Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Ωδή στον Μάκη Χριστοδουλόπουλο


Επιλεξαμε τον Μάκη Χριστοδουλόπουλο ως υποψήφιο για το Ευρωψηφοδέλτιό μας. Ξεσηκώθηκαν αμέσως τότε όλοι οι «ήρωες» της περίεργης «ελίτας» που νομίζει ότι κυβερνά ελέω δανειοδίαιτης ολιγαρχίας αυτόν τον τόπο και έπεσαν επάνω μας, ή καλύτερα επάνω μου, να μας φάνε. Σαν να τους είχαμε ανατρέψει την συμπαντική τάξη των πραγμάτων! Ομολογώ αιφνιδιάστηκα. Προσπάθησα να ερμηνεύσω την αντίδρασή τους. 

Τόση οίηση, τόση έπαρση, τόση αλαζονεία! Δεν μπορεί κανένας άλλος να έχει γνώμη άλλη, παρά μόνον εκείνη και τέτοια σαν αυτή που του υποβάλλουν οι διαμορφωτές (και διακινητές) γνώμης (opinion makers).  Όποιος τολμήσει να έχει δική του γνώμη και δικά του κριτήρια πρέπει να ριφθεί στο πυρ το εξώτερον.  Εναντίον του διατάσσεται το παράγγελμα (των εκτελεστικών αποσπασμάτων, συνήθως των δυνάμεων κατοχής όλων των εποχών): «πυρ ομαδόν». Δεν πρόκειται για υποφώσκοντα φασισμό, αλλά για ανοιχτό, αναμμένο, απροκάλυπτο και προκλητικό. Ντροπή τους. 
Τα κριτήριά μας για την επιλογή του Μάκη Χριστοδουλόπουλου ήταν τέσσερα, μεταξύ των πολλών άλλων. Και ήσαν γνωστά, ευανάγνωστα, ευδιάκριτα, εξόφθαλμα και αυτονόητα για κάθε καλοπροαίρετο Έλληνα:  Πρώτον, η δημοφιλία του. Είναι ένας άνθρωπος αγαπητός, έντιμος οικογενειάρχης. Λαϊκός. Φιλάνθρωπος. Αλτρουϊστής. 
Δεύτερον, είναι εγνωσμένης αξίας μουσικός (παίχτης πολλών μουσικών οργάνων και γνώστης της βυζαντινής μουσικής) και φυσικά από τους κορυφαίους Έλληνες λαϊκούς τραγουδιστές. Θεωρείται διάδοχος του Μανώλη Αγγελόπουλου. Τρίτον, αυθεντικός εκπρόσωπος, φυλετικά και ιδεολογικά των Ελλήνων Ρομά. 
Και τέταρτον, συνειδητοποιημένος δραματικά για τις θανάσιμες (στην κυριολεξία μέσα στο σπίτι του) συνέπειες του μνημονίου και αρνητής της πολιτικής της τρόϊκας και των επιχώριων αντιπροσώπων της, που οδηγεί στη φτώχεια και στην εξαθλίωση ενός ολόκληρου λαού. 
«Εμείς, συνηθίζει να λέει, είμαστε μαθημένοι από φτώχεια. Την παλεύουμε όρθιοι και με αξιοπρέπεια. Ποτέ και κανένας δεν μας υποδούλωσε. Και θα αυτοδουλωθούμε τώρα στα δάνεια των Ευρωπαίων και της τρόϊκας, που ποτέ δεν έφθασαν σε μας; Αλλά μόνον στους τραπεζίτες που μας τσάκισαν; Αυτά θα πάω να τους πω στην Ευρωβουλή. Να τους μιλήσω Ελληνικά και στα ίσα, για τον πόνο ενός λαού. Εν ανάγκη και με το τραγούδι μου. Δεν πάω να τους υπηρετήσω ως βοηθός του λογιστηρίου τους. Ούτε ξέρω, ούτε θέλω!». 
Αυτό είναι το σκεπτικό και η ιδεολογία του Μάκη Χριστοδουλόπουλου που έπεισε εμάς, που εγοήτευσε εμάς της «Ένωσης για την Πατρίδα και το Λαό» και που μας συγκίνησε. Και αισθανθήκαμε υπερήφανοι για τη συμπερίληψή του στο Ευρωψηφοδέλτιό μας.
          Β.Γ.Π.
22.IV.14.-

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Αναξίμανδρος (610-540 π.X.)

Γέννηση, θάνατος, άπειρο », 23 Μαΐου 2011 Επιστήμες / Μορφές της Επιστήμης & της Τεχνολογίας   Αναπληρωτής καθηγητής Ιστορίας και Φιλοσοφίας της Αστρονομίας και των Φυσικών Επιστημών - Πανεπιστήμιο Αθηνών Στράτος Θεοδοσίου Στην φιλοσοφία του Αναξίμανδρου, το άπειρο, που ήταν αθάνατον και ανώλεθρον, ήταν η πρωταρχική κοσμική ουσία από την οποία απορρέουν τα πάντα και στην οποία τελικά επιστρέφουν τα πάντα. Από αυτό γεννιούνταν και σε αυτό επέστρεφαν αλληλοδιαδόχως άπειροι κόσμοι. των Στράτου Θεοδοσίου, επίκουρου καθηγητή, και Μάνου Δανέζη , αναπληρωτή καθηγητή, Τμήμα Φυσικής – Πανεπιστήμιο Αθηνών και Milan Dimitrijevic , Astronomical Observatory of Belgrade, Serbia Την ίδια εποχή με τον Θαλή έδρασε, επίσης στην Μίλητο, ο μαθητής και διάδοχος στην Σχολή του, ο Αναξίμανδρος (610-540 π.X.), ο οποίος, όπως παραδέχονται όλοι οι μελετητές εκείνης της περιόδου, ήταν ισάξιος του διδασκάλου του και ο πρώτος που μαζί

Είχε Δίκιο η Αντιγόνη ή ο Κρέων;

Επανερχόμαστε   στα παλιά ερωτήματα. Είχε άραγε κάπου δίκιο η Αντιγόνη (ή εξ ολοκλήρου δίκιο); Και είχε άραγε ο Κρέων κάποιο άδικο (ή εξ ολοκλήρου άδικο); Δεν είναι βέβαιο ότι αυτά είναι τα πιο ενδιαφέροντα ερωτήματα που θα μπορούσε κανείς να θέσει για το έργο, τουλάχιστον έτσι ωμά διατυπωμένα. Ή μάλλον θα μπορούσε ο Σοφοκλής ο ίδιος να τα έχει κάνει πιο ενδιαφέροντα —και πιο δύσκολα— όμως οι επιλογές του ήταν άλλες. Υπήρχε σύγκρουση —μια σύγκρουση εγελιανού τύπου— μεταξύ των δικαιωμάτων της οικογένειας και των δικαιωμάτων της πολιτείας. Και αρχικά φαίνεται σαν ο Σοφοκλής να πρόκειται να αναπτύξει το έργο του με βάση αυτή τη σύγκρουση, όταν η Αντιγόνη εμφανίζεται στον Πρόλογο του δράματος προσηλωμένη ειδικά στην οικογένεια και έκδηλα αδιάφορη απέναντι στην πολιτεία, ενώ ο Κρέων με το διάγγελμα του αμέσως μετά την Πάροδο (πολύ σημαντική τοποθέτηση σε αρχαίο ελληνικό δράμα) αναλαμβάνει τη θέση του εκφραστή της πόλεως, με την έκκληση έξαφνα που απευθύνει να υποταχθούν οι προσωπικέ

O ΠΑΡΜΕΝΙΔΗΣ: Ο άνθρωπος μετά το θάνατό του δεν περνά στην ανυπαρξία, ο νεκρός δεν είναι «μηδέν», αλλά μετέχει στο «είναι» έχει την ικανότητα να αισθάνεται και αναμένει (μέσω της μετεμψύχωσης) την επιστροφή του στον ορατό κόσμο.

O ΠΑΡΜΕΝΙΔΗΣ Ο Παρμενίδης ήταν αρχαίος Έλληνας φιλόσοφος. Γεννήθηκε στην Ελέα της Μεγάλης Ελλάδας στα τέλη του 6ου αι. π.Χ., σε ένα περιβάλλον επηρεασμένο από τις απόψεις του Πυθαγόρα και του Ξενοφάνη. Θεωρείται η πλέον πρωτότυπη μορφή της προσωκρατικής σκέψης. Σε αντίθεση με τους Ίωνες φυσιολόγους δεν αναζητά την ενότητα του κόσμου σε μια φυσική ουσία, αλλά στην ίδια την «οντότητα» των πραγμάτων που μας περιβάλλουν, στο είναι όλων των όντων και όλων των πραγμάτων. Ο Παρμενίδης εκθέτει τη φιλοσοφία του σε έμμετρο λόγο (δακτυλικό εξάμετρο), επιθυμώντας πιθανώς να την παρουσιάσει ως αποτέλεσμα θείας αποκάλυψης. Στο προίμιο του ποιήματoς περιγράφεται το ταξίδι του ποιητή πάνω σε άρμα, καθοδηγούμενο από κόρες του ΄Ηλιου σε μια ανώνυμη θεά. Ακολουθεί η Αλήθεια, στην οποία μιλά η θεά επιχειρώντας μια προσέγγιση της καρδιάς της αλήθειας.     «αλλά ωστόσο θα μάθεις και τούτο, πως τα δοκούντα θα έπρεπε να είναι απολύτως δεκτά, όλα δεκτά στο σύνολό τους ως όντα». Παρουσιάζοντας τα φα