Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Οι σκληρές και αναθεωρητικές θέσεις της Τουρκίας μέσα στο διπλωματικό περιτύλιγμα του Νταβούτογλου



Του Χρήστου Καπούτση

Ο ΥΠΕΞ της Τουρκίας Καθηγητής Αχμέτ Νταβούτογλου κατά την παραμονή του στην Αθήνα,  προέβη σε δηλώσεις , που εμπεριέχουν τις πάγιες αναθεωρητικές  θέσεις της Τουρκικής εξωτερικής πολιτικής, διατυπωμένες όμως,  με άψογη διπλωματική  γλώσσα.
·        Για το Καστελόριζο: ο κ.Νταβούτογλου είπε ότι «Το Καστελόριζο φυσικά είναι ένα ελληνικό νησί.  Δεν υπάρχει θέμα αμφισβήτησης του καθεστώτος που ισχύει για το Καστελόριζο». Σωστά. ΜΑ δεν υπάρχει θέμα αμφισβήτησης της ελληνικότητας του Καστελόριζου. Το θέμα έγκειται στο ότι η Τουρκία, δεν αναγνωρίζει ότι το Καστελόριζο διαθέτει Αποκλειστική Οικονομική Ζώνη (ΑΟΖ) και υφαλοκρηπίδα. Και γι’ αυτό άλλωστε ζητεί η Τουρκία να εξαιρεθεί το Καστελόριζο από την οριοθέτηση της υφαλοκρηπίδας στο Αιγαίο. Και θα επιμείνει η Τουρκία σε αυτή τη θέση της, διότι  αν αναγνωρίσει ότι το Καστελόριζο διαθέτει ΑΟΖ, τότε αλλάζει ο ενεργειακός χάρτης της Ανατολικής Μεσογείου, σε βάρος της Τουρκίας.
·        Για την επίσκεψή του  στη Θράκη: Είπε ότι είναι πολιτιστικού ενδιαφέροντος. Και πάλι σωστά τα είπε. Όμως, βασική πτυχή του νέο-οθωμανισμού που προωθεί ο Αχμέτ Νταβούτογλου και διεξοδικά αναλύει στο βιβλίο του «Στρατηγικό βάθος», είναι η πολιτισμική διείσδυση της Τουρκίας, στα γεωγραφικά όρια της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας, ως μέσο αύξησης της πολιτικής της επιρροής.
·        Για το επίπεδο του ελληνοτουρκικού διαλόγου: ο επικεφαλής της Τουρκικής Διπλωματίας είπε, ότι, “Έχουμε δρασκελίσει το κατώφλι του ψυχολογικού αρνητισμού, έχουμε αλλάξει σελίδα”. Πολύ καλή και μετριοπαθής δήλωση, από τον κ. Νταβούτογλου. Όμως όταν ρωτήθηκε για τις υπερπτήσεις τουρκικών μαχητικών αεροσκαφών πάνω από ελληνικό έδαφος, δηλαδή πάνω από ελληνικά νησιά, αρκέστηκε στην παρατήρηση ότι αυτή είναι η Θέση της Ελλάδας, μια διπλωματική απάντηση που προσπαθεί ανεπιτυχώς να καλύψει, τις πάγιες επιδιώξεις της Τουρκίας στο Αιγαίο, σε βάρος ελληνικών κυριαρχικών δικαιωμάτων.
·         Για τις δραματικές εξελίξεις στην Βόρεια Αφρική και Μέση Ανατολή. Ο κ.Νταβούτουγλου είπε ότι Τουρκία και Ελλάδα έχουν κάθε λόγο να συνεργάζονται και να αντιμετωπίσουν από κοινού τα μεγάλα προβλήματα που υπάρχουν στην Λιβύη , την Αίγυπτο και την Τυνησία και απειλούν τη σταθερότητα στην περιοχή μας. Και πάλι μπορούμε να πούμε σωστή η τοποθέτηση του ΥΠΕΞ της Τουρκίας. Όμως συνεργασία σημαίνει ταύτιση συμφερόντων. Η Τουρκία μετά τη ρήξη των σχέσεών της με το Ισραήλ και τη στήριξη της στο Θεοκρατικό καθεστώς της Τεχεράνης,  ΑΚΟΛΟΥΘΕΊ μια πορεία που δεν τέμνεται με την αντίστοιχη της Ελλάδας,  που έχει αναβαθμίσει σημαντικά τις σχέσεις της με το Ισραήλ, ειδικά στον ενεργειακό τομέα.  

Κατά τα άλλα,  το κλίμα της συνάντησης των   ΥΠΕΞ Ελλάδας και Τουρκίας, ήταν πολύ καλό και διατυπώθηκαν εποικοδομητικές προτάσεις για το μέλλον των ελληνοτουρκικών σχέσεων, χωρίς όμως και οι δύο πλευρές να μετακινηθούν από τις πάγεις Εθνικές θέσεις τους.

Σχόλια

  1. ΠΡΑΓΜΑΤΙ Η ΠΟΛΙΤΕΙΑ ΕΥΛΟΓΕΙ ΤΟΝ ΕΠΟΙΚΙΣΜΟ,ΑΦΟΥ ΤΟ ΓΕΝΑΡΗ ΕΨΗΦΙΣΕ ΤΟΝ 3907/2011 ΠΟΥ ΔΙΝΕΙ ΣΥΝΕΧΕΙΑ ΣΤΗΝ ΕΛΕΥΘΕΡΗ ΔΙΑΜΟΝΗ ΚΑΚΟΠΟΙΩΝ ΚΑΙ ΑΝΕΡΓΩΝ ΑΛΛΟΔΑΠΩΝ ΕΙΣΒΟΛΕΩΝ ΜΕ ΤΟ ΠΡΟΣΧΗΜΑ ΑΥΤΗ ΤΗ ΦΟΡΑ ΤΗΣ ΑΙΤΗΣΗΣ ΔΗΘΕΝ ΑΣΥΛΟΥ...ΦΥΣΙΚΑ ΕΙΣ ΒΑΡΟΣ ΤΩΝ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΚΑΙ ΧΕΙΡΟΤΕΡΕΥΟΝΤΑΣ ΤΟ ΒΙΟΤΙΚΟ ΜΑΣ ΕΠΙΠΕΔΟ..


    (ΚΑΤΕΒΑΣΤΕ ΤΟΝ ΑΠΟ ΤΟ ΤΥΠΟΓΡΑΦΕΙΟ ΕΔΩ

    http://www.et.gr/idocs-nph/search/pdfViewerForm.html?args=5C7QrtC22wFYAFdDx4L2G3dtvSoClrL8kY_IXd9bfk8pCCmqt4mgGEHlbmahCJFQEmRQwePEviF8EeCoaT0MAKztT3Sb63xk3VkL3PiCQ3RLoVYQqjKiogfu8Gq1RKKQmyoZK8o4WQPrg-hHM84HjLSzN9_0w6rhDB46B3Ild9rrYY6DKWNt6g..)


    ΟΜΩΣ ΟΥΤΕ Ο ΝΟΜΟΣ ΔΙΑΙΩΝΙΣΗΣ ΤΗΣ ΕΙΣΒΟΛΗΣ ΝΕΩΝ ΚΥΜΑΤΩΝ ΕΠΟΙΚΩΝ ΤΩΝ ΑΓΟΡΩΝ ΦΤΑΝΕΙ.

    Ο 3907 ΠΟΥ ΜΟΛΙΣ ΨΗΦΙΣΤΗΚΕ ΚΑΙ ΑΝΟΙΓΕΙ ΤΟ ΔΡΟΜΟ ΚΑΙ ΓΙΑ ΝΕΑ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΚΗ ΕΝΣΩΜΑΤΩΣΗ ΟΛΟΥ ΤΟΥ ΣΟΓΙΟΥ ΤΟΥ ΛΑΘΡΟ ,ΣΕ ΕΠΕΚΤΑΣΗ ΚΑΙ ΣΕ ΔΗΘΕΝ ΚΑΤΑ ΔΗΛΩΣΗ ΤΟΥΣ ΠΡΟΣΦΥΓΕΣ ΤΗΣ ΟΔΗΓΙΑΣ Ε.Ε 308-9/2003
    ΠΟΥ ΚΑΝΕΙ ΕΛΕΥΘΕΡΗ ΗΔΗ ΤΗΝ ΕΙΣΟΔΟ ΣΤΗ ΧΩΡΑ ΤΟΥ ΣΟΓΙΟΥ ΤΩΝ ΗΔΗ ΜΑΖΙΚΑ ΝΟΜΙΜΟΠΟΙΗΜΕΝΩΝ!

    ΕΤΣΙ ΕΧΟΥΜΕ ΚΑΙ ΝΕΑ ΑΛΛΑΓΗ ΤΟΥ 3907/2011 ΜΕ ΒΑΣΗ ΤΗΝ ΥΠΟΣΧΕΣΗ ΤΗΣ ΠΟΛΙΤΕΙΑΣ ΧΘΕΣ,ΠΟΥ ΘΑ ΚΑΝΕΙ ΑΚΟΜΗ ΠΙΟ ΕΥΚΟΛΟ ΝΑ ΝΟΜΙΜΟΠΟΙΟΥΝΤΑΙ ΚΑΙ ΝΑ ΕΛΛΗΝΟΠΟΙΟΥΝΤΑΙ ΚΑΤΟΠΙΝ ΟΠΟΙΟΙ ΠΕΡΙΣΤΑΣΙΑΚΑ ΑΝΕΡΓΟΙ Η ΚΑΚΟΠΟΙΟΙ ΕΠΙΣΚΕΠΤΟΝΤΑΙ ΜΟΝΟΜΕΡΕΙ ΒΟΥΛΗΣΕΙ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ!ΩΣΑΝ ΤΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΝΑ ΜΗΝ ΕΙΝΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟ-ΠΟΛΙΤΙΚΟ ΚΑΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟ ΑΛΛΑ ΝΟΜΙΚΟ ΚΑΙ ΓΡΑΦΕΙΟΚΡΑΤΙΚΟ.


    ΕΤΣΙ Ο ΕΠΟΙΚΙΣΜΟΣ ΟΛΟΚΛΗΡΩΝΕΤΑΙ ΜΕ ΤΙΣ ΕΥΛΟΓΙΕΣ ΤΗΣ ΠΟΛΙΤΕΙΑΣ ΠΟΥ ΤΟΝ ΜΕΘΟΔΕΥΣΕ ΕΠΙ 20 ΕΤΗ.
    1.Η ΠΡΩΤΗ ΓΕΝΕΑ-KYMA ΛΑΘΡΟ ΕΛΛΗΝΟΠΟΙΕΙΤΑΙ ΜΕ ΤΑ ΤΕΚΝΑ ΤΗΣ ΑΦΟΥ ΠΡΟ ΠΟΛΛΟΥ ΜΑΖΙΚΑ ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΗΚΕ ΩΣ ΕΠΟΙΚΙΣΤΕΣ.
    2.Η ΔΕΥΤΕΡΗ ΓΕΝΕΑ ΕΝΟΜΙΜΟΠΟΙΗΘΗ ΩΣ ΕΠΟΙΚΙΣΤΕΣ ΚΑΙ ΕΧΕΙ ΠΑΡΕΙ ΤΟ ΔΡΟΜΟ ΤΗΣ ΓΙΑ ΜΟΝΙΜΗ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΗ .3 Η ΤΡΙΤΗ ΓΕΝΕΑ ΑΚΟΜΗ ΛΑΘΡΟ ΠΑΙΡΝΕΙ ΤΟ ΔΡΟΜΟ ΤΗΣ ΕΥΚΟΛΗΣ ΝΟΜΙΜΟΠΟΙΗΣΗΣ,ΠΟΤΕ ΜΕ ΝΟΜΟΥΣ ΠΟΥ ΚΑΤΑΡΓΟΥΝ ΤΑ ΕΝΣΗΜΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΑΝΑΓΚΗ ΝΑ ΕΧΟΥΝ ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ,ΠΟΤΕ ΜΕ ΝΟΜΟΥΣ ΜΑΖΙΚΗΣ ΒΑΦΤΙΣΗΣ ΩΣ ΠΡΟΣΦΥΓΕΣ ΚΑΙ ΚΑΘΑΡΙΣΑΝ ΟΙ ΚΑΚΟΠΟΙΟΙ ΚΑΙ ΟΙ ΕΙΣΑΓΟΜΕΝΟΙ ΑΝΕΡΓΟΙ...

    ΕΠΟΜΕΝΩΣ ΜΕ ΤΙΣ ΕΥΛΟΓΙΕΣ ΤΗΣ ΠΟΛΙΤΕΙΑΣ ΚΑΝΕΙΣ ΔΕΝ ΘΑ ΦΥΓΕΙ ΑΠΟ ΟΣΟΥΣ ΕΙΣΕΒΑΛΛΑΝ ΚΑΙ ΚΑΤΕΛΑΒΑΝ ΤΗΝ ΧΩΡΑ.OYTE ΑΝΤΙΑΡΜΑΤΙΚΕΣ ΤΑΦΡΟΙ ΘΑ ΦΤΙΑΧΤΟΥΝ ,ΟΥΤΕ ΦΡΑΧΤΕΣ,ΟΥΤΕ Ο ΣΤΡΑΤΟΣ ΘΑ ΑΦΕΘΕΙ ΝΑ ΚΑΝΕΙ ΤΟ ΚΑΘΗΚΟΝ ΤΟΥ ΝΑ ΦΥΛΑΤΤΕΙ ΤΑ ΧΑΛΑΡΑ ΣΥΝΟΡΑ ΑΠΟ ΕΞΩΤΕΡΙΚΟΥΣ ΚΙΝΔΥΝΟΥΣ,ΑΝΤΙΘΕΤΑ ΘΑ ΑΥΞΑΝΟΝΤΑΙ ΚΑΘΟΣΟΝ:

    Ο ΣΤΡΑΤΟΣ ΚΑΤΟΧΗΣ,ΓΙΓΝΕΤΑΙ ΠΛΕΟΝ ΣΥΝΙΔΙΟΚΤΗΤΗΣ ΤΗΣ ΜΕΤΑ ΕΛΛΑΔΑΣ ΩΣ ΕΠΟΙΚΟΣ ΠΟΛΙΤΗΣ...

    ΣΥΝΟΛΟΝ ΠΕΡΙ ΤΑ 2 ΕΚΑΤΟΜΜΥΡΙΑ,ΑΥΞΑΝΟΜΕΝΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΣΥΝΕΧΗ ΡΟΗ,ΤΙΣ ΓΕΝΝΗΣΕΙΣ ΕΔΩ ΚΑΙ ΤΗΝ ΕΠΑΝΕΝΩΣΗ ΤΩΝ ΣΟΓΙΩΝ.

    Η ΠΟΛΙΤΕΙΑ,ΟΙ ΕΝΤΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΚΑΙ ΙΔΕΟΛΟΓΙΚΟΙ ΚΑΘΟΔΗΓΗΤΕΣ ΤΗΣ ΕΘΝΙΚΗΣ ΧΡΕΟΚΟΠΙΑΣ ΗΔΗ,ΕΠΕΤΥΧΕ ΤΟ ΣΤΟΧΟ ΠΟΥ ΕΝΟΡΧΗΣΤΡΩΣΕ ΚΑΙ ΕΚΤΕΛΕΣΕ ΕΠΙ 20 ΕΤΗ,ΚΑΝΟΝΤΑΣ ΕΤΣΙ ΠΟΛΥ ΔΥΣΚΟΛΗ ΤΗΝ ΑΝΑΤΡΟΠΗ ΤΟΥ ΕΠΟΙΚΙΣΜΟΥ,ΒΑΖΟΝΤΑΣ ΣΤΕΡΕΕΣ ΒΑΣΕΙΣ ΜΟΝΙΜΗΣ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΗΣ ΚΑΙ ΣΥΝΙΔΙΟΚΤΗΣΙΑΣ ΝΤΕ ΦΑΚΤΟ ΞΕΝΩΝ ΛΑΩΝ ΣΤΗ ΧΩΡΑ ΜΑΣ ΔΙΑ ΕΠΟΙΚΙΣΜΟΥ.
    Η ΑΠΩΛΕΙΑ ΤΗΣ ΙΔΙΟΠΡΟΣΩΠΙΑΣ ΜΑΣ ΚΑΙ Η ΦΤΩΧΟΠΟΙΗΣΗ ΠΟΥ ΕΠΙΔΙΩΚΑΝ ΟΙ ΣΟΦΕΣ ΤΑΧΑ ΑΝΟΙΧΤΕΣ ΑΓΟΡΕΣ ΕΓΕΝΕΤΟ.

    ΤΑ ΠΕΡΙ ΠΟΣΟΣΤΩΣΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΚΟΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗΣ ΒΙΩΣΙΜΟΤΗΤΑΣ ΕΣΤΩ ΣΤΟ 4 ΤΑ ΕΚΑΤΟ ΤΟΥ ΠΛΗΘΥΣΜΟΥ ΕΙΝΑΙ ΜΑΚΡΙΝΟ ΟΝΕΙΡΟ ΠΛΕΟΝ,ΔΥΣΤΥΧΩΣ ΦΤΙΑΧΝΕΤΑΙ ΕΝΑ ΚΡΑΤΟΣ ΒΟΣΝΙΑΣ ,ΚΟΣΟΒΟΥ ΛΙΒΑΝΟΥ,ΣΟΥΔΑΝ,ΕΝΩ ΟΙ ΠΟΛΙΤΙΚΟΙ ΟΝΕΙΡΕΥΟΝΤΑΙ ΤΟΙΣ ΚΕΙΝΩΝ ΡΗΜΑΣΙ ΜΙΑ ΣΙΓΚΑΠΟΥΡΗ...

    ΟΛΟΙ ΘΑ ΕΧΟΥΝ ΜΕΡΙΣΜΑ ΜΙΖΕΡΙΑΣ ΚΑΙ ΔΥΣΤΥΧΙΑΣ,ΕΞΑΘΛΙΩΣΗΣ,ΣΤΗΝ ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΗ ΤΗΣ ΧΩΡΑΣ,ΟΧΙ ΜΟΝΟ ΤΟΥ ΕΘΝΟΥΣ ΜΑΣ ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΤΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΖΩΗΣ.

    ΟΣΟ ΓΙΑ ΤΑ ΠΡΟΕΔΡΕΙΑ ΤΩΝ ΕΡΓΑΤΙΚΩΝ ΣΥΝΔΙΚΑΤΩΝ ΓΣΕΕ ΚΛΠ. ΤΙ ΝΑ ΠΕΙ ΚΑΝΕΙΣ?

    ΠΡΟΤΑΓΩΝΙΣΤΗΣΑΝ ΔΙΑΧΡΟΝΙΚΑ ΑΠΟ ΚΟΜΜΑΤΙΚΕΣ ΑΓΚΥΛΩΣΕΙΣ ΚΑΙ ΚΑΙ ΠΑΛΙΝ ΣΤΗΝ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗ ΤΗΣ ΛΑΘΡΟΜΕΤΑΝΑΣΤΕΥΣΗΣ!!!ΑΔΙΑΦΟΡΩΝΤΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΡΓΑΣΙΑ ΤΩΝ ΝΤΟΠΙΩΝ ΚΑΙ ΤΗΝ ΒΙΩΣΙΜΟΤΗΤΑ ΣΥΝΕΧΟΥΣ ΕΠΟΙΚΙΣΜΟΥ,ΔΙΕΥΚΟΛΥΝΟΥΝ ΤΑ ΔΙΑΛΥΤΙΚΑ ΑΓΟΡΑΙΑ ΤΡΙΚ ΓΙΑ ΑΝΟΙΧΤΕΣ ΑΓΟΡΕΣ ΔΟΥΛΩΝ,ΚΑΝΟΝΤΑΣ ΔΟΥΛΟΥΣ ΤΟΥΣ ΕΛΛΗΝΕΣ.

    Η ΜΥΩΠΙΑ ΤΟΥΣ ΚΑΙ Η ΑΔΥΝΑΜΙΑ ΤΟΥΣ ΝΑ ΔΟΥΝ ΤΑ ΑΔΙΕΞΟΔΑ ΥΠΗΡΞΕ ΤΡΑΓΙΚΗ ΚΑΙ ΣΥΝΑΥΤΟΥΡΓΗ.

    ΟΛΟΙ ΔΟΥΛΕΥΟΥΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΥΤΟΑΝΑΙΡΕΣΗ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ ΚΑΙ ΤΗΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΑΥΤΟΚΑΤΑΣΤΡΟΦΗ!

    ΝΑ ΤΟΥΣ ΧΑΙΡΟΜΑΣΤΕ.Ο ΛΑΟΣ ΜΟΝΟ ΤΗΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΔΙΑΣΤΑΣΗ ΤΟΥ ΟΛΟΚΑΥΤΩΜΑΤΟΣ ΔΙΑΒΛΕΠΕΙ ΔΥΣΤΥΧΩΣ,ΑΔΥΝΑΤΟΝΤΑΣ ΝΑ ΔΕΙ ΤΗΝ ΣΥΝΟΛΗ ΕΙΚΟΝΑ ΤΟΥ ΠΑΖΛ ΚΑΙ ΤΗΝ ΔΙΑΠΛΟΚΗ ΤΩΝ ΦΑΙΝΟΜΕΝΩΝ ΠΟΥ ΕΧΟΥΝ ΚΟΙΝΗ ΙΔΕΟΛΟΓΙΚΗ ΜΗΤΡΑ...

    ΟΙ ΟΛΙΓΙΣΤΟΙ ΑΝΘΡΩΠΟΙ ΣΤΗΝ ΠΙΟ ΚΡΙΣΙΜΗ ΙΣΤΟΡΙΚΗ ΠΕΡΙΟΔΟ ΤΗΣ ΧΩΡΑΣ ΜΑΣ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Δημοσίευση σχολίου

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Αναξίμανδρος (610-540 π.X.)

Γέννηση, θάνατος, άπειρο », 23 Μαΐου 2011 Επιστήμες / Μορφές της Επιστήμης & της Τεχνολογίας   Αναπληρωτής καθηγητής Ιστορίας και Φιλοσοφίας της Αστρονομίας και των Φυσικών Επιστημών - Πανεπιστήμιο Αθηνών Στράτος Θεοδοσίου Στην φιλοσοφία του Αναξίμανδρου, το άπειρο, που ήταν αθάνατον και ανώλεθρον, ήταν η πρωταρχική κοσμική ουσία από την οποία απορρέουν τα πάντα και στην οποία τελικά επιστρέφουν τα πάντα. Από αυτό γεννιούνταν και σε αυτό επέστρεφαν αλληλοδιαδόχως άπειροι κόσμοι. των Στράτου Θεοδοσίου, επίκουρου καθηγητή, και Μάνου Δανέζη , αναπληρωτή καθηγητή, Τμήμα Φυσικής – Πανεπιστήμιο Αθηνών και Milan Dimitrijevic , Astronomical Observatory of Belgrade, Serbia Την ίδια εποχή με τον Θαλή έδρασε, επίσης στην Μίλητο, ο μαθητής και διάδοχος στην Σχολή του, ο Αναξίμανδρος (610-540 π.X.), ο οποίος, όπως παραδέχονται όλοι οι μελετητές εκείνης της περιόδου, ήταν ισάξιος του διδασκάλου του και ο πρώτος που μαζί

Είχε Δίκιο η Αντιγόνη ή ο Κρέων;

Επανερχόμαστε   στα παλιά ερωτήματα. Είχε άραγε κάπου δίκιο η Αντιγόνη (ή εξ ολοκλήρου δίκιο); Και είχε άραγε ο Κρέων κάποιο άδικο (ή εξ ολοκλήρου άδικο); Δεν είναι βέβαιο ότι αυτά είναι τα πιο ενδιαφέροντα ερωτήματα που θα μπορούσε κανείς να θέσει για το έργο, τουλάχιστον έτσι ωμά διατυπωμένα. Ή μάλλον θα μπορούσε ο Σοφοκλής ο ίδιος να τα έχει κάνει πιο ενδιαφέροντα —και πιο δύσκολα— όμως οι επιλογές του ήταν άλλες. Υπήρχε σύγκρουση —μια σύγκρουση εγελιανού τύπου— μεταξύ των δικαιωμάτων της οικογένειας και των δικαιωμάτων της πολιτείας. Και αρχικά φαίνεται σαν ο Σοφοκλής να πρόκειται να αναπτύξει το έργο του με βάση αυτή τη σύγκρουση, όταν η Αντιγόνη εμφανίζεται στον Πρόλογο του δράματος προσηλωμένη ειδικά στην οικογένεια και έκδηλα αδιάφορη απέναντι στην πολιτεία, ενώ ο Κρέων με το διάγγελμα του αμέσως μετά την Πάροδο (πολύ σημαντική τοποθέτηση σε αρχαίο ελληνικό δράμα) αναλαμβάνει τη θέση του εκφραστή της πόλεως, με την έκκληση έξαφνα που απευθύνει να υποταχθούν οι προσωπικέ

O ΠΑΡΜΕΝΙΔΗΣ: Ο άνθρωπος μετά το θάνατό του δεν περνά στην ανυπαρξία, ο νεκρός δεν είναι «μηδέν», αλλά μετέχει στο «είναι» έχει την ικανότητα να αισθάνεται και αναμένει (μέσω της μετεμψύχωσης) την επιστροφή του στον ορατό κόσμο.

O ΠΑΡΜΕΝΙΔΗΣ Ο Παρμενίδης ήταν αρχαίος Έλληνας φιλόσοφος. Γεννήθηκε στην Ελέα της Μεγάλης Ελλάδας στα τέλη του 6ου αι. π.Χ., σε ένα περιβάλλον επηρεασμένο από τις απόψεις του Πυθαγόρα και του Ξενοφάνη. Θεωρείται η πλέον πρωτότυπη μορφή της προσωκρατικής σκέψης. Σε αντίθεση με τους Ίωνες φυσιολόγους δεν αναζητά την ενότητα του κόσμου σε μια φυσική ουσία, αλλά στην ίδια την «οντότητα» των πραγμάτων που μας περιβάλλουν, στο είναι όλων των όντων και όλων των πραγμάτων. Ο Παρμενίδης εκθέτει τη φιλοσοφία του σε έμμετρο λόγο (δακτυλικό εξάμετρο), επιθυμώντας πιθανώς να την παρουσιάσει ως αποτέλεσμα θείας αποκάλυψης. Στο προίμιο του ποιήματoς περιγράφεται το ταξίδι του ποιητή πάνω σε άρμα, καθοδηγούμενο από κόρες του ΄Ηλιου σε μια ανώνυμη θεά. Ακολουθεί η Αλήθεια, στην οποία μιλά η θεά επιχειρώντας μια προσέγγιση της καρδιάς της αλήθειας.     «αλλά ωστόσο θα μάθεις και τούτο, πως τα δοκούντα θα έπρεπε να είναι απολύτως δεκτά, όλα δεκτά στο σύνολό τους ως όντα». Παρουσιάζοντας τα φα