Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

ΡΟΥΧΑ ΚΑΙ ΣΧΟΛΙΚΑ ΠΡΟΤΙΜΩ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΑΠΌ ΤΟ ΚΙΝΗΜΑ ΠΟΛΙΤΩΝ


                                                                                                                                                        Σεπτέμβριος 2011
Με  το μήνυμα <<ΡΟΥΧΑ & ΣΧΟΛΙΚΑ  ΠΡΟΤΙΜΩ ΕΛΛΗΝΙΚΑ>> το <<ΚΙΝΗΜΑ ΠΟΛΙΤΩΝ    -καταναλώνουμε ό,τι παράγουμε>> και η ιστοσελίδα του www.protimoellinika.gr  απευθύνονται στους σχεδόν 1.500.000  μαθητές της Νηπιαγωγείων, Δημοτικών, Γυμνασίων και Λυκείων όλης της χώρας και τους γονείς τους και τους εύχεται σε αυτή τη δύσκολη οικονομική κατάσταση που όλα και όλους μας επηρεάζει, <<καλή χρονιά>> συνολικά και ατομικά.
Η έναρξη της σχολικής χρονιάς είναι για τον κάθε γονιό πρώτα από  όλα μια σημαντική στιγμή, ένας συμβολικός σταθμός για την ανατροφή και μόρφωση του παιδιού του. Είναι ωστόσο και μια οικονομικά επώδυνη και δυσβάστακτη διαδικασία όπου σε μικρό χρονικό διάστημα καλείται να ανταπεξέλθει σε έξοδα και αναγκαία αλλά και πολλές φορές επιβαλλόμενα από τον τρόπο ζωής και την κακώς εννοούμενη καταναλωτική <<μόδα>> που μας έχει επιβληθεί. Ανεξαρτήτως του <<πως>> και το <<γιατί>> κάθε οικογένεια μαθητών θα ανοίξει το πορτοφόλι και από όσα έχουν απομείνει, κάποια χρήματα θα πάνε, με χαρά και χαμόγελο ,<<για το παιδί μας>>. Για τετράδια, μολύβια, τσάντες, αθλητικά, φόρμες, μπλουζάκια, φούτερ, ένα καινούργιο ρούχο...
Εδώ έρχεται το δικό μας μήνυμα. Τι μπορούμε να κάνουμε εμείς, ως πολίτες της Ελλάδας, μέσα στη δίνη που βρίσκεται η χώρα μας για να βοηθήσουμε την οικονομία μας, τους εαυτούς μας και τους συμπολίτες μας, για να σώσουμε τις δουλειές μας; Η απλή λογική λέει ότι αν καθ’ ένας από μας συνειδητά «σπρώξει» τις καταναλωτικές του ανάγκες σε ελληνικά προϊόντα ( ένδυση, υπόδηση, διατροφή, καθημερινότητα, τουρισμό κλπ) διασώζουμε θέσεις εργασίας, ανακυκλώνουμε το χρήμα μέσα στη χώρα μας, μειώνουμε τις εισαγωγές, συμβάλλουμε στη ζήτηση των ελληνικών προϊόντων άρα και σε περισσότερες επενδύσεις, άρα και σε κίνητρα για περισσότερη, ποιοτικότερη παραγωγή των δικών μας προϊόντων που αύριο θα μπορούν και να εξαχθούν.
Ξέρετε τι γίνεται, όταν αγοράζουμε εισαγόμενα αγαθά, όταν δεν προτιμούμε ποιοτικά ντόπια προϊόντα από ελληνικά μαγαζιά; Η απάντηση, κατά τους ειδικούς, είναι απλή - στέλνουμε τα χρήματα μας σε επιχειρήσεις του εξωτερικού, βοηθάμε στην ανάπτυξη ξένων οικονομιών. . Για να πάρουμε μια ιδέα της αρνητικής καταναλωτικής συμπεριφοράς μας, αρκεί να σημειώσουμε ότι μέχρι το 2009  τα χρήματα που πληρώναμε για εισαγωγές ήταν τριπλάσια από αυτά που εισπράτταμε από τις εξαγωγές μας. Ακόμη και σήμερα, οι εισαγωγές μας είναι υπερδιπλάσιες των εξαγωγών μας.
Αναφέρεται από τους ειδικούς ότι αν υποκαταστήσουμε το 20% των εισαγόμενων αγαθών με ντόπια, θα «πέσουν» στην ελληνική οικονομία κάπου 10 δις ευρώ τον χρόνο. Με το ποσό αυτό θα μπορούσαν π.χ. να καλυφθούν οι συνολικές δαπάνες (αμοιβές, ασφαλιστικές εισφορές κλπ) 600.000 νέων θέσεων εργασίας. Μία από αυτή μπορεί να είναι η δική μας, του παιδιού μας!
Αξίζει λοιπόν να προσπαθήσουμε. Ας ξεκινήσουμε προτιμώντας για τα παιδιά, για τις σχολικές ανάγκες - και όχι μόνο - εκείνα τα προϊόντα και υπηρεσίες που αξίζουν πραγματικά τον κόπο να τα επιλέξουμε. Είναι σίγουρο ότι θα ανακαλύψουμε πάρα πολλά ποιοτικά ελληνικά προϊόντα σε εντελώς ανταγωνιστικές τιμές. Είναι καθήκον μας να τα προτιμήσουμε. Αξίζει επίσης να δώσουμε μια ακόμα ευκαιρία και στις ντόπιες επιχειρήσεις που δεν είναι μεν τόσο ανταγωνιστικές, αλλά χρειάζονται μια μικρή ώθηση για να απογειωθούν. Ο καθένας μας θα βρει τα όρια των καταναλωτικών του επιλογών. Πρέπει, ωστόσο, να προσπαθήσουμε να επηρεάσουμε τις επιλογές μας με τα μηνύματα - συνθήματα : <<Καταναλώνουμε ό,τι παράγουμε>>, <<Ρούχα & σχολικά - Προτιμώ Ελληνικά>>. Για εμάς τους ίδιους, για τα παιδιά μας, για τον διπλανό μας, για τον τόπο μας.
 Το <> είναι στο χέρι μας να το κάνουμε σημαία - δική μας και των παιδιών μας.

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Αναξίμανδρος (610-540 π.X.)

Γέννηση, θάνατος, άπειρο », 23 Μαΐου 2011 Επιστήμες / Μορφές της Επιστήμης & της Τεχνολογίας   Αναπληρωτής καθηγητής Ιστορίας και Φιλοσοφίας της Αστρονομίας και των Φυσικών Επιστημών - Πανεπιστήμιο Αθηνών Στράτος Θεοδοσίου Στην φιλοσοφία του Αναξίμανδρου, το άπειρο, που ήταν αθάνατον και ανώλεθρον, ήταν η πρωταρχική κοσμική ουσία από την οποία απορρέουν τα πάντα και στην οποία τελικά επιστρέφουν τα πάντα. Από αυτό γεννιούνταν και σε αυτό επέστρεφαν αλληλοδιαδόχως άπειροι κόσμοι. των Στράτου Θεοδοσίου, επίκουρου καθηγητή, και Μάνου Δανέζη , αναπληρωτή καθηγητή, Τμήμα Φυσικής – Πανεπιστήμιο Αθηνών και Milan Dimitrijevic , Astronomical Observatory of Belgrade, Serbia Την ίδια εποχή με τον Θαλή έδρασε, επίσης στην Μίλητο, ο μαθητής και διάδοχος στην Σχολή του, ο Αναξίμανδρος (610-540 π.X.), ο οποίος, όπως παραδέχονται όλοι οι μελετητές εκείνης της περιόδου, ήταν ισάξιος του διδασκάλου του και ο πρώτος που μαζί

Είχε Δίκιο η Αντιγόνη ή ο Κρέων;

Επανερχόμαστε   στα παλιά ερωτήματα. Είχε άραγε κάπου δίκιο η Αντιγόνη (ή εξ ολοκλήρου δίκιο); Και είχε άραγε ο Κρέων κάποιο άδικο (ή εξ ολοκλήρου άδικο); Δεν είναι βέβαιο ότι αυτά είναι τα πιο ενδιαφέροντα ερωτήματα που θα μπορούσε κανείς να θέσει για το έργο, τουλάχιστον έτσι ωμά διατυπωμένα. Ή μάλλον θα μπορούσε ο Σοφοκλής ο ίδιος να τα έχει κάνει πιο ενδιαφέροντα —και πιο δύσκολα— όμως οι επιλογές του ήταν άλλες. Υπήρχε σύγκρουση —μια σύγκρουση εγελιανού τύπου— μεταξύ των δικαιωμάτων της οικογένειας και των δικαιωμάτων της πολιτείας. Και αρχικά φαίνεται σαν ο Σοφοκλής να πρόκειται να αναπτύξει το έργο του με βάση αυτή τη σύγκρουση, όταν η Αντιγόνη εμφανίζεται στον Πρόλογο του δράματος προσηλωμένη ειδικά στην οικογένεια και έκδηλα αδιάφορη απέναντι στην πολιτεία, ενώ ο Κρέων με το διάγγελμα του αμέσως μετά την Πάροδο (πολύ σημαντική τοποθέτηση σε αρχαίο ελληνικό δράμα) αναλαμβάνει τη θέση του εκφραστή της πόλεως, με την έκκληση έξαφνα που απευθύνει να υποταχθούν οι προσωπικέ

O ΠΑΡΜΕΝΙΔΗΣ: Ο άνθρωπος μετά το θάνατό του δεν περνά στην ανυπαρξία, ο νεκρός δεν είναι «μηδέν», αλλά μετέχει στο «είναι» έχει την ικανότητα να αισθάνεται και αναμένει (μέσω της μετεμψύχωσης) την επιστροφή του στον ορατό κόσμο.

O ΠΑΡΜΕΝΙΔΗΣ Ο Παρμενίδης ήταν αρχαίος Έλληνας φιλόσοφος. Γεννήθηκε στην Ελέα της Μεγάλης Ελλάδας στα τέλη του 6ου αι. π.Χ., σε ένα περιβάλλον επηρεασμένο από τις απόψεις του Πυθαγόρα και του Ξενοφάνη. Θεωρείται η πλέον πρωτότυπη μορφή της προσωκρατικής σκέψης. Σε αντίθεση με τους Ίωνες φυσιολόγους δεν αναζητά την ενότητα του κόσμου σε μια φυσική ουσία, αλλά στην ίδια την «οντότητα» των πραγμάτων που μας περιβάλλουν, στο είναι όλων των όντων και όλων των πραγμάτων. Ο Παρμενίδης εκθέτει τη φιλοσοφία του σε έμμετρο λόγο (δακτυλικό εξάμετρο), επιθυμώντας πιθανώς να την παρουσιάσει ως αποτέλεσμα θείας αποκάλυψης. Στο προίμιο του ποιήματoς περιγράφεται το ταξίδι του ποιητή πάνω σε άρμα, καθοδηγούμενο από κόρες του ΄Ηλιου σε μια ανώνυμη θεά. Ακολουθεί η Αλήθεια, στην οποία μιλά η θεά επιχειρώντας μια προσέγγιση της καρδιάς της αλήθειας.     «αλλά ωστόσο θα μάθεις και τούτο, πως τα δοκούντα θα έπρεπε να είναι απολύτως δεκτά, όλα δεκτά στο σύνολό τους ως όντα». Παρουσιάζοντας τα φα