Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Η κλιμάκωση των τουρκικών προκλήσεων , προβληματίζει την Κυβέρνηση, που αντιδρά υποτονικά.

άρθρο του Χρήστου Καπούτση


Οι υπερπτήσεις  οπλισμένων  αεροσκαφών της τουρκικής Πολεμικής Αεροπορίας , πάνω από ελληνικά εδάφη και συγκεκριμένα πάνω από  νησιά του Ανατολικού Αιγαίου, αποτελεί έμπρακτη αμφισβήτηση ελληνικών κυριαρχικών δικαιωμάτων, που προβληματίζει  και ανησυχεί την Κυβέρνηση.  Ήδη από την αρχή του χρόνου 44 φορές  τουρκικά πολεμικά αεροσκάφη  πέταξαν ν πάνω από ελληνικά εδάφη.  Το σύμπλεγμα ΟΙΝΟΥΣΣΩΝ  (βραχονησίδα ΠΑΝΑΓΙΑ) καταλαμβάνει την πρώτη θέση με 25 υπερπτήσεις!  Ειδικότερα, η υπερπτήση πάνω από τη νησίδα Παναγιά  τουρκικού αεροσκάφους συλλογής ηλεκτρονικών πληροφοριών CN – 235, , ενδεχομένως να έχει και  επιχειρησιακό χαρακτήρα και να αποσκοπεί στην χαρτογράφηση της ελληνική αεράμυνας και συνεπώς, στον εντοπισμό «κενών» , που θα μπορούσαν να αξιοποιηθούν στρατιωτικά σε περίπτωση κάποιου «θερμού» επεισοδίου.
Η Ελληνική Κυβέρνηση, μέσω των συναρμόδιων υπουργείων Εθνικής Άμυνας και Εξωτερικών, ενημερώνουν λεπτομερώς και με αδιάσειστα στοιχεία  το ΝΑΤΟ και την Ε.Ε.,  για τις παράνομες τουρκικές δραστηριότητες στο Αιγαίο.  Η ενημέρωση περιλαμβάνει «ευαίσθητα» στρατιωτικά, νομικά και διπλωματικά ζητήματα.
Αρμόδιες κυβερνητικές πηγές, εκτιμούν  ότι η Τουρκία,  στην παρούσα χρονική περίοδο , αμφισβητεί, πιο «δυναμικά» , το νομικό και κυριαρχικό καθεστώς που διέπει το Αιγαίο, αλλά προκαλεί  και ζητήματα στη Θράκη, με την προσπάθεια αναθεώρησης της Συνθήκης της Λωζάννης. Και ακόμη, αξιολογείται πολύ προσεχτικά από την Ελληνική Κυβέρνηση, η πρόσφατη δημόσια δήλωση του προέδρου της Τουρκίας Τ. ΕΡΝΤΟΓΆΝ, ότι  «τα νησιά του βορείου Αιγαίου και τα Δωδεκάνησα, η Δυτική Θράκη μέχρι το Νέστο ποταμό, ολόκληρη η Κύπρος, αλλά και η Αντιόχεια, το Χαλέπι και η   Μοσούλη, είναι οι γεωγραφικές περιοχές πού ανήκουν στα σύνορα της καρδιάς μας». Καινοφανής διπλωματικός όρος, που διαχωρίζει τα διακρατικά σύνορα, που έχουν οριοθετηθεί με διεθνείς κανόνες και συμβάσεις,  από τα «σύνορα της καρδιάς μας» που οριοθετούνται με βάση πολιτισμικές συγγένειες ή άλλα εθνοτικά , πληθυσμιακά και θρησκευτικά χαρακτηριστικά.
Οι αντιδράσεις της Άγκυρας, πιθανότατα, σχετίζονται με τα όσα  διαδραματίζονται κατά μήκος των νοτίων και νοτιοανατολικών  συνόρων της, στη περιοχή της Μοσούλης και στις κουρδικές περιοχές της Συρίας. Η Άγκυρα,  έχει την αίσθηση ότι οι ΗΠΑ και το ΝΑΤΟ, προωθούν επιλογές, που αντιστρατεύονται τα στενά και ευρύτερα γεωστρατηγικά  και γεωοικονομικά συμφέροντα της Τουρκίας, γι’ αυτό και αντιδρά.  Ένα από τα ενδεχόμενα που εξετάζει  η Ελληνική επιτροπή διαχείρισης κρίσεων (μετέχουν υψηλόβαθμοι στρατιωτικοί και διπλωμάτες ) είναι ,  τα προβλήματα που αντιμετωπίζει η Τουρκία στο μέτωπο με τη Συρία και ειδικά με τους Κούρδους, αλλά  και η «ασταθής»  ισορροπία ανάμεσα στις ΗΠΑ και τη Ρωσία , να ωθούν το Πρόεδρο Ερντογάν σε επιλογές που περιέχουν και ένα σαφές μήνυμα , ότι η περιοχή του Αιγαίου, μπορεί να χρησιμοποιηθεί  ως αντίβαρο πιθανής «ελεγχόμενης» αποτυχίας της Τουρκίας,  στις εξελίξεις στην περιοχή της Μοσούλης και στις κουρδικές περιοχές της Συρίας.
Το άλλο ενδεχόμενο είναι ο Τ. Ερντογάν να απευθύνεται στο εσωτερικό του ακροατήριο,  και να στέλνει …  πολεμικά μηνύματα. Όμως, η κλιμάκωση των τουρκικών προκλήσεων και οι δηλώσεις το Τ. Ερντογάν, συνιστούν «προβληματικές» καταστάσεις και έχουν θέσει τις ελληνικές Ένοπλες Δυνάμεις  σε διαρκή επαγρύπνηση στο Αιγαίο και στον Έβρο.
Σε πολιτικό και διπλωματικό επίπεδο, οι αντιδράσεις της Ελλάδας είναι υποτονικές , απλά «ενημερωτικές»  προς το ΝΑΤΟ και την Ε.Ε., δηλαδή στους υπεύθυνους,  για την πολύπλευρη κρίση στην Ανατολική Μεσόγειο. Η Ελληνική Κυβέρνηση δεν φαίνεται να είναι επαρκώς προετοιμασμένη, για την αντιμετώπιση σοβαρών προκλήσεων και απειλών σε βάρος ελληνικών κυριαρχικών δικαιωμάτων. 


Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Αναξίμανδρος (610-540 π.X.)

Γέννηση, θάνατος, άπειρο », 23 Μαΐου 2011 Επιστήμες / Μορφές της Επιστήμης & της Τεχνολογίας   Αναπληρωτής καθηγητής Ιστορίας και Φιλοσοφίας της Αστρονομίας και των Φυσικών Επιστημών - Πανεπιστήμιο Αθηνών Στράτος Θεοδοσίου Στην φιλοσοφία του Αναξίμανδρου, το άπειρο, που ήταν αθάνατον και ανώλεθρον, ήταν η πρωταρχική κοσμική ουσία από την οποία απορρέουν τα πάντα και στην οποία τελικά επιστρέφουν τα πάντα. Από αυτό γεννιούνταν και σε αυτό επέστρεφαν αλληλοδιαδόχως άπειροι κόσμοι. των Στράτου Θεοδοσίου, επίκουρου καθηγητή, και Μάνου Δανέζη , αναπληρωτή καθηγητή, Τμήμα Φυσικής – Πανεπιστήμιο Αθηνών και Milan Dimitrijevic , Astronomical Observatory of Belgrade, Serbia Την ίδια εποχή με τον Θαλή έδρασε, επίσης στην Μίλητο, ο μαθητής και διάδοχος στην Σχολή του, ο Αναξίμανδρος (610-540 π.X.), ο οποίος, όπως παραδέχονται όλοι οι μελετητές εκείνης της περιόδου, ήταν ισάξιος του διδασκάλου του και ο πρώτος που μαζί

Είχε Δίκιο η Αντιγόνη ή ο Κρέων;

Επανερχόμαστε   στα παλιά ερωτήματα. Είχε άραγε κάπου δίκιο η Αντιγόνη (ή εξ ολοκλήρου δίκιο); Και είχε άραγε ο Κρέων κάποιο άδικο (ή εξ ολοκλήρου άδικο); Δεν είναι βέβαιο ότι αυτά είναι τα πιο ενδιαφέροντα ερωτήματα που θα μπορούσε κανείς να θέσει για το έργο, τουλάχιστον έτσι ωμά διατυπωμένα. Ή μάλλον θα μπορούσε ο Σοφοκλής ο ίδιος να τα έχει κάνει πιο ενδιαφέροντα —και πιο δύσκολα— όμως οι επιλογές του ήταν άλλες. Υπήρχε σύγκρουση —μια σύγκρουση εγελιανού τύπου— μεταξύ των δικαιωμάτων της οικογένειας και των δικαιωμάτων της πολιτείας. Και αρχικά φαίνεται σαν ο Σοφοκλής να πρόκειται να αναπτύξει το έργο του με βάση αυτή τη σύγκρουση, όταν η Αντιγόνη εμφανίζεται στον Πρόλογο του δράματος προσηλωμένη ειδικά στην οικογένεια και έκδηλα αδιάφορη απέναντι στην πολιτεία, ενώ ο Κρέων με το διάγγελμα του αμέσως μετά την Πάροδο (πολύ σημαντική τοποθέτηση σε αρχαίο ελληνικό δράμα) αναλαμβάνει τη θέση του εκφραστή της πόλεως, με την έκκληση έξαφνα που απευθύνει να υποταχθούν οι προσωπικέ

O ΠΑΡΜΕΝΙΔΗΣ: Ο άνθρωπος μετά το θάνατό του δεν περνά στην ανυπαρξία, ο νεκρός δεν είναι «μηδέν», αλλά μετέχει στο «είναι» έχει την ικανότητα να αισθάνεται και αναμένει (μέσω της μετεμψύχωσης) την επιστροφή του στον ορατό κόσμο.

O ΠΑΡΜΕΝΙΔΗΣ Ο Παρμενίδης ήταν αρχαίος Έλληνας φιλόσοφος. Γεννήθηκε στην Ελέα της Μεγάλης Ελλάδας στα τέλη του 6ου αι. π.Χ., σε ένα περιβάλλον επηρεασμένο από τις απόψεις του Πυθαγόρα και του Ξενοφάνη. Θεωρείται η πλέον πρωτότυπη μορφή της προσωκρατικής σκέψης. Σε αντίθεση με τους Ίωνες φυσιολόγους δεν αναζητά την ενότητα του κόσμου σε μια φυσική ουσία, αλλά στην ίδια την «οντότητα» των πραγμάτων που μας περιβάλλουν, στο είναι όλων των όντων και όλων των πραγμάτων. Ο Παρμενίδης εκθέτει τη φιλοσοφία του σε έμμετρο λόγο (δακτυλικό εξάμετρο), επιθυμώντας πιθανώς να την παρουσιάσει ως αποτέλεσμα θείας αποκάλυψης. Στο προίμιο του ποιήματoς περιγράφεται το ταξίδι του ποιητή πάνω σε άρμα, καθοδηγούμενο από κόρες του ΄Ηλιου σε μια ανώνυμη θεά. Ακολουθεί η Αλήθεια, στην οποία μιλά η θεά επιχειρώντας μια προσέγγιση της καρδιάς της αλήθειας.     «αλλά ωστόσο θα μάθεις και τούτο, πως τα δοκούντα θα έπρεπε να είναι απολύτως δεκτά, όλα δεκτά στο σύνολό τους ως όντα». Παρουσιάζοντας τα φα