Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Η «μυστική» διπλωματία στα ελληνοτουρκικά- ΚΑΣΤΕΛΟΡΙΖΟ

Του Χρήστου Καπούτση   

                 Σε προχωρημένο επίπεδο φαίνεται ότι βρίσκονται οι συνομιλίες ελλήνων και τούρκων διπλωματών, για ολόκληρο το φάσμα των ελληνοτουρκικών σχέσεων. Οι συνομιλίες γίνονται στο ημίφως των διπλωματικών παρασκηνίων,  με απόλυτη μυστικότητα. Ο ελληνικός Λαός, δεν  έχει την παραμικρή πληροφόρηση, κυριολεκτικά δεν έχει «ιδέα» ποιες συμφωνίες προετοιμάζονται "εν κρυπτώ και παραβύστω" να υπογράψουν εξ ονόματός του οι πολιτικοί του ηγέτες,  που σήμερα με την ψήφο του ασκούν Κυβερνητική εξουσία.
 Ήταν αρκετή μια «διαρροή» στην φιλοκυβερνητική εφημερίδα «ΤΑ ΝΕΑ» για να αποκαλυφτεί ότι, οι ελληνοτουρκικές συνομιλίες, έχουν μπει στα «βαθιά». Συζητούνται πλέον και θέματα που άπτονται ελληνικών κυριαρχικών δικαιωμάτων! 
Σύμφωνα με το ΑΠΟΡΡΗΤΟ ΕΓΓΡΑΦΟ ΕΙΔΙΚΟΥ ΧΕΙΡΙΣΜΟΥ του ελληνικού Υπουργείου Εξωτερικών , το περιεχόμενο του οποίου  δημοσίευσε η  εφημερίδα,  τον Ιούνιο συναντήθηκαν στην Κωνσταντινούπολη ο γ.γ. του ΥΠΕΞ κ.  Ζέππος   με τον Τούρκο υφυπουργό Εξωτερικών και επικεφαλής της τουρκικής αντιπροσωπείας στις διερευνητικές επαφές Φ. Σινιρίογλου. Και ανάμεσα στις προτάσεις που κατέθεσε ο Τούρκος υφυπουργός, στη συνάντηση αυτή ,  είναι και οι  εξής:
«Θα αποφευχθούν οι τουρκικές υπερπτήσεις πάνω από τα ελληνικά νησιά (Αγαθονήσι), εφόσον οι ελληνικές αναχαιτίσεις γίνονται με λιγότερο επιθετικό τρόπο (!)». 
Ακόμη στις τουρκικές προτάσεις περιλαμβάνεται και «ο αφοπλισμός των πολεμικών αεροσκαφών των δύο κρατών για  όλες τις πτήσεις τους στο Αιγαίο».
              
Είναι σαφές ότι, οι μυστικές συνομιλίες Ελλάδας και Τουρκίας,  για τον τρόπο πτήσης των μαχητικών αεροσκαφών στο Αιγαίο,  αποτελούν  κατεξοχήν συζήτηση,  επί ελληνικών κυριαρχικών δικαιωμάτων. Και τίθεται  εκ των πραγμάτων και θέμα  συνδιαχείρισης στο Αιγαίο. Τα Ελληνικά μαχητικά στο Αιγαίο κινούνται σε εθνικό εναέριο χώρο και σε διεθνή εναέριο χώρο αλλά εντός του FIR Αθηνών, σύμφωνα με τις εθνικές απαιτήσεις για την ασφάλεια της χώρας , αλλά και για την ασφάλεια των πτήσεων εφαρμόζοντας τους κανόνες του ICAO. Σε αυτόν τον χώρο λοιπόν του Αιγαίου, όπου η Ελλάδα ασκεί κυριαρχικά ή  οιονεί κυριαρχικά δικαιώματα, η Τουρκία  διεκδικεί να έχει λόγο και ρόλο με τις προτάσεις που καταθέτει και που η Ελλάδα δεν τις απορρίπτει ασυζητητί όπως θα όφειλε,  άλλα προς γενική κατάπληξη τις συζητά. Προς το παρόν τουλάχιστον, μόνο τις συζητά, αργότερα ίσως  κάποιες από αυτές να τις αποδεχτεί...
Να επισημάνουμε ότι, τα  ελληνικά μαχητικά αεροσκάφη πετούν στο Αιγαίο οπλισμένα διότι είναι υποχρεωμένα από τους ισχύοντες διεθνείς κανόνες, ενώ τα τουρκικά είναι οπλισμένα από επιλογή και προκειμένου να κάνουν επίδειξη αεροπορικής ισχύος.
Το σημαντικότερο είναι ότι, καταρρίπτεται μια βασική αρχή των ελληνικών Κυβερνήσεων, σχετικά με τις ελληνοτουρκικές σχέσεις.
Η αρχή αυτή είναι: Το μοναδικό θέμα του ελληνοτουρκικού διαλόγου, σε επίπεδο εμπειρογνωμόνων των υπουργείων Εξωτερικών Ελλάδας και Τουρκίας, είναι η οριοθέτηση της υφαλοκρηπίδας στο Αιγαίο και …τίποτα άλλο. Η θέση αυτή, που αποτελεί και εθνική «κόκκινη γραμμή» για την Ελλάδα,  είναι πλέον υπό αμφισβήτηση.
Να προσθέσουμε ακόμη ότι, σύμφωνα με δημοσιεύματα Τουρκικών εφημερίδων, όπως η «Σαμπάχ» και η  «Ζαμάν», που έχουν  πολύ καλή πληροφόρηση ,  «μέχρι το τέλος του έτους θα υπάρξει αποτέλεσμα σε κάποια ζητήματα αναφορικά με τις εκκρεμότητες  στο Αιγαίο». Αυτό σημαίνει , πολύ απλά, ότι ο ελληνοτουρκικός διάλογος, είναι σε πολύ προχωρημένο στάδιο, ίσως ένα βήμα πριν από την επίσημη ανακοίνωση συμφωνιών!

Τι λέει όμως για όλα αυτά  το Ελληνικό Υπουργείο Εξωτερικών, δηλαδή η Ελληνική Κυβέρνηση;
Ο εκπρόσωπος του ΥΠΕΞ Γρ.Δελαβέκουρας κατά την τακτική εβδομαδιαία ενημέρωση των διπλωματικών συντακτών, αφού επιβεβαίωσε το περιεχόμενο του εγγράφου όπως δημοσιεύτηκε στα «ΝΕΑ», υποστήριξε ότι, «η Ελλάδα δεν έχει κανένα λόγο να φοβηθεί να κουβεντιάσει οτιδήποτε εφόσον θα υπάρχει απόλυτος σεβασμός στα κυριαρχικά δικαιώματα, στο Διεθνές Δίκαιο  και στα συμφέροντα της χώρας μας.   Το αν η Τουρκία θα θέσει ή δεν θα θέσει τις γνωστές θέσεις που όλοι γνωρίζουμε, αυτό δεν είναι ένα ζήτημα, το οποίο έχει κάποιο λόγο η Ελλάδα να το αποφύγει ή να το φοβηθεί. Οι θέσεις μας είναι απολύτως ξεκάθαρες, τις ξέρει η Τουρκία, τις επαναλαμβάνουμε με κάθε ευκαιρία και ισχύουν στο ακέραιο. Εάν η Τουρκία κάποια στιγμή αποφασίσει ότι θα εφαρμόζει το Διεθνές Δίκαιο  όπως οφείλει να κάνει, τότε είναι προφανές ότι θα σταματήσει και αυτή η ένταση που υπάρχει στις διμερείς σχέσεις.»  
Επομένως, κατά τον εκπρόσωπο της Κυβέρνησης , δεχόμαστε προς συζήτηση τις προτάσεις της Τουρκίας,  που καταφανώς είναι παράνομες και απηχούν στόχους της επεκτατικής πολιτικής της Τουρκίας στο Αιγαίο, τις συζητάμε, αλλά «αντιστεκόμαστε» και δεν τις αποδεχόμαστε!!!  Συζητάμε για παράδειγμα, τα ελληνικά μαχητικά αεροσκάφη να μην αναχαιτίζουν τα  αεροσκάφη της πολεμικής Αεροπορίας της Τουρκίας, ακόμη και όταν ίπτανται πάνω από τα νησιά του Ανατολικού Αιγαίου, πέραν δηλαδή του 25ο Μεσημβρινού! 

Οι προτάσεις «ειρήνης» της Τουρκίας

Τα τελευταία χρόνια, η τουρκική διπλωματία των νεοοθωμανιστών, προσπαθεί να καλλιεργήσει ένα κλίμα φιλίας και συνεργασίας με την Ελλάδα και προβαίνει μάλιστα σε κάποιες προτάσεις- πυροτεχνήματα.
Οι προτάσεις όμως της Τουρκικής Κυβέρνησης των Ερντογάν- Νταβούτογλου  κρύβουν θανάσιμες παγίδες για την Ελλάδα, όπως:
·        Μείωση Εξοπλισμών:   τον περασμένο Απρίλιο ο υπουργός Ευρωπαϊκών Υποθέσεων της Τουρκίας Εγκεμέν Μπαγίς, δήλωσε ότι πρέπει η  Τουρκία και η Ελλάδα, να βάλουν  τέλος στον πόλεμο των εξοπλισμών.  Η δήλωση του τούρκου Υπουργού αποδείχτηκε ανειλικρινής, διότι η Τουρκία, ούτε περιέκοψε , ούτε ανέστειλε κάποιο από τα 24 βασικά εξοπλιστικά της προγράμματα κόστους 55 δισεκατομμυρίων ευρώ, που είναι σε εξέλιξη.  Μαχητικά αεροσκάφη, ιπτάμενα ραντάρ, αεροσκάφη ηλεκτρονικού πολέμου, πλοία διαφόρων τύπων, υποβρύχια, ελικόπτερα, άρματα μάχης, τεθωρακισμένα οχήματα μάχης και βαλλιστικοί πύραυλοι είναι οι βασικότερες προμήθειες του τουρκικού στρατού, που όταν θα ολοκληρωθούν γύρω στο 2015, θα ανατρέψουν πλήρως την σχετική ισορροπία στρατιωτικών δυνάμεων στο Αιγαίο. (Για τα ελληνικά εξοπλιστικά προγράμματα υπάρχει αναλυτικό άρθρο στο τεύχος 11 του περιοδικού μας «Π.Θ.»)

·        «Casus belli»:   η τουρκική εφημερίδα «Σαμπάχ» είχε δημοσιεύσει ένα ρεπορτάζ ότι, η Τουρκική Κυβέρνηση στο εξής δεν θα χαρακτηρίζει την Ελλάδα ως εχθρική χώρα και προτίθεται να άρει το περίφημο «Casus belli», δηλαδή  ότι συνιστά αιτία πολέμου για την Τουρκία η αύξηση του εύρους των χωρικών υδάτων της Ελλάδας, παρότι αυτό προβλέπεται από το νέο Δίκαιο της Θάλασσας (1982). Βέβαια δύο μέρες αργότερα ο Τούρκος Υπουργός Εξωτερικών Α.Νταβούτογλου προσγείωσε ανώμαλα τους Έλληνες που είχαν προεξοφλήσει την κατάργηση του  «Casus belli». Ο επικεφαλής της τουρκικής διπλωματίας διευκρίνισε,  ότι η άρση του «Casus belli» θα πρέπει να συνοδεύεται από την παραίτηση της Ελλάδας από το δικαίωμα που τις παρέχει το Διεθνές Δίκαιο, να επεκτείνει τα χωρικά της ύδατα!

·        Πτήσεις μαχητικών αεροσκαφών στο Αιγαίο:  Ο Πρωθυπουργός της Τουρκίας Τ.Ερντογάν, κατά την επίσκεψή του στην Αθήνα το περασμένο Μάιο, είχε προτείνει, τα τουρκικά μαχητικά αεροσκάφη που πετούν στο Αιγαίο να υποβάλλουν σχέδια πτήσεις στην Αθήνα και τα Ελληνικά στην Άγκυρα! Πρόκειται για πρόταση – παγίδα του πρωθυπουργού της Τουρκίας διότι: Το Αιγαίο, έχει ελληνικό εναέριο χώρο, έχει τουρκικό και διεθνή εναέριο χώρο. Όμως, στο τμήμα του διεθνούς εναερίου χώρου που βρίσκεται εντός του FIR Αθηνών, η Ελλάδα με απόφαση του διεθνούς οργανισμού του    ICAO έχει τον έλεγχο της εναερίου κυκλοφορίας και την ευθύνη της ασφάλειας όλων των πτήσεων. Ο λόγος είναι προφανής, διότι ο ICAO αναγνωρίζει την ενότητα του χερσαίου και του νησιωτικού χώρου, ως ενιαίο τμήμα της Ελληνικής Επικράτειας.  Αν γίνει αποδεχτή η πρόταση Ερντογάν, τότε θα έχουμε στο Αιγαίο ένα καθεστώς ελληνοτουρκικού συνελέγχου και συνδιαχείρισης του  FIR Αθηνών. Πρακτικά αυτό σημαίνει ότι, αν ένα ελληνικό μαχητικό αεροσκάφος θέλει να πάει στη Χίο, θα πρέπει να υποβάλλει σχέδια πτήσης στην Άγκυρα! Εξέλιξη,  που προφανώς ακυρώνει την αεράμυνα των ελληνικών νησιών του Αιγαίου. 

·        Υφαλοκρηπίδα- ΑΟΖ:   Παγίδα είναι όμως και η τουρκική πρόταση για συνεκμετάλλευσης των πιθανολογούμενων κοιτασμάτων,  που βρίσκονται στο βυθό του Αιγαίου. Για να γίνει όμως συνεκμετάλλευση θα πρέπει προηγουμένως να οριοθετηθούν,  το εύρος των χωρικών υδάτων, η Αποκλειστική Οικονομική Ζώνη (ΑΟΖ)  και η υφαλοκρηπίδα. Πως όμως να οριοθετηθούν αυτά, όταν η Τουρκία δεν αναγνωρίζει,  ότι τα ελληνικά νησιά  διαθέτουν υφαλοκρηπίδα, ενώ αρνείται να δεχτεί την εφαρμογή του Δικαίου της Θάλασσας και επιμένει στο μοίρασμα του Αιγαίου; Επιπροσθέτως, η Τουρκία δεν παραιτείται από την θεωρία της περί «γκρίζων ζωνών» με την οποία αμφισβητεί την ελληνική κυριαρχία σε απροσδιόριστο αριθμό νησίδων, βραχονησίδων , ακόμη και κατοικημένων νησιών, όπως το Αγαθονήσι! 

Κοντολογίς, η   Ελληνική Κυβέρνηση επιμένει  συνδιαλέγεται με την Τουρκία στο πλαίσιο της διεθνούς νομιμότητας, όταν η  Άγκυρα  αποδεικνύει εμπράκτως,  ότι δεν υφίσταται για αυτήν η  διεθνής νομιμότητα  στις ελληνοτουρκικές σχέσεις.




Η «ευμενής Ουδετερότητα» του ΝΑΤΟ

 Τις τουρκικές αξιώσεις σε βάρος ελληνικών κυριαρχικών δικαιωμάτων στο Αιγαίο, ενθαρρύνει η «ευμενής ουδετερότητα» του ΝΑΤΟ.  
Κατά την πρόσφατη επίσημη επίσκεψή του στην Αθήνα ο Γ.Γ. του ΝΑΤΟ κ.Φ.Ρασμούσεν, ερωτηθείς  για την έκνομη συμπεριφορά της Τουρκίας στο Αιγαίο, απάντησε ότι το ΝΑΤΟ αποφεύγει να αναμειχτεί σε διμερείς διενέξεις των κρατών-μελών του. Ούτε για τις υπερπτήσεις των τουρκικών μαχητικών αεροσκαφών πάνω από τα κεφάλια των κατοίκων στο Αγαθονήσι, δεν βρήκε να πει μια κουβέντα ο Γ.Γ. του ΝΑΤΟ. Είναι χαρακτηριστική η απάντηση του Α.Φ. Ράσμουσεν: «Είναι βασική μας αρχή ότι το ΝΑΤΟ ως οργανισμός δεν αναμειγνύεται σε πιθανές διαφορές ανάμεσα σε συμμάχους. Θεωρούμε ότι οι σύμμαχοι πρέπει να επιλύουν τέτοια ζητήματα μόνοι τους και είμαι πεπεισμένος ότι θα τα καταφέρουν.» Πιθανή διμερή διαφορά  είναι κατά την άποψη του  Γ.Γ του ΝΑΤΟ, οι παραβιάσεις του εθνικού μας εναερίου χώρου και οι υπερπτήσεις πάνω από κατοικημένα ελληνικά νησιά των τουρκικών μαχητικών αεροσκαφών!
Η τακτική αυτή του ΝΑΤΟ, να αρνείται να καταδικάσει ενέργειες που παραβιάζουν το Διεθνές Δίκαιο και στρέφονται κατά  των κυριαρχικών δικαιωμάτων κράτους – μέλους της Ατλαντικής Συμμαχίας, δεν είναι μόνο επιλήψιμη, αλλά είναι και επισφαλής για τη σταθερότητα σε μια ιδιαίτερα ευαίσθητη περιοχή, όπως της Νοτιανατολικής Μεσογείου. Πάντως για την «ευμενή ουδετερότητα» του ΝΑΤΟ προς την Τουρκία, έχει ευθύνες και η  Κυβέρνηση, αφού οι συναρμόδιοι Υπουργοί Εξωτερικών κ.Δ.Δρούτσας και Εθνικής Αμύνης κ.Β.Βενιζέλος κατά την κοινή Υπουργική Σύνοδο του ΝΑΤΟ στις 14 Οκτωβρίου στις Βρυξέλλες, δεν ζήτησαν , στο πλαίσιο συζήτησης  του νέου Στρατηγικού Δόγματος της Συμμαχίας, να διευκρινιστούν «παρερμηνευμένες» έστω διαταγές του ΝΑΤΟ (26 Αυγούστου 2006), που κατά μία διασταλτική ερμηνεία απαγορεύουν  στα ελληνικά μαχητικά να πετούν πάνω από τα νησιά του ανατολικού Αιγαίου και να προσγειώνονται σε αυτά!! Δεν πίεσαν οι δύο Υπουργοί, ώστε να διασφαλίσουν, ότι η Ελλάδα θα ασκεί τον πλήρη επιχειρησιακό αεροναυτιλιακό έλεγχο στον ελληνικό  χώρο και εντός του FIR Αθηνών στο πλαίσιο του νέου δόγματος του ΝΑΤΟ. Και ακόμη, δεν απαίτησαν  η Λήμνος να επανενταχθεί στα επιχειρησιακά σχέδια του ΝΑΤΟ.
Τα ανωτέρω δεν αποτελούν δευτερεύοντα διπλωματικά ζητήματα, αλλά συνιστούν αναγκαίες προϋποθέσεις,  που διασφαλίζουν τα ζωτικά εθνικά μας συμφέροντα στο Αιγαίο.

       Δημοσιεύτηκε στο περιοδικό «πολιτικά ΘΕΜΑΤΑ»
  
                               *****
ΚΑΣΤΕΛΟΡΙΖΟ

   Αν ευσταθούν οι πληροφορίες, ότι η Κυβέρνηση δέχτηκε την πρόταση της Αγκύρας, στις ελληνοτουρκικές συνομιλίες για την οριοθέτηση της υφαλοκρηπίδας, να εξαιρεθεί το Καστελόριζο, τότε υπάρχει σοβαρό πολιτικό ζήτημα. Και επειδή δεν έχει διαψευστεί ΑΥΤΉ η πληροφορία από το ΥΠΕΞ, θα πρέπει για το ΚΑΣΤΕΛΟΡΙΖΟ να διευκρινίσουμε τα εξής:
·        Σύμφωνα με το Διεθνές Δίκαιο της θάλασσας, το ΚΑΣΤΕΛΟΡΙΖΟ διαθέτει δική του υφαλοκρηπίδα και Αποκλειστική Οικονομική Ζώνη (ΑΟΖ). Αυτός ο μικρός ελληνικός βράχος στην εσχατιά της Ελλάδας, έχει αποκτήσει τεράστια γεωοικονομική και στρατηγική αξία. Εκτός των άλλων αποτελεί το φυσικό εμπόδιο για την Τουρκία, προκειμένου να κυριαρχήσει στην Ανατολική Μεσόγειο, όπου έχουν εντοπιστεί μεγάλα αποθέματα σε πετρέλαιο και φυσικό αέριο.
Η τουρκική διπλωματία, επιμένοντας να εξαιρεθεί το ΚΑΣΤΕΛΟΡΙΖΟ, ουσιαστικά προωθεί τη διάσπαση της ενότητας της ελληνικής επικράτειας, αφού εκ των πραγμάτων θα υπάρξουν εμπόδια στη σύνδεση της ηπειρωτικής Ελλάδας, της Ρόδου με το  Καστελόριζο , αλλά και του Καστελόριζου με την Κύπρο.

Επειδή όμως, αποδοχή από την Ελληνική Κυβέρνηση  της πρότασης της Αγκύρας, για εξαίρεση του Καστελόριζου από τις ελληνοτουρκικές συνομιλίες, συνιστά κατ’ ουσίαν,  παραίτηση από  κυριαρχικά δικαιώματα, θα πρέπει το ελληνικό ΥΠΕΞ, να διαψεύσει τα σχετικά δημοσιεύματα.





Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Αναξίμανδρος (610-540 π.X.)

Γέννηση, θάνατος, άπειρο », 23 Μαΐου 2011 Επιστήμες / Μορφές της Επιστήμης & της Τεχνολογίας   Αναπληρωτής καθηγητής Ιστορίας και Φιλοσοφίας της Αστρονομίας και των Φυσικών Επιστημών - Πανεπιστήμιο Αθηνών Στράτος Θεοδοσίου Στην φιλοσοφία του Αναξίμανδρου, το άπειρο, που ήταν αθάνατον και ανώλεθρον, ήταν η πρωταρχική κοσμική ουσία από την οποία απορρέουν τα πάντα και στην οποία τελικά επιστρέφουν τα πάντα. Από αυτό γεννιούνταν και σε αυτό επέστρεφαν αλληλοδιαδόχως άπειροι κόσμοι. των Στράτου Θεοδοσίου, επίκουρου καθηγητή, και Μάνου Δανέζη , αναπληρωτή καθηγητή, Τμήμα Φυσικής – Πανεπιστήμιο Αθηνών και Milan Dimitrijevic , Astronomical Observatory of Belgrade, Serbia Την ίδια εποχή με τον Θαλή έδρασε, επίσης στην Μίλητο, ο μαθητής και διάδοχος στην Σχολή του, ο Αναξίμανδρος (610-540 π.X.), ο οποίος, όπως παραδέχονται όλοι οι μελετητές εκείνης της περιόδου, ήταν ισάξιος του διδασκάλου του και ο πρώτος που μαζί

Είχε Δίκιο η Αντιγόνη ή ο Κρέων;

Επανερχόμαστε   στα παλιά ερωτήματα. Είχε άραγε κάπου δίκιο η Αντιγόνη (ή εξ ολοκλήρου δίκιο); Και είχε άραγε ο Κρέων κάποιο άδικο (ή εξ ολοκλήρου άδικο); Δεν είναι βέβαιο ότι αυτά είναι τα πιο ενδιαφέροντα ερωτήματα που θα μπορούσε κανείς να θέσει για το έργο, τουλάχιστον έτσι ωμά διατυπωμένα. Ή μάλλον θα μπορούσε ο Σοφοκλής ο ίδιος να τα έχει κάνει πιο ενδιαφέροντα —και πιο δύσκολα— όμως οι επιλογές του ήταν άλλες. Υπήρχε σύγκρουση —μια σύγκρουση εγελιανού τύπου— μεταξύ των δικαιωμάτων της οικογένειας και των δικαιωμάτων της πολιτείας. Και αρχικά φαίνεται σαν ο Σοφοκλής να πρόκειται να αναπτύξει το έργο του με βάση αυτή τη σύγκρουση, όταν η Αντιγόνη εμφανίζεται στον Πρόλογο του δράματος προσηλωμένη ειδικά στην οικογένεια και έκδηλα αδιάφορη απέναντι στην πολιτεία, ενώ ο Κρέων με το διάγγελμα του αμέσως μετά την Πάροδο (πολύ σημαντική τοποθέτηση σε αρχαίο ελληνικό δράμα) αναλαμβάνει τη θέση του εκφραστή της πόλεως, με την έκκληση έξαφνα που απευθύνει να υποταχθούν οι προσωπικέ

O ΠΑΡΜΕΝΙΔΗΣ: Ο άνθρωπος μετά το θάνατό του δεν περνά στην ανυπαρξία, ο νεκρός δεν είναι «μηδέν», αλλά μετέχει στο «είναι» έχει την ικανότητα να αισθάνεται και αναμένει (μέσω της μετεμψύχωσης) την επιστροφή του στον ορατό κόσμο.

O ΠΑΡΜΕΝΙΔΗΣ Ο Παρμενίδης ήταν αρχαίος Έλληνας φιλόσοφος. Γεννήθηκε στην Ελέα της Μεγάλης Ελλάδας στα τέλη του 6ου αι. π.Χ., σε ένα περιβάλλον επηρεασμένο από τις απόψεις του Πυθαγόρα και του Ξενοφάνη. Θεωρείται η πλέον πρωτότυπη μορφή της προσωκρατικής σκέψης. Σε αντίθεση με τους Ίωνες φυσιολόγους δεν αναζητά την ενότητα του κόσμου σε μια φυσική ουσία, αλλά στην ίδια την «οντότητα» των πραγμάτων που μας περιβάλλουν, στο είναι όλων των όντων και όλων των πραγμάτων. Ο Παρμενίδης εκθέτει τη φιλοσοφία του σε έμμετρο λόγο (δακτυλικό εξάμετρο), επιθυμώντας πιθανώς να την παρουσιάσει ως αποτέλεσμα θείας αποκάλυψης. Στο προίμιο του ποιήματoς περιγράφεται το ταξίδι του ποιητή πάνω σε άρμα, καθοδηγούμενο από κόρες του ΄Ηλιου σε μια ανώνυμη θεά. Ακολουθεί η Αλήθεια, στην οποία μιλά η θεά επιχειρώντας μια προσέγγιση της καρδιάς της αλήθειας.     «αλλά ωστόσο θα μάθεις και τούτο, πως τα δοκούντα θα έπρεπε να είναι απολύτως δεκτά, όλα δεκτά στο σύνολό τους ως όντα». Παρουσιάζοντας τα φα