Δευτέρα, 31 Ιανουαρίου 2011

15 χρόνια μετά από την «Αξημέρωτη» νύχτα των Ιμίων

   Του Χρήστου Καπούτση        

  Συμπληρώνονται σήμερα  15 χρόνια  (30-31 Ιανουαρίου 1996) από την θυελλώδη, κυριολεκτικά και μεταφορικά,  νύχτα των Ιμίων.
Τη νύχτα εκείνη η Ελλάδα πόνεσε,  μάτωσε, διασύρθηκε, προδόθηκε , μίκρυνε! Και κανείς μέχρι σήμερα, είτε πολιτικός, είτε στρατιωτικός, δεν λογοδότησε για την   ταπείνωση, που υπέστη η Ελλάδα στο σύμπλεγμα των βραχονησίδων Ίμια, στο ανατολικό Αιγαίο. 
Η Τουρκία εκμεταλλευόμενη μια δύσκολη πολιτική συγκυρία για την Ελλάδα, (είχε παραιτηθεί ο πρωθυπουργός Ανδρέας Παπανδρέου και ο νέος Πρωθυπουργός Κ.Σημίτη δεν είχε πάρει καν ψήφο εμπιστοσύνης από την Βουλή),  πραγματοποίησε στρατιωτική απόβαση επί αφύλαχτου ελληνικού εδάφους. Και στη συνέχεια, εφηύρε την καινοφανή θεωρία των «γκρίζων ζωνών», δηλαδή περιοχών, νησίδων, βραχονησίδων και νησιών του Αιγαίου, που  είναι αδιευκρίνιστης εθνικής κυριαρχίας! Στην ουσία, η Τουρκία μετά τα Ίμια και μέχρι σήμερα, αμφισβητεί την ελληνική κυριαρχία, σε δεκάδες Ελληνικά νησιά και βραχονησίδες του Αιγαίου. Είναι το τίμημα, μιας φοβικής ελληνικής ηγεσίας (πολιτικής και στρατιωτικής), που δεν τόλμησε να υπερασπιστεί τη νύχτα των Ιμίων ελληνικό έδαφος… Και το χειρότερο, ανέθεσε στους Αμερικάνους, την εκτόνωση   της ελληνο-τουρκικής κρίσης, με τον τότε Πρωθυπουργό Κ.Σημίτη από του βήματος της Βουλής να πει το αλήστου μνήμης  «ευχαριστώ τους αμερικάνους»!!! 
Από την άλλη πλευρά, η υπηρεσιακή Πρωθυπουργός της Τουρκίας Τανσού Τσιλέρ, τόλμησε και έδωσε εντολή στρατιωτικής κατάληψης της Δυτικής Ίμιας. Ποιος όμως ενθάρρυνε ή κάλυψε την κα Τσιλέρ να πάρει μια απόφαση, που θα μπορούσε να είχε εξελιχτεί σε γενικευμένο ελληνοτουρκικό πόλεμο; Σε αυτό το ερώτημα θα πρέπει κάποτε να δοθεί απάντηση.

                                                     **
Το χρονικό της κρίσης των Ιμίων

26 Δεκεμβρίου 1995: Το τουρκικό φορτηγό πλοίο «Φιγκεν Ακάντ» προσαράζει στις βραχονησίδες Ίμια. Ο Τούρκος πλοίαρχος ισχυρίζεται ότι βρίσκεται σε τουρκικά χωρικά ύδατα και αρχικά αρνείται να δεχθεί βοήθεια από ελληνικά μέσα έρευνας και διάσωσης.
28 Δεκεμβρίου: Ελληνικά ρυμουλκά απεγκλωβίζουν το τούρκικο πλοίο και οδηγείται στην Τουρκία.
29 Δεκεμβρίου 1995: Το τουρκικό υπουργείο Εξωτερικών εκδίδει ρηματική διακοίνωση, στην οποία τα Ίμια χαρακτηρίζονται ως τουρκικό έδαφος.
10 Ιανουαρίου 1996: Η Ελλάδα απορρίπτει τους ισχυρισμούς του τουρκικού ΥΠ.ΕΞ. με άλλη ρηματική διακοίνωση, στην οποία αναφέρεται η συνθήκη των Παρισίων του 1947, με την οποία οι βραχονησίδες Ίμια παραχωρήθηκαν από την Ιταλία στην Ελλάδα, κατά την ενσωμάτωση των Δωδεκανήσων.
4 Ιανουαρίου: Ο Αμερικάνος πρόεδρος, Μπιλ Κλίντον, σε επιστολή του προς Ελληνοαμερικανό γερουσιαστή, αναφέρει: «Φοβάμαι θερμό επεισόδιο».
19 Ιανουαρίου: Στην Ελλάδα πρωθυπουργός γίνεται ο Κ. Σημίτης.
25 Ιανουαρίου 1996: Ο δήμαρχος Καλύμνου, Δ. Διακομιχάλης συνοδευόμενος από τον Αστυνομικό Διευθυντή της Καλύμνου, Γ. Ριόλα, υψώνουν στα Ίμια την ελληνική σημαία.
28 Ιανουαρίου 1996: Μία ομάδα Τούρκων δημοσιογράφων της εφημερίδας «Χουριέτ» προσεγγίζει τα Ίμια με ελικόπτερο, υποστέλλει την ελληνική σημαία και υψώνει την τουρκική. Άνδρες του περιπολικού «Παναγόπουλος» στις 08:00 αντιλαμβάνονται την τουρκική σημαία.
 Ο αρχηγός Γ.Ε.Ν. δίνει εντολή στον Κυβερνήτη του Παράκτιου Περιπολικού «ΑΝΤΩΝΙΟΥ» να σπεύσει στα Ίμια, να αφαιρέσει την τουρκική σημαία και να υψώσει ξανά την ελληνική. Ο Αρχηγός Γ.Ε.Ν. επικοινωνεί με τον Αρχηγό Γ.Ε.ΕΘ.Α., ναύαρχο Λυμπέρη, τον οποίο ενημερώνει για τα γεγονότα. Ο Αρχηγός Γ.Ε.ΕΘ.Α. παράλληλα ενημερώνει τον υπουργό Εθνικής Αμύνης, Γεράσιμο Αρσένη.
• 30 Ιανουαρίου 1996: Δημοσιεύεται σχέδιο, σύμφωνα με το οποίο οι Τούρκοι διεκδικούν το σύνολο των βραχονησίδων, οι οποίες βρίσκονται κοντά στα Τουρκικά παράλια.
- Από το πρωί στην περιοχή των Ιμίων επικρατεί ένταση και προς τα κει κατευθύνονται πολεμικά πλοία..
 - Το απόγευμα, τα ελληνικά και τα τουρκικά πολεμικά πλοία,  που έχουν σπεύσει στην ευρύτερη περιοχή των Ιμίων ,  βρίσκονται σε διάταξη μάχης.
- Ταυτόχρονα, άνδρες των Ο.Υ.Κ. αποβιβάζονται στα Ανατολικά Ίμια και δυνάμεις των Ειδικών Δυνάμεων στην Καλόλιμνο. Για «άγνωστο» λόγο η Δυτική Ίμια μένει  αφύλαχτη!
- στις 18.00 οι Ελληνικές Ένοπλες Δυνάμεις τίθενται σε κατάσταση γενικής επιφυλακής. Και ενεργοποιούνται τα πολεμικά σχέδια.
 - Στις 23:00 διατάσσεται μερική επιστράτευση στους νομούς Έβρου, Ροδόπης , Ξάνθης και  νήσων του Αιγαίου. Και πριν από  τα μεσάνυχτα οι μάχιμες στρατιωτικές Μονάδες του Έβρου και των νησιών βρίσκονται στις θέσεις μάχης.
30/31 Ιανουαρίου 1996: Τη νύχτα, οι καιρικές συνθήκες είναι εξαιρετικά δυσμενείς.  Βρέχει συνεχώς και η ορατότητα είναι πολύ χαμηλή.
 Στη 01:15 Τούρκοι κομάντος αποβιβάζονται στη Δυτική Ίμια, στην οποία δεν βρίσκονται ελληνικές στρατιωτικές δυνάμεις. Υψώνουν την τουρκική σημαία. Θα παραμείνουν εκεί επτά ώρες.
Το γεγονός επιβεβαιώνεται από ελικόπτερο ΑΒ-212 ASW της Φρεγάτας «Ναυαρίνο». Η κρίση έχει κορυφωθεί. Ελλάδα και Τουρκία βρίσκονται ένα βήμα πριν από την ένοπλη σύρραξη.
Στη 01.00΄ μετά τα μεσάνυχτα πραγματοποιείται στο γραφείο του πρωθυπουργού στη Βουλή σύσκεψη του Κυβερνητικού Συμβουλίου Εξωτερικών και Άμυνας (ΚΥΣΕΑ).
Συμμετέχουν, εκτός των υπουργών που είναι τακτικά  μέλη , ο γραμματέας του Υπουργικού Συμβουλίου Τάσος Μαντέλης και οι σύμβουλοι του πρωθυπουργού Ν. Θέμελης και Δ. Καραϊτίδης.  Μεσολαβούν δύο τηλεφωνικές συνδιαλέξεις Πάγκαλου- Χόλμπρουκ, και στις 02.00΄ π.μ. ενημερώνεται το ΚΥΣΕΑ για την κατάληψη της αφρούρητης βραχονησίδας στα Ίμια από Τούρκους κομάντος. Να επισημάνουμε ότι στη σύσκεψη του ΚΥΣΕΑ  ο υπουργός Εξωτερικών Θεόδωρος Πάγκαλος, προσήλθε με μία ώρα καθυστέρηση λόγω συμμετοχής του σε...τηλεοπτική εκπομπή!
Ο διοικητής της Εθνικής Υπηρεσίας Πληροφοριών (ΕΥΠ) δεν καλείται να συμμετάσχει, παρότι βρίσκεται έξω από την αίθουσα της σύσκεψης! Ο  διοικητής της ΕΥΠ ναύαρχος (ε.α.) Λεωνίδας Βασιλικόπουλος  ζητάει επιμόνως να συνομιλήσει με τον Πρωθυπουργό και να του γνωστοποιήσει απόρρητα μηνύματα, όμως  ο  πρωθυπουργός, ο κ. Σημίτης μέσω της γραμματέως του,  τον παρέπεμψε να μιλήσει με... το γραμματέα του Υπουργικού Συμβουλίου Τάσο Μαντέλη!!
 Και  όταν ο Α/ΓΕΕΘΑ Ναύαρχος Χ.Λυμπέρης , που  μετέχει στη σύσκεψη του ΚΥΣΕΑ, ζητάει την αποδέσμευση των κανόνων εμπλοκής, λαμβάνει την απάντηση από Σημίτη και Πάγκαλο,  ότι η Ελλάδα βρίσκεται σε διαπραγματεύσεις!
Στις 5:30 το ελικόπτερο που είχε απονηωθεί από τη Φρεγάτα ΝΑΥΑΡΊΝΟ και είχε εντοπίσει τους Τούρκους κομάντος στην βραχονησίδα Ίμια, επιστρέφοντας συντρίβεται στη θάλασσα. Σκοτώνεται το πλήρωμα του ελικοπτέρου: Χ. Καραθανάσης, Ε. Γιαλοψός, Π. Βλαχάκος.  Η συντριβή του ελικοπτέρου οφείλεται σε ατύχημα,  σπεύδει να δηλώσει ο υπουργός Εθνικής Άμυνας Γερ.Αρσένης, υποστηρίζοντας ότι ο πιλότος έπαθε «βέρτικο».
Στη 1 Φεβρουαρίου 1996 η εφημερίδα «Απογευματινή» αποκαλύπτει εμπιστευτικό σήμα του πιλότου του ελικοπτέρου που έστειλε στις 4.49 τα ξημερώματα της 31ης Ιανουαρίου. Ο πιλότος ανέφερε κατά λέξη προς τη Φρεγάτα «Ναυαρίνο»: «Έχω ένδειξη master caution (γενική ηλεκτρονική βλάβη), emergency (κίνδυνος)».
Σύμφωνα με τους ειδικούς, η ένδειξη master caution σημαίνει ότι είτε το ελικόπτερο δέχεται ηλεκτρονική παρεμβολή, είτε ότι υπάρχει μηχανική βλάβη, οπότε και ανάβει το αντίστοιχο λαμπάκι. Αμέσως μετά, όμως, ο πιλότος προσθέτει: «αλλά το λαμπάκι δε δείχνει τίποτε».
Είναι πολύ πιθανόν, η πτώση του ελληνικού ελικοπτέρου να οφείλεται σε ηλεκτρονική παρεμβολή. Το ερώτημα είναι , από πού έγινε αυτή η παρεμβολή, από  τουρκικό ή από αμερικανικό μέσο; Και γιατί; Ερωτήματα, που δυστυχώς ακόμα  παραμένουν αναπάντητα…

Στις 06:10 το πρωί, οι υπουργοί Αμύνης και Εξωτερικών, Γ. Αρσένης και Θ. Πάγκαλος, ανακοινώνουν τη συμφωνία που επιτεύχθηκε μεταξύ Αθήνας και Άγκυρας με προσωπική παρέμβαση του Προέδρου των Η.Π.Α., Μπιλ Κλίντον, και του διαμεσολαβητή Ρ. Χόλμπρουκ.
Οι ελληνικές δυνάμεις αποχωρούν από τα Ίμια παίρνοντας μαζί και την ελληνική σημαία. Το ίδιο πράττουν και οι Τούρκοι καταδρομείς.
Είναι η πρώτη φορά, μετά τον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο,  που   έχουμε υποστολή Ελληνικής  σημαίας και αποχώρηση στρατιωτικής φρουράς από ελληνικό έδαφος.
Ο Πρωθυπουργός Κ.Σημίτης ανακοινώνει στη Βουλή, τη λήξη του ελληνοτουρκικού «επεισοδίου», επιρρίπτοντας ευθύνες στις Ελληνικές Ένοπλες Δυνάμεις, τις οποίες κατηγόρησε,  ως ανέτοιμες να ανταποκριθούν  στην αποστολή τους !! Υπήρξε σκληρή απάντηση και  κριτική  για τις επιλογές του πρωθυπουργού Κ.Σημίτη,  από τον Α/ΓΕΕΘΑ Ναύαρχο Χρήστο Λυμπέρη, ο οποίος στη συνέχεια αποπέμφθηκε  από την ηγεσία των Ενόπλων μας Δυνάμεων.

Τα τραγικά γεγονότα της  νύχτας των Ιμίων (30-31 Ιανουαρίου 1996) επανήλθαν, ως εφιάλτης, στην επικαιρότητα με αφορμή το  βιβλίο του πρώην πρωθυπουργού κ. Κ. Σημίτη και βασικού πρωταγωνιστή των γεγονότων. Τα όσα αναφέρει ο πρώην πρωθυπουργός στο βιβλίο του τα είχε υποστηρίξει τότε ο προπαγανδιστικός μηχανισμός, μέσω των χρυσοπληρωμένων δημοσιογράφων, των διανοούμενων της «αυλής» Σημίτη και των πολιτικών, που τότε αποτελούσαν τα εξαπτέρυγα του εκσυγχρονισμού. Με την συμπερίληψή τους όμως, στο βιβλίο του κ. Σημίτη, οι αιτιάσεις αυτές αναβαθμίζονται πλέον σε ιστορικά ντοκουμέντα και απαιτούν ενδελεχέστερης μελέτης, προς απόδοση ιστορικών, πολιτικών και όχι μόνο ευθυνών, αφού η υπόθεση των Ιμίων δεν έχει ακόμη κριθεί οριστικά, σε ιστορικό, εθνικό, πολιτικό και ενδεχομένως ποινικό επίπεδο. Οι ερινύες φαίνεται να βασανίζουν τον κ. Σημίτη, γι’ αυτό επιχειρεί, με μικροψυχία και πρωτοφανή για πρωθυπουργό ευθυνοφοβία, να μετακυλίσει τις ευθύνες του στις Ένοπλες Δυνάμεις της χώρας. Έτσι γίνεται ο πρώτος πρωθυπουργός στην ελληνική ιστορία που κατηγορεί το στράτευμα για ανικανότητα και ανετοιμότητα για πόλεμο!

Σχετικά με τις αντιρρήσεις του Α/ΓΕΕΘΑ Ναυάρχου Χ.Λυμπέρη στην εντολή του κ. Σημίτη, να αποχωρήσει το ελληνικό άγημα από την μία των βραχονησίδων Ίμια μαζί με την σημαία, είναι χαρακτηριστική η παρέμβαση του υπουργού Εξωτερικών Θ. Πάγκαλου: «Βρε Αρχηγέ, δε λέμε ότι τη σημαία τη φύσηξε ο αέρας, τη χτύπησε το κύμα, να τελειώνουμε;»!!

Νομίζω επίσης ότι είναι αποκαλυπτικός ο παρακάτω διάλογος.
- «Ποιος έδωσε εντολή ναύαρχε Λυμπέρη να αποχωρήσουν από τα Ίμια οι Έλληνες στρατιώτες υποστέλλοντας την ελληνική σημαία;»
- Χ. Λυμπέρης: «Ο πρωθυπουργός κ. Κ. Σημίτης έδωσε εντολή για αποχώρηση. Ήταν το αποτέλεσμα της συμφωνίας που έκανε εκείνο το βράδυ με τους Αμερικανούς. Η στρατιωτική ηγεσία είχε άγνοια. Εγώ, όταν το άκουσα από τον ίδιο τον πρωθυπουργό να μου το ανακοινώνει, έπεσα από τα σύννεφα. Κείνο το βράδυ στα Ίμια είχαμε τακτικό πλεονέκτημα. Η αεροπορική κάλυψη ήταν αποτελεσματική και υπήρχε υπεροχή σε αριθμό πλοίων και σε κατευθυνόμενα βλήματα. Και το ηθικό του στρατιωτικού προσωπικού ήταν πολύ υψηλό». (Συνέντευξη του πρώην Α/ΓΕΕΘΑ ναύαρχου Χρήστου Λυμπέρη στον δημοσιογράφο Χρ. Καπούτση στον Ρ/Σ «ΑΘΗΝΑ 9,84», στις 31 Ιανουαρίου του 2003).
Το βέβαιο είναι ότι το σύμπλεγμα των βραχονησίδων Ίμια, δεν ανήκει πλέον στην Ελληνική Επικράτεια. Θλιβερό μεν, αληθές δε.
   
Το νομικό καθεστώς των Ιμίων

Την επόμενη  του επεισοδίου στις νησίδες Ίμια ,  το τουρκικό υπουργείο Εξωτερικών σημείωνε επισήμως,  ότι εξαιτίας της απουσίας συνολικής διμερούς συμφωνίας μεταξύ των δύο χωρών (Ελλάδας και Τουρκίας), υπάρχουν εκατοντάδες μικρά νησιά, νησίδες και βραχονησίδες στο Αιγαίο, των οποίων το καθεστώς παραμένει αδιευκρίνιστο. Και  ανακοίνωνε,  ότι προχωρά στην εκπόνηση νομικής μελέτης,  για το καθεστώς αυτών των νησιωτικών σχηματισμών.
Τα νησιά αυτά, κατά την επίσημη τουρκική άποψη,  συνιστούν terra nullius, είναι δηλαδή αδέσποτα και ως εκ τούτου αποτελούν γκρίζες ζώνες κυριαρχίας. Και, κατά την Τουρκία, τα νησιά του Αιγαίου που δεν αναφέρονται σε καμμιά συνθήκη και δεν κατελήφθησαν από την Ελλάδα κατά τη διάρκεια των Βαλκανικών πολέμων, καθώς και τα νησιά, νησίδες και βραχονησίδες που βρίσκονται σε απόσταση μικρότερη των έξι μιλίων από τις τουρκικές ακτές ανήκουν νομίμως στην Τουρκία, διάδοχη χώρα της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας…
 Το Ελληνικό Υπουργείο Εξωτερικών υποστηρίζει ότι, το νομικό καθεστώς ΟΛΩΝ των νήσων και νησίδων του Αιγαίου είναι ξεκάθαρο. Η ελληνική κυριαρχία επί των Ιμίων, αλλά και του συνόλου σχεδόν νησίδων και βραχονησίδων,  προκύπτει σαφώς από διεθνή συμβατικά κείμενα, δηλαδή τη Συνθήκη της Λωζάννης του 1923, τη Συνθήκη των Παρισίων του 1947 και τις Ιταλο-τουρκικές Συμφωνίες του 1932. Άλλωστε, η Τουρκία από το 1947 μέχρι το 1996, δεν αμφισβήτησε ποτέ την ελληνική κυριαρχία στα Ίμια.
Η Ελλάδα έχει με το μέρος της το Διεθνές Δίκαιο, αλλά δεν αρκεί για να υπερασπιστεί τα κυριαρχικά της δικαιώματα στο Αιγαίο. Απαιτείται επιπλέον , πολιτική βούληση, αποτελεσματική διπλωματία και ισχυρές Ένοπλες Δυνάμεις.

6 σχόλια:

  1. ΕΛΙΑΜΕΠ


    ΕΛ-ΛΗΝΟΦΩΝΟΝ

    Ι-ΔΡΥΜΑ

    ΑΜ-ΕΡΙΚΑΝΟΤΟΥΡΚΙΚΗΣ

    Ε-ΞΩΤΕΡΙΚΗΣ

    Π-ΟΛΙΤΙΚΗΣ



    ΕΛΛΑΔΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΕΝΑΝΤΙ ΤΩΝ "ΑΒΛΑΒΩΝ ΔΙΕΛΕΥΣΕΩΝ"

    "ΒΑΡΑ ΚΑΤΑΚΕΦΑΛΟΥΣ, ΒΑΡΑ ,ΠΟΥ ΘΑ ΠΑΕΙ ΘΑ ΙΔΡΩΣΕΙΣ ΘΑ ΠΑΘΕΙΣ ΠΝΕΥΜΟΝΙΑ ΚΑΙ ΘΑ ΠΕΘΑΝΕΙΣ "

    "ΜΑΣ ΦΤΥΝΟΥΝ ΚΑΙ ΑΝΟΙΓΟΥΜΕ ΟΜΠΡΕΛΑ ΚΑΜΟΝΤΑΣ ΠΩΣ ΔΕΝ ΚΑΤΑΛΑΒΑΙΝΟΥΜΕ"

    "ΤΑ ΠΡΩΤΑ ΕΚΑΤΟ ΧΡΟΝΙΑ ΕΙΝΑΙ ΔΥΣΚΟΛΑ,ΜΕΤΑ ΘΑ ΜΑΘΟΥΜΕ ΤΗΝ ΕΝΝΟΙΑ ΤΗΣ ΚΑΤΑΧΡΗΣΤΙΚΗΣ ΚΑΙ ΠΡΟΣΧΗΜΑΤΙΚΗΣ- ΚΑΚΟΠΙΣΤΗΣ ΑΣΚΗΣΗΣ ΤΕΛΕΙΩΣ ΦΕΙΔΩΛΑ ΑΣΚΟΥΜΕΝΟΥ ΕΞΥΠΑΡΧΗΣ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΟΣ..."

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Σκηνές "Φάρ-Ουέστ" στο Ναύσταθμο Σαλαμίνας!

    (Ανανέωση 2/ 16:30) Πρωτοφανές κυνηγητό μεταξύ τριών άγνωστων ταχύπλοων σκαφών και δύο -επίσης ταχύπλοων- σκαφών του ΠΝ εξελίχθηκε σήμερα από τις 12:00 το βράδυ έως και τις 03:00 σήμερα το πρωί περίπου μέσα στη λεκάνη του Ναυστάθμου Σαλαμίνας! Η καταδίωξη έγινε κυριολεκτικά μπροστά τα μάτια του προσωπικού βάρδιας όλων των πολεμικών σκαφών που βρίσκονταν στο Ναύσταθμο.

    Ριπές αυτομάτων όπλων από τους ειδικούς φρουρούς που φυλάσσουν τον Ναύσταθμο και επικίνδυνοι ελιγμοί με υψηλές ταχύτητες από τα τρία άγνωστα σκάφη δημιούργησαν ένα πρωτοφανές σκηνικό «Φαρ Ουέστ» μέσα στη μεγαλύτερη και σημαντικότερη ναυτική βάση της χώρας. Τα τρία σκάφη που εντοπίστηκαν από τους ειδικούς φρουρούς του ΠΝ δεν υπάκουσαν στα σήματά τους αναπτύσσοντας ταχύτητα και προσπαθώντας να διαφύγουν.

    Το γεγονός πως η καταδίωξη εξελίχθηκε μέσα στην «καρδιά» του ΠΝ, αλλά και πως δεν είναι η πρώτη φορά, όπως μπορείτε να διαβάσετε στη συνέχεια, καταδεικνύει από μόνο του τη σοβαρότητα της κατάστασης. Μια κατάσταση η οποία είναι απορίας άξιο πως -και εάν- σκέφτεται να την αντιμετωπίσει η ηγεσία του ΠΝ.

    Aπό το ΓΕΝ δεν επιβεβαιώνουν, ως συνήθως, το συμβάν.
    -------------------------------------------------------------------------------------------------------------

    Σοβαρά θέματα ασφάλειας του κεντρικού ναυστάθμου Σαλαμίνας τίθενται, καθώς, όπως αναφέρουν ασφαλείς πηγές, προ ημερών άγνωστα ταχύπλοα σκάφη διείσδυσαν μέχρι τις λιμενικές εγκαταστάσεις της Μονάδας Υποβρυχίων Καταστροφών (ΜΥΚ) με αποτέλεσμα να υπάρξει καταδίωξή τους και ρίψη πυροβολισμών. Συνολικά στην καταδίωξη συμμετείχαν τρία ταχύπλοα της ΜΥΚ ενώ ο αριθμός των ταχύπλοων σκαφών που εισήλθαν μέσα στο ναύσταθμό δεν έχει διευκρινιστεί.

    Πάντα με τις ίδιες πληροφορίες μόλις τα άγνωστα ταχύπλοα εντοπίστηκαν δεν υπάκουσαν στις εντολές των ανδρών των υποβρυχίων καταστροφών με αποτέλεσμα οι τελευταίοι να ανοίξουν πυρ εναντίον τους, δεδομένου ότι η διείσδυση έγινε σε μέσα σε στρατιωτική περιοχή. Δεν έγινε γνωστό πιο το αποτέλεσμα της καταδίωξης αλλά πιθανότατα τα άγνωστα σκάφη κατάφεραν να διαφύγουν. Δεν είναι η πρώτη φορά που άγνωστα σκάφη εντοπίζονται πλησίον του ναυστάθμου Σαλαμίνας, αλλά αυτή τη φορά το περιστατικό καταδεικνύεται ως ιδιαίτερα σοβαρό.

    Συχνά παράνομοι αλιείς διεισδύουν στην παντελώς αφύλακτη θαλάσσια περιοχή του ναυστάθμου και καταδιώκονται, όταν γίνουν αντιληπτοί από σκάφη του Λιμενικού, αλλά αυτή τη φορά φαίνεται ότι ήταν κάτι διαφορετικό αφού σκοπός του συγκεκριμένου σκάφους ή των σκαφών δεν ήταν η αλιεία, αφού προσέγγισαν το λιμανάκι της ΜΥΚ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Άλλες πληροφορίες οι οποίες τελικά εξακριβώθηκαν, αναφέρουν πως διείσδυση των άγνωστων ταχύπλοων έγινε και πάλι λίγο μετά τα μεσάνυκτα σήμερα στο ναύσταθμό Σαλαμίνας και αυτή τη φορά όπως και την προηγούμενη υπήρξε ρίψη πυρών μόνο που αυτή τη φορά τα πυρά ήταν καταγαιστικά!

    Η υπόθεση πάντως της ασφάλειας μέσα στον ίδιο το Σαρωνικό, και στις ακτές της Αττικής όπου βρίσκεται πλειάδα στρατιωτικών εγκαταστάσεων είναι ένα θέμα που πρέπει να απασχολήσει σοβαρά τους αρμοδίους.
    Δεν έχουν περάσει ούτε 15 ημέρες, όταν τουρκικό δουλεμπορικό σκάφος φόρτωσε λαθρομετανάστες στον Ασπρόπυργο (!) και σάλπαρε για Ιταλία χωρίς κανένας και ποτέ να το ενοχλήσει ή να ρωτήσει που πάει και ποιο είναι, Πρόκειται για το ίδιο τουρκικό δουλεμπορικό που προκάλεσε το τραγικό ναυάγιο που συνέβη 30 μίλια δυτικά της Κέρκυρας το Σάββατο το βράδυ 15 Ιανουαρίου και αναδεικνύει τα προβλήματα του ανύπαρκτου μηχανισμού επιτήρησης του ελληνικού θαλασσίου χώρου.

    Το τουρκικό σκάφος κατάφερε να προσεγγίσει την ακτή μεταξύ της Αττικής και της Κορίνθου κάπου στον Ασπρόπυργο, περνώντας «μια ανάσα» από τον ναύσταθμο όπου ελλιμενίζεται ο Στόλος και «έδεσε» στην «καρδιά» της βιομηχανική περιοχής της χώρας, όπου βρίσκονται τα μεγαλύτερα διυλιστήρια της χώρας η 2η ΜΑΛ κλπ. χωρίς την παραμικρή ενόχληση!

    Το περιστατικό όμως των προηγούμενων ημερών και αυτό της Κυριακής προς Δευτέρα, εάν τελικά ισχύει, καταδεικνύουν με τον πλέον προφανή τρόπο ότι υπάρχουν σοβαρά θέματα ασφαλείας, όχι σε μια οποιαδήποτε περιοχή αλλά στον μεγαλύτερο ναύσταθμό της χώρας όπου ναυλοχεί το σύνολο των πολεμικών σκαφών του ΠΝ. Εάν δεν αφυπνιστούν τώρα οι υπεύθυνοι της ηγεσίας του υπουργείου Αμύνης, με ότι συνέβη, τι άλλο πρέπει να γίνει για να αντιληφθούν τη σοβαρότητα της κατάστασης;

    Τμήμα ειδήσεων defencenet.gr

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Σε κείμενο γραμμένο προ εικοσαετίας, ο Π. Κονδυλης αναφέρεται σε ό,τι ζούμε το 2011:

    “Η υπέρβαση του παρασιτικού καταναλωτισμού [...] δεν προσκρούει απλώς στα οργανωμένα συμφέροντα μιας μειοψηφίας, η οποία στο κάτω-κάτω θα μπορούσε να παραμερισθεί με οποιαδήποτε μέσα και προ παντός με τη συμπαράσταση της μεγάλης πλειοψηφίας. Τα πράγματα είναι ακριβώς αντίστροφα. Η συντριπτική πλειοψηφία του ελληνικού λαού όλων των κοινωνικών στρωμάτων έχει [...] τη νοοτροπία και με την πρακτική του παρασιτικού καταναλωτισμού και του κοινωνικού παρασιτισμού. [...] Δεν πρόκειται για έναν λίγο-πολύ υγιή εθνικό κορμό, ο οποίος έχει αρκετές περισσές ικμάδες ώστε να τρέφει και μερικά παράσιτα ποσοτικώς αμελητέα, παρά για ένα πλαδαρό σώμα πού παρασιτεί ως σύνολο εις βάρος ολόκληρου του εαυτού του, ήτοι τρώει τις σάρκες του και συχνότατα και τα περιττώματα του. “

    Πρόκειται για το κείμενο “Προϋποθέσεις, παράμετροι και ψευδαισθήσεις της ελληνικής εθνικής πολιτικής ” που αποτελεί επίμετρο στο βιβλίο “Πλανητική πολιτική μετά τον ψυχρό πόλεμο” (1992)
    Διαψευστηκε ομως δυστυχως απο τη λαθρομεταναστευτικη εποικιση εμμεσως δια Βοσνιας για τους "αριστερουληδες"

    "Για να το πούμε ειλικρινά και απερίφραστα: θα ήταν κάτι σαν εθνική αυτοχειρία, αν σήμερα η Ελλάδα γνοιαζόταν πρωταρχικά για τα ανθρώπινα δικαιώματα των μουσουλμάνων της Βοσνίας, υποστηρίζοντας μεταξύ άλλων και το δικαίωμά τους ν’ αυτοδιατεθούν και να σχηματίσουν ένα δεύτερο μουσουλμανικό κράτος στα Βαλκάνια. Φαίνεται πάντως ότι το ένστικτο της εθνικής αυτοσυντήρησης λειτουργεί βουβά μεν, αλλά αλάνθαστα και στους παρ’ ημίν ζηλωτές του ειρηνισμού και των ανθρωπίνων δικαιωμάτων. Κανείς τους δεν διαδήλωσε υπέρ των μουσουλμάνων Βοσνίων, όπως λ.χ. θα διαδήλωνε υπέρ των Κούρδων της Τουρκίας ˙ επίσης κανείς δεν φάνηκε να ενοχλείται ιδιαίτερα όταν πριν από μερικά χρόνια η τουρκική μειονότητα της Βουλγαρίας διωκόταν συστηματικά. Τέτοιες πράξεις ή παραλείψεις δεν υπαγορεύονται βέβαια από κακοπιστία ή συνειδητό υπολογισμό ˙ μάλλον εκφράζουν υποσυνείδητους αυτοματισμούς, οι οποίοι με τη σειρά τους καθιστούν πρόδηλη την έμπρακτη αδυναμία να στηριχθεί μία ρεαλιστική εθνική πολιτική σε αμιγείς οικουμενικές αρχές."

    Πλήρες κείμενο

    http://kondylis.wordpress.com/2010/08/02/%cf%88%ce%b5%cf%85%ce%b4%ce%b1%ce%b9%cf%83%ce%b8%ce%ae%cf%83%ce%b5%ce%b9%cf%82/

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Υπόθεση Ίμια: Όταν οι εθνικοπαράφρονες γράφουν ιστορία.
    http://anarxofileleutheros.blogspot.com/2011/01/blog-post_30.html

    Διάβαστε μόνο σε περίπτωση που θέλετε να μάθετε την απίστευτη ανικανότητα του στρατού εκείνο το βράδυ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. http://trutharmyinside.blogspot.com/ ΑΥΤΟ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΚΑΙΝΟΥΡΓΙΟ BLOG ΤΟΥ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟΥ ΠΟΥ ΜΙΛΑΕΙ ΥΠΕΥΘΥΝΑ ΚΑΙ ΣΟΒΑΡΑ ΓΙΑ ΤΑ ΤΡΕΧΟΝΤΑ ΓΕΓΟΝΟΤΑ ΠΟΥ ΜΑΣ ΚΑΤΑΚΛΥΖΟΥΝ ΑΥΤΟ ΤΟΝ ΚΑΙΡΟ. ΘΑ ΗΤΑΝ ΕΥΧΑΡΙΣΤΗΣΗ ΜΑΣ ΝΑ ΤΟ ΕΠΙΣΚΕΦΘΕΙΤΕ. ΣΑΣ ΕΥΧΑΡΙΣTΟΥΜΕ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή