Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο
Παρουσίαση του Ιστορικού Λευκώματος
ΚΥΠΡΟΣ, Οικονομία και Επιχειρήσεις, 50 χρόνια, 1960-2010
του δημοσιογράφου Ιωσήφ Π. Ιωσήφ
στην Ένωση Ανταποκριτών Ξένου Τύπου

                Την Παρασκευή 26 Νοεμβρίου 2010, πραγματοποιήθηκε στην Ένωση Ανταποκριτών Ξένου Τύπου, με τη συνεργασία του Σπιτιού της Κύπρου, η παρουσίαση του Ιστορικού Λευκώματος, ΚΥΠΡΟΣ, Οικονομία και Επιχειρήσεις, 50 χρόνια, 1960-2010,του δημοσιογράφου Ιωσήφ Π. Ιωσήφ.
                Ο συντονιστής της παρουσίασης, δημοσιογράφος κ. Θέμης Πολυβίου αφού καλωσόρισε τους παρευρισκομένους, τόνισε πως το παρουσιαζόμενο λεύκωμα αποτελεί σήμα κατατεθέν για την κυπριακή οικονομία. Στη συνέχεια διάβασε τον χαιρετισμό του Προέδρου της Κυπριακής Δημοκρατίας κ. Δημήτρη Χριστόφια και το σημείωμα του Προέδρου της ΕΣΗΕΑ κ. Πάνου Σόμπολου, ο οποίος δεν κατέστη δυνατό να παρευρεθεί στην εκδήλωση.
                Ο κ. Χριστόφιας στον χαιρετισμό του συνεχάρη τον συγγραφέα για το έργο του και επισήμανε μεταξύ άλλων: «Είναι πεποίθησή μου ότι μέσα από τέτοιες αναδρομές, όπως αυτές που γίνονται στην έκδοση του κ. Ιωσήφ, θα πρέπει να αντλούμε διδάγματα, έτσι ώστε να μην επαναλαμβάνουμε σφάλματα του παρελθόντος. Αυτό ισχύει ιδιαίτερα στη σημερινή παγκοσμιοποιημένη εποχή, όπου οι προκλήσεις και οι δυσκολίες είναι ακόμη μεγαλύτερες.».
                Ο κ. Σόμπολος στο σημείωμά του παρατήρησε πως        με το ιστορικό λεύκωμα του κ. Ιωσήφ, ο αναγνώστης πέρα από τις πληροφορίες και τα χρήσιμα στοιχεία για την Κύπρο και τις επιχειρήσεις της, έχει παράλληλα και τη δυνατότητα να δει ανάγλυφη και την ιστορική διαδρομή της Δημοκρατίας της Κύπρου.
                Χαιρετισμό απηύθυνε ο Μορφωτικός Σύμβουλος κ. Κώστας Λυμπουρής, ο οποίος αφού μετέφερε τους θερμούς χαιρετισμούς και τα συγχαρητήρια του Πρέσβη της Κυπριακής Δημοκρατίας κ. Ιωσήφ Ιωσήφ, αναφέρθηκε τόσο στην πορεία του έργου του συγγραφέα όσο και στις διακρίσεις του στον χώρο της δημοσιογραφίας.
                Στη συνέχεια ο Αναπληρωτής Πρόεδρος του Δημοκρατικού Συναγερμού κ. Αβέρωφ Νεοφύτου μίλησε για τη σπουδαιότητα της παρουσιαζόμενης έκδοσης, στην οποία, όπως είπε, μελετώντας τα οικονομικά γεγονότα που διαδραματίστηκαν από την ανεξαρτησία της Κύπρου, μπορεί κανείς να αντλήσει πολύτιμα διδάγματα για το πώς να διαχειριστεί και να αντιμετωπίσει την οικονομική κρίση σήμερα. Συνεχίζοντας την ομιλία του  ο κ. Νεοφύτου αναφέρθηκε στις οικονομικές εξελίξεις και γεγονότα των τελευταίων δεκαετιών στην Κύπρο.
                Ο Αν. Καθηγητής Διεθνών Σχέσεων του Πανεπιστημίου Αθηνών κ. Κώστας Υφαντής στην εισήγησή του σχολίασε καίρια σημεία του λευκώματος, μίλησε εν γένει για την κυπριακή οικονομία και επισήμανε ότι το μεγαλύτερο προσόν του βιβλίου, πέρα από το αρχειακό υλικό που προσφέρει, είναι ότι μέσα απ’ αυτό αναδύεται ζωντανή η ιστορία μισού αιώνα και κυρίως στη σημερινή συγκυρία αποτελεί την καλύτερη αφορμή για προβληματισμό.
                Ο τ. Αντιπρόεδρος της Ένωσης Συντακτών Ημερησίων Εφημερίδων Αθηνών (ΕΣΗΕΑ) και τ. Πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Ενώσεων Συντακτών (ΠΟΕΣΥ) κ. Δημήτρης Τσαλαπάτης, παρατήρησε, μεταξύ άλλων, ότι ο κ. Ιωσήφ με το λεύκωμα που επιμελήθηκε έκανε την ανατροπή και στην ενημέρωση και στην καταγραφή, κατάφερε να προκαλέσει και να παντρέψει την πολιτική με την οικονομία, αλλά και να τονίσει τον ρόλο της επιχειρηματικότητας στην πολιτική και την οικονομία.
                Η παρουσίαση ολοκληρώθηκε με τις θερμές ευχαριστίες του συγγραφέα κ. Ιωσήφ Ιωσήφ, στο Σπίτι της Κύπρου  και ιδιαίτερα τους ομιλητές. Ευχαρίστησε επίσης τους φορείς και τους συνεργάτες του, οι οποίοι βοήθησαν στην πραγματοποίηση της έκδοσης του λευκώματος.


Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Αναξίμανδρος (610-540 π.X.)

Γέννηση, θάνατος, άπειρο », 23 Μαΐου 2011 Επιστήμες / Μορφές της Επιστήμης & της Τεχνολογίας   Αναπληρωτής καθηγητής Ιστορίας και Φιλοσοφίας της Αστρονομίας και των Φυσικών Επιστημών - Πανεπιστήμιο Αθηνών Στράτος Θεοδοσίου Στην φιλοσοφία του Αναξίμανδρου, το άπειρο, που ήταν αθάνατον και ανώλεθρον, ήταν η πρωταρχική κοσμική ουσία από την οποία απορρέουν τα πάντα και στην οποία τελικά επιστρέφουν τα πάντα. Από αυτό γεννιούνταν και σε αυτό επέστρεφαν αλληλοδιαδόχως άπειροι κόσμοι. των Στράτου Θεοδοσίου, επίκουρου καθηγητή, και Μάνου Δανέζη , αναπληρωτή καθηγητή, Τμήμα Φυσικής – Πανεπιστήμιο Αθηνών και Milan Dimitrijevic , Astronomical Observatory of Belgrade, Serbia Την ίδια εποχή με τον Θαλή έδρασε, επίσης στην Μίλητο, ο μαθητής και διάδοχος στην Σχολή του, ο Αναξίμανδρος (610-540 π.X.), ο οποίος, όπως παραδέχονται όλοι οι μελετητές εκείνης της περιόδου, ήταν ισάξιος του διδασκάλου του και ο πρώτος που μαζί

Είχε Δίκιο η Αντιγόνη ή ο Κρέων;

Επανερχόμαστε   στα παλιά ερωτήματα. Είχε άραγε κάπου δίκιο η Αντιγόνη (ή εξ ολοκλήρου δίκιο); Και είχε άραγε ο Κρέων κάποιο άδικο (ή εξ ολοκλήρου άδικο); Δεν είναι βέβαιο ότι αυτά είναι τα πιο ενδιαφέροντα ερωτήματα που θα μπορούσε κανείς να θέσει για το έργο, τουλάχιστον έτσι ωμά διατυπωμένα. Ή μάλλον θα μπορούσε ο Σοφοκλής ο ίδιος να τα έχει κάνει πιο ενδιαφέροντα —και πιο δύσκολα— όμως οι επιλογές του ήταν άλλες. Υπήρχε σύγκρουση —μια σύγκρουση εγελιανού τύπου— μεταξύ των δικαιωμάτων της οικογένειας και των δικαιωμάτων της πολιτείας. Και αρχικά φαίνεται σαν ο Σοφοκλής να πρόκειται να αναπτύξει το έργο του με βάση αυτή τη σύγκρουση, όταν η Αντιγόνη εμφανίζεται στον Πρόλογο του δράματος προσηλωμένη ειδικά στην οικογένεια και έκδηλα αδιάφορη απέναντι στην πολιτεία, ενώ ο Κρέων με το διάγγελμα του αμέσως μετά την Πάροδο (πολύ σημαντική τοποθέτηση σε αρχαίο ελληνικό δράμα) αναλαμβάνει τη θέση του εκφραστή της πόλεως, με την έκκληση έξαφνα που απευθύνει να υποταχθούν οι προσωπικέ

O ΠΑΡΜΕΝΙΔΗΣ: Ο άνθρωπος μετά το θάνατό του δεν περνά στην ανυπαρξία, ο νεκρός δεν είναι «μηδέν», αλλά μετέχει στο «είναι» έχει την ικανότητα να αισθάνεται και αναμένει (μέσω της μετεμψύχωσης) την επιστροφή του στον ορατό κόσμο.

O ΠΑΡΜΕΝΙΔΗΣ Ο Παρμενίδης ήταν αρχαίος Έλληνας φιλόσοφος. Γεννήθηκε στην Ελέα της Μεγάλης Ελλάδας στα τέλη του 6ου αι. π.Χ., σε ένα περιβάλλον επηρεασμένο από τις απόψεις του Πυθαγόρα και του Ξενοφάνη. Θεωρείται η πλέον πρωτότυπη μορφή της προσωκρατικής σκέψης. Σε αντίθεση με τους Ίωνες φυσιολόγους δεν αναζητά την ενότητα του κόσμου σε μια φυσική ουσία, αλλά στην ίδια την «οντότητα» των πραγμάτων που μας περιβάλλουν, στο είναι όλων των όντων και όλων των πραγμάτων. Ο Παρμενίδης εκθέτει τη φιλοσοφία του σε έμμετρο λόγο (δακτυλικό εξάμετρο), επιθυμώντας πιθανώς να την παρουσιάσει ως αποτέλεσμα θείας αποκάλυψης. Στο προίμιο του ποιήματoς περιγράφεται το ταξίδι του ποιητή πάνω σε άρμα, καθοδηγούμενο από κόρες του ΄Ηλιου σε μια ανώνυμη θεά. Ακολουθεί η Αλήθεια, στην οποία μιλά η θεά επιχειρώντας μια προσέγγιση της καρδιάς της αλήθειας.     «αλλά ωστόσο θα μάθεις και τούτο, πως τα δοκούντα θα έπρεπε να είναι απολύτως δεκτά, όλα δεκτά στο σύνολό τους ως όντα». Παρουσιάζοντας τα φα