Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

15 Ιουλίου 1974, Πραξικόπημα στην Κύπρο (…Πατάξατε διά των όπλων…) ΚΥΠΡΟΣ 1974




Θα γίνει μια προσπάθεια για την ανάρτηση καθημερινά των αντίστοιχων (όσων εντοπίσθηκαν εκ) των εκδοθέντων σημάτων/διαταγών/αναφορών κατά τις ημέρες του πραξικοπήματος και της εν συνεχεία εισβολής των Τούρκων στην Κύπρο τον Ιούλιο Αύγουστο του 1974. Λυπάμαι αλλά αγνοώ τον τρόπο να αναρτήσω τα ίδια τα κείμενα όπως διατίθενται σε φωτοτυπίες από τα πρωτότυπά τους.   Καταβλήθηκε προσπάθεια για την ακριβή αντιγραφή τους.
Τα πιο συνήθη αρκτικόλεξα που απαντάμε στα κείμενα αυτά έχουν την εξής ερμηνεία:
ΑΔ σημαίνει ΑΔΙΑΒΑΘΜΗΤΟ ήτοι όχι ΕΜΠΙΣΤΕΥΤΙΚΟ ή ΑΠΟΡΡΗΤΟ, επομένως μπορεί ο οποιοσδήποτε να το δει.
ΑΣΤΡΑΠΙΑΙΟ είναι το σήμα που εκδίδεται μόνον σε περιπτώσεις κήρυξης πολέμου ή ανάλογης κατάστασης και μεταδίδεται με απόλυτη προτεραιότητα. Έπεται σε προτεραιότητα μετάδοσης το ΚΑΤΕΠΕΙΓΟΝ κλπ
ΝΔΚ είναι η Ναυτική Διοίκηση Κύπρου (διοικητής τις ημέρες εκείνες ο Αντιπλοίαρχος Παπαγιάννης)
ΝΒΧ είναι η Ναυτική Βάση Χρυσούλης (στο Μπογάζι) με διοικητή τον Πλωτάρχη Παπαδάκη
ΔΠΑ είναι η Διοίκηση Παρακτίου Αμύνης (πέντε τορπιλάκατοι) με διοικητή επίσης τον Παπαδάκη
ΝΣΚ είναι ο Ναυτικός Σταθμός Κερύνειας με διοικητή τον Υποπλοίαρχο Τσομάκη (που ήταν παράλληλα και κυβερνήτης μιας τορπιλακάτου και σκοτώθηκε κατά την εισβολή με όλο του το πλήρωμα, ενώ στις υπόλοιπες τέσσερις είναι οι Κανδαλέπας, Ταβλαρίδης,  εφ. Σημ. Βερύκιος και Τσαταλός )
ΝΣΠ είναι ο Ναυτικός Σταθμός Πάφου με διοικητή Έφεδρο Σημαιοφόρο.
ΣΕΠ είναι ο Σταθμός Εγκαίρου Προειδοποιήσεως (τρία ή τέσσερα Ραντάρ με επικεφαλής Έφεδρο Σημαιοφόρο)
ΓΕΕΦ είναι το Γενικό Επιτελείο Εθνικής Φρουράς (Υπό τον Ταξίαρχο Γεωργίτση κατά το πραξικόπημα και τον Αντιστράτηγο Καραγιάννη από ΑΤΤΙΛΑ 2 –μεταπολίτευση και μετά)
Π/Π ΛΕΒΕΝΤΗΣ είναι ένα από τα πέντε  κυπριακά Παράκτια Περιπολικά (τορπιλάκατος με   κυβερνήτη τον Υποπλοίαρχο Ταβλαρίδη)
ΚΑΟΑ είναι το Κέντρο Αναψυχής Οικογενειών Αξιωματικών στην Αμμόχωστο.
ΕΕ είναι οι Έλληνες εξ Ελλάδος ήτοι οι υπηρετούντες στην Κύπρο (και οι οικογένειές τους)
ΕΚ είναι οι Ελληνοκύπριοι
ΑΤΔ είναι Ανωτέρα Τακτική Διοίκηση (πέντε στην Κύπρο με διοικητή Συνταγματάρχη)
ΒΜH είναι το British Medical Hospital στην Λευκωσία

ΕΚΔΟΘΕΝΤΑ ΣΗΜΑΤΑ ΠΡΑΞΙΚΟΠΗΜΑΤΟΣ ΣΤΙΣ 15 ΙΟΥΛΙΟΥ

ΑΠΟ: ΝΔΚ                                      150818 ΙΟΥΛ   -ΑΔ-
ΠΡΟΣ: ΝΒΧ-ΔΠΑ                       ΑΣΤΡΑΠΙΑΙΟΝ

1.ΑΜΑ ΛΗΨΕΙ ΕΛΘΕΤΕ ΕΙΣ ΣΥΝΑΓΕΡΜΟΝ ΚΑΙ ΕΝΕΡΓΗΣΑΤΕ ΩΣ ΚΑΤΩΘΙ
Α. ΑΠΟΣΤΕΙΛΑΤΕ ΕΝΟΠΛΟΝ ΔΙΜΟΙΡΙΑΝ ΥΠΟ ΔΟΥΚΑΝ ΕΙΣ ΚΑΟΑ ΑΜΜΟΧΩΣΤΟΥ ΔΙ’ ΑΣΦΑΛΕΙΑΝ ΠΕΡΙΟΧΗΣ
Β. ΑΠΟΣΤΕΙΛΑΤΕ ΔΥΝΑΜΙΝ 60 ΑΝΔΡΩΝ ΥΠΑΞ/ΚΩΝ ΚΑΙ ΝΑΥΤΩΝ ΥΠΟ ΝΤΑΝΟΝ ΚΑΙ ΑΡΜΕΝΙΑΚΟΝ ΕΙΣ BMH  ΛΕΥΚΩΣΙΑ.
Γ. ΔΙΑ ΔΥΟ Τ/Α ΑΠΟΚΛΕΙΣΑΤΕ ΛΙΜΕΝΑ ΑΜΜΟΧΩΣΤΟΥ ΑΠΟ ΠΑΣΗΣ ΚΙΝΗΣΕΩΣ ΚΑΙ  ΚΥΡΙΩΣ ΑΠΟΠΛΟΥ ΠΛΟΙΩΝ ΚΑΙ ΠΛΟΙΑΡΙΩΝ.
Δ. ΟΠΟΥ ΣΥΝΑΝΤΗΣΕΤΕ ΑΝΤΙΣΤΑΣΙΝ ΠΑΤΑΞΑΤΕ ΑΥΤΗΝ ΔΙΑ ΤΩΝ ΟΠΛΩΝ.
2.ΑΝΑΦΕΡΑΤΕ ΛΗΨΙΝ ΚΑΙ ΕΚΤΕΛΕΣΙΝ

……………………………………………………………..///////////////////……………………………….

ΑΠΟ: ΝΔΚ                      150819  ΙΟΥΛ   -ΑΔ-
ΠΡΟΣ:ΝΣΠ-ΛΕΒΕΝΤΗΣ        ΑΣΤΡΑΠΙΑΙΟΝ
ΑΜΑ ΛΗΨΕΙ ΤΕΘΕΙΤΕ ΕΙΣ ΣΥΝΑΓΕΡΜΟΝ ΚΑΙ ΑΜΥΝΘΕΙΤΕ ΔΙΑ ΤΩΝ ΠΥΡΟΒΟΛΩΝ ΚΑΙ ΟΠΛΩΝ ΚΑΤΑ ΜΗ ΝΟΜΙΜΟΦΡΟΝΩΝ ΔΥΝΑΜΕΩΝ Η ΑΝΑΡΧΙΚΩΝ.
ΑΠΑΓΟΡΕΥΣΑΤΑ ΟΙΟΝΔΗΠΟΤΕ ΑΠΟΠΛΟΥ ΕΚ ΤΟΥ ΛΙΜΕΝΟΝ ΕΝ ΑΝΑΓΚΗ ΔΙ ΟΠΛΩΝ.
ΠΑΡΕΞΑΤΕ ΠΑΣΑΝ ΔΥΝΑΤΗΝ ΒΟΗΘΕΕΙΑΝ ΕΙΣ V ΑΤΔ ΕΦ ΟΣΟΝ ΖΗΤΗΘΗ.


…………………………………..//////////////////////////////……………..

ΑΠΟ: ΝΔΚ        150820/7/74       -ΑΔ-
ΠΡΟΣ:ΝΣΚ         ΑΣΤΡΑΠΙΑΙΟΝ
ΑΜΑ ΛΗΨΕΙ
1.ΤΕΘΕΙΤΕ ΕΙΣ ΚΑΤΑΣΤΑΣΙΝ ΣΥΝΑΓΕΡΜΟΥ.
2 ΑΠΟΜΩΝΩΣΑΤΕ ΦΡΟΥΡΙΟΝ ΚΑΙ ΕΙ ΔΥΝΑΤΟΝ ΚΑΤΑΛΑΒΑΤΕ ΚΤΗΡΙΟΝ ΑΣΤΥΝΟΜΙΑΣ.
3 ΑΠΑΓΟΡΕΥΣΑΤΕ ΟΙΟΝΔΗΠΟΤΕ ΑΠΟΠΛΟΥ ΕΚ ΛΙΜΕΝΟΣ ΚΥΡΗΝΕΙΑΣ
4.ΕΦ ΟΣΟΝ ΣΥΝΑΝΤΗΣΕΤΕ ΑΝΤΙΣΤΑΣΙΝ ΕΠΙΒΑΛΕΤΑΙ ΘΕΛΗΣΙΝ ΣΑΣ ΔΙΑ ΤΩΝ ΟΠΛΩΝ.

…………………………………../////////////////////////////////……………….

ΑΠΟ:ΝΔΚ            150825  ΙΟΥΛ    -ΑΔ-
ΠΡΟΣ: ΝΒΧ         ΚΑΤΕΠΕΙΓΟΝ
ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΙ Ε/Ε ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ ΕΙΔΟΠΟΙΗΘΟΥΝ ΜΕΤΑΒΟΥΝ ΠΑΡΑΥΤΑ ΕΙΣ ΚΑΟΑ ΑΜΜΟΧΩΣΤΟΥ Η ΕΝΤΟΣ ΝΒΧ

……………………………………///////////////////////////////……………..

ΑΠΟ: ΝΒΧ/ΔΠΑ                  150910   -ΑΔ-
ΠΡΟΣ : ΝΔΚ:                     -Ζ-
ΣΗΜΑ ΣΑΣ 150818
Αναφέρεται λήψις και εκτέλεσις.
………………………………………………….///////////////////////……………….

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Αναξίμανδρος (610-540 π.X.)

Γέννηση, θάνατος, άπειρο », 23 Μαΐου 2011 Επιστήμες / Μορφές της Επιστήμης & της Τεχνολογίας   Αναπληρωτής καθηγητής Ιστορίας και Φιλοσοφίας της Αστρονομίας και των Φυσικών Επιστημών - Πανεπιστήμιο Αθηνών Στράτος Θεοδοσίου Στην φιλοσοφία του Αναξίμανδρου, το άπειρο, που ήταν αθάνατον και ανώλεθρον, ήταν η πρωταρχική κοσμική ουσία από την οποία απορρέουν τα πάντα και στην οποία τελικά επιστρέφουν τα πάντα. Από αυτό γεννιούνταν και σε αυτό επέστρεφαν αλληλοδιαδόχως άπειροι κόσμοι. των Στράτου Θεοδοσίου, επίκουρου καθηγητή, και Μάνου Δανέζη , αναπληρωτή καθηγητή, Τμήμα Φυσικής – Πανεπιστήμιο Αθηνών και Milan Dimitrijevic , Astronomical Observatory of Belgrade, Serbia Την ίδια εποχή με τον Θαλή έδρασε, επίσης στην Μίλητο, ο μαθητής και διάδοχος στην Σχολή του, ο Αναξίμανδρος (610-540 π.X.), ο οποίος, όπως παραδέχονται όλοι οι μελετητές εκείνης της περιόδου, ήταν ισάξιος του διδασκάλου του και ο πρώτος που μαζί

Είχε Δίκιο η Αντιγόνη ή ο Κρέων;

Επανερχόμαστε   στα παλιά ερωτήματα. Είχε άραγε κάπου δίκιο η Αντιγόνη (ή εξ ολοκλήρου δίκιο); Και είχε άραγε ο Κρέων κάποιο άδικο (ή εξ ολοκλήρου άδικο); Δεν είναι βέβαιο ότι αυτά είναι τα πιο ενδιαφέροντα ερωτήματα που θα μπορούσε κανείς να θέσει για το έργο, τουλάχιστον έτσι ωμά διατυπωμένα. Ή μάλλον θα μπορούσε ο Σοφοκλής ο ίδιος να τα έχει κάνει πιο ενδιαφέροντα —και πιο δύσκολα— όμως οι επιλογές του ήταν άλλες. Υπήρχε σύγκρουση —μια σύγκρουση εγελιανού τύπου— μεταξύ των δικαιωμάτων της οικογένειας και των δικαιωμάτων της πολιτείας. Και αρχικά φαίνεται σαν ο Σοφοκλής να πρόκειται να αναπτύξει το έργο του με βάση αυτή τη σύγκρουση, όταν η Αντιγόνη εμφανίζεται στον Πρόλογο του δράματος προσηλωμένη ειδικά στην οικογένεια και έκδηλα αδιάφορη απέναντι στην πολιτεία, ενώ ο Κρέων με το διάγγελμα του αμέσως μετά την Πάροδο (πολύ σημαντική τοποθέτηση σε αρχαίο ελληνικό δράμα) αναλαμβάνει τη θέση του εκφραστή της πόλεως, με την έκκληση έξαφνα που απευθύνει να υποταχθούν οι προσωπικέ

O ΠΑΡΜΕΝΙΔΗΣ: Ο άνθρωπος μετά το θάνατό του δεν περνά στην ανυπαρξία, ο νεκρός δεν είναι «μηδέν», αλλά μετέχει στο «είναι» έχει την ικανότητα να αισθάνεται και αναμένει (μέσω της μετεμψύχωσης) την επιστροφή του στον ορατό κόσμο.

O ΠΑΡΜΕΝΙΔΗΣ Ο Παρμενίδης ήταν αρχαίος Έλληνας φιλόσοφος. Γεννήθηκε στην Ελέα της Μεγάλης Ελλάδας στα τέλη του 6ου αι. π.Χ., σε ένα περιβάλλον επηρεασμένο από τις απόψεις του Πυθαγόρα και του Ξενοφάνη. Θεωρείται η πλέον πρωτότυπη μορφή της προσωκρατικής σκέψης. Σε αντίθεση με τους Ίωνες φυσιολόγους δεν αναζητά την ενότητα του κόσμου σε μια φυσική ουσία, αλλά στην ίδια την «οντότητα» των πραγμάτων που μας περιβάλλουν, στο είναι όλων των όντων και όλων των πραγμάτων. Ο Παρμενίδης εκθέτει τη φιλοσοφία του σε έμμετρο λόγο (δακτυλικό εξάμετρο), επιθυμώντας πιθανώς να την παρουσιάσει ως αποτέλεσμα θείας αποκάλυψης. Στο προίμιο του ποιήματoς περιγράφεται το ταξίδι του ποιητή πάνω σε άρμα, καθοδηγούμενο από κόρες του ΄Ηλιου σε μια ανώνυμη θεά. Ακολουθεί η Αλήθεια, στην οποία μιλά η θεά επιχειρώντας μια προσέγγιση της καρδιάς της αλήθειας.     «αλλά ωστόσο θα μάθεις και τούτο, πως τα δοκούντα θα έπρεπε να είναι απολύτως δεκτά, όλα δεκτά στο σύνολό τους ως όντα». Παρουσιάζοντας τα φα