Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

ΠΑΠΟΥΛΙΑΣ ΚΑΙ ΒΕΝΙΖΕΛΟΣ ΓΙΑ ΤΟΥΡΚΙΑ ΚΑΙ ΛΙΒΥΗ

Μετά την ολοκλήρωση της προεδρικής επίσκεψης στην 114 Πτέρυγα Μάχης στην Τανάγρα, ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας κ. Κάρολος Παπούλιας και ο Υπουργός Εθνικής Άμυνας κ. Ευάγγελος Βενιζέλος έκαναν τις ακόλουθες δηλώσεις:
Κ. Παπούλιας: «Από την 114 Πτέρυγα Μάχης, θέλω να ευχαριστήσω τον κύριο Υπουργό Εθνικής Άμυνας, τον Αναπληρωτή Υπουργό, τον κύριο Διοικητή της Πτέρυγας και όλους τους αξιωματικούς.
Ενημερωθήκαμε για πολλά γεγονότα, και δεν μιλάω τόσο για την απόφαση του Συμβουλίου Ασφαλείας, όσο για τον δορυφόρο που όπως με ενημέρωσε ο κ. Υπουργός τίθεται σήμερα σε επίσημη λειτουργία. Είναι ένα σημαντικό γεγονός, εξαιρετικά βοηθητικό για τις ανάγκες που έχουν οι Ένοπλες Δυνάμεις και όλοι μας.
Σήμερα ήρθα εδώ για να εκφράσω την βαθιά μου εκτίμηση για το όπλο της Αεροπορίας. Και σήμερα ζήσαμε όλοι μας τον επαγγελματισμό του, το υψηλό του φρόνημα και την πολεμική του ισχύ. Το λέω αυτό χωρίς να είμαι ο άνθρωπος που θέλει πολέμους, αλλά είμαστε σε μια εποχή που πρέπει να υπερασπίσουμε τα κυριαρχικά μας δικαιώματα και νομίζω ότι η Αεροπορία το κάνει καθημερινά κάτω από αντίξοες συνθήκες, πολλές φορές υπεράνθρωπες. Η Πολεμική μας Αεροπορία υπογραμμίζει ότι είμαστε έτοιμοι να υπερασπίσουμε αυτά τουλάχιστον που παραλάβαμε από τους παλαιότερους με αγώνες, θυσίες και ιδρώτα. 
Με την ευκαιρία, θα ήθελα να απευθυνθώ στην γείτονα χώρα. Πρέπει να ξέρει ότι δεν μπορεί να μας πτοεί, δεν μπορεί να δημιουργεί καταστάσεις, παραβιάζοντας τον εναέριο χώρο μας ή πετώντας πάνω από τα νησιά μας με τρόπους που δεν συνάδουν με τις διεθνείς συνθήκες.
Παρά τα όσα υποσχέθηκε επανειλημμένα ο Πρωθυπουργός της Τουρκίας και δεν πραγματοποίησε, είναι καλύτερα να περάσουμε σε μια περίοδο ομαλών σχέσεων καλής γειτονίας που πάντοτε επιδιώξαμε -και εγώ ιδιαίτερα ως Υπουργός Εξωτερικών το απέδειξα, με την υπογραφή του Πρωτοκόλλου με τον κ. Γιλμάζ.
Δεν το κάνει και αυτό δεν το καταλαβαίνω. Κι αυτό δεν είναι προς όφελος κανενός και ιδιαίτερα της Τουρκίας, όταν μάλιστα σκέφτεται ότι θέλει να προχωρήσει η ενταξιακή της διαδικασία.
Επίσης, με την ευκαιρία αυτή –και αυτό το συζητούσαμε και με τον Υπουργό- θέλω να πω ότι είναι ακατανόητο αυτή την στιγμή όταν έχουμε αυτή την καταστροφή που έχει συγκλονίσει όλους μας στην Ιαπωνία με τους πυρηνικούς της αντιδραστήρες, η Τουρκία να θέλει να χτίσει σε σεισμογενή περιοχή τον δικό της πυρηνικό αντιδραστήρα. Και αυτό βέβαια μας ενδιαφέρει γιατί είναι απέναντι από τη Ρόδο. Πρέπει ο κ. Ερντογάν να το σκεφτεί πολλές φορές γιατί οι Ευρωπαίοι θα πρέπει να παρέμβουν για να μην έχουμε μια καταστροφή που θα είναι στην αυλή μας, στο κατώφλι μας.
Ευχαριστώ πάρα πολύ».
         

Ευ. Βενιζέλος: «Ευχαριστώ θερμά εκ μέρους όλων των κλάδων των Ενόπλων Δυνάμεων και ιδιαιτέρως εκ μέρους της Πολεμικής μας Αεροπορίας, τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας, τον κ. Κάρολο Παπούλια, για τη μεγάλη τιμή που μας έκανε σήμερα να επισκεφθεί και να επιθεωρήσει την 114 Πτέρυγα Μάχης.

Επίσης, είναι πολύ σημαντικό το γεγονός πως παρουσία του Προέδρου της Δημοκρατίας τίθεται σήμερα σε επίσημη πλήρη επιχειρησιακή λειτουργία ο διακλαδικός Δορυφορικός Σταθμός Εδάφους που είναι εγκατεστημένος εδώ στην Τανάγρα. Η Ελλάδα μετέχει στο πρόγραμμα HELIOS-II μαζί με άλλες πέντε ευρωπαϊκές χώρες και λαμβάνει ήδη δορυφορική εικόνα από όλο τον κόσμο, έτσι ώστε να μπορούμε να κάνουμε τον δικό μας επιχειρησιακό σχεδιασμό, γιατί χωρίς πληροφορία και χωρίς εικόνα στην πραγματικότητα κάθε χώρα είναι τυφλή.

Με τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας, για παράδειγμα, είχαμε την ευκαιρία να δούμε σήμερα εικόνες από τον πυρηνικό σταθμό στην Ιαπωνία με τις καταστροφές που έχουν υποστεί τα κτίρια στις εκεί εγκαταστάσεις. Αντιλαμβάνεστε πόσο σημαντικό είναι να έχει κανείς τέτοιου είδους δυνατότητες για στρατιωτική αλλά και για πολιτική χρήση.

Με την ευκαιρία, ενημέρωσα τον κ. Πρόεδρο της Δημοκρατίας για τις ραγδαίες εξελίξεις σε σχέση με τη Λιβύη, μετά το χθεσινό Ψήφισμα του Συμβουλίου Ασφαλείας του ΟΗΕ. Η τελευταία αυτή απόφαση του Συμβουλίου Ασφαλείας δημιουργεί νέα δεδομένα για τη Λιβύη και την ευρύτερη περιοχή της Βόρειας Αφρικής. Η Ελλάδα, όπως έχει υποχρέωση, θα σεβαστεί απολύτως και θα εφαρμόσει την απόφαση αυτή του Συμβουλίου Ασφαλείας. Θα κινηθούμε μέσα στο πλαίσιο των διεθνών και περιφερειακών υποχρεώσεών μας. Θα κινηθούμε συνεπώς μέσα στο πλαίσιο του σχεδιασμού του ΝΑΤΟ και της ΕΕ. Οι δυνάμεις μας είναι ούτως ή άλλως παρούσες στην περιοχή για να υποστηρίξουν ανθρωπιστικές επιχειρήσεις εδώ και πάρα πολλές μέρες. Και τώρα, θα συμβάλουμε με όσες δυνατότητες έχουμε προκειμένου να βρεθεί το συντομότερο μία, ει δυνατόν, διπλωματική, πολιτική λύση για να σταματήσει η σφαγή αυτή που γίνεται σε βάρος αμάχων, για να αποκατασταθεί η τάξη, για να υπάρξει μία Λιβύη, η οποία να είναι ανεξάρτητη, εθνικά κυρίαρχη και ακέραιη αλλά που να κινείται σύμφωνα με τις διεθνώς αποδεκτές αντιλήψεις για το τι σημαίνει Δημοκρατία, για το τι σημαίνει κράτος δικαίου.
Είχαμε την ευκαιρία σήμερα το πρωί με τον Υπουργό Εξωτερικών κ. Δρούτσα να οργανώσουμε τις επόμενες κινήσεις μας σε συνεννόηση με τον Πρωθυπουργό. Θα συγκροτηθεί νωρίς το απόγευμα σύσκεψη του ΚΥΣΕΑ προκειμένου να λάβουμε τις τελικές αποφάσεις μας και κατά τη διάρκεια του άτυπου Υπουργικού Συμβουλίου, ο Υπουργός Εξωτερικών κι εγώ θα ενημερώσουμε για τις εξελίξεις αυτές, ώστε να είναι πλήρως διαμορφωμένη η θέση της χώρας. Φυσικά θα ενημερωθούν και οι άλλες πολιτικές δυνάμεις για τις εξελίξεις αυτές».


Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Αναξίμανδρος (610-540 π.X.)

Γέννηση, θάνατος, άπειρο », 23 Μαΐου 2011 Επιστήμες / Μορφές της Επιστήμης & της Τεχνολογίας   Αναπληρωτής καθηγητής Ιστορίας και Φιλοσοφίας της Αστρονομίας και των Φυσικών Επιστημών - Πανεπιστήμιο Αθηνών Στράτος Θεοδοσίου Στην φιλοσοφία του Αναξίμανδρου, το άπειρο, που ήταν αθάνατον και ανώλεθρον, ήταν η πρωταρχική κοσμική ουσία από την οποία απορρέουν τα πάντα και στην οποία τελικά επιστρέφουν τα πάντα. Από αυτό γεννιούνταν και σε αυτό επέστρεφαν αλληλοδιαδόχως άπειροι κόσμοι. των Στράτου Θεοδοσίου, επίκουρου καθηγητή, και Μάνου Δανέζη , αναπληρωτή καθηγητή, Τμήμα Φυσικής – Πανεπιστήμιο Αθηνών και Milan Dimitrijevic , Astronomical Observatory of Belgrade, Serbia Την ίδια εποχή με τον Θαλή έδρασε, επίσης στην Μίλητο, ο μαθητής και διάδοχος στην Σχολή του, ο Αναξίμανδρος (610-540 π.X.), ο οποίος, όπως παραδέχονται όλοι οι μελετητές εκείνης της περιόδου, ήταν ισάξιος του διδασκάλου του και ο πρώτος που μαζί

Είχε Δίκιο η Αντιγόνη ή ο Κρέων;

Επανερχόμαστε   στα παλιά ερωτήματα. Είχε άραγε κάπου δίκιο η Αντιγόνη (ή εξ ολοκλήρου δίκιο); Και είχε άραγε ο Κρέων κάποιο άδικο (ή εξ ολοκλήρου άδικο); Δεν είναι βέβαιο ότι αυτά είναι τα πιο ενδιαφέροντα ερωτήματα που θα μπορούσε κανείς να θέσει για το έργο, τουλάχιστον έτσι ωμά διατυπωμένα. Ή μάλλον θα μπορούσε ο Σοφοκλής ο ίδιος να τα έχει κάνει πιο ενδιαφέροντα —και πιο δύσκολα— όμως οι επιλογές του ήταν άλλες. Υπήρχε σύγκρουση —μια σύγκρουση εγελιανού τύπου— μεταξύ των δικαιωμάτων της οικογένειας και των δικαιωμάτων της πολιτείας. Και αρχικά φαίνεται σαν ο Σοφοκλής να πρόκειται να αναπτύξει το έργο του με βάση αυτή τη σύγκρουση, όταν η Αντιγόνη εμφανίζεται στον Πρόλογο του δράματος προσηλωμένη ειδικά στην οικογένεια και έκδηλα αδιάφορη απέναντι στην πολιτεία, ενώ ο Κρέων με το διάγγελμα του αμέσως μετά την Πάροδο (πολύ σημαντική τοποθέτηση σε αρχαίο ελληνικό δράμα) αναλαμβάνει τη θέση του εκφραστή της πόλεως, με την έκκληση έξαφνα που απευθύνει να υποταχθούν οι προσωπικέ

O ΠΑΡΜΕΝΙΔΗΣ: Ο άνθρωπος μετά το θάνατό του δεν περνά στην ανυπαρξία, ο νεκρός δεν είναι «μηδέν», αλλά μετέχει στο «είναι» έχει την ικανότητα να αισθάνεται και αναμένει (μέσω της μετεμψύχωσης) την επιστροφή του στον ορατό κόσμο.

O ΠΑΡΜΕΝΙΔΗΣ Ο Παρμενίδης ήταν αρχαίος Έλληνας φιλόσοφος. Γεννήθηκε στην Ελέα της Μεγάλης Ελλάδας στα τέλη του 6ου αι. π.Χ., σε ένα περιβάλλον επηρεασμένο από τις απόψεις του Πυθαγόρα και του Ξενοφάνη. Θεωρείται η πλέον πρωτότυπη μορφή της προσωκρατικής σκέψης. Σε αντίθεση με τους Ίωνες φυσιολόγους δεν αναζητά την ενότητα του κόσμου σε μια φυσική ουσία, αλλά στην ίδια την «οντότητα» των πραγμάτων που μας περιβάλλουν, στο είναι όλων των όντων και όλων των πραγμάτων. Ο Παρμενίδης εκθέτει τη φιλοσοφία του σε έμμετρο λόγο (δακτυλικό εξάμετρο), επιθυμώντας πιθανώς να την παρουσιάσει ως αποτέλεσμα θείας αποκάλυψης. Στο προίμιο του ποιήματoς περιγράφεται το ταξίδι του ποιητή πάνω σε άρμα, καθοδηγούμενο από κόρες του ΄Ηλιου σε μια ανώνυμη θεά. Ακολουθεί η Αλήθεια, στην οποία μιλά η θεά επιχειρώντας μια προσέγγιση της καρδιάς της αλήθειας.     «αλλά ωστόσο θα μάθεις και τούτο, πως τα δοκούντα θα έπρεπε να είναι απολύτως δεκτά, όλα δεκτά στο σύνολό τους ως όντα». Παρουσιάζοντας τα φα