Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Δεν σεβάστηκαν τη ζωή των 298 ψυχών, θα σεβαστούν τη μνήμη τους;

του Χρήστου Α. Καπούτση

Όταν είναι περισσότερες από μία οι απαντήσεις στην ίδια ερώτηση, σύμφωνα με τη μαθηματική λογική, είτε δεν υπάρχει,  είτε δεν την έχουμε βρει ακόμη,  τη σωστή απάντηση.  Ποιος έδωσε την εντολή να φύγει ο πύραυλος και να καταρρίψει το αεροσκάφος των Μαλαισιανών αερογραμμών και να χάσουν τη ζωή τους 298 άνθρωποι; 
Την πολύνεκρη αεροπορική τραγωδία της πτήσης του μοιραίου Boeing 777 των Μαλαισιανών αερογραμμών στην Ανατολική Ουκρανία, όπως ήταν αναμενόμενο, ακολουθεί, ο σκληρός πόλεμος της προπαγάνδας, όπου ΟΛΟΙ οι πιθανοί εμπλεκόμενοι, αποποιούνται των ευθυνών τους και αλληλοκατηγορούνται. Δεν σεβάστηκαν τη ζωή των 298 ψυχών, θα σεβαστούν τη μνήμη τους;  Οι πραγματικοί ένοχοι, δεν αντέχουν το βάρος της ευθύνης για την αεροπορική τραγωδία και την κατακραυγή της Διεθνούς Κοινής Γνώμης και κρύβονται.  
     Το  ερώτημα,  ποιος είναι εκείνος που εκτόξευσε τον πύραυλο , δηλαδή αν είναι ουκρανός ή ρώσος στρατιωτικός ή ακόμη και ρωσόφιλος αντάρτης και προκάλεσε την κατάρριψη του αεροσκάφους των Μαλαισιανών αερογραμμών και τη νέα πολύνεκρη τραγωδία, πολύ δύσκολα θα απαντηθεί.  Υπάρχουν σοβαρές και μάλλον ανυπέρβλητες δυσκολίες, που σχετίζονται κυρίως με πολιτικές σκοπιμότητες Στρατηγικού χαρακτήρα ισχυρών κρατών, έτσι ώστε, κάθε ανακοίνωση και εκτίμηση να αμφισβητείται. 
Πιθανότερα, θα υπάρξουν περισσότερες από μια «τεκμηριωμένες» απαντήσεις, που φυσικά θα εμπεριέχουν και προφανείς πολιτικές σκοπιμότητες , άρα θα απέχουν, λίγο ή πολύ,  από την πραγματικότητα, από την αντικειμενική αλήθεια. Οι ενεχόμενοι, θεωρητικά, δυνητικά και λογικά, θα παρουσιάζουν την δική τους υποκειμενική αλήθεια, που ωστόσο, θα συγκρούεται με την αλήθεια των άλλων...
Η μία εκδοχή είναι το αεροσκάφος , να έχει κατατριφθεί από αντιαεροπορικό – αντιπυραυλικό  σύστημα μεσαίου βεληνεκούς BUK-M1, που είναι ρωσικής κατασκευής. Τα αντιαεροπορικά  συστήματα BUK-M1 έχουν ακτίνας δράσης 40- 45 χλμ., δραστικό βεληνεκές μέχρι 26 χιλιόμετρα και ποσοστό ευστοχίας, της τάξεως του 95% σε στόχο που κάνει ελιγμούς (μαχητικά αεροσκάφη, πύραυλοι τύπου Κρούζ) και 100% σε στόχο με σταθερή πορεία (επιβατικό αεροσκάφος).
Το επιβατικό αεροσκάφος των Μαλαισιανών αερογραμμών πετούσε σε ύφος 10.500 μέτρων, άρα ήταν μέσα  στο δραστικό βεληνεκές  των ανεπτυγμένων και επιχειρησιακά ενεργών  αντιαεροπορικών οπλικών συστημάτων στην εμπόλεμη περιοχή της Ουκρανίας.
Ποιοι διαθέτουν το παραπάνω αντιαεροπορικό οπλικό σύστημα BUK-M1: Ο Στρατός της Ουκρανίας και φυσικά, ο στρατός της Ρωσίας. ΟΧΙ όμως οι  ρωσόφιλοι αντάρτες του Ντονέσκ. Η ενεργοποίηση αυτού του αντιαεροπορικού συστήματος  απαιτεί πολυπρόσωπο και καλά εκπαιδευμένο στρατιωτικό προσωπικό. Και αυτό το προσωπικό μπορεί να είναι, είτε ρώσοι, είτε ουκρανοί στρατιωτικοί.
Επίσης, θα πρέπει να αιτιολογηθεί, γιατί το Κίεβο, οι ελεγκτές του εναερίου χώρου της Ουκρανίας, γιατί  επέλεξαν   τον αεροδιάδρομο για την πτήση του μοιραίου Boeing 777 , που περνούσε πάνω από εμπόλεμη ζώνη στην ΑΝ. Ουκρανία; Ή ακόμη γιατί, ο Διεθνής Οργανισμός για τη Ασφάλεια των Αεροπορικών πτήσεων, δεν έχει απαγορεύσει τις πτήσεις επιβατικών αεροσκαφών στον ενάρετο χώρο της Α. Ουκρανίας , όταν είναι γνωστό,  ότι σε αυτή την περιοχή έχουν αναπτυχτεί αντιαεροπορικά συστήματα με δραστικό βεληνεκές μεγαλύτερο από το μέγιστο ύψος πτήσης επιβατικού αεροσκάφους;
Φυσικά,  αλλάζει εντελώς το «τοπίο», αν το επιβατικό αεροσκάφος έχει καταρριφθεί από πύραυλο αέρος-αέρος, δηλαδή από πύραυλο που εκτοξεύτηκε από μαχητικό αεροσκάφος. Πάντως,  μαχητικά αεροσκάφη, δεν διαθέτουν οι ρωσόφιλοι αυτονομιστές  της ΑΝ. Ουκρανίας, αλλά μόνο η Ουκρανική Πολεμική Αεροπορία, τα οποία πετούν στον ουκρανικό εναέριο χώρο. Δεν έχει καταγραφεί παραβίαση του Εθνικού εναέριου  χώρου της Ουκρανίας, από ρωσικά μαχητικά αεροσκάφη.
άποψη…
Κατά την προσωπική μου εκτίμηση, ούτε η Κυβέρνηση του Κιέβου, άλλα ούτε και το Κρεμλίνο , η ρωσική πολιτική ηγεσία,  θα έδιναν ποτέ εντολή κατάρριψης ενός επιβατικού αεροσκάφους με 300 επιβάτες. Είναι εντελώς αδιανόητο αυτό το , έτσι και αλλιώς, ακραίο ενδεχόμενο.
Συνεπώς , δεν αποκλείεται το ενδεχόμενο του λάθους. Οι  χειριστές των αντιαεροπορικών όπλων,  να εκτίμησαν λανθασμένα,  ότι το επιβατικό αεροσκάφος, είναι βομβαρδιστικό αεροσκάφος, ή ρωσικό επιβατικό αλλά με ρώσους κατασκόπους και το κατέρριψαν.  Ή χτύπησαν το λάθος αεροσκάφος, αφού μισή ώρα μετά τη συντριβή του, περνούσε από το ίδιο σημεία το προεδρικό αεροσκάφος της Ρωσίας με επιβάτη τον Πρόεδρο ΒΛ. ΠΟΥΤΙΝ.
Το ενδεχόμενο,  οι ρώσοι να πέρασαν λάθρα τα ουκρανικά σύνορα με το αυτοκινούμενο αντιαεροπορικό σύστημα BUK-M1, για να ενισχύσουν τους ρωσόφιλους αντάρτες και να κατέρριψαν το επιβατικό αεροσκάφους εκ λάθους, νομίζοντας ότι είναι ουκρανικό μεταγωγικό ή μαχητικό αεροσκάφος, φυσικά και δεν μπορεί να αποκλειστεί, αλλά μάλλον έχει αρκετές λογικές αδυναμίες.

ο «πόλεμος» των ανακοινώσεων

Οι ΗΠΑ δήλωσαν ότι δεν μπορούν να αποκλείσουν η κατάρριψη του επιβατικού αεροσκάφους να έγινε από φιλορώσους αυτονομιστές με τη συνδρομή της Ρωσίας. «Λόγω του σύνθετου τεχνικού χαρακτήρα του πυραύλου εδάφους- αέρος SA-11, είναι απίθανο οι αντάρτες να μπορούσαν μόνοι τους να χειριστούν αποτελεσματικά το σύστημα. Συνεπώς, δεν μπορεί να αποκλειστεί τεχνική βοήθεια από ρωσικό προσωπικό στον χειρισμό του συστήματος», ανέφερε η Σαμάνθα Πάουερ, πρέσβης των ΗΠΑ στον ΟΗΕ.
«Όλα τα στοιχεία και τα δεδομένα γύρω από την κατάρριψη του αεροσκάφους των Μαλαισιανών Αερογραμμών καταδεικνύουν πως υπαίτιοι είναι οι φιλορώσοι αυτονομιστές και το πυραυλικό σύστημα που χρησιμοποιήθηκε παραδόθηκε στα χέρια τους από τη Ρωσία», δηλώνει ο επικεφαλής της αμερικανικής διπλωματίας Τζον Κέρι. Και ζητά από τη Ρωσία να αναλάβει την ευθύνη για τις πράξεις των συμμάχων της, να επιτρέψει την πρόσβαση στο σημείο και τη διεξαγωγή διεθνούς έρευνας.
Επίσης, «Eντελώς απαράδεκτο» χαρακτήρισε ο πρωθυπουργός της Βρετανίας, Ντέιβιντ Κάμερον, το γεγονός ότι το αεροσκάφος των μαλαισιανών αερογραμμών ... καταρρίφθηκε, πιθανόν από τους φιλορώσους αυτονομιστές, σε συνομιλία που είχε την Κυριακή με τον πρόεδρο της Ρωσίας, Βλάντιμιρ Πούτιν.  «Τα στοιχεία υποδεικνύουν ότι οι φιλορώσοι αυτονομιστές είναι υπεύθυνοι και ο πρωθυπουργός ξεκαθάρισε ότι εάν η Ρωσία θέλει να ρίξει την ευθύνη σε άλλους, πρέπει να παρουσιάσει αξιόπιστες και πειστικές αποδείξεις», αναφέρει το δελτίο τύπου που εξέδωσε η Ντάουνινγκ Στριτ έπειτα από μία τηλεφωνική συνομιλία των δύο ηγετών.
Βέβαια, αν οι ηγέτες της Δύσης έχουν καταλήξει στο συμπέρασμα,  ότι ένοχος για την κατάρριψη του αεροσκάφους είναι είτε η Μόσχα, είτε οι ρωσόφωνοι αντάρτες, τότε τί είδους διεθνή έρευνα ετοιμάζουν;
Το δημόσιο κινεζικό πρακτορείο ειδήσεων «Νέα Κίνα» μετέδωσε στην αγγλική του υπηρεσία ότι αξιωματούχοι από τις ΗΠΑ, την Αυστραλία και άλλες δυτικές χώρες βιάστηκαν να καταλήξουν σε συμπεράσματα αποδίδοντας στους αντάρτες την ευθύνη για την κατάρριψη του αεροπλάνου και κατηγορώντας τη Ρωσία ότι κλιμακώνει τη βία. «Η κατηγορία είναι προφανώς βιαστική, καθώς οι αξιωματούχοι παραδέχθηκαν ότι δεν γνωρίζουν προς το παρόν ποιος ευθύνεται για την επίθεση στο επιβατικό αεροσκάφος»», μετέδωσε το ειδησεογραφικό πρακτορείο «Νέα Κίνα».
Παράλληλα, οι ουκρανικές μυστικές υπηρεσίες έδωσαν στη δημοσιότητα υποκλαπείσες συνομιλίες μεταξύ ανταρτών, που τους εμφανίζουν να επιβεβαιώνουν την κατάρριψη. Η Μόσχα αμφισβητεί την εγκυρότητα των συνομιλιών.
Στον αντίποδα, το ρωσικό υπουργείο Άμυνας δήλωσε ότι τα ρωσικά ραντάρ εντόπισαν πυραυλική δραστηριότητα του Ουκρανικού Στρατού, νότια του Ντονέτσκ την ώρα της συντριβής του επιβατικού Αεροσκάφους.
Και ακόμη το Υπουργείο Άμυνας της Ρωσίας θέτει  και κάποια ερωτήματα και ζητά απαντήσεις από το Κίεβο, ή από κάποια Διεθνή επιτροπή, όπως:
1.Μπορεί άραγε το επίσημο Κίεβο να ανακοινώσει όλες τις λεπτομέρειες χρήσης των συστημάτων Buk-M1 στην περιοχή των εχθροπραξιών και κυρίως, γιατί αυτά τα συστήματα έχουν αναπτυχθεί, εφόσον οι πολιτοφύλακες δεν έχουν αεροπλάνα;
2. Είναι έτοιμοι οι εκπρόσωποι των ενόπλων δυνάμεων της Ουκρανίας να παρουσιάσουν στους διεθνείς εμπειρογνώμονες έγγραφα απογραφής των πυραύλων τύπου «αέρος-αέρος» και «εδάφους-αέρος» από το οπλοστάσιο των αντιαεροπορικών πυραυλικών συστημάτων;
3. Γιατί οι Ουκρανοί ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας επέτρεψαν την απόκλιση του αεροπλάνου προς το βορρά, προς την πλευρά της ούτως καλούμενης «αντιτρομοκρατικής επιχείρησης», την οποία διεξάγει το Κίεβο εναντίον του λαού των νοτιοανατολικών επαρχιών της χώρας του;
Ποιοι θα απαντήσουν; Το Κίεβο, το Λονδίνο ή η Ουάσιγκτον;

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Αναξίμανδρος (610-540 π.X.)

Γέννηση, θάνατος, άπειρο », 23 Μαΐου 2011 Επιστήμες / Μορφές της Επιστήμης & της Τεχνολογίας   Αναπληρωτής καθηγητής Ιστορίας και Φιλοσοφίας της Αστρονομίας και των Φυσικών Επιστημών - Πανεπιστήμιο Αθηνών Στράτος Θεοδοσίου Στην φιλοσοφία του Αναξίμανδρου, το άπειρο, που ήταν αθάνατον και ανώλεθρον, ήταν η πρωταρχική κοσμική ουσία από την οποία απορρέουν τα πάντα και στην οποία τελικά επιστρέφουν τα πάντα. Από αυτό γεννιούνταν και σε αυτό επέστρεφαν αλληλοδιαδόχως άπειροι κόσμοι. των Στράτου Θεοδοσίου, επίκουρου καθηγητή, και Μάνου Δανέζη , αναπληρωτή καθηγητή, Τμήμα Φυσικής – Πανεπιστήμιο Αθηνών και Milan Dimitrijevic , Astronomical Observatory of Belgrade, Serbia Την ίδια εποχή με τον Θαλή έδρασε, επίσης στην Μίλητο, ο μαθητής και διάδοχος στην Σχολή του, ο Αναξίμανδρος (610-540 π.X.), ο οποίος, όπως παραδέχονται όλοι οι μελετητές εκείνης της περιόδου, ήταν ισάξιος του διδασκάλου του και ο πρώτος που μαζί

Είχε Δίκιο η Αντιγόνη ή ο Κρέων;

Επανερχόμαστε   στα παλιά ερωτήματα. Είχε άραγε κάπου δίκιο η Αντιγόνη (ή εξ ολοκλήρου δίκιο); Και είχε άραγε ο Κρέων κάποιο άδικο (ή εξ ολοκλήρου άδικο); Δεν είναι βέβαιο ότι αυτά είναι τα πιο ενδιαφέροντα ερωτήματα που θα μπορούσε κανείς να θέσει για το έργο, τουλάχιστον έτσι ωμά διατυπωμένα. Ή μάλλον θα μπορούσε ο Σοφοκλής ο ίδιος να τα έχει κάνει πιο ενδιαφέροντα —και πιο δύσκολα— όμως οι επιλογές του ήταν άλλες. Υπήρχε σύγκρουση —μια σύγκρουση εγελιανού τύπου— μεταξύ των δικαιωμάτων της οικογένειας και των δικαιωμάτων της πολιτείας. Και αρχικά φαίνεται σαν ο Σοφοκλής να πρόκειται να αναπτύξει το έργο του με βάση αυτή τη σύγκρουση, όταν η Αντιγόνη εμφανίζεται στον Πρόλογο του δράματος προσηλωμένη ειδικά στην οικογένεια και έκδηλα αδιάφορη απέναντι στην πολιτεία, ενώ ο Κρέων με το διάγγελμα του αμέσως μετά την Πάροδο (πολύ σημαντική τοποθέτηση σε αρχαίο ελληνικό δράμα) αναλαμβάνει τη θέση του εκφραστή της πόλεως, με την έκκληση έξαφνα που απευθύνει να υποταχθούν οι προσωπικέ

O ΠΑΡΜΕΝΙΔΗΣ: Ο άνθρωπος μετά το θάνατό του δεν περνά στην ανυπαρξία, ο νεκρός δεν είναι «μηδέν», αλλά μετέχει στο «είναι» έχει την ικανότητα να αισθάνεται και αναμένει (μέσω της μετεμψύχωσης) την επιστροφή του στον ορατό κόσμο.

O ΠΑΡΜΕΝΙΔΗΣ Ο Παρμενίδης ήταν αρχαίος Έλληνας φιλόσοφος. Γεννήθηκε στην Ελέα της Μεγάλης Ελλάδας στα τέλη του 6ου αι. π.Χ., σε ένα περιβάλλον επηρεασμένο από τις απόψεις του Πυθαγόρα και του Ξενοφάνη. Θεωρείται η πλέον πρωτότυπη μορφή της προσωκρατικής σκέψης. Σε αντίθεση με τους Ίωνες φυσιολόγους δεν αναζητά την ενότητα του κόσμου σε μια φυσική ουσία, αλλά στην ίδια την «οντότητα» των πραγμάτων που μας περιβάλλουν, στο είναι όλων των όντων και όλων των πραγμάτων. Ο Παρμενίδης εκθέτει τη φιλοσοφία του σε έμμετρο λόγο (δακτυλικό εξάμετρο), επιθυμώντας πιθανώς να την παρουσιάσει ως αποτέλεσμα θείας αποκάλυψης. Στο προίμιο του ποιήματoς περιγράφεται το ταξίδι του ποιητή πάνω σε άρμα, καθοδηγούμενο από κόρες του ΄Ηλιου σε μια ανώνυμη θεά. Ακολουθεί η Αλήθεια, στην οποία μιλά η θεά επιχειρώντας μια προσέγγιση της καρδιάς της αλήθειας.     «αλλά ωστόσο θα μάθεις και τούτο, πως τα δοκούντα θα έπρεπε να είναι απολύτως δεκτά, όλα δεκτά στο σύνολό τους ως όντα». Παρουσιάζοντας τα φα