Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Βελτιώνονται οι Ελληνορωσικές σχέσεις




ΤΟΥ ΧΡΗΣΤΟΥ ΚΑΠΟΥΤΣΗ

Στην επιλογή της Κυβέρνησης,  για βελτίωση των σχέσεων της Ελλάδας με τη Ρωσία, εντάσσεται και η επίσκεψη στη Μόσχα του ΥΠΕΘΑ Π. Παναγιωτόπουλου. Και αποτελεί προπομπό της επίσημης επίσκεψης του Πρωθυπουργού Α. Σαμαρά στη Ρωσία. 
Ο ΥΠΕΘΑ Π.  Παναγιωτόπουλος εξουσιοδοτημένος από τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας, επέδωσε στον Ρώσο ΥΠΑΜ κ. Σοϊγκού επιστολή του Προέδρου της Δημοκρατίας Κάρολου  Παπούλια ,  η οποία περιέχει πρόσκληση του Έλληνα Προέδρου προς τον Ρώσο ομόλογό του,  για επίσημη επίσκεψη  του ΒΛ. ΠΟΥΤΙΝ η στην Ελλάδα. Μία πρόσκληση που έγινε αποδεκτή από το Κρεμλίνο.
Οι Ελληνο-ρωσικές σχέσεις  είναι ουσιαστικά «παγωμένες» από το 2010, μετά την ακύρωση της συμφωνίας,  για την κατασκευή του αγωγού ΜΠΟΥΡΓΚΑΣ – ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥΠΟΛΗΣ, που θα μετέφερε το ρωσικό πετρέλαιο στην Ευρώπη, μέσω Ελλάδας και Βουλγαρίας. Και  μετά και την ακύρωση της  διακρατικής  συμφωνίας προμήθειας των ρωσικών τεθωρακισμένων ΤΟΜΑ BMP-3HEL, για τον Ελληνικό Στρατό.
Στη Μόσχα ο Υπουργός Εθνικής Άμυνας  Πάνος Παναγιωτόπουλος, είχε συνομιλίες με ρώσους Κυβερνητικούς αξιωματούχους, μεταξύ αυτών και  με τον Ρώσο Υπουργό Άμυνας  Σεργκέι Σοϊγκού.
          Οι  συναντήσεις έγιναν  στο περιθώριο της Διεθνούς Διάσκεψης για την Ευρωπαϊκή Ασφάλεια που διεξάγεται  στη Ρωσική πρωτεύουσα, όπου συμμετείχε και ο Έλληνας ΥΠΕΘΑ. 
Ειδικότερα, οι δύο υπουργοί Άμυνας, συζήτησαν διμερή θέματα αμυντικής συνεργασίας. Στο  επίκεντρο των συνομιλιών ήταν   η προμήθεια ανταλλακτικών και οι συμβάσεις συντήρησης των οπλικών συστημάτων ρωσικής προέλευσης,  που βρίσκονται στις Ελληνικές Ένοπλες Δυνάμεις, όπως τα αντιαεροπορικά  Συστήματα ΤΟR-Μ1. Και ακόμη, τέθηκε  και το θέμα της πρώτης  βολής του αντιαεροπορικού συστήματος μεγάλου βεληνεκούς S-300, που εδώ και μία δεκαετία βρίσκεται αποθηκευμένο στην Κρήτη και είναι ανενεργό επιχειρησιακά, λόγω των γνωστών αντιδράσεων της Τουρκίας και του ΝΑΤΟ.
Έχει ξεχωριστό ενδιαφέρον  να επισημάνουμε ότι οι ρώσοι αξιωματούχοι, συνομιλητές του Π. Παναγιωτόπουλου, δεν έκρυψαν το ενδιαφέρον τους,  για την απόκτηση των κερδοφόρων ελληνικών επιχειρήσεων ΔΕΠΑ-ΔΕΣΦΑ από τη ρωσική Gazprom.
Φυσικά, το επίπεδο των  ελληνο-ρωσικών  σχέσεων, είναι σε πλήρη συνάρτηση με τις γεωπολιτικές και στρατιωτικές εξελίξεις στην Αν.  Μεσόγειο, αλλά και με τη σκληρή μάχη των Αγωγών μεταφοράς  της ενέργειας (πετρέλαιο και φυσικό αέριο) στην Ευρώπη. Οι εξελίξεις στη Συρία και  την Αίγυπτο,  η μόνιμη παρουσία Ναυτικής Δύναμης της Ρωσίας  στη Μεσόγειο, που συγκροτείται από σύγχρονα πολεμικά πλοία, αλλά και τα σχέδια της Ρωσίας για την αξιοποίηση του υποθαλάσσιου ορυκτού πλούτου της Α. Μεσογείου, που συγκρούονται με τα αντίστοιχα των Αμερικανών,  όλα αυτά,  είναι αποφασιστικοί παράγοντες στην αναθέρμανση ή στο πάγωμα των ελληνορωσικών σχέσεων.
Μετά τον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο, αρκετοί  έλληνες πολιτικοί , όπως ο Σπ. Μαρκεζίνης  , ο Γεώργιος και Ανδρέας Παπανδρέου, ο Κωνσταντίνος και ο Κώστας Καραμανλής, απέδωσαν εξαιρετικά μεγάλη σημασία στις σχέσεις της Ελλάδας με τη Ρωσία, παρότι αρχικά ήταν φιλοαμερικανοί, ασκώντας την  Εξουσία  καταλάβαιναν,  ότι χρειάζονταν κάποιο αντιστάθμισμα,  για να μην τους πνίξει ο ατλαντικός βρόγχος. και για αυτό,  έκαναν διπλωματικά ανοίγματα,  όχι μόνο στη Ρωσία , αλλά και στην Ε.Σ.Σ.Δ. ( Εν.ΣΟΒ.ΣΟΣ.ΔΗΜ.) και μάλιστα την εποχή του «ΨΥΧΡΟΥ ΠΟΛΕΜΟΥ» (Κ. Καραμανλής και Α. Παπανδρέου)!
Ωστόσο, ΠΟΤΕ οι σχέσεις της Ελλάδας με τη Ρωσία, δεν προχώρησαν σε  σε έμπρακτη συνεργασία στρατηγικής φύσεως. Αυτό οφείλεται μάλλον  σε δισταγμούς των Ελληνικών Κυβερνήσεων , λόγω της συμμετοχής της Ελλάδος στο ΝΑΤΟ  και τις προεξοφλούμενες αντιδράσεις των ΗΠΑ,  όπου υπάρχουν οι γνωστές προκαταλήψεις έναντι της Ρωσίας, άλλες είναι δικαιολογούμενες,  άλλες όμως ΟΧΙ..
Αλλά και από την άλλη πλευρά,  η  Ρωσία είναι γενικά επιφυλακτική στην υποστήριξη κρατών,  που έχουν ισχυρούς δεσμούς με τις ΗΠΑ και τα ΝΑΤΟ.
Οι αμερικανο-ρωσικές σχέσεις είναι μάλλον ναρκοθετημένες, λόγω ισχυρών διαφωνιών σε Στρατηγικά Θέματα, όπως, η Αντιπυραυλική ασπίδα, η Ενέργεια και το ΙΡΑΝ.
Η Ρωσία, αποφεύγει να προκαλέσει τη ΔΥΣΗ, διότι  αντιμετωπίζει εσωτερικά προβλήματα. ΤΟ  αδύνατο σημείο της αχανούς Ρωσίας,  υπήρξε πάντοτε το μαλακό υπογάστριο της χώρας, δηλαδή η περιοχή του Καυκάσου,  όπου πληθυσμιακά υπερτερούν αλλογενείς ισλαμικοί, κατά το πλείστον, πληθυσμοί, όπως για παράδειγμα η Τσετσενία, όπου το αυτονομιστικό κίνημα των ΤΣΕΤΣΕΝΩΝ ενισχύεται από φιλο- αμερικανικές Αραβικές χώρες.   Η  περιοχή του Καυκάσου,  είναι μεγάλης γεωπολιτικής σημασίας,  λόγω της διέλευσης από κει και των αγωγών πετρελαίου και φυσικού αερίου.
                                     
ΙΣΤΟΡΙΚΟΙ ΔΕΣΜΟΙ: Βρήκα  μια παλιά συνέντευξη του Προέδρου της  Ρωσίας ΒΛ.ΠΟΥΤΙΝ , που μιλάει για την Ελλάδα. «Η Ελλάδα, έπαιξε τεράστιο ρόλο στη ρωσική ταυτότητα. Μας έδωσε σχεδόν τα πάντα – Πίστη, αλφάβητο, κουλτούρα, κοσμικό όραμα, την πολιτική αντίληψη της Ορθόδοξης Αυτοκρατορίας (το παράδειγμα του Βυζαντίου), την ιδέα της «κοινωνίας», τη φιλοσοφία, το νόμο…  Εμείς οι Ρώσοι χρωστάμε στους ‘Έλληνες.»

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Αναξίμανδρος (610-540 π.X.)

Γέννηση, θάνατος, άπειρο », 23 Μαΐου 2011 Επιστήμες / Μορφές της Επιστήμης & της Τεχνολογίας   Αναπληρωτής καθηγητής Ιστορίας και Φιλοσοφίας της Αστρονομίας και των Φυσικών Επιστημών - Πανεπιστήμιο Αθηνών Στράτος Θεοδοσίου Στην φιλοσοφία του Αναξίμανδρου, το άπειρο, που ήταν αθάνατον και ανώλεθρον, ήταν η πρωταρχική κοσμική ουσία από την οποία απορρέουν τα πάντα και στην οποία τελικά επιστρέφουν τα πάντα. Από αυτό γεννιούνταν και σε αυτό επέστρεφαν αλληλοδιαδόχως άπειροι κόσμοι. των Στράτου Θεοδοσίου, επίκουρου καθηγητή, και Μάνου Δανέζη , αναπληρωτή καθηγητή, Τμήμα Φυσικής – Πανεπιστήμιο Αθηνών και Milan Dimitrijevic , Astronomical Observatory of Belgrade, Serbia Την ίδια εποχή με τον Θαλή έδρασε, επίσης στην Μίλητο, ο μαθητής και διάδοχος στην Σχολή του, ο Αναξίμανδρος (610-540 π.X.), ο οποίος, όπως παραδέχονται όλοι οι μελετητές εκείνης της περιόδου, ήταν ισάξιος του διδασκάλου του και ο πρώτος που μαζί

Είχε Δίκιο η Αντιγόνη ή ο Κρέων;

Επανερχόμαστε   στα παλιά ερωτήματα. Είχε άραγε κάπου δίκιο η Αντιγόνη (ή εξ ολοκλήρου δίκιο); Και είχε άραγε ο Κρέων κάποιο άδικο (ή εξ ολοκλήρου άδικο); Δεν είναι βέβαιο ότι αυτά είναι τα πιο ενδιαφέροντα ερωτήματα που θα μπορούσε κανείς να θέσει για το έργο, τουλάχιστον έτσι ωμά διατυπωμένα. Ή μάλλον θα μπορούσε ο Σοφοκλής ο ίδιος να τα έχει κάνει πιο ενδιαφέροντα —και πιο δύσκολα— όμως οι επιλογές του ήταν άλλες. Υπήρχε σύγκρουση —μια σύγκρουση εγελιανού τύπου— μεταξύ των δικαιωμάτων της οικογένειας και των δικαιωμάτων της πολιτείας. Και αρχικά φαίνεται σαν ο Σοφοκλής να πρόκειται να αναπτύξει το έργο του με βάση αυτή τη σύγκρουση, όταν η Αντιγόνη εμφανίζεται στον Πρόλογο του δράματος προσηλωμένη ειδικά στην οικογένεια και έκδηλα αδιάφορη απέναντι στην πολιτεία, ενώ ο Κρέων με το διάγγελμα του αμέσως μετά την Πάροδο (πολύ σημαντική τοποθέτηση σε αρχαίο ελληνικό δράμα) αναλαμβάνει τη θέση του εκφραστή της πόλεως, με την έκκληση έξαφνα που απευθύνει να υποταχθούν οι προσωπικέ

O ΠΑΡΜΕΝΙΔΗΣ: Ο άνθρωπος μετά το θάνατό του δεν περνά στην ανυπαρξία, ο νεκρός δεν είναι «μηδέν», αλλά μετέχει στο «είναι» έχει την ικανότητα να αισθάνεται και αναμένει (μέσω της μετεμψύχωσης) την επιστροφή του στον ορατό κόσμο.

O ΠΑΡΜΕΝΙΔΗΣ Ο Παρμενίδης ήταν αρχαίος Έλληνας φιλόσοφος. Γεννήθηκε στην Ελέα της Μεγάλης Ελλάδας στα τέλη του 6ου αι. π.Χ., σε ένα περιβάλλον επηρεασμένο από τις απόψεις του Πυθαγόρα και του Ξενοφάνη. Θεωρείται η πλέον πρωτότυπη μορφή της προσωκρατικής σκέψης. Σε αντίθεση με τους Ίωνες φυσιολόγους δεν αναζητά την ενότητα του κόσμου σε μια φυσική ουσία, αλλά στην ίδια την «οντότητα» των πραγμάτων που μας περιβάλλουν, στο είναι όλων των όντων και όλων των πραγμάτων. Ο Παρμενίδης εκθέτει τη φιλοσοφία του σε έμμετρο λόγο (δακτυλικό εξάμετρο), επιθυμώντας πιθανώς να την παρουσιάσει ως αποτέλεσμα θείας αποκάλυψης. Στο προίμιο του ποιήματoς περιγράφεται το ταξίδι του ποιητή πάνω σε άρμα, καθοδηγούμενο από κόρες του ΄Ηλιου σε μια ανώνυμη θεά. Ακολουθεί η Αλήθεια, στην οποία μιλά η θεά επιχειρώντας μια προσέγγιση της καρδιάς της αλήθειας.     «αλλά ωστόσο θα μάθεις και τούτο, πως τα δοκούντα θα έπρεπε να είναι απολύτως δεκτά, όλα δεκτά στο σύνολό τους ως όντα». Παρουσιάζοντας τα φα