Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Εκρηκτική η κατάσταση βόρεια των συνόρων μας


Άρθρο του Χρήστου Καπούτση

 Η βαθύτατη πολιτική κρίση στα Σκόπια παίρνει ανεξέλεγκτες διαστάσεις,  τεταμένη παραμένει η κατάσταση στο Κόσσοβο , ενώ ο Αλβανικός αλυτρωτισμός ελλοχεύει και στοχεύει στην ανατροπή του υφιστάμενου συνοριακού καθεστώτος στη Βαλκανική. Οι Αλβανοί ζητούν τη βοήθεια του ΝΑΤΟ και οι Σέρβοι της Ρωσίας. 
Ο αλβανικός εθνικισμός υποδαυλίζει την πολύ σοβαρή κρίση που υπάρχει στα Σκόπια και στο Κόσσοβο. Οι Αλβανοί προωθούν με κάθε μέσο  την ιδέα της «Μεγάλης Αλβανίας» και επομένως, χώρες με πολυπληθείς αλβανικούς πληθυσμούς είναι  «ευάλωτες» σε φαινόμενα αλυτρωτικού εθνικισμού, όπως   η Σερβία, η π. Γ.Δ. Μακεδονίας, το Μαυροβούνιο και η Ελλάδα.
Παρατείνεται η πολιτική αστάθεια στη FYROM, μετά τις βουλευτικές εκλογές, αφού δεν έχει ακόμη σχηματιστεί Κυβέρνηση.  Το Εθνικιστικό κόμμα VMRO-DPMNE του για μια 10ετία πρωθυπουργού Ν. Γκρουέφσκι , παρότι ήλθε πρώτο στις Βουλευτικές εκλογές, εντούτοις δεν κατόρθωσε να κατακτήσει την πλειοψηφία στη Βουλή, αφού εξέλεξε 59 βουλευτές ( είναι οι 120 έδρες του σκοπιανού κοινοβουλίου) και διότι,  απέσυραν την υποστήριξη τους τα αλβανικά κόμματα, που στηρίζουν πλέον το δεύτερο κόμμα της Σοσιαλδημοκρατικής Ένωσης (SDSM) του Ζ.Ζάεφ, εξασφαλίζοντας την πλειοψηφία  στη Βουλή (διαθέτουν 67 έδρες). Ο αρχηγός του SDSM, Ζόραν Ζάεφ, υπέβαλε στον πρόεδρο Γκιόργκε Ιβάνοφ ,  κατάλογο 67 βουλευτών που θα στηρίξουν την Κυβέρνηση του. Είναι βουλευτές  από το SDSM και τα τρία αλβανικά κόμματα (DUI, Besa και της Συμμαχίας των Αλβανών). Όμως ο Πρόεδρος της FYROM, αρνείται να δώσει στον Ζόραν Ζάεφ εντολή σχηματισμού Κυβέρνησης.
Ο σκοπιανός Πρόεδρος προβάλει ως αιτία της άρνησής του, τα αιτήματα των αλβανικών κομμάτων, που έχει αποδεχτεί ο Ζόραν Ζάεφ και μεταξύ αυτών είναι: η επίσημη καταγγελία από την Σκοπιανή κυβέρνησης σε βάρος της Σερβίας,  για πολιτική γενοκτονίας  σε βάρος  των Αλβανών. Και η καθιέρωσης της αλβανικής γλώσσας, ως δεύτερης επίσημης στο σύνολο της σκοπιανής επικράτειας .  Σύμφωνα με όσα υποστηρίζει ο Σκοπιανός Πρόεδρος  Γκιόργκε Ιβάνοφ  , αποδοχή των αλβανικών αιτημάτων από μια Κυβέρνηση συνεργασίας (Αλβανών- Μακεδόνων) , θα υπονόμευε τον «μακεδονικό» χαρακτήρα του κράτους, θα οδηγούσε βαθμιαία στην ομοσπονδιοποίηση, την καντονοποίηση και εν τέλει στον διαμελισμό του κράτους, γι’ αυτό δεν δίνει εντολή σχηματισμού Κυβέρνησης στο Ζ. Ζάεφ!
Το επίσης ανησυχητικό είναι ότι ο  ηγέτης του μεγαλύτερου αλβανικού κόμματος στην ΠΓΔΜ, «Δημοκρατική Ένωση για Ενσωμάτωση (DUI)» Αλί Αχμέτι, μετά από διαβούλευση με την υπουργό άμυνας της  Αλβανίας Άμυνας Mimi Kodeli, δήλωσε, ότι στην περίπτωση που ο πρόεδρος των Σκοπίων, δεν δώσει την εντολή να σχηματιστεί κυβέρνηση από τον Ζόραν Ζάεφ, τότε,  υπάρχει και θα εφαρμοστεί το σχέδιο Β. Υπενθυμίζουμε ότι ο Αλί Αχμέτι (Πρόεδρος του DUI) , ήταν ο επικεφαλής του παράνομου στρατού των Αλβανών της FYROM,  που συγκρούστηκε με τις δυνάμεις ασφαλείας του κράτους των Σκοπίων και είχε στενές σχέσεις  με τον Απελευθερωτικό Στρατό Κοσσόβου τον διαβόητο UCK,  που ο επικεφαλής του, ο Χασιμ Θατσι είναι σήμερα ο Πρόεδρος του Κοσσόβου.
Μάλιστα, ο Χασίμ Θάτσι, κάλεσε τους Αλβανούς των Σκοπίων να πάρουν την κατάσταση στα χέρια τους, αφού ο πρόεδρος Γκιόργκε Ιβάνοφ, αρνήθηκε να δώσει εντολή σχηματισμού κυβέρνησης στον  Ζόραν Ζάεφ, μια κυβέρνηση φιλοδυτική και φιλοαλβανική.
 Διπλωματικές πηγές από Σκόπια, υποστηρίζουν ότι, η Μόσχα στηρίζει το δίδυμο Ιβάνοφ- Ν. Γκρουέφσκι για τον σχηματισμό «πατριωτικής» Κυβέρνησης στα Σκόπια,  που θα έχει φιλικές σχέσεις με τη Σερβία.
Το Βελιγράδι και τα Σκόπια, επισκέφτηκε η Εκπρόσωπος της Ε.Ε. για Θέματα Εξωτερικής Πολιτικής, Φεντερίκα Μογκερίνι, σε μια προσπάθεια κατευνασμού της κρίσης.  Στην ομιλία της  στην ειδική επιτροπή εξωτερικών υποθέσεων της Βουλής της Σερβίας, πολλοί Σέρβοι βουλευτές διαμαρτυρήθηκαν έντονα για τη στάση της Ε.Ε., και μάλιστα σήκωσαν  και πανό υπέρ της Ρωσίας. Η διαμαρτυρία των Σέρβων βουλευτών έγκειται στις πιέσεις που ασκεί η Ε.Ε. προς  το σερβικό κράτος,  να αναγνωρίσει το αλβανικό Κοσσυφοπέδιο, ώστε να προωθηθεί η διαδικασία ένταξης της Σερβίας στην Ε.Ε..  Κατά την επίσκεψή της  στα Σκόπια, η Φ. Μογκερίνι , συναντήθηκε με τον Πρόεδρο  Γκιόργκε Ιβάνοφ, από τον οποίο ζήτησε, όπως  η ίδια δήλωσε,  να αναθεωρήσει την απόφασή του και να δώσει εντολή για σχηματισμό νέας κυβέρνησης στους Σοσιαλδημοκράτες του Ζόραν Ζάεφ, καθώς η Ε.Ε. είναι θετική στην συνεργασία του με τα αλβανικά κόμματα της FYROM. Ουσιαστικά η επίτροπος της Ε.Ε. ζήτησε από τον Σκοπιανό Πρόεδρο να συναινέσει στον σχηματισμό Κυβέρνησης, που θα είναι φιλοδυτική και φιλοαλβανική, όπως απαιτούν οι πρώην αλβανοί οπλαρχηγοί και νυν πολιτικοί ηγέτες. 
Για την γενικότερη «εικόνα» στα Δυτικά Βαλκάνια, στα παραπάνω να προσθέσουμε ότι: Ο Πρωθυπουργός της Αλβανίας Έντι Ράμα, απείλησε με πόλεμο, αν δεν σχηματιστεί Κυβέρνηση στα Σκόπια με την συμμετοχή των Αλβανών, ενώ απεύθυνε αυστηρή προειδοποίηση στους Σέρβους, να μην τολμήσουν να αμφισβητήσουν την αλβανική κυριαρχία στο Β. Κόσσοβο (περιοχή Μητροβίτσας).
Η Αλβανίδα υπουργός άμυνας Mimi Kodheli και ο Κροάτης ομόλογός της, Damir Krsticevic, απέστειλαν κοινή επιστολή προς τον γενικό γραμματέα του ΝΑΤΟ, Jens Stoltenberg, στην οποία ζητούν την παρέμβαση της Συμμαχίας για να αποτραπούν  δράσεις των Σέρβων στα σύνορα με στόχο την διάσπαση της κυριαρχίας της "Δημοκρατίας του Κοσσυφοπεδίου" , καταγγέλλοντας εμμέσως τη στήριξη της Ρωσίας στη Σερβία.
Η ρωσική απάντηση ήταν άμεση: «Mη παίζετε με τη φωτιά και μην προκαλείτε νέο πόλεμο με τη Σερβία».
Ο Αλβανός πρόεδρος, Μπουγιάρ Νισάνι,  πραγματοποίησε επίσκεψη στην αλβανική μειονότητα της Σερβίας, στην Κοιλάδα του Πρέσεβο (νότια Σερβία), όπου συναντήθηκε με τον αλβανικής καταγωγής πληθυσμό των πόλεων του Μπουγιάνοβατς, Μέντβετζα  και του Πρέσεβο και ζήτησε να διατηρήσουν την εθνική τους ταυτότητα. Είναι η πρώτη επίσκεψη Προέδρου της Αλβανίας εδώ και 69 χρόνια στη Σερβία  (ο Ενβέρ Χότζα τον Ιούλιο του 1948 είχε επισκεφτεί το Βελιγράδι). Ο Αλβανός Πρόεδρος,  δεν έγινε δεκτός από τον ομόλογό του τον Πρόεδρο της Σερβίας Τόμισλαβ Νίκολιτς, παρότι επισκέφτηκε επισήμως τη χώρα του.




Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Αναξίμανδρος (610-540 π.X.)

Γέννηση, θάνατος, άπειρο », 23 Μαΐου 2011 Επιστήμες / Μορφές της Επιστήμης & της Τεχνολογίας   Αναπληρωτής καθηγητής Ιστορίας και Φιλοσοφίας της Αστρονομίας και των Φυσικών Επιστημών - Πανεπιστήμιο Αθηνών Στράτος Θεοδοσίου Στην φιλοσοφία του Αναξίμανδρου, το άπειρο, που ήταν αθάνατον και ανώλεθρον, ήταν η πρωταρχική κοσμική ουσία από την οποία απορρέουν τα πάντα και στην οποία τελικά επιστρέφουν τα πάντα. Από αυτό γεννιούνταν και σε αυτό επέστρεφαν αλληλοδιαδόχως άπειροι κόσμοι. των Στράτου Θεοδοσίου, επίκουρου καθηγητή, και Μάνου Δανέζη , αναπληρωτή καθηγητή, Τμήμα Φυσικής – Πανεπιστήμιο Αθηνών και Milan Dimitrijevic , Astronomical Observatory of Belgrade, Serbia Την ίδια εποχή με τον Θαλή έδρασε, επίσης στην Μίλητο, ο μαθητής και διάδοχος στην Σχολή του, ο Αναξίμανδρος (610-540 π.X.), ο οποίος, όπως παραδέχονται όλοι οι μελετητές εκείνης της περιόδου, ήταν ισάξιος του διδασκάλου του και ο πρώτος που μαζί

Είχε Δίκιο η Αντιγόνη ή ο Κρέων;

Επανερχόμαστε   στα παλιά ερωτήματα. Είχε άραγε κάπου δίκιο η Αντιγόνη (ή εξ ολοκλήρου δίκιο); Και είχε άραγε ο Κρέων κάποιο άδικο (ή εξ ολοκλήρου άδικο); Δεν είναι βέβαιο ότι αυτά είναι τα πιο ενδιαφέροντα ερωτήματα που θα μπορούσε κανείς να θέσει για το έργο, τουλάχιστον έτσι ωμά διατυπωμένα. Ή μάλλον θα μπορούσε ο Σοφοκλής ο ίδιος να τα έχει κάνει πιο ενδιαφέροντα —και πιο δύσκολα— όμως οι επιλογές του ήταν άλλες. Υπήρχε σύγκρουση —μια σύγκρουση εγελιανού τύπου— μεταξύ των δικαιωμάτων της οικογένειας και των δικαιωμάτων της πολιτείας. Και αρχικά φαίνεται σαν ο Σοφοκλής να πρόκειται να αναπτύξει το έργο του με βάση αυτή τη σύγκρουση, όταν η Αντιγόνη εμφανίζεται στον Πρόλογο του δράματος προσηλωμένη ειδικά στην οικογένεια και έκδηλα αδιάφορη απέναντι στην πολιτεία, ενώ ο Κρέων με το διάγγελμα του αμέσως μετά την Πάροδο (πολύ σημαντική τοποθέτηση σε αρχαίο ελληνικό δράμα) αναλαμβάνει τη θέση του εκφραστή της πόλεως, με την έκκληση έξαφνα που απευθύνει να υποταχθούν οι προσωπικέ

O ΠΑΡΜΕΝΙΔΗΣ: Ο άνθρωπος μετά το θάνατό του δεν περνά στην ανυπαρξία, ο νεκρός δεν είναι «μηδέν», αλλά μετέχει στο «είναι» έχει την ικανότητα να αισθάνεται και αναμένει (μέσω της μετεμψύχωσης) την επιστροφή του στον ορατό κόσμο.

O ΠΑΡΜΕΝΙΔΗΣ Ο Παρμενίδης ήταν αρχαίος Έλληνας φιλόσοφος. Γεννήθηκε στην Ελέα της Μεγάλης Ελλάδας στα τέλη του 6ου αι. π.Χ., σε ένα περιβάλλον επηρεασμένο από τις απόψεις του Πυθαγόρα και του Ξενοφάνη. Θεωρείται η πλέον πρωτότυπη μορφή της προσωκρατικής σκέψης. Σε αντίθεση με τους Ίωνες φυσιολόγους δεν αναζητά την ενότητα του κόσμου σε μια φυσική ουσία, αλλά στην ίδια την «οντότητα» των πραγμάτων που μας περιβάλλουν, στο είναι όλων των όντων και όλων των πραγμάτων. Ο Παρμενίδης εκθέτει τη φιλοσοφία του σε έμμετρο λόγο (δακτυλικό εξάμετρο), επιθυμώντας πιθανώς να την παρουσιάσει ως αποτέλεσμα θείας αποκάλυψης. Στο προίμιο του ποιήματoς περιγράφεται το ταξίδι του ποιητή πάνω σε άρμα, καθοδηγούμενο από κόρες του ΄Ηλιου σε μια ανώνυμη θεά. Ακολουθεί η Αλήθεια, στην οποία μιλά η θεά επιχειρώντας μια προσέγγιση της καρδιάς της αλήθειας.     «αλλά ωστόσο θα μάθεις και τούτο, πως τα δοκούντα θα έπρεπε να είναι απολύτως δεκτά, όλα δεκτά στο σύνολό τους ως όντα». Παρουσιάζοντας τα φα