Η επιτροπή εμπειρογνωμόνων
της Πολεμικής Αεροπορίας, εξετάζει και
αναλύει, κάθε εύρημα , ώστε να
συντάξει το ΠΟΡΙΣΜΑ, που θα φωτίζει
πλήρως και λεπτομερώς, τα αίτια της
συντριβής του μαχητικού αεροσκάφους, που
προκάλεσε τον θάνατο του πιλότου και βύθισε στο πένθος, όχι μόνο τις Ένοπλες Δυνάμεις, αλλά ολόκληρη την Ελλάδα. Γι αυτό
περιοριζόμαστε μόνο σε λογικοφανείς εικασίες
, μέχρι να ολοκληρωθούν οι έρευνες.
Μέχρι και αυτή τη στιγμή, δεν είναι γνωστή η ακριβής αιτία που οδήγησε
στην πτώση και συντριβή στη θάλασσα του μαχητικού αεροσκάφους ΜΙΡΑΖΕ 2000-5 και
στον θάνατο του πιλότου Γ. Μπαλταδώρου. Οι εκτιμήσεις αναφέρουν, πως το μοιραίο Mirage της Πολεμικής Αεροπορίας
, είτε έπεσε εξαιτίας μηχανικής βλάβης, είτε εξαιτίας vertigo του πιλότου, μετά από
επικίνδυνο ελιγμό, κατά την εκτέλεση άσκησης υψηλής επικινδυνότητας. Με πιθανότερη αιτία, να είναι η παραίσθηση
του πιλότου, το λεγόμενο vertigo. Αποκλείουν κατηγορηματικά κάθε άλλη
εκδοχή.
Σύμφωνα με πληροφορίες, το
ζεύγος των μαχητικών αεροσκαφών, έκανε ειδικές αεροπορικές ασκήσεις, λίγο πριν από την συντριβή του ενός αεροσκάφους 9 ν.μ. από τις
ακτές της Σκύρου, που είναι και η αεροπορική βάση, από την οποία είχαν απογειωθεί και εκεί
επέστρεφαν, μετά από επιχειρησιακή
αποστολή.
Τα δύο αεροσκάφη
συμμετείχαν σε αποστολή αναχαίτιση δυο τουρκικών μαχητικών αεροσκαφών, που είχαν παραβεί τους κανόνες
σχετικά με το FIR Αθηνών, αλλά
δεν είχαν παραβιάσει τα όρια του Εθνικού μας εναέριου χώρου, στην περιοχή
μεταξύ των νησιών Λέσβου και Χίου. Όταν
τα δυο ελληνικά μαχητικά έφτασαν εκεί, τα τουρκικά F-16 είχαν επιστρέψει στον
εναέριο χώρο της Κωνσταντινούπολης. Συνεπώς, η αναχαίτιση δεν έγινε.
Ο Σμηναγός Γιώργος
Μπαλταδώρος, που για αυτόν ήταν η τελευταία του αποστολή αναχαίτισης, ήταν
34 ετών και πατέρας δύο ανήλικων
παιδιών. Επειδή ο θάνατος του προήλθε από
την εκτέλεση αποστολής υπεράσπισης των εθνικών κυριαρχικών δικαιωμάτων, τοποθετείται
αυτοδικαίως στο Πάνθεο των ΗΡΩΩΝ.
Τα μαχητικά αεροσκάφη
M2000-5, συνολικά 25, αποκτήθηκαν από τη Γαλλία και έφτασαν στην
αεροπορική βάση της Τανάγρας το 1998 . Θεωρούνται
σύγχρονα και αξιόπιστα αεροσκάφη.
Χρήστος Καπούτσης
Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου