιδιαίτερα επικίνδυνης άσκησης , όπου τα δύο μαχητικά κάνουν αναχαίτιση  εναντίον των υπολοίπων τεσσάρων αεροσκαφών, που σύμφωνα με το σενάριο της άσκησης κάνουν αεροπορική εισβολή.
 Το μονοθέσιο F-16C με πιλότο τον άτυχο σμηναγό Αναστάσιο Μπαλατσούκα 33 ετών, πήγε και «κάρφωσε» από κάτω προς τα πάνω, περίπου στη μέση το διθέσιο F-16D στο οποίο βρίσκονταν ο Σμηναγός Ιωσήφ Αναστασάκης 35 ετών και ο ανθυποσμηναγός Παύλος Μποτζάκης, 25 ετών. Ο πιλότος του πρώτου αεροσκάφους δεν πρόλαβε καν να ενεργοποιήσει το μηχανισμό εκτίναξης του καθίσματος του, όπως έπραξαν  οι  συνάδελφοί του, οι οποίοι έπεσαν τραυματισθέντες στη θάλασσα και περισυλλέγησαν από αλιευτικό σκάφος.
Ως αιτία του δυστυχήματος είναι μάλλον το ανθρώπινο λάθος που μπορεί να γίνει  σε συνθήκες οριακές, για μηχανές και ανθρώπους. Σε ακραίες συνθήκες γίνονται αυτές οι υψηλού επιπέδου και ανάλογης επικινδυνότητας ασκήσεις. Ωστόσο, έμπειροι πιλότοι υποστήριζαν ότι, τα μπορούσε να είχε αποφευχθεί το δυστύχημα, αν τα μαχητικά αεροσκάφη διέθεταν ένα  επιπλέον εποπτικό μέσο,  όπως είναι το  Σύστημα Απεικόνισης Μάχης .

Με το χθεσινό  δυστύχημα, η  ΠΑ έχει χάσει συνολικά 4 αεροσκάφη , από τα εξήντα F-16C Block 52+  τα οποία  παρελήφθησαν  τον Ιούλιο του 2004 .
Το πρώτο δυστύχημα  με νεκρό τον Σμηναγό Κωνσταντίνο Ηλιάκη συνέβη στις 23 Μαΐου του 2006 όταν το αεροσκάφος του διεμβολίστηκε   από τουρκικό F-16.
Η δεύτερη απώλεια F-16C  έγινε τη νύκτα της 5ης Δεκεμβρίου του 2007,  όπου η ΠΑ θρήνησε άλλο ένα νεκρό τον Σμηναγό Αθανάσιο Μπατσαρά.

 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου