Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

ΕΛΛΗΝΟΤΟΥΡΚΙΚΕΣ ΣΧΕΣΕΙΣ ΚΑΙ ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΖΩΝΗ (ΑΟΖ) · ΕΊΝΑΙ τεράστιο το βάρος της ευθύνης του Γ.Α. Παπανδρέου και πιθανή αμέλεια για τη ρύθμιση της ΑΟΖ είναι ανεπίτρεπτη, διότι θα συνιστούσε απεμπόληση εθνικών κυριαρχικών δικαιωμάτων, με ενδεχόμενο δόλο!

Με επίκεντρο την Οικονομία, βρισκόμαστε στη δίνη μιας πολύπλευρης κρίσης.

Η χώρα μας, εξαιτίας εγκληματικών λαθών των κομμάτων εξουσίας (κυρίως των Κυβερνήσεων  Κ.Σημίτη και  Κώστα Καραμανλή, αλλά  και Γ.Α.Παπανδρέου,  που «κληρονόμησε» μια σχεδόν κατεστραμμένη οικονομία και  προσπάθησε να αντιμετωπίσει την κρίση δανεισμού αλλοπρόσαλλα, επιβάλλοντας σκληρή λιτότητα στους Έλληνες εργαζόμενους και αφήνοντας ανέγγιχτους τους μεγαλοφοροφυγάδες κ.ά),  αντιμετωπίζει μια πρωτοφανή οικονομική κρίση, με ορατό το ενδεχόμενο της χρεωκοπίας.
Η οικονομικο-πολιτική κρίση όμως, έχει αγγίξει και τα εθνικά μας θέματα. Έχουν μειωθεί δραστικά οι αναγκαίες δαπάνες για την αμυντική θωράκιση της Χώρας μας. Οι Ένοπλες Δυνάμεις αντιμετωπίζουν ήδη σοβαρά λειτουργικά και επιχειρησιακά προβλήματα.
Η διπλωματία μιας χώρας στηρίζεται στην οικονομία, στις Ένοπλες Δυνάμεις και την κοινωνική συνοχή. Αν αυτοί  οι πυλώνες , τα στηρίγματα της διπλωματίας είναι αδύνατα,  τότε,  η διπλωματία μοιραία δεν μπορεί να είναι αξιόπιστη και αποτελεσματική, ειδικά  στο σημερινό συγκρουσιακό διεθνές περιβάλλον, όταν επιπλέον η χώρα μας αντιμετωπίζει μια πολύ σοβαρή απειλή, την επεκτατική και διεκδικητική πολιτική της Τουρκίας.
Η βαθιά οικονομική κρίση , σύμφωνα με κυνική ομολογία του πρωθυπουργού Γ.Α.Παπανδρέου, έχει καταστήσει τη χώρα μας, περιορισμένης εθνικής κυριαρχίας! 
Ανταλλάξαμε, το δανεισμό (από Δ.Ν.Τ. , Κομισιόν  και Ε.Κ.Τ.) για τη αμφίβολη σωτηρία της Οικονομίας, με την εκχώρηση τμήματος της Εθνική μας Ανεξαρτησία!

Ο Ελληνοτουρκικός διάλογος συνεχίζεται, με πιέσεις από ΗΠΑ και ΝΑΤΟ, για υποχωρήσεις της Ελλάδας στις Τουρκικές απαιτήσεις.
Σε αυτές τις περιστάσεις, η απάντηση της Ελληνικής Κυβέρνησης θα πρέπει να είναι επιθετική, αλλά στα πλαίσια της νομιμότητας.


Η Ελληνική Κυβέρνηση θα πρέπει επιτέλους, να ζητήσει από την Τουρκία, την οριοθέτηση της  Αποκλειστικής Οικονομικής Ζώνης (ΑΟΖ) στο Αιγαίο και την Ανατολική Μεσόγειο , ως όρο εκ των ουκ άνευ,  για τη συνέχιση των διμερών  συνομιλιών. Πρόκειται για εξαιρετικής σημασίας ζήτημα, διότι η οριοθέτησή της  διαμορφώνει ένα νέο νομικό και κυριαρχικό καθεστώς στο Αιγαίο. Είναι μια ρύθμιση αναγκαία, που όχι μόνο διασφαλίζει τα εθνικά μας συμφέροντα, άλλα  και διευρύνει τα θαλάσσια όρια άσκησης της εθνικής μας κυριαρχίας. Η απαίτηση της Ελλάδας για οριοθέτηση της ΑΟΖ, αποτελεί και ένα σαφές μήνυμα της Ελληνικής Κυβέρνησης, ότι είναι αποφασισμένη να προασπίσει τα Εθνικά μας συμφέροντα. Στην αντίθετη περίπτωση, που η Ελληνική Κυβέρνηση διακατεχόμενη από φοβικά σύνδρομα έναντι της Τουρκίας, «αμελήσει» την οριοθέτηση της ΑΟΖ, θα φέρει ευθύνες για την αναπόφευκτη ζημία επί θεμάτων εθνικής μας κυριαρχίας .
Σύμφωνα λοιπόν με το Δίκαιο της θάλασσας (1982), τα περί υφαλοκρηπίδας και ΑΟΖ καθορίζονται ως εξής:

Η Αποκλειστική Οικονομική Ζώνη (ΑΟΖ),  είναι μία νέα ζώνη θαλάσσιας δικαιοδοσίας και δικαιωμάτων των παράκτιων κρατών, με τεράστιο εύρος (μέχρι 200 ναυτ. μίλια από τις ακτές), που περιλαμβάνει τα ύδατα, το βυθό και το υπέδαφος της περιοχής της, και αρχίζει μετά το τέλος της αιγιαλίτιδας ζώνης. Το σημαντικό είναι  ότι ουσιαστικά η ΑΟΖ περιέλαβε και συγχώνευσε στο καθεστώς της, τον προϋφιστάμενο θεσμό της Υφαλοκρηπίδας.
 Στην Αποκλειστική Οικονοµική Ζώνη το παράκτιο κράτος έχει κυριαρχικά δικαιώµατα για σκοπούς εξερεύνησης, εκμετάλλευσης και διαχείρισης των φυσικών πόρων.
Στην  ΑΟΖ το παράκτιο κράτος, δικαιούται να κάνει έρευνες στον βυθό και να αξιοποιεί κατά το δοκούν τα υποθαλάσσια ορυκτά (πετρέλαιο και φυσικό αέριο) 
Και ακόμη, νησιά, νησίδες και βραχονησίδες που κατοικούνται, έχουν δικής τους  ΑΟΖ,  άρα και υφαλοκρηπίδα (π.χ. Αγαθονήσι, Φαρμακονήσι, Στρογγύλη, Μεγίστη, Καστελόριζο και δεκάδες άλλα μικρά κατοικημένα νησιά).
Συνεπώς, είναι ακατανόητη η εμμονή της Κυβέρνησης στην οριοθέτηση της υφαλοκρηπίδας, ενώ θα έπρεπε ήδη να είχε προβεί στην σχετική προετοιμασία , για την οριοθέτηση της ΑΟΖ.
Επισημαίνουμε ότι, η  Ελλάδα, βάσει του άρθρου 3 της Σύμβασης των Η.Ε. για το Δίκαιο της Θάλασσας (Montego Bay, 1982), το οποίο αποτελεί παράλληλα και εθιμικό δίκαιο, δικαιούται να επεκτείνει την αιγιαλίτιδα ζώνη της μέχρι τα 12 ν.μ.
Κατά την επικύρωση της Σύμβασης των Η.Ε. για το Δίκαιο της Θάλασσας, η χώρα μας προέβη σε δήλωση ότι ο χρόνος και ο τρόπος άσκησης του δικαιώματος επέκτασης της ελληνικής αιγιαλίτιδας ζώνης είναι ζήτημα που απορρέει από την εθνική της στρατηγική, χωρίς αυτό να σημαίνει ούτε κατ’ ελάχιστον απεμπόληση εκ μέρους της του δικαιώματος αυτού. 
Απαντώντας η  Τουρκία στη σύννομη ελληνική ενέργεια, με ομόφωνο ψήφισμα της Τουρκικής Εθνοσυνέλευσης (8/6/1995), απειλεί με πόλεμο την Ελλάδα σε περίπτωση επέκτασης της ελληνικής αιγιαλίτιδας ζώνης πέραν των 6 ν.μ. (causus belli)!.

Το εντυπωσιακό  είναι ότι, η  Τουρκία, ενώ  δεν έχει υπογράψει και δεν έχει επικυρώσει το Δίκαιο για την Σύμβαση της Θάλασσας (Montego Bay, 1982), έχει οριοθετήσει την  ΑΟΖ στη Μαύρη Θάλασσα με την Ρουμανία, την Βουλγαρία και με την Ρωσία!!
Πάντως το διακύβευμα , οικονομικό , ενεργειακό , πολιτικό και στρατιωτικό, από την οριοθέτηση της ΑΟΖ είναι τεράστιο. Αρκεί η επισήμανση ότι,  η θαλάσσια περιοχή που εκτείνεται από τις ακτές της Θράκης, περιλαμβάνει το Αιγαίο, την θαλάσσια περιοχή νότια της Κρήτης και της  Κύπρου, που   φτάνει μέχρι τις  μεσογειακές ακτές της Τουρκίας, της Συρίας, του Ισραήλ και της Βόρεια Αφρικής, είναι πολύ πιθανόν να κρύβει στον βυθό της τεράστια αποθέματα πετρελαίου και φυσικού αερίου, προκειμένου να εκτιμηθεί η  σημασία της οριοθέτησης της ΑΟΖ. 


ΚΑΣΤΕΛΟΡΙΖΟ

 Η Τουρκία, σύμφωνα με πληροφορίες από τουρκικά ΜΜΕ, επιμένει το σύμπλεγμα νησίδων και βραχονησίδων (συνολικά 13) του Καστελόριζου να εξαιρεθεί από τις συνομιλίες για την οριοθέτηση της υφαλοκρηπίδας. Η Τουρκία διατείνεται ότι, το Καστελόριζο δεν ανήκει στο Αιγαίο, αλλά στην Ανατολική Μεσόγειο. Η Τουρκική διπλωματία υποστηρίζει ακόμη, ότι το σύμπλεγμα των 13 νησίδων της περιοχής του  Καστελόριζου διέπεται από ειδικό καθεστώς, των αποκομμένων νησίδων που επικάθονται επί της τουρκικής υφαλοκρηπίδας. Άρα, δεν διαθέτουν ούτε ΑΟΖ , ούτε και δικής τους υφαλοκρηπίδα!
Αν όμως γίνει αποδεκτή η τουρκική άποψη, τότε, το Καστελόριζο αποκόπτεται από τον Εθνικό κορμό και το επόμενο βήμα θα είναι η αμφισβήτηση της κυριαρχίας του. Και το σημαντικότερο, αν γίνει δεκτό ότι το Καστελόριζο δεν διαθέτει ΑΟΖ, τότε η Ελλάδα δεν θα έχει δυνατότητα οριοθέτησης της ΑΟΖ με την Κύπρο, αφού θα παρεμβάλλεται η ΑΟΖ της Τουρκίας.
Το Καστελόριζο έχοντας δική του ΑΟΖ, ως κατοικούμενο νησί, αποτελεί σημείο οριοθέτησης της ΑΟΖ της Ελλάδας με την Αίγυπτο και με την Κύπρο. Δηλαδή  η Τουρκία δεν θα έχει θαλάσσια σύνορα με την Αίγυπτο.  Γι’ αυτό η Άγκυρα αρνείται να δεχθεί ότι το Καστελόριζο διαθέτει Αποκλειστική Οικονομική Ζώνη
Συνεπώς , είναι μείζον Εθνικό θέμα το Καστελόριζο και θα πρέπει να απορριφθεί κάθε συζήτηση που εγείρεται από την Τουρκία, να εξαιρεθεί αυτό το νησιωτικό σύμπλεγμα από τις ελληνοτουρκικές συνομιλίες,  για την οριοθέτηση της υφαλοκρηπίδας καταρχήν και της ΑΟΖ σε επόμενο στάδιο.

                   ********8

Η Κυπριακή Δημοκρατία αγνόησε τις τουρκικές απειλές και προχώρησε σε συμφωνία με το Ισραήλ, για την οριοθέτηση της Αποκλειστικής Οικονομικής Ζώνης (ΑΟΖ).

Η Ισραηλινό- Κυπριακή συμφωνία για την ΑΟΖ, είναι σαφές ότι , αποτελεί διπλωματική ήττα για τη Τουρκία, διότι η Άγκυρα δεν αναγνωρίζει την Κυπριακή Δημοκρατία ως κυρίαρχο και ανεξάρτητο κράτος και συνεπώς, δεν της αναγνωρίζει το δικαίωμα να συνάπτει Διεθνείς Συμφωνίες! 
Στις έντονες διαμαρτυρίες της Άγκυρας, Κυβερνητικός αξιωματούχος του Ισραήλ, απάντησε: ««Οι Τούρκοι επιδεικνύουν έναν θλιβερό κυνισμό καταγγέλλοντας την ενεργειακή  συμφωνία του Ισραήλ με την Κύπρο με επιχείρημα,  ότι κατέχουν στρατιωτικά το βόρειο τμήμα της Κύπρου»!

Φυσικά το διακύβευμα είναι ο εντοπισμός τεραστίων ποσοτήτων πετρελαίου και φυσικού αερίου (κοίτασμα «Λεβιάθαν») σε περιοχές που συμπεριλαμβάνονται στην οριοθετημένη πλέον ΑΟΖ Κύπρου και Ισραήλ.

Η Άγκυρα έχει καταστήσει σαφές ότι δεν πρόκειται να είναι απούσα στην χάραξη ενεργειακών συνόρων στην Ανατολική Μεσόγειο και είναι προφανές ότι θα αντιδράσει και θα επιχειρήσει να ανατρέψει κάθε συμφωνία που αντιστρατεύεται τα συμφέροντά της.
Η Τουρκία και η τουρκοκυπριακή πλευρά,  έχουν  κατηγορήσει τη Κύπρο πως διαπραγματεύεται τον ορυκτό πλούτο της περιοχής με το Λίβανο, το Ισραήλ, την Αίγυπτο,  αλλά και με τη Συρία, ερήμην της Τουρκίας.

Το εντυπωσιακό είναι ότι πριν  μερικά χρόνια ο αείμνηστος πρόεδρος της Κυπριακής Δημοκρατίας Τ.Παπαδόπουλος είχε προτείνει στον Έλληνα Πρωθυπουργό Κ.Καραμανλή  να προχωρήσουν στην οριοθέτηση της ΑΟΖ των δυο κρατών, αλλά δυστυχώς η Κυβέρνηση της Ν.Δ.  δεν άδραξε μια τόσο μεγάλη ευκαιρία,  που θα δημιουργούσε και ένα προηγούμενο όχι μόνο για το Καστελόριζο,  αλλά και θα δημιουργούσε μόνιμα θαλάσσια σύνορα της Ελλάδας με την Κύπρο!
 Η Κυβέρνηση της Ν.Δ. δεν ήθελε να δημιουργήσει ένταση στις ελληνοτουρκικές σχέσεις και απέρριψε την πρόταση του ΤΑΣ.ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΥ.

Πάντως, η Ελληνική  Κυβέρνηση, η  Κυβέρνηση του Γ.Α.Παπανδρέου, μετά την πρόσφατη ισραηλινό-κυπριακή συμφωνία για την οριοθέτηση της ΑΟΖ, θα πρέπει να αναλάβει πρωτοβουλία και για την οροθέτηση της ΑΟΖ μεταξύ Ελλάδας- Ισραήλ –Κύπρου. Η Κυβέρνση θα πρέπει άμεσα να προχωρήσει σε ψήφισμα που θα έχει την έγκριση της Βουλής, με το οποίο να δημιουργεί ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΗ ΟΙΚΟΝΜΙΚΗ ΖΩΝΗ στις Ελληνικές Θάλασσες, όπως δικαιούται να πράξει. Και εν συνεχεία η πράξη αυτή να ανακοινωθεί στον ΟΗΕ και την Ε.Ε.
Εάν η κυβέρνηση Παπανδρέου δεν πραγματοποιήσει άμεσα οριοθέτηση της ΑΟΖ τουλάχιστον ανάμεσα στην Ελλάδα,  στην Κύπρο και το Ισραήλ, ώστε  να προκαταλάβει την παράνομη Τουρκική ΑΟΖ στην Μεσόγειο, τότε η Ελλάδα θα υποστεί μια νέα και ιδιαιτέρως δεινή διπλωματική, οικονομική  και πολιτική  ήττα, αφού θα έχει αυτοεξαιρεθεί από την εκμετάλλευση του τεράστιου ορυκτού πλούτου της Ανατολικής Μεσογείου.
ΕΊΝΑΙ τεράστιο το βάρος της ευθύνης  του Γ.Α. Παπανδρέου και  πιθανή αμέλεια για τη ρύθμιση της ΑΟΖ  είναι  ανεπίτρεπτη, διότι  θα συνιστούσε  απεμπόληση εθνικών κυριαρχικών δικαιωμάτων, με ενδεχόμενο  δόλο!  

                
                                                 ΧΡΗΣΤΟΣ ΚΑΠΟΥΤΣΗΣ


Σχόλια

  1. part 2
    Το νέο πρόσωπο της Τουρκίας στον 21ο αιώνα: Η Αλ Κάιντα μπορεί να είναι περήφανη για σένα.

    Οι Τούρκοι όμως όπως είναι γνωστό δεν παίζουν με τη φωτιά. Τι έχει αλλάξει; Ήρθε η ώρα των εκλογών δεν το γνωρίζετε.

    Έτσι, το πλοίο θα πλεύσει στα τέλη Μαΐου 2011, δηλαδή πριν από τις εκλογές του Ιουνίου 2011; Πολύ συμπτωματικό, δεν θα σας πω καθαρή τύχη; Ενορχήστρωση , θέατρο, η κάποιο καινούργιο παιχνίδι του κυρίου Σορος για μια γενικευμένη κρίση με το Ιράν γιατί μάλλον θα έχει ποντάρει το κάτι τις του και για ένα τέτοιο ενδεχόμενο . !
    Μια Πετρελαϊκή κρίση ισως η τέλος πάντων ότι διάολο έχει στο μυαλό του .

    Αλλά υπάρχουν ακόμη τούρκοι στρατιωτικοί οι όποιοι δεν υποστηρίζουν το κίνημα αυτό των ισλαμιστών. Και υπάρχουν άλλοι τρόποι για την παροχή βοήθειας στη Γάζα. Γιατί η Γάζα δεν είναι πρόβλημα της Τουρκίας αλλά είναι το πρόβλημα των ισλαμιστών της Τουρκίας και του ΑΚΡ (κόμματος του χαλιφάτου του ERDOGANINSTAN ) που προσπαθούν να το κάνουν και πρόβλημά της χώρας τους .
    Ελπίζω ότι ο τουρκικός λαός θα γνωρίζει ότι το Ισραήλ θέλει να αφήσει τα εφόδια να πάνε στη Γάζα μόνο αφού ελέγξει ότι η ΙΥΥ (ριζοσπαστική ομάδα, η οποία σύμφωνα με ορισμένες πηγές έχουν σχέση με την al-Qaeda και σύμφωνα με άλλες είναι υπάλληλοι των μυστικών υπηρεσιών της Τουρκίας ΜΙΤ ), δεν στέλνει όπλα στη Γάζα ΩΣΤΕ αυτοί που θα τα παραλάβουν να πυροβολήσουν με αυτά εναντίον των ισραηλινών πολιτών.

    Φυσικά, η Τουρκία έχει πάντα τη δυνατότητα της υποστήριξης του Τουρκικού Ναυτικού και της Πολεμικής Αεροπορίας της που θα μπορούσαν να παρέχουν προστασία στην επόμενη συνοδεία ΙΥΥ?. Υπό τις συνθήκες αυτές, όμως πώς θα μπορέσει άραγε ο Τούρκος πρωθυπουργός να το εξηγήσει αυτό στους πολίτες του ,στους συμμάχους του στο ΝΑΤΟ και το Συμβούλιο Ασφαλείας του ΟΗΕ;


    Αλλά να εδώ ας είμαστε ειλικρινείς . Ποιος έχασε; Το Ισραήλ και η Τουρκίας. Ποιος κέρδισε; Η Χαμάς.

    Ακριβώς όπως ο διαχωρισμός των μαύρων στην Αμερική και το καθεστώς του απαρτχάιντ στη Νότια Αφρική δεν θα μπορούσε να διαρκέσει για πάντα, παρομοίως δεν μπορεί να συνεχίσει και η βάναυση μεταχείριση των Παλαιστίνιων …...
    Εδώ όμως το Ισραήλ πρέπει συνειδητοποιήσει το δίλλημα του .
    α)Αν το Ισραήλ αφήσει το πλοίο να σπάσει τον αποκλεισμό, του στρατόπεδο συγκέντρωσης της Λωρίδας της Γάζας τότε μπορεί αυτή τελικά να θεωρηθεί ελεύθερη.
    Β)Σε περίπτωση που η ισραηλινή κυβέρνηση αποφασίσει να κάνει αυτό που έκανε την τελευταία φορά, αυτό θα δείξει περισσότερο στον κόσμο την κτηνωδία του Ισραήλ, στο σημείο όπου αυτό θα γίνει ακόμη πιο μισητό από ό, τι είναι ήδη .

    Διεθνής υποστήριξη; Επιτρέψτε μου να σας υπενθυμίσω .... Ο αποκλεισμός είναι νομικά κατοχυρωμένος από την Ευρωπαϊκή Ένωση ΟΤΙ ΚΑΙ ΕΑΝ ΣΗΜΑΙΝΕΙ ΑΥΤΟ (προσωπικά δεν την εμπιστεύομαι καθόλου ) και επιβάλλεται από την Αίγυπτο και το Ισραήλ. Γιατί τονίζεται πάντα το Ισραήλ και αγνοείται η Αίγυπτος όταν αυτή ήταν που εμπόδισε την Ράφα πριν 2 χρόνια αφήνοντας εκατομμύρια στην Γάζα είναι χωρίς τροφή ή νερό ή καταφύγιο!

    Η ισραηλινή κυβέρνηση έμαθε το μάθημά της. Και δεν θα υπάρξει άλλη επόμενη φορά. Αλλά εγώ δεν πιστεύω επίσης ότι η τουρκική κυβέρνηση θα επιτρέψει στο πλοίο να αποπλεύσει από την Τουρκία

    Πρέπει εδώ να κλείσουμε με μια διαπίστωση .
    « ΠΕΙΣΜΑΤΑΡΙΚΟ ΠΛΟΙΟ , ΔΕΝ ΜΑΘΑΙΝΕΙ ΕΥΚΟΛΑ ».


    HEIL GAP ( or mind the GAP )

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. κ.Καπουτσή στην ανάρτηση του άρθρου σας για την ΑΟΖ, υπάρχουν αξιοπρόσεκτα σημεία στον "πολιτικό" σας σχολιασμό, αλλά λυπάμαι να πω ότι,τα πράγματα δεν είναι τόσο απλά για τις ελληνικές απόψεις, από την πλευρά του διεθνούς δικαίου θαλάσσης (που υπηρέτησα για πολλά χρόνια και γνωρίζω και έχω ζήσει, πάμπολλες λεπτομέρειες πολιτικών χειρισμών),όπως τις έχετε αναλύσει. Γιαυτό εκτιμώ ότι χρειάζεται να είμαστε αφενός πολύ προσεκτικοί και αφετέρου να έχουμε τεκμηριωμένη επιχειρηματολογία, όταν ανοίγουμε προς συζήτηση τα εθνικά ζητήματα.
    Αυτή την άποψη έχω μεταφέρει σχολιάζοντας και σχετικό άρθρο των κ.κ. Μαρκεζίνη και Καρυώτη. Φοβούμαι ότι δεν είναι σκόπιμο να σπέρνουμε αισιοδοξία και φρούδες ελπίδες, σε ένα θέμα, όπως η ΑΟΖ, που τα πράγματα δεν είναι τόσο απλά όπως το άρθρο σας τα παρουσιάζει ειδικά ως προς την οριοθέτηση. Εκτός εάν για την πολιτική σκοπιμότητα και εκμετάλλευση του ζητήματος, η επιστημονική ανάλυση έρχεται σε δεύτερη μοίρα, για την οποία όμως εγώ αποδίδω το μεγαλύτερο βάρος.
    Επειδή γίνεται πολύ συζήτηση σε διάφορες δημοσιεύσεις και τηλεοπτικές εκπομπές και έχω παρακολουθήσει πρόσφατα και την δική σας παρέμβαση, όπου αναγνώσατε το αναρτημένο άρθρο σας για την ΑΟΖ, θα ήθελα να σας παρακαλέσω να μετριάσουμε τον τόνο για τα εθνικά ζητήματα που μάλλον η ζημιά που μπορεί να κάνει η απροδίκαστη συζήτησή τους ενδεχομένως να είναι μεγαλύτερη από κάθε πολιτική ωφέλεια.
    Συγχωρήστε μου την προσωπική παρέμβαση και εφόσον θα το θελήσετε, μπορείτε μέσω του email μου pavlosgfotiou - παπάκι- ath.forthnet-τελεία gr,να συζητήσουμε διεξοδικά τα σημεία που έχω να σχολιάσω και δεν θεωρώ φρόνιμο να τα αναρτήσω εδώ.
    Παύλος Γ. Φωτίου

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Δημοσίευση σχολίου

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Αναξίμανδρος (610-540 π.X.)

Γέννηση, θάνατος, άπειρο », 23 Μαΐου 2011 Επιστήμες / Μορφές της Επιστήμης & της Τεχνολογίας   Αναπληρωτής καθηγητής Ιστορίας και Φιλοσοφίας της Αστρονομίας και των Φυσικών Επιστημών - Πανεπιστήμιο Αθηνών Στράτος Θεοδοσίου Στην φιλοσοφία του Αναξίμανδρου, το άπειρο, που ήταν αθάνατον και ανώλεθρον, ήταν η πρωταρχική κοσμική ουσία από την οποία απορρέουν τα πάντα και στην οποία τελικά επιστρέφουν τα πάντα. Από αυτό γεννιούνταν και σε αυτό επέστρεφαν αλληλοδιαδόχως άπειροι κόσμοι. των Στράτου Θεοδοσίου, επίκουρου καθηγητή, και Μάνου Δανέζη , αναπληρωτή καθηγητή, Τμήμα Φυσικής – Πανεπιστήμιο Αθηνών και Milan Dimitrijevic , Astronomical Observatory of Belgrade, Serbia Την ίδια εποχή με τον Θαλή έδρασε, επίσης στην Μίλητο, ο μαθητής και διάδοχος στην Σχολή του, ο Αναξίμανδρος (610-540 π.X.), ο οποίος, όπως παραδέχονται όλοι οι μελετητές εκείνης της περιόδου, ήταν ισάξιος του διδασκάλου του και ο πρώτος που μαζί

Είχε Δίκιο η Αντιγόνη ή ο Κρέων;

Επανερχόμαστε   στα παλιά ερωτήματα. Είχε άραγε κάπου δίκιο η Αντιγόνη (ή εξ ολοκλήρου δίκιο); Και είχε άραγε ο Κρέων κάποιο άδικο (ή εξ ολοκλήρου άδικο); Δεν είναι βέβαιο ότι αυτά είναι τα πιο ενδιαφέροντα ερωτήματα που θα μπορούσε κανείς να θέσει για το έργο, τουλάχιστον έτσι ωμά διατυπωμένα. Ή μάλλον θα μπορούσε ο Σοφοκλής ο ίδιος να τα έχει κάνει πιο ενδιαφέροντα —και πιο δύσκολα— όμως οι επιλογές του ήταν άλλες. Υπήρχε σύγκρουση —μια σύγκρουση εγελιανού τύπου— μεταξύ των δικαιωμάτων της οικογένειας και των δικαιωμάτων της πολιτείας. Και αρχικά φαίνεται σαν ο Σοφοκλής να πρόκειται να αναπτύξει το έργο του με βάση αυτή τη σύγκρουση, όταν η Αντιγόνη εμφανίζεται στον Πρόλογο του δράματος προσηλωμένη ειδικά στην οικογένεια και έκδηλα αδιάφορη απέναντι στην πολιτεία, ενώ ο Κρέων με το διάγγελμα του αμέσως μετά την Πάροδο (πολύ σημαντική τοποθέτηση σε αρχαίο ελληνικό δράμα) αναλαμβάνει τη θέση του εκφραστή της πόλεως, με την έκκληση έξαφνα που απευθύνει να υποταχθούν οι προσωπικέ

O ΠΑΡΜΕΝΙΔΗΣ: Ο άνθρωπος μετά το θάνατό του δεν περνά στην ανυπαρξία, ο νεκρός δεν είναι «μηδέν», αλλά μετέχει στο «είναι» έχει την ικανότητα να αισθάνεται και αναμένει (μέσω της μετεμψύχωσης) την επιστροφή του στον ορατό κόσμο.

O ΠΑΡΜΕΝΙΔΗΣ Ο Παρμενίδης ήταν αρχαίος Έλληνας φιλόσοφος. Γεννήθηκε στην Ελέα της Μεγάλης Ελλάδας στα τέλη του 6ου αι. π.Χ., σε ένα περιβάλλον επηρεασμένο από τις απόψεις του Πυθαγόρα και του Ξενοφάνη. Θεωρείται η πλέον πρωτότυπη μορφή της προσωκρατικής σκέψης. Σε αντίθεση με τους Ίωνες φυσιολόγους δεν αναζητά την ενότητα του κόσμου σε μια φυσική ουσία, αλλά στην ίδια την «οντότητα» των πραγμάτων που μας περιβάλλουν, στο είναι όλων των όντων και όλων των πραγμάτων. Ο Παρμενίδης εκθέτει τη φιλοσοφία του σε έμμετρο λόγο (δακτυλικό εξάμετρο), επιθυμώντας πιθανώς να την παρουσιάσει ως αποτέλεσμα θείας αποκάλυψης. Στο προίμιο του ποιήματoς περιγράφεται το ταξίδι του ποιητή πάνω σε άρμα, καθοδηγούμενο από κόρες του ΄Ηλιου σε μια ανώνυμη θεά. Ακολουθεί η Αλήθεια, στην οποία μιλά η θεά επιχειρώντας μια προσέγγιση της καρδιάς της αλήθειας.     «αλλά ωστόσο θα μάθεις και τούτο, πως τα δοκούντα θα έπρεπε να είναι απολύτως δεκτά, όλα δεκτά στο σύνολό τους ως όντα». Παρουσιάζοντας τα φα