Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Τι είναι ΑΛΗΘΕΙΑ;


Τι είναι ΑΛΗΘΕΙΑ;(ΧΡΙΣΤΟΣ: «Και εις τούτο ελήλυθα εις τον κόσμον, ίνα μαρτυρήσω τη αληθεία»… ΚΑΙ λέγει Αυτώ ο Πιλάτος «τι έστιν αλήθεια;»). Από τότε μέχρι σήμερα αγωνίζεται η ανθρώπινη λογική να απαντήσει στο ερώτημα «τι είναι αλήθεια». Ας στοχαστούν και λίγο ΟΣΟΙ νομίζουν (και είναι πολλοί) ότι είναι κάτοχοι της μίας και μοναδικής αλήθειας, όσοι νομίζουν ότι «έτσι είναι, διότι έτσι νομίζουν» και όσοι (νάρκισσοι, ξερόλες, εγωιστές, εγωπαθείς, χαμερπείς δοκησίσοφοι, επαναστάτες του Φρέντο) δεν καταδέχονται καν, να ακούσουν και κάποια άλλη άποψη, αφού «την έχουν ακούσει» οι μωροί, ως αυθεντικοί εκφραστές της ΑΛΗΘΕΙΑΣ... Ας σκεφτούν ότι ούτε και ο ΧΡΙΣΤΟΣ απάντησε στον ΠΙΛΑΤΟ ... ΔΕΝ ήξερε την απάντηση .... τι είναι αλήθεια;

Ας μην μπερδεύουμε την δογματική Αλήθεια, με την καθαυτή ΑΛΗΘΕΙΑ , την αναζήτησή της ως ΟΝΤΟΛΟΓΙΚΟ ίσως και μεταφυσικό φαινόμενο και πάντως, η ΑΛΗΘΕΙΑ, παραμένει ΑΒΑΤΟ για την πεπερασμένων δυνατοτήτων Ανθρώπινη διανόηση, αλλά μόνο σχετικά προσεγγίσιμη, καθώς όσο την πλησιάζουμε τόσο αυτή μας περιγελά και απομακρύνεται. Το αενάως ζητούμενο είναι «τι εστιν Αλήθεια» και όχι «τις εστιν η Αλήθεια»... διότι σε αυτό το ερώτημα απάντησε ο ΧΡΙΣΤΟΣ και είπε: «Εγώ είμαι η οδός και η αλήθεια και η ζωή...» και ΟΧΙ στο «τι εστιν Αλήθεια», που εκτιμώ ότι θα παραμείνει ΑΝΑΠΑΝΤΗΤΟ, μέχρι ...της Συντέλειας του Μάταιου τούτου Κόσμου, που ωστόσο παραμένει (Ο ΚΟΣΜΟΣ ΜΑΣ) ακόμη πανέμορφος και δίνει χαρές και ευτυχία σε όσους έμαθαν να κορφολογούν τη ΖΩΗ, τουλάχιστον μέχρις ότου η ανθρώπινη αναλγησία, η αλαζονεία, η αδιαφορία των πολλών, η απληστία των τεχνοκρατών και η βλακεία των Ηγετών, τον καταστρέψουν με διάφορους τρόπους (κλιματική αλλαγή, μόλυνση φυσικών πόρων, πυρηνικός πόλεμος).

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Οι «μπουκαδόροι» του Υπουργείου Άμυνας

Του Χρήστου Καπούτση Υπάρχουν όρια στην παρακμή, στη σήψη , στη βλακεία; Υπάρχει κάποιο οριακό σημείο, που δεν μπορεί να ξεπεραστεί; Δύσκολη η απάντηση, αφού και σε αυτό τον τομέα,    οι «δυνατότητες» των ανθρώπων είναι απεριόριστες. Ωστόσο, συνιστά έσχατο σημείο παρακμής και παραλογισμού, η εκθεμελίωση θεσμών, η απαξίωση αρχών και η τυφλή βία εναντίον ανθρώπων. Αναφέρομαι στην βίαιη εισβολή   κάποιων απόστρατων στο Υπουργείο Εθνικής Άμυνας, φαινόμενο πρωτοφανές παγκοσμίως!! Η περιοριστική δημοσιονομική πολιτική της Κυβέρνησης πλήττει τους Δημόσιους υπαλλήλους και του ευρύτερου και του στενού Δημόσιου τομέα. Άρα και τους στρατιωτικούς, εν ενεργεία και απόστρατους. Οι απόστρατοι υποστηρίζουν ότι έχουν μειωθεί οι συντάξιμες αποδοχές τους κατά 40%. Πιθανόν να έχουν δίκαιο. Όμως το ίδιο έχει συμβεί και με ΟΛΟΥΣ τους συνταξιούχους του Δημόσιου τομέα.    Οι απόστρατοι ζητούν να εξαιρεθούν από τις μειώσεις των αποδοχών τους, επειδή υπηρέτησαν στις Ένοπλες Δυνάμεις!    Γιατί

Είχε Δίκιο η Αντιγόνη ή ο Κρέων;

Επανερχόμαστε   στα παλιά ερωτήματα. Είχε άραγε κάπου δίκιο η Αντιγόνη (ή εξ ολοκλήρου δίκιο); Και είχε άραγε ο Κρέων κάποιο άδικο (ή εξ ολοκλήρου άδικο); Δεν είναι βέβαιο ότι αυτά είναι τα πιο ενδιαφέροντα ερωτήματα που θα μπορούσε κανείς να θέσει για το έργο, τουλάχιστον έτσι ωμά διατυπωμένα. Ή μάλλον θα μπορούσε ο Σοφοκλής ο ίδιος να τα έχει κάνει πιο ενδιαφέροντα —και πιο δύσκολα— όμως οι επιλογές του ήταν άλλες. Υπήρχε σύγκρουση —μια σύγκρουση εγελιανού τύπου— μεταξύ των δικαιωμάτων της οικογένειας και των δικαιωμάτων της πολιτείας. Και αρχικά φαίνεται σαν ο Σοφοκλής να πρόκειται να αναπτύξει το έργο του με βάση αυτή τη σύγκρουση, όταν η Αντιγόνη εμφανίζεται στον Πρόλογο του δράματος προσηλωμένη ειδικά στην οικογένεια και έκδηλα αδιάφορη απέναντι στην πολιτεία, ενώ ο Κρέων με το διάγγελμα του αμέσως μετά την Πάροδο (πολύ σημαντική τοποθέτηση σε αρχαίο ελληνικό δράμα) αναλαμβάνει τη θέση του εκφραστή της πόλεως, με την έκκληση έξαφνα που απευθύνει να υποταχθούν οι προσωπικέ

Αναξίμανδρος (610-540 π.X.)

Γέννηση, θάνατος, άπειρο », 23 Μαΐου 2011 Επιστήμες / Μορφές της Επιστήμης & της Τεχνολογίας   Αναπληρωτής καθηγητής Ιστορίας και Φιλοσοφίας της Αστρονομίας και των Φυσικών Επιστημών - Πανεπιστήμιο Αθηνών Στράτος Θεοδοσίου Στην φιλοσοφία του Αναξίμανδρου, το άπειρο, που ήταν αθάνατον και ανώλεθρον, ήταν η πρωταρχική κοσμική ουσία από την οποία απορρέουν τα πάντα και στην οποία τελικά επιστρέφουν τα πάντα. Από αυτό γεννιούνταν και σε αυτό επέστρεφαν αλληλοδιαδόχως άπειροι κόσμοι. των Στράτου Θεοδοσίου, επίκουρου καθηγητή, και Μάνου Δανέζη , αναπληρωτή καθηγητή, Τμήμα Φυσικής – Πανεπιστήμιο Αθηνών και Milan Dimitrijevic , Astronomical Observatory of Belgrade, Serbia Την ίδια εποχή με τον Θαλή έδρασε, επίσης στην Μίλητο, ο μαθητής και διάδοχος στην Σχολή του, ο Αναξίμανδρος (610-540 π.X.), ο οποίος, όπως παραδέχονται όλοι οι μελετητές εκείνης της περιόδου, ήταν ισάξιος του διδασκάλου του και ο πρώτος που μαζί