Ο «δρόμος» των πολιτικών «στρωμένος» με μίζες. Τι έγινε με τα υποβρύχια; · Γιατί θα αυξηθεί η στρατιωτική θητεία
·
·
ΤΟΥ ΧΡΗΣΤΟΥ ΚΑΠΟΥΤΣΗ
(απομαγνητοφωνημένο το κείμενο της σημερινής 24
Δεκεμβρίου παρέμβασή μου στο ρ/σ ΑΘΗΝΑ 984)
Η
Γερμανική δικαιοσύνη διερευνά με τη δέουσα σοβαρότητα την πολύκροτη υπόθεση της
ναυπήγησης υποβρυχίων για το Πολεμικό μας Ναυτικό στο σκέλος που αφορά την
πιθανή δωροδοκία αξιωματούχων της Ελληνικής κυβέρνησης.
Έτσι
λοιπόν, στα 140 εκατ. ευρώ είναι το πρόστιμο που θα πληρώσει η γερμανική εταιρεία
Ferrostal σύμφωνα με απόφαση δικαστηρίου του Μονάχου, για μίζες σε Έλληνες και Πορτογάλους
αξιωματούχους, με τις οποίες η εταιρεία εξασφάλισε συμβόλαια για πώληση
υποβρυχίων. Δύο στελέχη της εταιρείας καταδικάστηκαν για δωροδοκίες σε Ελλάδα
και Πορτογαλία και έλαβαν ποινές φυλάκισης δύο ετών με αναστολή. Και όπως
μεταδίδει το γερμανικό πρακτορείο ειδήσεων, αποδέκτης φέρεται να ήταν και ο
πρώην υπουργός Άμυνας Ά. Τσοχατζόπουλος, παρότι δεν κατονομάζεται στην απόφαση
του Γερμανικού Δικαστηρίου. Η απόφαση
για την Ελλάδα αφορά την προμήθεια τεσσάρων, συν δύο, υποβρυχίων. Αναζητούνται
καταρχήν, οι ύποπτες διαδρομές 65
εκατομμυρίων ευρώ για την αγορά 4 υποβρυχίων από τη γερμανική εταιρεία HDW.
Ποιοι είναι οι αποδέκτες αυτού του ποσού; Η ελληνική Δικαιοσύνη παρότι ερευνά
την υπόθεση για 5 χρόνια, δεν έχει εντοπίσει τους αποδέκτες της γερμανικής
μίζας! Πάντως ο πρώην ΥΠΕΘΑ
Α.Τσοχατζόπουλος δήλωσε ότι «στο κατηγορητήριο της Εισαγγελίας του Μονάχου,
περιέχονται οι παντελώς αναπόδεικτες,
αστήρικτες και αβάσιμες αναφορές του Γερμανού εισαγγελέα»
Η
«διαχρονικότητα»
Η
σύμβαση του 2000 προέβλεπε την ναυπήγηση
τεσσάρων σύγχρονων υποβρυχίων U-214,
συνολικού κόστους 1,6 δισεκατομμυρίων ευρώ. Το ελληνικό Δημόσιο κατέβαλε ως
προκαταβολή το 80% της αξίας, ήτοι 1,3 δισεκ. Ευρώ! Και επιπλέον, το ελληνικό δημόσιο ουσιαστικά «δώρισε» στη Γερμανική εταιρεία HDW, θυγατρική του
γερμανογαλλικού Κολοσσού ΘΥΣΕΝ, τα
ναυπηγεία Σκαραμαγκά (τα αγόρασε έναντι ευτελούς τιμήματος). Την απόφαση έλαβε ομόφωνα το
ΚΥΣΕΑ με πρωθυπουργό τον Κ.Σημίτη και εισηγητή τον ΥΠΕΘΑ Α.Τσοχατζόπουλο.
Η άλλη σύμβαση του 2002 (ΥΠΕΘΑ Γ.Παπαντωνίου), προέβλεπε τον εκσυγχρονισμό 3 υποβρυχίων
τύπου 209 κόστους 1 δισεκ. ευρώ. Το Ελληνικό Δημόσιο «γαλαντόμο» έδωσε προκαταβολή 800 εκατομμύρια ευρώ! Στη πορεία
των εργασιών η Γερμανική εταιρεία έκρινε ότι η σύμβαση είναι οικονομικά
ασύμφορη και ζήτησε αναθεώρηση, φυσικά προς τα πάνω, που έγινε αποδεκτή από την Ελληνική Κυβέρνηση.
Μεταξύ των ετών 2004 και 2008(Υπουργοί
Σ.Σπηλιωτόπουλος και Β.Μειμαράκης),
καταβλήθηκαν 730 εκατομμύρια ευρώ στους Γερμανούς. Δηλαδή οι πληρωμές
συνεχίστηκαν κανονικά παρά το γεγονός ότι οι Γερμανοί της Thyssen είχαν παραβεί
τις συμβατικές τους υποχρεώσεις, αφού η σύμβαση προέβλεπε την παράδοση του
πρώτου υποβρυχίου τον Μάιο του 2006. Όπως είναι γνωστό, το πρώτο υποβρύχιο το
ελαττωματικό «ΠΑΠΑΝΙΚΟΛΗΣ» το παραλάβαμε τον Δεκέμβριο του 2010, ενώ τα άλλα
τρία υποβρυχία… αγνοούνται !!
Η κυβέρνηση του Γ. Παπανδρέου
στην προσπάθειά της να διευθετήσει το πρόβλημα των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά
(απειλούσε η γερμανική ιδιοκτήτρια εταιρεία με «λουκέτο»), συμφώνησε (Μάρτιος 2010), να παραλάβουμε το ελαττωματικό υποβρύχιο
«ΠΑΠΑΝΙΚΟΛΗΣ» και να παραγγείλουμε την
κατασκευή δύο επιπλέον υποβρυχίων στον Σκαραμαγκά, κόστους ναυπήγησης 1 δισεκ
ευρω (υπουργός Β.Βενιζέλος)!! παρόλα αυτά, ο νέος ιδιοκτήτης των Ναυπηγείων
ΣΚΑΡΑΜΑΓΚΆ ο Ι.Σάφα, απειλεί ότι θα κλείσει τα ναυπηγεία και θα μείνουν στο
δρόμο οι 1300 εργαζόμενοι.
Συνολικά, έχουμε απαγγείλει 4 + 2
υποβρύχια τύπου 214, έχουμε ήδη καταβάλλει στους Γερμανούς κατασκευαστές περισσότερα
3 δισεκ.ευρώ και έχουμε παραλάβει μόνο ένα υποβρύχιο το «ΠΑΠΑΝΙΚΟΛΗΣ»!! Και το
χειρότερο είναι ότι το θέμα - ΣΚΑΛΔΑΛΟ, μάλλον οδεύει προς τις ελληνικές
καλένδες…
**************************************\
Αυξάνεται κατά 3
μήνες η στρατιωτική θητεία
Η
αύξηση της στρατιωτικής θητείας και
στους τρεις κλάδους των Ενόπλων Δυνάμεων, το Στρατό, το Ναυτικό και τη
Αεροπορία, βρέθηκε στο επίκεντρο της
ενημέρωσης των μελών της αρμόδιας Κοινοβουλευτικής Επιτροπής , από την πολιτική
και στρατιωτική ηγεσία που συνεδρίασε στο
ΥΠΕΘΑ.
Παρουσιάστηκε
μελέτη του ΓΕΕΘΑ, όπου προτείνεται η αύξηση της στρατιωτικής θητείας κατά τρεις
μήνες. Αν η πρόταση των στρατιωτικών γίνει αποδεκτή από την Κυβέρνηση, τότε, η
στρατιωτική θητεία στο Στρατό Ξηράς από 9 μήνες που είναι σήμερα αυξάνεται
στους 12 μήνες. Στο Ναυτικό και την Αεροπορία η στρατιωτική θητεία από 12 μήνες
γίνεται 15 μήνες.
Στην
εισηγητική έκθεση επισημαίνεται ότι, η αύξηση της στρατιωτικής θητείας είναι
αναγκαία, αφού ο θεσμός του Επαγγελματία Οπλίτη βαίνει προς την αυτοκατάργησή
του, διότι έχουν σταματήσει οι προσλήψεις, για λόγους που σχετίζονται με την οικονομική κρίση και τις περικοπές των λειτουργικών δαπανών και
στο ΥΠΕΘΑ.
Επίσης
επικρίθηκαν οι προηγούμενες πολιτικές ηγεσίες του ΥΠΕΘΑ, που απρογραμμάτιστα,
χωρίς σχέδιο, χωρίς τη σύμφωνη γνώμη της στρατιωτικής ηγεσίας και για λόγους
μικροπολιτικής σκοπιμότητας, παραμονές Βουλευτικών εκλογών, προχώρησαν, από το έτος 2000, σε
αλλεπάλληλες μειώσεις της στρατιωτικής θητείας.
Αποτέλεσμα
όλων αυτών είναι η σημαντική μείωση του στρατιωτικού προσωπικού σε
κρίσιμες Μονάδες , για την αμυντική
θωράκιση της χώρας. Είναι χαρακτηριστικό ότι Στρατιωτικές Μονάδες στον Έβρο και
τα Νησιά, έχουν μόνο το 60-70% της προβλεπόμενης δύναμης. Ο Α/ΓΕΕΘΑ Στρατηγός
Μ.Κωσταράκος και ο Α/ΓΕΣ Κ.Ζιαζιάς φέρονται αποφασισμένοι να ενισχύσουν με το
αναγκαίο στρατιωτικό προσωπικό της Μάχιμες Μονάδες. Εισηγούνται στην πολιτική
ηγεσία την αύξηση της στρατιωτικής θητείας και ο ΥΠΕΘΑ Δ. Αβραμόπουλος ,
αγνοώντας το πολιτικό κόστος, δηλώνει ότι θα ικανοποιήσει το αίτημα των
Στρατηγών, αφού αυτό επιβάλει το Εθνικό μας συμφέρον. Η Εθνική μας Άμυνα και η
στρατιωτική θωράκιση των κυριαρχικών μας δικαιωμάτων, δεν είναι δυνατόν να
υπόκεινται στους περιορισμούς των κομματικών στοχεύσεων και του πολιτικού
κόστους.
Η
τελική πρόταση του ΥΠΕΘΑ για την μείωση της στρατιωτικής θητείας, εκτιμάται ότι θα κατατεθεί για συζήτηση στη
Βουλή το επόμενο δίμηνο. Ελπίζουμε ότι θα πρυτανεύσει η πολιτική ωριμότητα των
πολιτικών (δύσκολο!)
Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου