Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Ελλάδα και Κύπρος είναι το «έκκεντρο του τριγώνου» των ισχυρών Ισραήλ, Αιγύπτου και Τουρκίας.



Του Χρήστου Καπούτση

Οι πολιτικές και κοινωνικές εξελίξεις στα Αραβικά και Μουσουλμανικά κράτη της Βορείου Αφρικής, της Μέσης Ανατολής, της Ανατολικής Μεσογείου  και της  Αραβικής χερσονήσου, αποκτούν δυναμική ανατροπής των αυταρχικών και μονολιθικών καθεστώτων τους , αλλά  και κυρίως, δυναμική  ανατροπής των υφιστάμενων γεωπολιτικών ισορροπιών, στην στρατηγικότερη περιοχή του Πλανήτη, όπου μέχρι «χθες» δεν αμφισβητείτο η υπεροχή των ΗΠΑ.
 Αναμφίβολα, τα γεγονότα αυτά επηρεάζουν άμεσα την Ελλάδα  και την Κύπρο και όχι μόνο λόγω της γεωγραφικής εγγύτητας, αλλά κυρίως λόγω της εμπλοκής στρατηγικών συμφερόντων του Ελληνισμού με τους πρωταγωνιστές της περιοχής,  που είναι ασφαλώς η Τουρκία, η Αίγυπτος και το Ισραήλ.
 Είναι προφανές ότι, η οριοθέτηση των θαλασσίων ζωνών στην ανατολική Μεσόγειο, η λύση του Κυπριακού και η ευρωπαϊκή προοπτική της Τουρκίας, σχετίζονται άμεσα με τις γεωπολιτικές εξελίξεις στην ευρύτερη γεωγραφική περιοχή.
    Οι εξεγέρσεις των Αραβικών κρατών βρήκαν την Ελλάδα και την Κύπρο, κάποτε τις πιο φιλοαραβικές χώρες της Ευρώπης, σε μια εποχή επανακαθορισμού των προτεραιοτήτων τους στην Εξωτερική πολιτική, αφού αυτό ουσιαστικά συνιστά η πολιτικοδιπλωματική αναβάθμιση των σχέσεων τους με το Ισραήλ, θανάσιμου εχθρού των Αράβων ισλαμιστών. Επιπλέον, τα σοβαρά δημοσιονομικά  προβλήματα της Ελλάδας, τα προβλήματα διεθνούς κύρους της ΕΕ, οι «παγωμένες» σχέσεις της Ελλάδας με τη Ρωσία, καθιστούν ακόμη  πιο ευάλωτη  και πιο επισφαλή τη θέση της Αθήνας και επομένως πιο αδύναμη τη θέση της Λευκωσίας.

                             Η Τουρκία διεκδικεί να  έχει  αναβαθμισμένο  ρόλο στις εξελίξεις, ώστε να κατοχυρωθεί ως περιφερειακή υπερδύναμη και έτσι να προωθήσει τα στρατηγικά της συμφέροντα.  Όμως οι στρατηγικές επιδιώξεις της Τουρκίας συγκρούονται με τα εθνικά μας συμφέροντα και απειλούν κυριαρχικά δικαιώματα του Ελληνισμού (Ελλάδα και Κύπρος).
 Στην παρούσα συγκυρία ευνοούνται οι τουρκικές επιδιώξεις διότι:
·        Η Τουρκία των Ερντογάν- Νταβούτογλου προβάλλεται ως χώρα πρότυπο για τον εξεγερμένο Αραβομουσουλμανικό κόσμο, καθώς είναι η χώρα που διαθέτει μετριοπαθή ισλαμική κυβέρνηση με φιλοδυτικό προσανατολισμό. Είναι μια προσπάθεια των Δυτικών, που στοχεύει στην πολιτικοποίηση του Ισλάμ, με αποκλεισμό των ακραίων ισλαμιστών, αλλά και των στρατιωτικών, από την εξουσία, ώστε τα αραβομουσουλμανικά κράτη να είναι «συνεργάσιμα» με τη Δύση.
·        Η Τουρκία έχει κερδίσει την εμπιστοσύνη του αραβικού και μουσουλμανικού κόσμου, μετά τη ρήξη των σχέσεών της με το Ισραήλ, την ανάπτυξη φιλικών σχέσεων με το Ιράν,  την αποδοχή  της δράσης της Παλαιστινιακής οργάνωσης Χαμάς και την στήριξη  που παρέχει στη  Χεζμπολάχ του Λιβάνου.
·        Η Τουρκία, παρά την «διπρόσωπη» πολιτική της προς τις ΗΠΑ και την Ε.Ε., εξακολουθεί  να απολαμβάνει της εμπιστοσύνης της αμερικανικής Κυβέρνησης του Μπάρακ Ομπάμα.
Ανάχωμα όμως στις ηγεμονικές επιδιώξεις της Άγκυρας είναι, οι  κακές σχέσεις της με το Ισραήλ, το Κουρδικό  και το άλυτο Κυπριακό.

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Αναξίμανδρος (610-540 π.X.)

Γέννηση, θάνατος, άπειρο », 23 Μαΐου 2011 Επιστήμες / Μορφές της Επιστήμης & της Τεχνολογίας   Αναπληρωτής καθηγητής Ιστορίας και Φιλοσοφίας της Αστρονομίας και των Φυσικών Επιστημών - Πανεπιστήμιο Αθηνών Στράτος Θεοδοσίου Στην φιλοσοφία του Αναξίμανδρου, το άπειρο, που ήταν αθάνατον και ανώλεθρον, ήταν η πρωταρχική κοσμική ουσία από την οποία απορρέουν τα πάντα και στην οποία τελικά επιστρέφουν τα πάντα. Από αυτό γεννιούνταν και σε αυτό επέστρεφαν αλληλοδιαδόχως άπειροι κόσμοι. των Στράτου Θεοδοσίου, επίκουρου καθηγητή, και Μάνου Δανέζη , αναπληρωτή καθηγητή, Τμήμα Φυσικής – Πανεπιστήμιο Αθηνών και Milan Dimitrijevic , Astronomical Observatory of Belgrade, Serbia Την ίδια εποχή με τον Θαλή έδρασε, επίσης στην Μίλητο, ο μαθητής και διάδοχος στην Σχολή του, ο Αναξίμανδρος (610-540 π.X.), ο οποίος, όπως παραδέχονται όλοι οι μελετητές εκείνης της περιόδου, ήταν ισάξιος του διδασκάλου του και ο πρώτος που μαζί

Είχε Δίκιο η Αντιγόνη ή ο Κρέων;

Επανερχόμαστε   στα παλιά ερωτήματα. Είχε άραγε κάπου δίκιο η Αντιγόνη (ή εξ ολοκλήρου δίκιο); Και είχε άραγε ο Κρέων κάποιο άδικο (ή εξ ολοκλήρου άδικο); Δεν είναι βέβαιο ότι αυτά είναι τα πιο ενδιαφέροντα ερωτήματα που θα μπορούσε κανείς να θέσει για το έργο, τουλάχιστον έτσι ωμά διατυπωμένα. Ή μάλλον θα μπορούσε ο Σοφοκλής ο ίδιος να τα έχει κάνει πιο ενδιαφέροντα —και πιο δύσκολα— όμως οι επιλογές του ήταν άλλες. Υπήρχε σύγκρουση —μια σύγκρουση εγελιανού τύπου— μεταξύ των δικαιωμάτων της οικογένειας και των δικαιωμάτων της πολιτείας. Και αρχικά φαίνεται σαν ο Σοφοκλής να πρόκειται να αναπτύξει το έργο του με βάση αυτή τη σύγκρουση, όταν η Αντιγόνη εμφανίζεται στον Πρόλογο του δράματος προσηλωμένη ειδικά στην οικογένεια και έκδηλα αδιάφορη απέναντι στην πολιτεία, ενώ ο Κρέων με το διάγγελμα του αμέσως μετά την Πάροδο (πολύ σημαντική τοποθέτηση σε αρχαίο ελληνικό δράμα) αναλαμβάνει τη θέση του εκφραστή της πόλεως, με την έκκληση έξαφνα που απευθύνει να υποταχθούν οι προσωπικέ

O ΠΑΡΜΕΝΙΔΗΣ: Ο άνθρωπος μετά το θάνατό του δεν περνά στην ανυπαρξία, ο νεκρός δεν είναι «μηδέν», αλλά μετέχει στο «είναι» έχει την ικανότητα να αισθάνεται και αναμένει (μέσω της μετεμψύχωσης) την επιστροφή του στον ορατό κόσμο.

O ΠΑΡΜΕΝΙΔΗΣ Ο Παρμενίδης ήταν αρχαίος Έλληνας φιλόσοφος. Γεννήθηκε στην Ελέα της Μεγάλης Ελλάδας στα τέλη του 6ου αι. π.Χ., σε ένα περιβάλλον επηρεασμένο από τις απόψεις του Πυθαγόρα και του Ξενοφάνη. Θεωρείται η πλέον πρωτότυπη μορφή της προσωκρατικής σκέψης. Σε αντίθεση με τους Ίωνες φυσιολόγους δεν αναζητά την ενότητα του κόσμου σε μια φυσική ουσία, αλλά στην ίδια την «οντότητα» των πραγμάτων που μας περιβάλλουν, στο είναι όλων των όντων και όλων των πραγμάτων. Ο Παρμενίδης εκθέτει τη φιλοσοφία του σε έμμετρο λόγο (δακτυλικό εξάμετρο), επιθυμώντας πιθανώς να την παρουσιάσει ως αποτέλεσμα θείας αποκάλυψης. Στο προίμιο του ποιήματoς περιγράφεται το ταξίδι του ποιητή πάνω σε άρμα, καθοδηγούμενο από κόρες του ΄Ηλιου σε μια ανώνυμη θεά. Ακολουθεί η Αλήθεια, στην οποία μιλά η θεά επιχειρώντας μια προσέγγιση της καρδιάς της αλήθειας.     «αλλά ωστόσο θα μάθεις και τούτο, πως τα δοκούντα θα έπρεπε να είναι απολύτως δεκτά, όλα δεκτά στο σύνολό τους ως όντα». Παρουσιάζοντας τα φα