Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Μια προσωπική εμπειρία για το Φυλάκιο ΠΑΝΑΓΙΑ


Μια προσωπική εμπειρία για το Φυλάκιο ΠΑΝΑΓΙΑ

Η νησίδα ΠΑΝΑΓΙΑ των Οινουσών, είναι ο τελευταίος αιγαιοπελαγίτικος βράχος,   το έσχατο σύνορο της Ελληνικής Επικράτειας, στα θαλάσσια σύνορα με την Τουρκία.
Το τελευταίο διάστημα, η νησίδα ΠΑΝΑΓΙΑ βγήκε στο «αφρό» της επικαιρότητας, επειδή οι τούρκοι πιλότοι επέλεξαν να κάνουν υπερπτήσεις  και μάλιστα σε χαμηλό ύψος, πάνω από αδιαμφισβήτητο ελληνικό έδαφος, όπως είναι η νησίδα ΠΑΝΑΓΙΑ.
Είναι Ιούλιος του 1983 , όταν νεαρός υπολοχαγός αποβιβάστηκα, από τη βάρκα του Καπεταν Χρήστου, στη νησίδα Παναγιά.  Εκεί με υποδέχτηκε  ένας Ανθυπασπιστής των Ειδικών Δυνάμεων και  4 στρατιώτες. Μου έδωσε ένα χαρτί να υπογράψω ότι παραλαμβάνω το φυλάκιο και μπήκε στη βάρκα και έφυγε. Διαπίστωσα, ότι φυλάκιο δεν υπήρχε, παρά μόνο 3 μεγάλες στρατιωτικές σκηνές.  Στη μία θα έμενα εγώ μαζί με τον απαραίτητο οπλισμό, το φαρμακείο και τον μονόφθαλμο σκύλο μου, στην άλλη οι 4 στρατιώτες και στην τρίτη σκηνή είχαμε τα «υπάρχοντά» μας, ένα πετρογκάζι, μια κατσαρόλα, ένα τηγάνι και πολλές στρατιωτικές κονσέρβες. Διαπίστωσα ακόμη, ότι δεν υπήρχε ούτε φως, ούτε  νερό και φυσικά ούτε τηλεόραση ή ραδιόφωνο . Υπήρχε όμως ένα  στρατιωτικό τηλέφωνο.  Και ακόμη στην κορυφή του βράχου υπήρχε ένα παρατηρητήριο, που είχε κατασκευάσει το Ναυτικό. Γρήγορα «συμφιλιωθήκαμε», τρόπος του λέγειν, με τους μόνιμους κατοίκους της βραχονησίδας, τα «συμπαθή» φίδια και τους ευμεγέθεις αρουραίους.  Μοναδική παραφωνία ο αντιδραστικός «Νταγιάν» (το όνομα του μονόφθαλμου σκύλου μου),  που είχε κηρύξει διαρκή  πόλεμο μαζί τους. Ευτυχώς…
Μετά από δύο μέρες έρχεται η βάρκα και αφού μας άφησε τα απαραίτητα τρόφιμα και νερό, ο Καπεταν Χρήστος , μου είπε, ότι ο Διοικητής της Χίου, μου στέλνει «δώρο» ένα τσιμεντόλιθο, με εντολή να μου το δώσει στα χέρια μου!!  Πήρα το τσιμεντόλιθο και ενώ προσπαθούσα να αποκωδικοποιήσω το μήνυμα, χτύπησε το τηλέφωνο.  Στην άλλη άκρη ο Ταξίαρχος – Διοικητής που με ρώτησε , αν έλαβα το τσιμεντόλιθο. Του απάντησα θετικά και  αμέσως μου είπε: «Όπως πήρες τον πρώτο τσιμεντόλιθο,  έτσι θα παραλάβεις και άλλους  1.500 και σακιά με τσιμέντο και ότι άλλο χρειάζεται,  για να κτίσεις εκεί ένα φυλάκιο, το πολύ σε έξι μήνες.»
Στο επόμενο «δρομολόγιο», με την βάρκα του Καπεταν Χρήστου, ήρθαν 4 ακόμη στρατιώτες επαγγελματίες οικοδόμοι και ένας στρατιώτης που μόλις είχε πάρει το πτυχίο του πολιτικού μηχανικού εφοδιασμένος με ένα σχέδιο που είχε εκπονήσει το Μηχανικό και ένα γαϊδούρι, που αποδείχτηκε υπερπολύτιμο, διότι ανέβαζε τους τσιμεντόλιθους από την ακτή στην κορυφή του βράχου, όπου και θα χτίζαμε το φυλάκιο.
Πέρασαν δύσκολες μέρες , βδομάδες, μήνες και επιτέλους έτοιμο το φυλάκιο. Μόνιμη εγκατάσταση  με τα «όλα μας». Φέραμε και γεννήτρια και είχαμε φως και ψυγείο. Μεγαλεία! Ακόμη και σήμερα αισθάνομαι πολύ υπερήφανος για αυτό το έργο, ίσως έργο ζωής, το Φυλάκιο στην ΠΑΝΑΓΙΑ.
Φυσικά με τα χρόνια έγιναν πολλές βελτιώσεις και επεκτάσεις στις εγκαταστάσεις του Φυλακίου στην νησίδα ΠΑΝΑΓΙΑ. Όμως αυτό το φυλάκιο έχει μπει στο «μάτι» των Τούρκων που προσπαθούν να τρομοκρατήσουν τους στρατιώτες μας πραγματοποιώντας χαμηλές υπερπτήσεις. Αμφισβητώντας ουσιαστικά την ελληνική κυριαρχία στη νησίδα ΠΑΝΑΓΙΑ. Θα καταλάβουν ότι δεν επέλεξαν εύκολο στόχο ….

 Χρήστος Καπούτσης


Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Αναξίμανδρος (610-540 π.X.)

Γέννηση, θάνατος, άπειρο », 23 Μαΐου 2011 Επιστήμες / Μορφές της Επιστήμης & της Τεχνολογίας   Αναπληρωτής καθηγητής Ιστορίας και Φιλοσοφίας της Αστρονομίας και των Φυσικών Επιστημών - Πανεπιστήμιο Αθηνών Στράτος Θεοδοσίου Στην φιλοσοφία του Αναξίμανδρου, το άπειρο, που ήταν αθάνατον και ανώλεθρον, ήταν η πρωταρχική κοσμική ουσία από την οποία απορρέουν τα πάντα και στην οποία τελικά επιστρέφουν τα πάντα. Από αυτό γεννιούνταν και σε αυτό επέστρεφαν αλληλοδιαδόχως άπειροι κόσμοι. των Στράτου Θεοδοσίου, επίκουρου καθηγητή, και Μάνου Δανέζη , αναπληρωτή καθηγητή, Τμήμα Φυσικής – Πανεπιστήμιο Αθηνών και Milan Dimitrijevic , Astronomical Observatory of Belgrade, Serbia Την ίδια εποχή με τον Θαλή έδρασε, επίσης στην Μίλητο, ο μαθητής και διάδοχος στην Σχολή του, ο Αναξίμανδρος (610-540 π.X.), ο οποίος, όπως παραδέχονται όλοι οι μελετητές εκείνης της περιόδου, ήταν ισάξιος του διδασκάλου του και ο πρώτος που μαζί

Είχε Δίκιο η Αντιγόνη ή ο Κρέων;

Επανερχόμαστε   στα παλιά ερωτήματα. Είχε άραγε κάπου δίκιο η Αντιγόνη (ή εξ ολοκλήρου δίκιο); Και είχε άραγε ο Κρέων κάποιο άδικο (ή εξ ολοκλήρου άδικο); Δεν είναι βέβαιο ότι αυτά είναι τα πιο ενδιαφέροντα ερωτήματα που θα μπορούσε κανείς να θέσει για το έργο, τουλάχιστον έτσι ωμά διατυπωμένα. Ή μάλλον θα μπορούσε ο Σοφοκλής ο ίδιος να τα έχει κάνει πιο ενδιαφέροντα —και πιο δύσκολα— όμως οι επιλογές του ήταν άλλες. Υπήρχε σύγκρουση —μια σύγκρουση εγελιανού τύπου— μεταξύ των δικαιωμάτων της οικογένειας και των δικαιωμάτων της πολιτείας. Και αρχικά φαίνεται σαν ο Σοφοκλής να πρόκειται να αναπτύξει το έργο του με βάση αυτή τη σύγκρουση, όταν η Αντιγόνη εμφανίζεται στον Πρόλογο του δράματος προσηλωμένη ειδικά στην οικογένεια και έκδηλα αδιάφορη απέναντι στην πολιτεία, ενώ ο Κρέων με το διάγγελμα του αμέσως μετά την Πάροδο (πολύ σημαντική τοποθέτηση σε αρχαίο ελληνικό δράμα) αναλαμβάνει τη θέση του εκφραστή της πόλεως, με την έκκληση έξαφνα που απευθύνει να υποταχθούν οι προσωπικέ

O ΠΑΡΜΕΝΙΔΗΣ: Ο άνθρωπος μετά το θάνατό του δεν περνά στην ανυπαρξία, ο νεκρός δεν είναι «μηδέν», αλλά μετέχει στο «είναι» έχει την ικανότητα να αισθάνεται και αναμένει (μέσω της μετεμψύχωσης) την επιστροφή του στον ορατό κόσμο.

O ΠΑΡΜΕΝΙΔΗΣ Ο Παρμενίδης ήταν αρχαίος Έλληνας φιλόσοφος. Γεννήθηκε στην Ελέα της Μεγάλης Ελλάδας στα τέλη του 6ου αι. π.Χ., σε ένα περιβάλλον επηρεασμένο από τις απόψεις του Πυθαγόρα και του Ξενοφάνη. Θεωρείται η πλέον πρωτότυπη μορφή της προσωκρατικής σκέψης. Σε αντίθεση με τους Ίωνες φυσιολόγους δεν αναζητά την ενότητα του κόσμου σε μια φυσική ουσία, αλλά στην ίδια την «οντότητα» των πραγμάτων που μας περιβάλλουν, στο είναι όλων των όντων και όλων των πραγμάτων. Ο Παρμενίδης εκθέτει τη φιλοσοφία του σε έμμετρο λόγο (δακτυλικό εξάμετρο), επιθυμώντας πιθανώς να την παρουσιάσει ως αποτέλεσμα θείας αποκάλυψης. Στο προίμιο του ποιήματoς περιγράφεται το ταξίδι του ποιητή πάνω σε άρμα, καθοδηγούμενο από κόρες του ΄Ηλιου σε μια ανώνυμη θεά. Ακολουθεί η Αλήθεια, στην οποία μιλά η θεά επιχειρώντας μια προσέγγιση της καρδιάς της αλήθειας.     «αλλά ωστόσο θα μάθεις και τούτο, πως τα δοκούντα θα έπρεπε να είναι απολύτως δεκτά, όλα δεκτά στο σύνολό τους ως όντα». Παρουσιάζοντας τα φα