Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

«Πείτε μου, κύριε υπουργέ…»


Του Χρήστου Καπούτση

Δημοσιεύθηκε στις στην Κατηγορία: Μαρς
Μέγεθος κειμένου: α+ α-
Αβραμόπουλος
Πυκνώνουν οι επισκέψεις του υπουργού Εθνικής Άμυνας, Δημήτρη Αβραμόπουλου, σε μάχιμες στρατιωτικές Μονάδες στον Εβρο και τα νησιά του Αιγαίου. Ο υπουργός ΕΘ.ΑΜ. στις επισκέψεις του συνοδεύεται πάντα από τον αρχηγό ΓΕΕΘΑ στρατηγό Μιχάλη Κωσταράκο και τους αρχηγούς των Γενικών Επιτελείων.
Σε αυτές τις επισκέψεις ο Δ. Αβραμόπουλος αφενός «ακούει» πολύ προσεκτικά τους στρατιωτικούς όλων των βαθμών να εκφράζονται ελεύθερα, για μια σειρά θεμάτων που τους απασχολούν. Και θα θέματα αυτά είναι, οικονομικά, επαγγελματικά, προσωπικά και υπηρεσιακά. Πολλές φορές ο ΥΠΕΘΑ Δ. Αβραμόπουλος και οι αρχηγοί των Γενικών Επιτελείων, βρίσκονται σε πολύ δύσκολη θέση, όταν στελέχη που υπηρετούν επί της συνοριακής οριογραμμής, «εκθέτουν» την καθημερινότητά τους, είτε στη Μονάδα, είτε στην οικογενειακή τους ζωή.
Χωρίς ανταλλακτικά
Για παράδειγμα, σε μία από αυτές τις επισκέψεις διοικητής Στρατιωτικής Μονάδας είπε ότι κάποια από τα κρίσιμα οπλικά συστήματα (ΤΟΜΠ, αυτοκινούμενα πυροβόλα κ.ά.) είναι «ακίνητα», επειδή δεν υπάρχουν ανταλλακτικά για να γίνουν μικροεπισκευές. Και γιατί υπάρχουν αυτές οι ελλείψεις; Διότι, οι δραματικές περικοπές στις δαπάνες, για τις ανάγκες των Ενόπλων Δυνάμεων, έχουν πλέον ορατά αποτελέσματα.
Επίσης, δεν είναι ήταν καθόλου ευχάριστη η θέση του υπουργού Εθνικής και του Α/ΓΕΕΘΑ, όταν άκουσαν κατώτερο αξιωματικό που υπηρετεί σε ακριτικό νησί του Αιγαίου να υποστηρίζει τα εξής: «Οι μηνιαίες αποδοχές μου είναι 1.075 ευρώ. Πληρώνω ενοίκιο 400 ευρώ. Μαζί με φως, νερό, τηλέφωνο, κοινόχρηστα, τα πάγια λειτουργικά έξοδα του σπιτιού είναι 600. Πληρώνω 300 ευρώ φροντιστήριο για την κόρη μου που θα δώσει πανελλήνιες εξετάσεις. Σύνολο 900 ευρώ. Αρα, μου μένουν 175 ευρώ για να συντηρήσω (φαγητό, ρούχα, διασκέδαση) την τετραμελή οικογένειά μου για 30 μέρες. Πείτε μου, κύριε υπουργέ, με ποιον τρόπο μπορεί να γίνει αυτό;»
Προφανώς ουσιαστική απάντηση δεν υπήρξε, διότι δεν μπορούσε να υπάρξει. Ομως, η ανθρώπινη προσέγγιση και η κατανόηση από τον Δ. Αβραμόπουλο προς τα στελέχη των Ενόπλων Δυνάμεων έχει ηθικό «κέρδος» και αυτό δεν είναι αμελητέο.
«Αντοχή και δύναμη»
Σε πρόσφατη επίσκεψή του στο 290 Μηχανοκίνητο Τάγμα Πεζικού και την 130 Σμηναρχία Μάχης, ο ΥΕΠΘΑ Δ. Αβραμόπουλος, απευθυνόμενος στο στρατιωτικό προσωπικό, μεταξύ άλλων, είπε και τα εξής: «Αυτό που πρέπει να γνωρίζει ο ελληνικός λαός είναι ότι η αντοχή, η δύναμη, το σθένος του ελληνισμού βρίσκονται στο Αιγαίο. Εδώ είναι αναπτυγμένες οι πιο επίλεκτες δυνάμεις μας και από κοινού τα τρία Όπλα, πραγματικά έχουν δημιουργήσει μία ομπρέλα προστασίας, προάσπισης της ανεξαρτησίας και της ακεραιότητας όλων μας.
Ήθελα, να σας μεταφέρω την αναγνώριση, τον σεβασμό και την ευγνωμοσύνη της ελληνικής πολιτείας, της πατρίδας μας και του λαού μας. Έχουμε πλήρη επίγνωση και των προβλημάτων και των καταστάσεων που αντιμετωπίζετε, αλλά και των δυνατοτήτων που έχει το εθνικό αμυντικό μας σύστημα και πάνω από όλα οι άνθρωποί του. Φοβούμαι, όμως, ότι το Αιγαίο ακόμα δεν έχει ηρεμήσει. Θέλει πολλή δουλειά, θέλει συνετά μυαλά. Θέλει να αντιληφθούμε όλοι ότι έχουμε περάσει το κατώφλι μιας νέας εποχής».
Αναγκαίες «ενέσεις» από τον ΥΕΠΘΑ Δ. Αβραμόπουλο, για την τόνωση του ηθικού των ανθρώπων που έταξαν στη ζωή τους να «φυλάττουν Θερμοπύλες». Είναι αρκετές, όμως;

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Αναξίμανδρος (610-540 π.X.)

Γέννηση, θάνατος, άπειρο », 23 Μαΐου 2011 Επιστήμες / Μορφές της Επιστήμης & της Τεχνολογίας   Αναπληρωτής καθηγητής Ιστορίας και Φιλοσοφίας της Αστρονομίας και των Φυσικών Επιστημών - Πανεπιστήμιο Αθηνών Στράτος Θεοδοσίου Στην φιλοσοφία του Αναξίμανδρου, το άπειρο, που ήταν αθάνατον και ανώλεθρον, ήταν η πρωταρχική κοσμική ουσία από την οποία απορρέουν τα πάντα και στην οποία τελικά επιστρέφουν τα πάντα. Από αυτό γεννιούνταν και σε αυτό επέστρεφαν αλληλοδιαδόχως άπειροι κόσμοι. των Στράτου Θεοδοσίου, επίκουρου καθηγητή, και Μάνου Δανέζη , αναπληρωτή καθηγητή, Τμήμα Φυσικής – Πανεπιστήμιο Αθηνών και Milan Dimitrijevic , Astronomical Observatory of Belgrade, Serbia Την ίδια εποχή με τον Θαλή έδρασε, επίσης στην Μίλητο, ο μαθητής και διάδοχος στην Σχολή του, ο Αναξίμανδρος (610-540 π.X.), ο οποίος, όπως παραδέχονται όλοι οι μελετητές εκείνης της περιόδου, ήταν ισάξιος του διδασκάλου του και ο πρώτος που μαζί

Είχε Δίκιο η Αντιγόνη ή ο Κρέων;

Επανερχόμαστε   στα παλιά ερωτήματα. Είχε άραγε κάπου δίκιο η Αντιγόνη (ή εξ ολοκλήρου δίκιο); Και είχε άραγε ο Κρέων κάποιο άδικο (ή εξ ολοκλήρου άδικο); Δεν είναι βέβαιο ότι αυτά είναι τα πιο ενδιαφέροντα ερωτήματα που θα μπορούσε κανείς να θέσει για το έργο, τουλάχιστον έτσι ωμά διατυπωμένα. Ή μάλλον θα μπορούσε ο Σοφοκλής ο ίδιος να τα έχει κάνει πιο ενδιαφέροντα —και πιο δύσκολα— όμως οι επιλογές του ήταν άλλες. Υπήρχε σύγκρουση —μια σύγκρουση εγελιανού τύπου— μεταξύ των δικαιωμάτων της οικογένειας και των δικαιωμάτων της πολιτείας. Και αρχικά φαίνεται σαν ο Σοφοκλής να πρόκειται να αναπτύξει το έργο του με βάση αυτή τη σύγκρουση, όταν η Αντιγόνη εμφανίζεται στον Πρόλογο του δράματος προσηλωμένη ειδικά στην οικογένεια και έκδηλα αδιάφορη απέναντι στην πολιτεία, ενώ ο Κρέων με το διάγγελμα του αμέσως μετά την Πάροδο (πολύ σημαντική τοποθέτηση σε αρχαίο ελληνικό δράμα) αναλαμβάνει τη θέση του εκφραστή της πόλεως, με την έκκληση έξαφνα που απευθύνει να υποταχθούν οι προσωπικέ

O ΠΑΡΜΕΝΙΔΗΣ: Ο άνθρωπος μετά το θάνατό του δεν περνά στην ανυπαρξία, ο νεκρός δεν είναι «μηδέν», αλλά μετέχει στο «είναι» έχει την ικανότητα να αισθάνεται και αναμένει (μέσω της μετεμψύχωσης) την επιστροφή του στον ορατό κόσμο.

O ΠΑΡΜΕΝΙΔΗΣ Ο Παρμενίδης ήταν αρχαίος Έλληνας φιλόσοφος. Γεννήθηκε στην Ελέα της Μεγάλης Ελλάδας στα τέλη του 6ου αι. π.Χ., σε ένα περιβάλλον επηρεασμένο από τις απόψεις του Πυθαγόρα και του Ξενοφάνη. Θεωρείται η πλέον πρωτότυπη μορφή της προσωκρατικής σκέψης. Σε αντίθεση με τους Ίωνες φυσιολόγους δεν αναζητά την ενότητα του κόσμου σε μια φυσική ουσία, αλλά στην ίδια την «οντότητα» των πραγμάτων που μας περιβάλλουν, στο είναι όλων των όντων και όλων των πραγμάτων. Ο Παρμενίδης εκθέτει τη φιλοσοφία του σε έμμετρο λόγο (δακτυλικό εξάμετρο), επιθυμώντας πιθανώς να την παρουσιάσει ως αποτέλεσμα θείας αποκάλυψης. Στο προίμιο του ποιήματoς περιγράφεται το ταξίδι του ποιητή πάνω σε άρμα, καθοδηγούμενο από κόρες του ΄Ηλιου σε μια ανώνυμη θεά. Ακολουθεί η Αλήθεια, στην οποία μιλά η θεά επιχειρώντας μια προσέγγιση της καρδιάς της αλήθειας.     «αλλά ωστόσο θα μάθεις και τούτο, πως τα δοκούντα θα έπρεπε να είναι απολύτως δεκτά, όλα δεκτά στο σύνολό τους ως όντα». Παρουσιάζοντας τα φα