Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

ΠΑΣΟΚ: «Το πείραμα της Κορίνθου»


Εντός της εβδομάδας ολιγομελές κλιμάκιο οδεύει προς την Κορινθία για τη νέου τύπου ανασύσταση

Του Λουκά Δημάκα

ΔΗΜΟΣΙΕΥΘΗΚΕ: Δευτέρα 30 Ιουλίου 2012
Το 1986 το ΠΑΣΟΚ άρχισε - με τη σύνοδο της Κεντρικής του Επιτροπής στη Χαλκίδα - μια προσπάθεια διαλόγου με την ευρύτερη Αριστερά. Η προσπάθεια εκείνη απέτυχε. Τώρα, 26 χρόνια μετά, το ΠΑΣΟΚ ξεκινά το «πείραμα της Κορίνθου», με στόχο την ανασύστασή του.


Την ώρα που σε επίπεδο κορυφής καταγράφονται τουλάχιστον από κάποια κεντρικά στελέχη τάσεις επιφυλακικότητας, αναμονής, γκρίνιας και αναζήτησης τόσο για το μέλλον και τη μορφή του (νέου) ΠΑΣΟΚ όσο και για την κυβερνητική του στάση, οι υπεύθυνοι Οργανωτικού της Ιπποκράτους έχουν πάρει το πράσινο φως από την ηγεσία και σχεδιάζουν τα πρώτα πρακτικά βήματα για την ανασυγκρότηση που έχει εξαγγελθεί από τον Βαγγέλη Βενιζέλο. Το χαρακτηριστικό στοιχείο είναι ότι η ανασύσταση θα επιχειρηθεί σε πραγματικό - τοπικό - επίπεδο, μέσα από ανοικτές δράσεις και με πολλά νέα - σε ηλικία - στελέχη, παράλληλα με την ηλεκτρονική διάστασή της που έχει αρχίσει μέσα από το σάιτ προβληματισμού (www.anasistasipasok.gr). Ηδη μέσα από τον ηλεκτρονικό δρόμο έχουν εγγραφεί ή ανοίξει διάλογο περίπου 6.000 μέλη.
Ετσι εντός της εβδομάδος πάνε προς Κόρινθο και πέριξ τα μέλη ενός ολιγομελούς κλιμακίου με επικεφαλής τον υπεύθυνο Οργανωτικού Πάρι Κουκουλόπουλο, τα οποία θα επιχειρήσουν να αρχίσουν την ανασύσταση με ένα νέο μοντέλο ανοικτού χαρακτήρα. Πριν από τις γνωστές από το παρελθόν συνάξεις στα κομματικά γραφεία που βέβαια δεν θα αποφευχθούν, το κλιμάκιο αποτελούμενο και από 3-4 τοπικά στελέχη θα αρχίσει το... πείραμα από την κοινωνία! Θα επισκεφθούν 3-4 σημεία του νομού που σηματοδοτούν είτε τρέχοντα προβλήματα (ανεργίας, περιβάλλοντος, απορρόφησης αγροτικής παραγωγής κ.λπ.) είτε διακρίνονται από μια πρότυπου χαρακτήρα δράση (π.χ. μια παραγωγική μονάδα) και θα δώσουν μέσα και από τον διάλογο πολιτικό στίγμα. Σε αυτές τις δράσεις θα υπάρξει συνεργασία με φορείς π.χ. επιμελητήρια, δίκτυα νέων - έξω δηλαδή από κομματικές δομές.

Το δεύτερο σκέλος - θα το αναλάβει το τοπικό κλιμάκιο ΠΑΣΟΚ με τον αρμόδιο περιφερειάρχη - περιλαμβάνει διά ζώσης επαφές για επανεγγραφή με όσο το δυνατόν περισσότερα από τα μέλη που είχαν πάρει μέρος στις εσωκομματικές εκλογές της 18ης Μαρτίου (περίπου 2.500 ατόμα). Για όσους (ανεξαρτήτως λόγου) δεν καταστεί δυνατή η διά ζώσης επαφή, ακολουθεί και άλλο «στενό μαρκάρισμα» μέσα από επικοινωνία με e-mails, SMS και τηλεφωνικές επαφές. Σε επόμενο γύρο ανοίγματος - από Σεπτέμβριο - θα αξιοποιηθούν και πιο παλιά μητρώα που αριθμούν πολύ περισσότερα μέλη και φίλους ή πρώην μέλη και φίλους... Για την Ιπποκράτους είναι ξεκάθαρο ότι ένα μεγάλο μέρος της προσπάθειας ανασύστασης του κόμματος, «θα επιχειρηθεί μέσω των εκλεγμένων στελεχών του χώρου στην Τοπική Αυτοδιοίκηση». Αρμόδια στελέχη που έχουν μελετήσει τον στελεχικό χάρτη εκτιμούν ότι ο χώρος αυτός των στελεχών (που μπορεί να φτάνει και τα 10.000 άτομα) έχει υποστεί τις λιγότερες απώλειες από διαρροές σε άλλα κόμματα, έχει μεγάλο ποσοστό νέων ανθρώπων με μέσο όρο ηλικίας 10-15 χρόνια πιο κάτω από τα λεγόμενα κορυφαία στελέχη, με απήχηση στις τοπικές κοινωνίες, γνώση των τοπικών προβλημάτων και δυναμισμό στην επικοινωνία. «Είναι ό,τι πιο αυθεντικό και με προοπτική να εκφράσουν τον χώρο» λένε και εκτιμούν ότι πολλά τέτοια στελέχη θα αναδειχθούν ακόμα και διά βοής από τα μέλη για τις νέες Συντονιστικές Επιτροπές που θα κινήσουν την επανασύσταση του κόμματος τοπικά.

Εως τις 20 Αυγούστου εκτιμάται ότι το «πείραμα της Κορίνθου» θα έχει τρέξει και θα έχει μονταριστεί το τελικό μοντέλο ώστε να αρχίσει και στους άλλους νομούς η φάση αυτή της ανασυγκρότησης. Μέχρι τότε η Ιπποκράτους φιλοδοξεί να έχει δημοσιοποιήσει - εντός της εβδομάδος, ίσως και αύριο Τρίτη - τους 20 «περιφερειάρχες» που θα έχουν τον συντονισμό της οργανωτικής προσπάθειας σε κάθε περιφέρεια (κάποιες μεγάλες όπως η Αττική και η Κεντρική Μακεδονία θα σπάσουν). Σε αυτές τις θέσεις αναμένεται να αξιοποιηθούν και τέως βουλευτές. Αντίστοιχη στελέχωση θα έχουν και οι Τομείς στον κεντρικό μηχανισμό του κόμματος.
Παράλληλα, όπως προαναφέρθηκε, θα οριστούν και οι υπεύθυνοι επικεφαλής ανασυγκρότησης ανά καλλικράτειο δήμο με κριτήρια, όπως υποστηρίζεται αρμοδίως, που θα εξουδετερώνουν αιτιάσεις καπελώματος και θα διασφαλίζουν αντικειμενικότητα και δυναμισμό για να ωθήσουν την ανασυγκρότηση.
Τα ίδια στελέχη υποστηρίζουν ότι το μοντέλο θα έχει διαμορφωθεί έγκαιρα ώστε στο 10ήμερο μετά τις 20 Αυγούστου θα έχουν εγκατασταθεί οι Επιτροπές και με τοπικά στελέχη για να κάνουν την επίθεση για τις - χωρίς νέα συνδρομή - επανεγγραφές.

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Αναξίμανδρος (610-540 π.X.)

Γέννηση, θάνατος, άπειρο », 23 Μαΐου 2011 Επιστήμες / Μορφές της Επιστήμης & της Τεχνολογίας   Αναπληρωτής καθηγητής Ιστορίας και Φιλοσοφίας της Αστρονομίας και των Φυσικών Επιστημών - Πανεπιστήμιο Αθηνών Στράτος Θεοδοσίου Στην φιλοσοφία του Αναξίμανδρου, το άπειρο, που ήταν αθάνατον και ανώλεθρον, ήταν η πρωταρχική κοσμική ουσία από την οποία απορρέουν τα πάντα και στην οποία τελικά επιστρέφουν τα πάντα. Από αυτό γεννιούνταν και σε αυτό επέστρεφαν αλληλοδιαδόχως άπειροι κόσμοι. των Στράτου Θεοδοσίου, επίκουρου καθηγητή, και Μάνου Δανέζη , αναπληρωτή καθηγητή, Τμήμα Φυσικής – Πανεπιστήμιο Αθηνών και Milan Dimitrijevic , Astronomical Observatory of Belgrade, Serbia Την ίδια εποχή με τον Θαλή έδρασε, επίσης στην Μίλητο, ο μαθητής και διάδοχος στην Σχολή του, ο Αναξίμανδρος (610-540 π.X.), ο οποίος, όπως παραδέχονται όλοι οι μελετητές εκείνης της περιόδου, ήταν ισάξιος του διδασκάλου του και ο πρώτος που μαζί

Είχε Δίκιο η Αντιγόνη ή ο Κρέων;

Επανερχόμαστε   στα παλιά ερωτήματα. Είχε άραγε κάπου δίκιο η Αντιγόνη (ή εξ ολοκλήρου δίκιο); Και είχε άραγε ο Κρέων κάποιο άδικο (ή εξ ολοκλήρου άδικο); Δεν είναι βέβαιο ότι αυτά είναι τα πιο ενδιαφέροντα ερωτήματα που θα μπορούσε κανείς να θέσει για το έργο, τουλάχιστον έτσι ωμά διατυπωμένα. Ή μάλλον θα μπορούσε ο Σοφοκλής ο ίδιος να τα έχει κάνει πιο ενδιαφέροντα —και πιο δύσκολα— όμως οι επιλογές του ήταν άλλες. Υπήρχε σύγκρουση —μια σύγκρουση εγελιανού τύπου— μεταξύ των δικαιωμάτων της οικογένειας και των δικαιωμάτων της πολιτείας. Και αρχικά φαίνεται σαν ο Σοφοκλής να πρόκειται να αναπτύξει το έργο του με βάση αυτή τη σύγκρουση, όταν η Αντιγόνη εμφανίζεται στον Πρόλογο του δράματος προσηλωμένη ειδικά στην οικογένεια και έκδηλα αδιάφορη απέναντι στην πολιτεία, ενώ ο Κρέων με το διάγγελμα του αμέσως μετά την Πάροδο (πολύ σημαντική τοποθέτηση σε αρχαίο ελληνικό δράμα) αναλαμβάνει τη θέση του εκφραστή της πόλεως, με την έκκληση έξαφνα που απευθύνει να υποταχθούν οι προσωπικέ

O ΠΑΡΜΕΝΙΔΗΣ: Ο άνθρωπος μετά το θάνατό του δεν περνά στην ανυπαρξία, ο νεκρός δεν είναι «μηδέν», αλλά μετέχει στο «είναι» έχει την ικανότητα να αισθάνεται και αναμένει (μέσω της μετεμψύχωσης) την επιστροφή του στον ορατό κόσμο.

O ΠΑΡΜΕΝΙΔΗΣ Ο Παρμενίδης ήταν αρχαίος Έλληνας φιλόσοφος. Γεννήθηκε στην Ελέα της Μεγάλης Ελλάδας στα τέλη του 6ου αι. π.Χ., σε ένα περιβάλλον επηρεασμένο από τις απόψεις του Πυθαγόρα και του Ξενοφάνη. Θεωρείται η πλέον πρωτότυπη μορφή της προσωκρατικής σκέψης. Σε αντίθεση με τους Ίωνες φυσιολόγους δεν αναζητά την ενότητα του κόσμου σε μια φυσική ουσία, αλλά στην ίδια την «οντότητα» των πραγμάτων που μας περιβάλλουν, στο είναι όλων των όντων και όλων των πραγμάτων. Ο Παρμενίδης εκθέτει τη φιλοσοφία του σε έμμετρο λόγο (δακτυλικό εξάμετρο), επιθυμώντας πιθανώς να την παρουσιάσει ως αποτέλεσμα θείας αποκάλυψης. Στο προίμιο του ποιήματoς περιγράφεται το ταξίδι του ποιητή πάνω σε άρμα, καθοδηγούμενο από κόρες του ΄Ηλιου σε μια ανώνυμη θεά. Ακολουθεί η Αλήθεια, στην οποία μιλά η θεά επιχειρώντας μια προσέγγιση της καρδιάς της αλήθειας.     «αλλά ωστόσο θα μάθεις και τούτο, πως τα δοκούντα θα έπρεπε να είναι απολύτως δεκτά, όλα δεκτά στο σύνολό τους ως όντα». Παρουσιάζοντας τα φα