Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

ΕΞΕΛΙΞΕΙΣ ΑΠΟ ΤΟ ΛΙΒΥΚΟ ΜΕΤΩΠΟ

ΤΟΥ ΧΡΗΣΤΟΥ ΚΑΠΟΥΤΣΗ

 Τέσσερα (4)  βελγικά μαχητικά αεροσκάφη απογειώθηκαν από τη βάση στον Άραξο, προκειμένου να πάρουν  μέρος στις στρατιωτικές επιχειρήσεις εναντίον της Λιβύης.
Αυτό σημαίνει ότι η συμμαχία των «προθύμων κρατών» που επιτίθενται στη Λιβύη αυξάνεται με τη συμμετοχή του Βελγίου. Και ακόμη, ότι αεροπορική βάση της Ελλάδας  είναι ορμητήριο μαχητικών αεροσκαφών που μετέχουν στον αεροπορικό βομβαρδισμό της Λιβύης.

Το ΝΑΤΟ αποφάσισε να εφαρμόσει το εμπάργκο όπλων κατά της Λιβύης, σύμφωνα με απόφαση του  το Σ.Α. του ΟΗΕ. Η χώρα μας θα συμμετέχει με μία Φρεγάτα , που κάνει κυρίως νηοψίες.

Επίσης αυτή τη ώρα είναι σε εξέλιξη στις Βρυξέλες, η Συνεδρίαση της Επιτροπής Μονίμων Αντιπρόσωπων του ΝΑΤΟ , προκειμένου να αποφασίσει τη συμμετοχή της Ατλαντικής Συμμαχίας στις στρατιωτικές επιχειρήσεις ενάντιων της Λιβύης. Υπάρχουν διαφωνίες στους κόλπους του ΝΑΤΟ γι’  αυτό άλλωστε καθυστερεί η απόφαση για την εμπλοκή της Συμμαχίας στις εξελίξεις στη Λιβύη.


                              **
Έχουν ολοκληρωθεί οι σχετικές προετοιμασίες στο ΥΠΕΘΑ, και η χώρα μας έχει ετοιμότητα να ανταποκριθεί στις συμμαχικές υποχρεώσεις της στο πλαίσιο του ΝΑΤΟ.
Το Συμβούλιο των Μονίμων Αντιπροσώπων του ΝΑΤΟ και με τη συμμετοχή της Στρατιωτικής Επιτροπής , θα συνεδριάσει στις 3 το απόγευμα στις Βρυξέλες , σε μια προσπάθεια, να υπάρξει απόφαση για το βαθμό  συμμετοχής των στρατιωτικών δυνάμεων  του ΝΑΤΟ στις επιχειρήσεις  στη Λιβύη. Εκτιμάται ότι δεν έχουν ακόμη ξεπεραστεί τα προβλήματα στους κόλπους της συμμαχίας,  ώστε σήμερα να υπάρξει απόφαση. θα γίνει όμως μια προσπάθεια συγκερασμού των αντιθέτων απόψεων.
Ωστόσο, αποφασίστηκε στην μεταμεσονύχτια συνεδρίαση των Μονίμων ΑΝΤΙΠΡΟΡΏΠΩΝ,  το ΝΑΤΟ να  αναλάβει την υλοποίηση της πρώτης απόφασης του Σ.Α. του ΟΗΕ, που αφορά το εμπάργκο όπλων κατά της Λιβύης. Σε αυτή την αποστολή του ΝΑΤΟ, η χώρα μας θα διαθέσει μία Φρεγάτα , που θα αξιοποιηθεί για νηοψίες ή για ναυτικό αποκλεισμό και ένα ελικόπτερο Σούπερ Πούμα, για επιχειρήσεις  έρευνας και διάσωσης.
Τώρα στην περίπτωση που το ΝΑΤΟ αποφασίσει, να αναλάβει την ευθύνη και τη διοίκηση των στρατιωτικών επιχειρήσεων,  ώστε να εφαρμοστεί και ή άλλη απόφαση του Σ.Α. του ΟΗΕ που προβλέπει δημιουργία ζώνης απαγόρευσης  πτήσεων πάνω από το έδαφος της Λιβύη, μια στρατιωτική επιχείρηση που ήδη είναι σε εξέλιξη από μια συμμαχία «προθύμων κρατών»,  η χώρα μας έχει καταθέσει από το περασμένο  Σάββατο συγκεκριμένη  πρόταση συμμετοχής.
Σύμφωνα με αυτή, Θα  διαθέσουμε  τρεις βάσεις: τη Σούδα, το Άκτιο (όπου σταθμεύουν τα ιπτάμενα ραντάρ AWACS) και το αεροδρόμιο της  Ανδραβίδας στην Πελοπόννησο. Και το ιπτάμενο ραντάρ τύπου Erieye και ένα ή δύο ελικόπτερα, για επιχειρήσεις έρευνας και διάσωσης.
 Παρά τον αρχικό σχεδιασμό, η  ελληνική πρόταση δεν περιέλαβε  τη διάθεση των  τεσσάρων  μαχητικών αφων  F-16. Ωστόσο, σύμφωνα  με πληροφορίας,  δεν μπορεί να αποκλειστεί το ενδεχόμενο σε μια   επόμενη φάση να υπάρξει επανεκτίμηση αυτής της απόφασης, υπό την προϋπόθεση φυσικά,  ότι την ευθύνη των στρατιωτικών επιχειρήσεων  στη Λιβύη θα έχει αναλάβει το ΝΑΤΟ.

Τέλος σύμφωνα με στοιχεία από το ΥΠΕΘΑ, στη βάση στη Σούδα παρατηρείται μεγάλη κινητικότητα.  Εκεί θα προσγειωθούν τα  6 Mirage 2000-5  από το Κατάρ. 
Στη Σούδα βρίσκονται  σήμερα ένα κατασκοπευτικό αεροσκάφος των ΗΠΑ RC-135 , ένα C-130 και δύο ιπτάμενα ραντάρ. Επίσης ένα γαλλικό μεταγωγικό  αεροσκάφος  και ένα  ηλεκτρονικού πολέμου. Επίσης το τελευταίο διάστημα έχουν περάσει από τη Σούδα και 2  πυρηνοκίνητα υποβρύχια (από αυτά εκτοξεύονται πύραυλοι Tomahawk), ένα ελικοπτεροφόρο, ένα αντιτορπιλικό με αντιβαλλιστικό σύστημα και κάποια πλοία υποστήριξης και ανεφοδιασμού του πολεμικού ναυτικού  των ΗΠΑ.


Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Αναξίμανδρος (610-540 π.X.)

Γέννηση, θάνατος, άπειρο », 23 Μαΐου 2011 Επιστήμες / Μορφές της Επιστήμης & της Τεχνολογίας   Αναπληρωτής καθηγητής Ιστορίας και Φιλοσοφίας της Αστρονομίας και των Φυσικών Επιστημών - Πανεπιστήμιο Αθηνών Στράτος Θεοδοσίου Στην φιλοσοφία του Αναξίμανδρου, το άπειρο, που ήταν αθάνατον και ανώλεθρον, ήταν η πρωταρχική κοσμική ουσία από την οποία απορρέουν τα πάντα και στην οποία τελικά επιστρέφουν τα πάντα. Από αυτό γεννιούνταν και σε αυτό επέστρεφαν αλληλοδιαδόχως άπειροι κόσμοι. των Στράτου Θεοδοσίου, επίκουρου καθηγητή, και Μάνου Δανέζη , αναπληρωτή καθηγητή, Τμήμα Φυσικής – Πανεπιστήμιο Αθηνών και Milan Dimitrijevic , Astronomical Observatory of Belgrade, Serbia Την ίδια εποχή με τον Θαλή έδρασε, επίσης στην Μίλητο, ο μαθητής και διάδοχος στην Σχολή του, ο Αναξίμανδρος (610-540 π.X.), ο οποίος, όπως παραδέχονται όλοι οι μελετητές εκείνης της περιόδου, ήταν ισάξιος του διδασκάλου του και ο πρώτος που μαζί

Είχε Δίκιο η Αντιγόνη ή ο Κρέων;

Επανερχόμαστε   στα παλιά ερωτήματα. Είχε άραγε κάπου δίκιο η Αντιγόνη (ή εξ ολοκλήρου δίκιο); Και είχε άραγε ο Κρέων κάποιο άδικο (ή εξ ολοκλήρου άδικο); Δεν είναι βέβαιο ότι αυτά είναι τα πιο ενδιαφέροντα ερωτήματα που θα μπορούσε κανείς να θέσει για το έργο, τουλάχιστον έτσι ωμά διατυπωμένα. Ή μάλλον θα μπορούσε ο Σοφοκλής ο ίδιος να τα έχει κάνει πιο ενδιαφέροντα —και πιο δύσκολα— όμως οι επιλογές του ήταν άλλες. Υπήρχε σύγκρουση —μια σύγκρουση εγελιανού τύπου— μεταξύ των δικαιωμάτων της οικογένειας και των δικαιωμάτων της πολιτείας. Και αρχικά φαίνεται σαν ο Σοφοκλής να πρόκειται να αναπτύξει το έργο του με βάση αυτή τη σύγκρουση, όταν η Αντιγόνη εμφανίζεται στον Πρόλογο του δράματος προσηλωμένη ειδικά στην οικογένεια και έκδηλα αδιάφορη απέναντι στην πολιτεία, ενώ ο Κρέων με το διάγγελμα του αμέσως μετά την Πάροδο (πολύ σημαντική τοποθέτηση σε αρχαίο ελληνικό δράμα) αναλαμβάνει τη θέση του εκφραστή της πόλεως, με την έκκληση έξαφνα που απευθύνει να υποταχθούν οι προσωπικέ

O ΠΑΡΜΕΝΙΔΗΣ: Ο άνθρωπος μετά το θάνατό του δεν περνά στην ανυπαρξία, ο νεκρός δεν είναι «μηδέν», αλλά μετέχει στο «είναι» έχει την ικανότητα να αισθάνεται και αναμένει (μέσω της μετεμψύχωσης) την επιστροφή του στον ορατό κόσμο.

O ΠΑΡΜΕΝΙΔΗΣ Ο Παρμενίδης ήταν αρχαίος Έλληνας φιλόσοφος. Γεννήθηκε στην Ελέα της Μεγάλης Ελλάδας στα τέλη του 6ου αι. π.Χ., σε ένα περιβάλλον επηρεασμένο από τις απόψεις του Πυθαγόρα και του Ξενοφάνη. Θεωρείται η πλέον πρωτότυπη μορφή της προσωκρατικής σκέψης. Σε αντίθεση με τους Ίωνες φυσιολόγους δεν αναζητά την ενότητα του κόσμου σε μια φυσική ουσία, αλλά στην ίδια την «οντότητα» των πραγμάτων που μας περιβάλλουν, στο είναι όλων των όντων και όλων των πραγμάτων. Ο Παρμενίδης εκθέτει τη φιλοσοφία του σε έμμετρο λόγο (δακτυλικό εξάμετρο), επιθυμώντας πιθανώς να την παρουσιάσει ως αποτέλεσμα θείας αποκάλυψης. Στο προίμιο του ποιήματoς περιγράφεται το ταξίδι του ποιητή πάνω σε άρμα, καθοδηγούμενο από κόρες του ΄Ηλιου σε μια ανώνυμη θεά. Ακολουθεί η Αλήθεια, στην οποία μιλά η θεά επιχειρώντας μια προσέγγιση της καρδιάς της αλήθειας.     «αλλά ωστόσο θα μάθεις και τούτο, πως τα δοκούντα θα έπρεπε να είναι απολύτως δεκτά, όλα δεκτά στο σύνολό τους ως όντα». Παρουσιάζοντας τα φα