Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Επιφυλακτικό το ΥΕΘΑ στην χειρονομία καλής θέλησης του Υπουργού Άμυνας της Τουρκίας


Η σημερινή συνάντηση, του Προέδρου της Κυπριακής Δημοκρατίας Ν. Αναστασιάδη με τον πρωθυπουργό Α. Τσίπρα, στη Λευκωσία,   εντάσσεται και στο πλαίσιο του συντονισμού Κύπρου και Ελλάδας , για το  Κυπριακό και τις εξελίξεις στην Α. Μεσόγειο,  ενόψει μάλιστα και της συνάντησης του Πρωθυπουργού, την προσεχή Τρίτη,  με τον Τούρκο Πρόεδρο  Ταγίπ Ερντογάν στην Κωνσταντινούπολη. Τον Πρωθυπουργό θα συνοδεύουν ο ΥΕΘΑ Β. Αποστολάκης και ο ΑΝΥΠΕΞ Γ. Κατρούγκαλος.
Χθες,   οι χώρες του Ευρωπαϊκού Νότου έστειλαν  από τη Λευκωσία, ισχυρά μηνύματα  στην Τουρκία, για την Κύπρο σε  ό,τι αφορά τις προσπάθειες λύσης του Κυπριακού, αλλά και για  τα ενεργειακά και θέματα, που φορούν την ασφάλεια των αγωγών μεταφοράς ενέργειας, από την Αν. Μεσόγειο στην Ε.Ε. Και αυτά τα θέματα θα συζητηθούν, μεταξύ άλλων,  στην συνάντηση του Πρωθυπουργού με τον πρόεδρο της Τουρκίας στην Κωνσταντινούπολη, στην οποία θα συμμετέχουν και οι Υπουργοί Άμυνας των δύο κρατών.
Ο υπουργός Άμυνας της Τουρκίας Στρατηγός ε.ά Χουλουσί Ακάρ έστειλε συγχαρητήρια επιστολή στον Έλληνα ομόλογό Ναύαρχο ε.ά Ευάγγελο Αποστολάκη και μαζί πρόσκληση,  για επίσκεψη στην Τουρκία,  την οποία και αποδέχτηκε ο Έλληνας ΥΕΘΑ.  Αν τελικά πραγματοποιηθεί αυτή η επίσκεψη, θα είναι η πρώτη επίσημη επίσκεψη Έλληνα Υπουργού Άμυνας στην Άγκυρα,  από την μεταπολίτευση, ενώ στο ίδιο χρονικό διάστημα, δεν έχει επισκεφτεί τη χώρα μας Τούρκος Υπουργός Άμυνας.
Η κίνηση αυτή, του Υπουργού Άμυνας της Τουρκίας,  λίγο πριν την θλιβερή  επέτειο της πτώσης του ελληνικού ελικοπτέρου στα Ίμια και της απώλεια της ζωής τριών στελεχών του Π.Ν.,  λόγω της κορύφωσης της ελληνοτουρκικής Κρίσης το 1996,  σε στρατιωτικό και διπλωματικό επίπεδο, ερμηνεύεται,  ως μία προσπάθεια,  από την πλευρά της Τουρκίας,  για  αποκλιμάκωσης της έντασης στο Αιγαίο.  Σύμφωνα με πληροφορίες από το Ελληνικό ΥΕΘΑ,  ο Τούρκος υπουργός άμυνας ,  στην επιστολή του προς τον κ. Αποστολάκη, αναφέρεται,   στην αναγκαιότητα να εξομαλυνθούν οι ελληνοτουρκικές σχέσεις στο πλαίσιο της καλής γειτονίας και επωφελούς  συνεργασίας.
Ωστόσο, στο ΥΕΘΑ, είναι επιφυλακτικοί για τις τουρκικές προθέσεις και επισημαίνουν, τις διαφαινόμενες δυσκολίες στις ελληνοτουρκικές σχέσεις, που θα προκύψουν το προσεχές διάστημα, καθώς μάλιστα,  μεταξύ 27 Φεβρουαρίου και 3 Μαρτίου, η Τουρκία,  θα πραγματοποιήσει τη μεγαλύτερη αεροναυτική άσκηση των τελευταίων δεκαετιών στη Μαύρη Θάλασσα, στο Αιγαίο και στην Ανατολική Μεσόγειο, με την επωνυμία «Γαλάζια πατρίδα», φράση την οποία χρησιμοποιεί κατά κόρον ο Χουλουσί Ακαρ, εκφράζοντας την επιθετική πολιτική της Τουρκίας στο Αιγαίο και την Αν. Μεσόγειο.

Χρήστος Καπούτσης



Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Αναξίμανδρος (610-540 π.X.)

Γέννηση, θάνατος, άπειρο », 23 Μαΐου 2011 Επιστήμες / Μορφές της Επιστήμης & της Τεχνολογίας   Αναπληρωτής καθηγητής Ιστορίας και Φιλοσοφίας της Αστρονομίας και των Φυσικών Επιστημών - Πανεπιστήμιο Αθηνών Στράτος Θεοδοσίου Στην φιλοσοφία του Αναξίμανδρου, το άπειρο, που ήταν αθάνατον και ανώλεθρον, ήταν η πρωταρχική κοσμική ουσία από την οποία απορρέουν τα πάντα και στην οποία τελικά επιστρέφουν τα πάντα. Από αυτό γεννιούνταν και σε αυτό επέστρεφαν αλληλοδιαδόχως άπειροι κόσμοι. των Στράτου Θεοδοσίου, επίκουρου καθηγητή, και Μάνου Δανέζη , αναπληρωτή καθηγητή, Τμήμα Φυσικής – Πανεπιστήμιο Αθηνών και Milan Dimitrijevic , Astronomical Observatory of Belgrade, Serbia Την ίδια εποχή με τον Θαλή έδρασε, επίσης στην Μίλητο, ο μαθητής και διάδοχος στην Σχολή του, ο Αναξίμανδρος (610-540 π.X.), ο οποίος, όπως παραδέχονται όλοι οι μελετητές εκείνης της περιόδου, ήταν ισάξιος του διδασκάλου του και ο πρώτος που μαζί

Είχε Δίκιο η Αντιγόνη ή ο Κρέων;

Επανερχόμαστε   στα παλιά ερωτήματα. Είχε άραγε κάπου δίκιο η Αντιγόνη (ή εξ ολοκλήρου δίκιο); Και είχε άραγε ο Κρέων κάποιο άδικο (ή εξ ολοκλήρου άδικο); Δεν είναι βέβαιο ότι αυτά είναι τα πιο ενδιαφέροντα ερωτήματα που θα μπορούσε κανείς να θέσει για το έργο, τουλάχιστον έτσι ωμά διατυπωμένα. Ή μάλλον θα μπορούσε ο Σοφοκλής ο ίδιος να τα έχει κάνει πιο ενδιαφέροντα —και πιο δύσκολα— όμως οι επιλογές του ήταν άλλες. Υπήρχε σύγκρουση —μια σύγκρουση εγελιανού τύπου— μεταξύ των δικαιωμάτων της οικογένειας και των δικαιωμάτων της πολιτείας. Και αρχικά φαίνεται σαν ο Σοφοκλής να πρόκειται να αναπτύξει το έργο του με βάση αυτή τη σύγκρουση, όταν η Αντιγόνη εμφανίζεται στον Πρόλογο του δράματος προσηλωμένη ειδικά στην οικογένεια και έκδηλα αδιάφορη απέναντι στην πολιτεία, ενώ ο Κρέων με το διάγγελμα του αμέσως μετά την Πάροδο (πολύ σημαντική τοποθέτηση σε αρχαίο ελληνικό δράμα) αναλαμβάνει τη θέση του εκφραστή της πόλεως, με την έκκληση έξαφνα που απευθύνει να υποταχθούν οι προσωπικέ

O ΠΑΡΜΕΝΙΔΗΣ: Ο άνθρωπος μετά το θάνατό του δεν περνά στην ανυπαρξία, ο νεκρός δεν είναι «μηδέν», αλλά μετέχει στο «είναι» έχει την ικανότητα να αισθάνεται και αναμένει (μέσω της μετεμψύχωσης) την επιστροφή του στον ορατό κόσμο.

O ΠΑΡΜΕΝΙΔΗΣ Ο Παρμενίδης ήταν αρχαίος Έλληνας φιλόσοφος. Γεννήθηκε στην Ελέα της Μεγάλης Ελλάδας στα τέλη του 6ου αι. π.Χ., σε ένα περιβάλλον επηρεασμένο από τις απόψεις του Πυθαγόρα και του Ξενοφάνη. Θεωρείται η πλέον πρωτότυπη μορφή της προσωκρατικής σκέψης. Σε αντίθεση με τους Ίωνες φυσιολόγους δεν αναζητά την ενότητα του κόσμου σε μια φυσική ουσία, αλλά στην ίδια την «οντότητα» των πραγμάτων που μας περιβάλλουν, στο είναι όλων των όντων και όλων των πραγμάτων. Ο Παρμενίδης εκθέτει τη φιλοσοφία του σε έμμετρο λόγο (δακτυλικό εξάμετρο), επιθυμώντας πιθανώς να την παρουσιάσει ως αποτέλεσμα θείας αποκάλυψης. Στο προίμιο του ποιήματoς περιγράφεται το ταξίδι του ποιητή πάνω σε άρμα, καθοδηγούμενο από κόρες του ΄Ηλιου σε μια ανώνυμη θεά. Ακολουθεί η Αλήθεια, στην οποία μιλά η θεά επιχειρώντας μια προσέγγιση της καρδιάς της αλήθειας.     «αλλά ωστόσο θα μάθεις και τούτο, πως τα δοκούντα θα έπρεπε να είναι απολύτως δεκτά, όλα δεκτά στο σύνολό τους ως όντα». Παρουσιάζοντας τα φα