Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Οι ευνοϊκές ρυθμίσεις του πολυνομοσχεδίου του ΥΠ.ΕΘ. Άμυνας

Οι ευνοϊκές ρυθμίσεις του πολυνομοσχεδίου του ΥΠ.ΕΘ. Άμυνας

Το πολυνομοσχέδιο του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας παρουσίασαν ο ΥΕΘΑ  Β. Αποστολάκης και ο ΑΝΥΕΘΑ Π. Ρήγας σε συνέντευξη τύπου στους στρατιωτικούς συντάκτες. Το νομοσχέδιο που αναμένεται να ψηφιστεί στη Βουλή μέχρι τις 15 Απριλίου , μεταξύ  άλλων περιλαμβάνει:
·       Ευνοϊκά κριτήρια για την εισαγωγή στις Στρατιωτικές σχολές όλων των βαθμίδων, μαθητών πυρόπληκτων οικογενειών της περιοχής Αττικής, που επλήγησαν από τις φονικές πυρκαγιές το 2018.
·       Μειωμένο ωράριο για τα στελέχη των Ε.Δ. που έχουν την μέριμνα ατόμου ΑΜΕΑ.
·       Μείωση της στρατιωτικής θητείας. Για τις οικογένειες  με τρία ή τέσσερα παιδιά, τα αγόρια θα υπηρετούν 3 μήνες λιγότερο στις Ε.Δ. , δηλαδή εννεάμηνη μειωμένη θητεία για το ΠΝ και ΠΑ. Για τις οικογένειες  με πέντε και πλέον αδέλφια, η στρατιωτική θητεία για όλους τους αδελφούς είναι εξάμηνη,  για όλους τους Κλάδους των ΕΔ.
·       Θεσπίζονται κίνητρα επιστροφής στη χώρα μας των 30 χιλιάδων ανυπότακτων εξωτερικού. Προβλέπεται η στρατολογική, ποινική και διοικητική τακτοποίηση όσων στρατευσίμων κηρύχθηκαν ανυπότακτοι, μέχρι την έναρξη ισχύος του υπό ψήφιση νομοσχεδίου, εφόσον θα καταταχθούν στις Ένοπλες Δυνάμεις μέχρι τις 31 Δεκ 2020.
·       Μειώνεται ο χρόνος για όσους υπηρετούν εναλλακτική θητεία σε 12 μήνες από 15 που είναι σήμερα. Επιπλέον, μειώνεται το όριο ηλικίας για τους αντιρρησίες συνείδησης που επιθυμούν να εξαγοράσουν το υπόλοιπο της εναλλακτικής τους θητείας, από το 35ο στο 33ο έτος. Είναι ένα μέτρο προσαρμογής της Χώρας μας  με τις επιταγές της Ευρωπαϊκής Σύμβασης Δικαιωμάτων του Ανθρώπου.
·       Επεκτείνεται και στους Ανθυπασπιστές των Ενόπλων Δυνάμεων η χορήγηση της προβλεπόμενης ειδικής άδειας των αιρετών στην τοπική αυτοδιοίκηση, εκτός από τους Υπαξιωματικούς και τους οπλίτες. Επιπρόσθετα, θεσμοθετείται η κατ΄ εξαίρεση μετάθεσή τους στον τόπο όπου εκλέγονται, για όσο διαρκεί η θητεία τους.
·       Αυξάνεται η διάρκεια της αναβολής για κοινωνικούς λόγους, ώστε όσα άτομα δεν μπορούν να καταταγούν για λόγους που αφορούν κάποιο οικογενειακό πρόβλημα ή προσωπικό θέμα, να υποχρεούνται για κατάταξη ακόμη και με τη μεθεπόμενη Εκπαιδευτική Σειρά Στρατευσίμων Οπλιτών (ΕΣΣΟ) αντί της επόμενης που ίσχυε μέχρι σήμερα.
·       Αποκαθίσταται μια αδικία, με καθυστέρηση 45 ετών. Εξασφαλίζεται το δικαίωμα απρόσκοπτης πρόσβασης και πλήρους νοσοκομειακής περίθαλψης στα νοσοκομεία των ΕΔ,  για όσους υπηρέτησαν στην Κύπρο κατά τις περιόδους, οι οποίες αναγνωρίστηκαν ως πολεμικές για τις ελληνικές Ένοπλες Δυνάμεις.

Για τους πυρόπληκτους και τους ανυπότακτους ο ΥΕΘΑ Β. Αποστολάκης είπε: «Ως προς τη στρατολογική νομοθεσία, εξισώνεται η διάρκεια της θητείας των αντιρρησιών συνείδησης με αυτήν της στρατεύσιμης στρατιωτικής υποχρέωσης, καταργώντας τη σημερινή εκ του νόμου επαύξησή της κατά δύο μήνες. Επίσης, εισάγεται ρύθμιση για μεγάλο αριθμό ανυπότακτων, στους οποίους δίνεται η δυνατότητα να τακτοποιηθούν για την ανυποταξία τους μέχρι και το τέλος του 2020.
Αξίζει, ακόμα, να σημειωθεί ότι καθιερώνεται νέου τύπου δελτίο ταυτότητας των στελεχών των Ενόπλων Δυνάμεων, που από ό,τι ξέρετε είχε κάποια προβλήματα σαν ταξιδιωτικό έγγραφο, προκειμένου να χρησιμεύσει σαν ταξιδιωτικό έγγραφο και να εκσυγχρονιστούν οι προδιαγραφές ασφαλείας του, ενώ καθορίζονται ευνοϊκότερα κριτήρια εισαγωγής των μαθητών των περιοχών της Αττικής που επλήγησαν από τις πυρκαγιές στις 23-24 Ιουλίου 2018 σε στρατιωτικές σχολές για το ακαδημαϊκό έτος 2019-2020.»
Για το νομοσχέδιο ο ΑΝΥΕΘΑ Π. Ρήγας είπε: «για πρώτη φορά ρυθμίζεται η κάλυψη δαπανών των ανασφάλιστων δικαιούχων περίθαλψης στα στρατιωτικά νοσοκομεία. Παράλληλα θεσπίζεται η δημιουργία Γραφείων Νομικής Προστασίας Στελεχών, προκειμένου να εξασφαλισθεί ένα σύστημα πλήρους προστασίας των δικαιωμάτων αυτών, σε συνδυασμό με τις ήδη υπάρχουσες εντός των Ενόπλων Δυνάμεων δομές. Όσον αφορά τις προτεινόμενες τροποποιήσεις της στρατολογικής νομοθεσίας, αξίζει να σταθώ αφενός στην επέκταση του ευεργετήματος της μειωμένης θητείας σε όλα τα τέκνα τρίτεκνης ή πολύτεκνης οικογένειας, στο πλαίσιο προστασίας του θεσμού της οικογένειας και της τακτοποίησης των στρατιωτικών υποχρεώσεων ανυποτάκτων, ώστε αφενός να προσελκυθούν πίσω στον τόπο τους, όσοι έχουν φύγει στο εξωτερικό και αφετέρου να κλείσουν τις στρατολογικές τους εκκρεμότητες. Σημαντικές αλλαγές προτείνονται και για τους αντιρρησίες συνείδησης, με σκοπό την αποκατάσταση της αρχής της ισότητας και της ισονομίας μεταξύ  αυτών και των οπλιτών θητείας. Συγκεκριμένα, μειώνεται το όριο ηλικίας για την εξαγορά της εναλλακτικής υπηρεσίας και ο χρόνος που πρέπει να υπηρετήσουν σε αυτήν την περίπτωση. Περαιτέρω, η διάρκεια της εναλλακτικής θητείας διατηρήθηκε στο ίδιο χρονικό διάστημα, με τη δυνατότητα εν τούτοις καθορισμού της με υπουργική απόφαση κατ’ ελάχιστον στη διάρκεια της στρατεύσιμης υποχρέωσης. Όσον αφορά την επιτροπή που εξετάζει τα σχετικά αιτήματα,  φρονώ ότι η διατήρησή της είναι απαραίτητη, καθότι επεκτείνει τον έλεγχο υπαγωγής σε έλεγχο πραγματικής συνείδησης και όχι σε απλό έλεγχο δικαιολογητικών, προβλέποντας εν τούτοις τον αριθμό των στρατιωτικών που συμμετέχουν σε αυτήν.»
Χρήστος Καπούτσης

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Αναξίμανδρος (610-540 π.X.)

Γέννηση, θάνατος, άπειρο », 23 Μαΐου 2011 Επιστήμες / Μορφές της Επιστήμης & της Τεχνολογίας   Αναπληρωτής καθηγητής Ιστορίας και Φιλοσοφίας της Αστρονομίας και των Φυσικών Επιστημών - Πανεπιστήμιο Αθηνών Στράτος Θεοδοσίου Στην φιλοσοφία του Αναξίμανδρου, το άπειρο, που ήταν αθάνατον και ανώλεθρον, ήταν η πρωταρχική κοσμική ουσία από την οποία απορρέουν τα πάντα και στην οποία τελικά επιστρέφουν τα πάντα. Από αυτό γεννιούνταν και σε αυτό επέστρεφαν αλληλοδιαδόχως άπειροι κόσμοι. των Στράτου Θεοδοσίου, επίκουρου καθηγητή, και Μάνου Δανέζη , αναπληρωτή καθηγητή, Τμήμα Φυσικής – Πανεπιστήμιο Αθηνών και Milan Dimitrijevic , Astronomical Observatory of Belgrade, Serbia Την ίδια εποχή με τον Θαλή έδρασε, επίσης στην Μίλητο, ο μαθητής και διάδοχος στην Σχολή του, ο Αναξίμανδρος (610-540 π.X.), ο οποίος, όπως παραδέχονται όλοι οι μελετητές εκείνης της περιόδου, ήταν ισάξιος του διδασκάλου του και ο πρώτος που μαζί

Είχε Δίκιο η Αντιγόνη ή ο Κρέων;

Επανερχόμαστε   στα παλιά ερωτήματα. Είχε άραγε κάπου δίκιο η Αντιγόνη (ή εξ ολοκλήρου δίκιο); Και είχε άραγε ο Κρέων κάποιο άδικο (ή εξ ολοκλήρου άδικο); Δεν είναι βέβαιο ότι αυτά είναι τα πιο ενδιαφέροντα ερωτήματα που θα μπορούσε κανείς να θέσει για το έργο, τουλάχιστον έτσι ωμά διατυπωμένα. Ή μάλλον θα μπορούσε ο Σοφοκλής ο ίδιος να τα έχει κάνει πιο ενδιαφέροντα —και πιο δύσκολα— όμως οι επιλογές του ήταν άλλες. Υπήρχε σύγκρουση —μια σύγκρουση εγελιανού τύπου— μεταξύ των δικαιωμάτων της οικογένειας και των δικαιωμάτων της πολιτείας. Και αρχικά φαίνεται σαν ο Σοφοκλής να πρόκειται να αναπτύξει το έργο του με βάση αυτή τη σύγκρουση, όταν η Αντιγόνη εμφανίζεται στον Πρόλογο του δράματος προσηλωμένη ειδικά στην οικογένεια και έκδηλα αδιάφορη απέναντι στην πολιτεία, ενώ ο Κρέων με το διάγγελμα του αμέσως μετά την Πάροδο (πολύ σημαντική τοποθέτηση σε αρχαίο ελληνικό δράμα) αναλαμβάνει τη θέση του εκφραστή της πόλεως, με την έκκληση έξαφνα που απευθύνει να υποταχθούν οι προσωπικέ

O ΠΑΡΜΕΝΙΔΗΣ: Ο άνθρωπος μετά το θάνατό του δεν περνά στην ανυπαρξία, ο νεκρός δεν είναι «μηδέν», αλλά μετέχει στο «είναι» έχει την ικανότητα να αισθάνεται και αναμένει (μέσω της μετεμψύχωσης) την επιστροφή του στον ορατό κόσμο.

O ΠΑΡΜΕΝΙΔΗΣ Ο Παρμενίδης ήταν αρχαίος Έλληνας φιλόσοφος. Γεννήθηκε στην Ελέα της Μεγάλης Ελλάδας στα τέλη του 6ου αι. π.Χ., σε ένα περιβάλλον επηρεασμένο από τις απόψεις του Πυθαγόρα και του Ξενοφάνη. Θεωρείται η πλέον πρωτότυπη μορφή της προσωκρατικής σκέψης. Σε αντίθεση με τους Ίωνες φυσιολόγους δεν αναζητά την ενότητα του κόσμου σε μια φυσική ουσία, αλλά στην ίδια την «οντότητα» των πραγμάτων που μας περιβάλλουν, στο είναι όλων των όντων και όλων των πραγμάτων. Ο Παρμενίδης εκθέτει τη φιλοσοφία του σε έμμετρο λόγο (δακτυλικό εξάμετρο), επιθυμώντας πιθανώς να την παρουσιάσει ως αποτέλεσμα θείας αποκάλυψης. Στο προίμιο του ποιήματoς περιγράφεται το ταξίδι του ποιητή πάνω σε άρμα, καθοδηγούμενο από κόρες του ΄Ηλιου σε μια ανώνυμη θεά. Ακολουθεί η Αλήθεια, στην οποία μιλά η θεά επιχειρώντας μια προσέγγιση της καρδιάς της αλήθειας.     «αλλά ωστόσο θα μάθεις και τούτο, πως τα δοκούντα θα έπρεπε να είναι απολύτως δεκτά, όλα δεκτά στο σύνολό τους ως όντα». Παρουσιάζοντας τα φα