Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Σύντροφε μεγιστάνα



Η ζωή κλείνει περίεργα ραντεβού με την αισιοδοξία. Σε μέρη που δεν φαντάζεται ο νους του ανθρώπου. Απρόσμενα. Απροσδιόριστα. Στυλίδα. Την περασμένη Κυριακή. Ο Δήμαρχος Απόστολος Γκλέτσος διοργανώνει μια τελετή για να απονείμουν καλεσμένοι του βραβεία, στους μαθητές της περιοχής του, που κατάφεραν και πέρασαν σε Πανεπιστήμια.
Η αίθουσα γεμάτη. Οι αρχές του τόπου ατσαλάκωτες. «Οι επίσημοι» κατά πως συνηθίζεται να τους βαφτίζουμε στα μπροστινά καθίσματα. Ανάμεσά τους ξεχωρίζει ο Κωνσταντίνος Αγγελόπουλος. Ο πρώτος που σίγουρα αναγνωρίζουν όλοι και παραξενεύονται ίσως για την παρουσία του. Πιο πίσω οι περήφανοι πατεράδες. Οι ακόμα πιο περήφανες μανάδες. Τα μεγάλα χαμόγελα. Τα αστραφτερά μάτια. Τα μαλλιά με δυνατή λακ. Να κρατήσει το χτένισμα. Μια συνηθισμένη τελετή σε μια επαρχιακή πόλη. Συνηθισμένη; 67 παιδιά μπήκαν σε Πανεπιστημιακές Σχολές! Συνηθισμένη;
5.30 η ώρα είναι προγραμματισμένη ν΄αρχίσει η τελετή. 5.30 ο Δήμαρχος ανεβαίνει στην σκηνή. Σε τούτο το κρατίδιο όλα δείχνουν να δουλεύουν ρολόι, όποιος Υπουργός ή πρώην Υπουργός πρόλαβε να φτάσει, πρόλαβε… Τόσο απλά!
«Από την ώρα που ξεκίνησε το σύστημα Καλλικράτης, τα σχολεία παραδόθηκαν στα χέρια της Δημοτικής Αρχής κάθε τόπου. Αυτό δεν σημαίνει ότι μας έδωσαν και πετρέλαιο για να τα θερμαίνουμε. Ούτε βέβαια ότι ο Δήμος μας είχε τη δυνατότητα ν΄ανταποκριθεί στην απαίτηση. Το να προσβλέπω στο κράτος έμοιαζε ανώφελο. Επικοινώνησα με τον κ. Αγγελόπουλο. Θα σας αποκαλύψω πώς τον προσφωνώ. Σύντροφε Μεγιστάνα. Του χρωστάμε πολλά. Τον παρακαλώ να έρθει στην σκηνή». Ο Κωνσταντίνος Αγγελόπουλος, με την καρέκλα που βοηθάει την κίνησή του στο χώρο, προσήλθε. Ο Δήμαρχος επανέλαβε ανοίγοντας διάπλατα τα χέρια «Σύντροφε Μεγιστάνα» και κείνος χαμογελαστός απάντησε «Σύντροφε το κεφάλαιο σε στηρίζει».
Στυλίδα. Μια Κυριακή. Η νέα τάξη πραγμάτων μπροστά στα μάτια μου!
Ανήκω σε μια γενιά που είδε να εξευτελίζονται πολλά! Η επιχειρηματικότητα, το εμπόριο, η δημιουργικότητα, η καλλιέργεια, η μόρφωση, η φιλανθρωπία, το δωρεάν, η κοινωνική προσφορά. Ανήκω σε μια γενιά που έπαιξε στο κόλπο του φακού.  Αναρωτιέστε τι είναι το κόλπο του φακού; Φωτίζεις κάτι έντονα για να λειτουργήσουν στα σκοτάδια του οι «αρουραίοι» ανενόχλητοι. Λες για παράδειγμα «Το μεγάλο κεφάλαιο!», το φωτίζεις και στα σκοτάδια του φωτός κτίζεις Τσοχατζόπουλους, λες «Οι πλούσιοι πίνουν το αίμα του λαού» και στα σκοτάδια δημιουργείς δισεκατομμυριούχους συνδικαλιστές και «αυτοδημιούργητους» του Χρηματιστηρίου, λες « Οι πολυεθνικές στέλνουν τα λεφτά στην Ελβετία» και  κλείνεις το μάτι στις μίζες των γιατρών που κτίζουν τράπεζες, λες «Οι πλούσιοι δεν πληρώνουν φόρους» και γλεντοκοπάνε με την παρακράτηση του ΦΠΑ οι πάντες. Το σύστημα φακός. Χρόνια και χρόνια. Χολή! Από τον Καραμανλή που εκδίωξε τον Ωνάση. Τι να μας πει ο Ωνάσης στον τόπο του! Χρόνια και χρόνια σε γόνιμα χωράφια η ζηλοφθονία, το μένος, η ισοπέδωση, η παραδοπιστία. Κύλησε η επιχειρηματικότητα σε ανάξια χέρια. Είχε ο συνδικαλισμός άποψη για όλα. Όλα ξευτιλίστηκαν. Θα έμενε ο πλούτος στη θέση του;
Στυλίδα μια Κυριακή. Ηλιόλουστη. Ένας Δήμαρχος που ήθελε να είναι αποτελεσματικός. Ένας μεγιστάνας που ήθελε να είναι χρήσιμος. Ένα κράτος υπό κατάρρευση, μακάρι ένα σύστημα υπό κατεδάφιση. Ένα σωρό σχολεία που χρειάζονταν πετρέλαιο θέρμανσης. 67 παιδιά μπήκαν στα ελληνικά πανεπιστήμια. Τα πράγματα δεν είναι απλά. Σίγουρα όμως δεν είναι και τόσο περίπλοκα.
Δυο άνθρωποι. Από διαφορετικές διαδρομές. Ένας νεοεκλεγής Δήμαρχος, πρώην ηθοποιός, ένας ωραίος. Πόσοι και πόσοι ωραίοι πέρασαν από το στερέωμα και κάηκαν; Ένας πλούσιος. Μεγιστάνας. Πόσοι και πόσοι πλούσιοι πέρασαν από τον πλανήτη και κάηκαν; Ας συμφωνήσουμε κάπου. Ας τους ταιριάξουμε σε ένα σημείο. Δυο άνθρωποι με τσαγανό! Δυο τσαγανά αντάμα. «Σύντροφε μεγιστάνα», «Σύντροφε το κεφάλαιο σε στηρίζει».
Η ζωή δίνει περίεργα ραντεβού σε μαγικά απρόοπτα.
Υ.Γ 1 Παρακαλώ βγάλτε τη χολή σας. Μη μείνει μέσα σας…
ΥΓ 2  Στους επισήμους διέκρινες και την Γκέλη Αγγελοπούλου. Θαυμαστή περίπτωση. Θα σας μιλήσω σε άλλο κείμενο. Δεν διατυμπανίζουν όλες οι κυρίες τις πράξεις τους. Θα ήμουν άδικη όμως αν δεν σας ενημέρωνα εγώ γι΄αυτές.

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Οι «μπουκαδόροι» του Υπουργείου Άμυνας

Του Χρήστου Καπούτση Υπάρχουν όρια στην παρακμή, στη σήψη , στη βλακεία; Υπάρχει κάποιο οριακό σημείο, που δεν μπορεί να ξεπεραστεί; Δύσκολη η απάντηση, αφού και σε αυτό τον τομέα,    οι «δυνατότητες» των ανθρώπων είναι απεριόριστες. Ωστόσο, συνιστά έσχατο σημείο παρακμής και παραλογισμού, η εκθεμελίωση θεσμών, η απαξίωση αρχών και η τυφλή βία εναντίον ανθρώπων. Αναφέρομαι στην βίαιη εισβολή   κάποιων απόστρατων στο Υπουργείο Εθνικής Άμυνας, φαινόμενο πρωτοφανές παγκοσμίως!! Η περιοριστική δημοσιονομική πολιτική της Κυβέρνησης πλήττει τους Δημόσιους υπαλλήλους και του ευρύτερου και του στενού Δημόσιου τομέα. Άρα και τους στρατιωτικούς, εν ενεργεία και απόστρατους. Οι απόστρατοι υποστηρίζουν ότι έχουν μειωθεί οι συντάξιμες αποδοχές τους κατά 40%. Πιθανόν να έχουν δίκαιο. Όμως το ίδιο έχει συμβεί και με ΟΛΟΥΣ τους συνταξιούχους του Δημόσιου τομέα.    Οι απόστρατοι ζητούν να εξαιρεθούν από τις μειώσεις των αποδοχών τους, επειδή υπηρέτησαν στις Ένοπλες Δυνάμεις!    Γιατί

Είχε Δίκιο η Αντιγόνη ή ο Κρέων;

Επανερχόμαστε   στα παλιά ερωτήματα. Είχε άραγε κάπου δίκιο η Αντιγόνη (ή εξ ολοκλήρου δίκιο); Και είχε άραγε ο Κρέων κάποιο άδικο (ή εξ ολοκλήρου άδικο); Δεν είναι βέβαιο ότι αυτά είναι τα πιο ενδιαφέροντα ερωτήματα που θα μπορούσε κανείς να θέσει για το έργο, τουλάχιστον έτσι ωμά διατυπωμένα. Ή μάλλον θα μπορούσε ο Σοφοκλής ο ίδιος να τα έχει κάνει πιο ενδιαφέροντα —και πιο δύσκολα— όμως οι επιλογές του ήταν άλλες. Υπήρχε σύγκρουση —μια σύγκρουση εγελιανού τύπου— μεταξύ των δικαιωμάτων της οικογένειας και των δικαιωμάτων της πολιτείας. Και αρχικά φαίνεται σαν ο Σοφοκλής να πρόκειται να αναπτύξει το έργο του με βάση αυτή τη σύγκρουση, όταν η Αντιγόνη εμφανίζεται στον Πρόλογο του δράματος προσηλωμένη ειδικά στην οικογένεια και έκδηλα αδιάφορη απέναντι στην πολιτεία, ενώ ο Κρέων με το διάγγελμα του αμέσως μετά την Πάροδο (πολύ σημαντική τοποθέτηση σε αρχαίο ελληνικό δράμα) αναλαμβάνει τη θέση του εκφραστή της πόλεως, με την έκκληση έξαφνα που απευθύνει να υποταχθούν οι προσωπικέ

Αναξίμανδρος (610-540 π.X.)

Γέννηση, θάνατος, άπειρο », 23 Μαΐου 2011 Επιστήμες / Μορφές της Επιστήμης & της Τεχνολογίας   Αναπληρωτής καθηγητής Ιστορίας και Φιλοσοφίας της Αστρονομίας και των Φυσικών Επιστημών - Πανεπιστήμιο Αθηνών Στράτος Θεοδοσίου Στην φιλοσοφία του Αναξίμανδρου, το άπειρο, που ήταν αθάνατον και ανώλεθρον, ήταν η πρωταρχική κοσμική ουσία από την οποία απορρέουν τα πάντα και στην οποία τελικά επιστρέφουν τα πάντα. Από αυτό γεννιούνταν και σε αυτό επέστρεφαν αλληλοδιαδόχως άπειροι κόσμοι. των Στράτου Θεοδοσίου, επίκουρου καθηγητή, και Μάνου Δανέζη , αναπληρωτή καθηγητή, Τμήμα Φυσικής – Πανεπιστήμιο Αθηνών και Milan Dimitrijevic , Astronomical Observatory of Belgrade, Serbia Την ίδια εποχή με τον Θαλή έδρασε, επίσης στην Μίλητο, ο μαθητής και διάδοχος στην Σχολή του, ο Αναξίμανδρος (610-540 π.X.), ο οποίος, όπως παραδέχονται όλοι οι μελετητές εκείνης της περιόδου, ήταν ισάξιος του διδασκάλου του και ο πρώτος που μαζί