Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Εγκρίθηκε από το Υπουργικό Συμβούλιο και κατατίθεται άμεσα στην Βουλή το σχέδιο νόμου του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας για τις συμβάσεις προμηθειών έργων και υπηρεσιών στον τομέα της Άμυνας και της Ασφάλειας.




Εγκρίθηκε σήμερα από το Υπουργικό Συμβούλιο και κατατίθεται άμεσα στην Βουλή το σχέδιο νόμου του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας για τη μεταφορά στην ελληνική έννομη τάξη της Οδηγίας 2009/81/ΕΚ της Ευρωπαϊκής Ένωσης για τις συμβάσεις προμηθειών έργων και υπηρεσιών στον τομέα της Άμυνας και της Ασφάλειας.

Ο Υπουργός Εθνικής Άμυνας κ. Ευάγγελος Βενιζέλος κατά την παρουσίαση του νομοσχεδίου στο Υπουργικό Συμβούλιο τόνισε πως η Βουλή καθίσταται πλέον το πλήρως και απολύτως αρμόδιο όργανο για όλες τις διαδικασίες αμυντικών πρωτοβουλιών, από την έναρξη της διαδικασίας έως και την κατακύρωση κάθε προμήθειας.

Οι εγγυήσεις διαφάνειας, που περιλαμβάνουν το διαρκή έλεγχο της Βουλής και τον προσυμβατικό έλεγχο του Ελεγκτικού Συνεδρίου, θα ισχύουν όχι μόνο για τις συμβάσεις που εμπίπτουν στην Οδηγία αλλά και για κάθε άλλου είδους συμβάσεων στον τομέα της Άμυνας και της Ασφάλειας.

Ο κ. Βενιζέλος αναφέρθηκε επίσης στην κατάργηση των αντισταθμιστικών ωφελημάτων και στην εφαρμογή των κριτηρίων που απορρέουν από την αρχή της ασφάλειας του εφοδιασμού, σε συνδυασμό με την εθνική αμυντική βιομηχανική πολιτική η οποία θα αποφασιστεί σύμφωνα με το νέο νόμο από το ΚΥΣΕΑ, μετά από γνώμη της αρμόδιας Κοινοβουλευτικής Επιτροπής αλλά ως προϊόν εκτεταμένης διαβούλευσης με τους παραγωγικούς φορείς και ιδίως με τους φορείς της αμυντικής βιομηχανίας.

Με την ευκαιρία ο κ. Βενιζέλος ενημέρωσε το Υπουργικό Συμβούλιο για το νέο δεκαπενταετές Μακροπρόθεσμο Πρόγραμμα Αμυντικών Εξοπλισμών, ο προϋπολογισμός του οποίου είναι μειωμένος κατά ποσοστό 70% σε σχέση με το δεκαετές ΕΜΠΑΕ της περιόδου 2006-2015 που καταργείται.

Ο κ. Βενιζέλος τόνισε στο Υπουργικό Συμβούλιο πως σύμφωνα με τον μεσοπρόθεσμο αυτό σχεδιασμό και χωρίς να θίγεται σε τίποτε η επιχειρησιακή ικανότητα των Ενόπλων Δυνάμεων, η ετήσια οροφή πληρωμών για εξοπλιστικά προγράμματα δεν θα υπερβαίνει τα 850 εκατ. Ευρώ δηλαδή το 0,3% του ΑΕΠ περίπου, κάτι που συνιστά από μόνο του μία εγγύηση εκλογίκευσης και διαφάνειας, καθώς οι Κλάδοι των Ενόπλων Δυνάμεων και τελικά το ΓΕΕΘΑ  έκαναν πάρα πολύ προσεκτικές και καλά στοχευμένες επιλογές μέσα από την αξιοποίηση και όλων των υφισταμένων οπλικών συστημάτων. Άλλωστε, ο σημαντικότερος παράγοντας και το σημαντικότερο συγκριτικό πλεονέκτημα είναι το έμψυχο δυναμικό,  το καλά εκπαιδευμένο και αξιόμαχο στρατιωτικό προσωπικό, το φρόνημα του οποίου έχει ιδιαίτερη σημασία.   

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Οι «μπουκαδόροι» του Υπουργείου Άμυνας

Του Χρήστου Καπούτση Υπάρχουν όρια στην παρακμή, στη σήψη , στη βλακεία; Υπάρχει κάποιο οριακό σημείο, που δεν μπορεί να ξεπεραστεί; Δύσκολη η απάντηση, αφού και σε αυτό τον τομέα,    οι «δυνατότητες» των ανθρώπων είναι απεριόριστες. Ωστόσο, συνιστά έσχατο σημείο παρακμής και παραλογισμού, η εκθεμελίωση θεσμών, η απαξίωση αρχών και η τυφλή βία εναντίον ανθρώπων. Αναφέρομαι στην βίαιη εισβολή   κάποιων απόστρατων στο Υπουργείο Εθνικής Άμυνας, φαινόμενο πρωτοφανές παγκοσμίως!! Η περιοριστική δημοσιονομική πολιτική της Κυβέρνησης πλήττει τους Δημόσιους υπαλλήλους και του ευρύτερου και του στενού Δημόσιου τομέα. Άρα και τους στρατιωτικούς, εν ενεργεία και απόστρατους. Οι απόστρατοι υποστηρίζουν ότι έχουν μειωθεί οι συντάξιμες αποδοχές τους κατά 40%. Πιθανόν να έχουν δίκαιο. Όμως το ίδιο έχει συμβεί και με ΟΛΟΥΣ τους συνταξιούχους του Δημόσιου τομέα.    Οι απόστρατοι ζητούν να εξαιρεθούν από τις μειώσεις των αποδοχών τους, επειδή υπηρέτησαν στις Ένοπλες Δυνάμεις!    Γιατί

Είχε Δίκιο η Αντιγόνη ή ο Κρέων;

Επανερχόμαστε   στα παλιά ερωτήματα. Είχε άραγε κάπου δίκιο η Αντιγόνη (ή εξ ολοκλήρου δίκιο); Και είχε άραγε ο Κρέων κάποιο άδικο (ή εξ ολοκλήρου άδικο); Δεν είναι βέβαιο ότι αυτά είναι τα πιο ενδιαφέροντα ερωτήματα που θα μπορούσε κανείς να θέσει για το έργο, τουλάχιστον έτσι ωμά διατυπωμένα. Ή μάλλον θα μπορούσε ο Σοφοκλής ο ίδιος να τα έχει κάνει πιο ενδιαφέροντα —και πιο δύσκολα— όμως οι επιλογές του ήταν άλλες. Υπήρχε σύγκρουση —μια σύγκρουση εγελιανού τύπου— μεταξύ των δικαιωμάτων της οικογένειας και των δικαιωμάτων της πολιτείας. Και αρχικά φαίνεται σαν ο Σοφοκλής να πρόκειται να αναπτύξει το έργο του με βάση αυτή τη σύγκρουση, όταν η Αντιγόνη εμφανίζεται στον Πρόλογο του δράματος προσηλωμένη ειδικά στην οικογένεια και έκδηλα αδιάφορη απέναντι στην πολιτεία, ενώ ο Κρέων με το διάγγελμα του αμέσως μετά την Πάροδο (πολύ σημαντική τοποθέτηση σε αρχαίο ελληνικό δράμα) αναλαμβάνει τη θέση του εκφραστή της πόλεως, με την έκκληση έξαφνα που απευθύνει να υποταχθούν οι προσωπικέ

Αναξίμανδρος (610-540 π.X.)

Γέννηση, θάνατος, άπειρο », 23 Μαΐου 2011 Επιστήμες / Μορφές της Επιστήμης & της Τεχνολογίας   Αναπληρωτής καθηγητής Ιστορίας και Φιλοσοφίας της Αστρονομίας και των Φυσικών Επιστημών - Πανεπιστήμιο Αθηνών Στράτος Θεοδοσίου Στην φιλοσοφία του Αναξίμανδρου, το άπειρο, που ήταν αθάνατον και ανώλεθρον, ήταν η πρωταρχική κοσμική ουσία από την οποία απορρέουν τα πάντα και στην οποία τελικά επιστρέφουν τα πάντα. Από αυτό γεννιούνταν και σε αυτό επέστρεφαν αλληλοδιαδόχως άπειροι κόσμοι. των Στράτου Θεοδοσίου, επίκουρου καθηγητή, και Μάνου Δανέζη , αναπληρωτή καθηγητή, Τμήμα Φυσικής – Πανεπιστήμιο Αθηνών και Milan Dimitrijevic , Astronomical Observatory of Belgrade, Serbia Την ίδια εποχή με τον Θαλή έδρασε, επίσης στην Μίλητο, ο μαθητής και διάδοχος στην Σχολή του, ο Αναξίμανδρος (610-540 π.X.), ο οποίος, όπως παραδέχονται όλοι οι μελετητές εκείνης της περιόδου, ήταν ισάξιος του διδασκάλου του και ο πρώτος που μαζί