Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Τελευταία πτήση

Τελευταία πτήση ήταν για τον 37χρονο  επισμηναγό Νίκο Βασιλείου, πατέρα δυο ανήλικων παιδιών, τον  Κυβερνήτη του  εκπαιδευτικού αεροσκάφους Τ-2 της Π.Α. που κατέπεσεν 7 ναυτικά μίλια βόρεια της Σπάρτης, λίγο πριν από τις  9 σήμερα το πρωί.
Σύμφωνα με τις πρώτες ασφαλείς πληροφορίες,  το εκπαιδευτικό αφος T-2 άρχισε να χάνει ύψος , κατά την διάρκεια  ασκήσεως περιδίνησης και πάρα τις προσπάθειες  των δυο έμπειρων πιλότων,  δεν κατάφεραν να το  επαναφέρουν, σε ομαλή πτητική πορεία.
 Ήταν μια  προγραμματισμένη διαδικασία επαναξιολόγησης του άτυχου Επισμηναγού Βασιλείου, που προέβλεπε μεταξύ άλλων και σενάριο περιδίνησης. Είναι μία συνηθισμένη άσκηση,  που Το αεροσκάφος εκτός ελέγχου, αρχίζει  να περιστρέφεται και να βυθίζεται. Ο χειριστής πρέπει να  επαναφέρει το αφος, σε κανονική πτήση,  με κατάλληλους χειρισμούς, που αξιολογούνται. Άσκηση Ρουτίνας για χειριστές της εμπειρίας και  επιπέδου του Επισμηναγού.
Όμως σήμερα,  σε αυτή τη φάση της άσκησης κάτι  δεν πήγε καλά. Είτε υπήρξε πρόβλημα με το αεροσκάφος ,είτε οφείλεται  σε αδυναμία του χειριστή.
Σε αυτές τις εξαιρετικά σπάνιες περιπτώσεις, που το αφος μένει ουσιαστικά ακυβέρνητο με πτωτική πορεία,  Και οι δυο πιλότοι,  χρησιμοποιούν  το σύστημα αυτόματης εκτίναξης, που ενεργοποιεί το αλεξίπτωτο. Ο συγκυβερνήτης,  που πρώτος εγκατέλειψε το αεροσκάφος σώθηκε. Φαίνεται όμως ότι,  ο κυβερνήτης,  δεν πρόλαβε να εγκαταλείψει έγκαιρα  το αεροσκάφος ,  με αποτέλεσμα τον θανάσιμο τραυματισμό του. Βρέθηκε ανάμεσα στα συντρίμμια  του αεροσκάφους.Η διαφορά των 40 δευτερολέπτων,  στην ώρα εκτόξευσης των δυο κυβερνητών,  ίσως να απέβη μοιραία για τον κυβερνήτη, που επιχείρησε δεύτερος να εγκαταλείψει το αφος και δεν πρόλαβε.
ΤΑ αεροσκάφη αυτά δεν είναι απλά παλιά , είναι παμπάλαια! Θα έπρεπε να είχαν αποσυρθεί από τη δεκαετία του 1990!! Η προμήθεια 40 εκπαιδευτικών αυτού του τύπου έγινε το 1976, δηλαδή είναι στον αέρα 42 χρόνια!!! Μάλιστα από το 1999 το ΓΕΑ ενημέρωσε την πολιτική ηγεσία, ότι τα αεροσκάφη αυτά έκλεισαν τον κύκλο τους και θα πρέπει να αντικατασταθούν.
Το T-2 Buckeye είναι αμερικανικής κατασκευής, δικινητήριο εκπαιδευτικό αεροσκάφος. Είναι το μοναδικό εκπαιδευτικό jet της Πολεμικής Αεροπορίας και με αυτό ολοκληρώνουν την εκπαίδευσή τους οι Ίκαροι και οι νέοι Ανθυποσμηναγοί.
Υπάρχουν καταγεγραμμένες  καταγγελίες, στελεχών της Πολεμικής Αεροπορίας,  ότι τα συγκεκριμένα εκπαιδευτικά αεροσκάφη,  λόγω παλαιότητας, παρουσιάζουν σοβαρά προβλήματα ρωγμών στην περιοχή της έλικος,  ενώ είναι δυσεύρετα τα ανταλλακτικά τους , επειδή έχει κλείσει η γραμμή παραγωγής.  Βέβαια,  η οικονομική  κρίση είναι μόνο μια παράμετρος, αλλά δεν θα πρέπει να αποτελεί διαρκές άλλοθι, για τέτοιου επιπέδου ατυχήματα.  (ρεπορτάζ του Χρήστου Καπούτση για τον Ρ/Σ ΑΘΗΝΑ 984)

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Οι «μπουκαδόροι» του Υπουργείου Άμυνας

Του Χρήστου Καπούτση Υπάρχουν όρια στην παρακμή, στη σήψη , στη βλακεία; Υπάρχει κάποιο οριακό σημείο, που δεν μπορεί να ξεπεραστεί; Δύσκολη η απάντηση, αφού και σε αυτό τον τομέα,    οι «δυνατότητες» των ανθρώπων είναι απεριόριστες. Ωστόσο, συνιστά έσχατο σημείο παρακμής και παραλογισμού, η εκθεμελίωση θεσμών, η απαξίωση αρχών και η τυφλή βία εναντίον ανθρώπων. Αναφέρομαι στην βίαιη εισβολή   κάποιων απόστρατων στο Υπουργείο Εθνικής Άμυνας, φαινόμενο πρωτοφανές παγκοσμίως!! Η περιοριστική δημοσιονομική πολιτική της Κυβέρνησης πλήττει τους Δημόσιους υπαλλήλους και του ευρύτερου και του στενού Δημόσιου τομέα. Άρα και τους στρατιωτικούς, εν ενεργεία και απόστρατους. Οι απόστρατοι υποστηρίζουν ότι έχουν μειωθεί οι συντάξιμες αποδοχές τους κατά 40%. Πιθανόν να έχουν δίκαιο. Όμως το ίδιο έχει συμβεί και με ΟΛΟΥΣ τους συνταξιούχους του Δημόσιου τομέα.    Οι απόστρατοι ζητούν να εξαιρεθούν από τις μειώσεις των αποδοχών τους, επειδή υπηρέτησαν στις Έν...

Είχε Δίκιο η Αντιγόνη ή ο Κρέων;

Επανερχόμαστε   στα παλιά ερωτήματα. Είχε άραγε κάπου δίκιο η Αντιγόνη (ή εξ ολοκλήρου δίκιο); Και είχε άραγε ο Κρέων κάποιο άδικο (ή εξ ολοκλήρου άδικο); Δεν είναι βέβαιο ότι αυτά είναι τα πιο ενδιαφέροντα ερωτήματα που θα μπορούσε κανείς να θέσει για το έργο, τουλάχιστον έτσι ωμά διατυπωμένα. Ή μάλλον θα μπορούσε ο Σοφοκλής ο ίδιος να τα έχει κάνει πιο ενδιαφέροντα —και πιο δύσκολα— όμως οι επιλογές του ήταν άλλες. Υπήρχε σύγκρουση —μια σύγκρουση εγελιανού τύπου— μεταξύ των δικαιωμάτων της οικογένειας και των δικαιωμάτων της πολιτείας. Και αρχικά φαίνεται σαν ο Σοφοκλής να πρόκειται να αναπτύξει το έργο του με βάση αυτή τη σύγκρουση, όταν η Αντιγόνη εμφανίζεται στον Πρόλογο του δράματος προσηλωμένη ειδικά στην οικογένεια και έκδηλα αδιάφορη απέναντι στην πολιτεία, ενώ ο Κρέων με το διάγγελμα του αμέσως μετά την Πάροδο (πολύ σημαντική τοποθέτηση σε αρχαίο ελληνικό δράμα) αναλαμβάνει τη θέση του εκφραστή της πόλεως, με την έκκληση έξαφνα που απευθύνει να υποταχθούν οι προσω...

Η 71η Αερομεταφερόμενη Ταξιαρχία αποτελεί την άμεση αντίδραση της Ελλάδας

Του Χρήστου Καπούτση Εάν η Ελλάδα δεχτεί στρατιωτική προσβολή σε οποιοδήποτε σημείο της Επικράτειας, τότε, την άμεση απάντηση με στρατιωτικά μέσα, θα δώσει η   71 η Αερομεταφερόμενη Ταξιαρχία . Αποτελεί την αιχμή του δόρατος της μαχητικής   ισχύος του Στρατού Ξηράς.   Έδρα της Ταξιαρχίας είναι η Νέα Σάντα του νομού Κιλκίς. Στην θέση της Νέας Σάντας προϋπήρχε ο οικισμός Βολοβότ, ο οποίος κατοικούνταν από Τούρκους που έφυγαν με την ανταλλαγή πληθυσμών του 1923, για να έρθουν στη θέση τους Πόντιοι πρόσφυγες,   που προέρχονταν κυρίως από την περιοχή της Σάντας, γι’ αυτό άλλωστε έδωσαν στο νέο οικισμό την ονομασία Νέα Σάντα. Μάλιστα , με απόφαση του Ανώτατου Στρατιωτικού Συμβουλίου του Γενικού Επιτελείου Στρατού, η 71η Αερομεταφερόμενη Ταξιαρχία,   μετονομάστηκε   σε 71η Αερομεταφερόμενη Ταξιαρχία «ΠΟΝΤΟΣ». Η μετονομασία της Ταξιαρχίας έγινε προς τιμήν των απανταχού Ποντίων και των αγώνων που έδωσαν για την Πατρίδα.   Το στρατιωτικό προσωπικό της   7...