Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Έρχεται θύελλα στα ελληνοτουρκικά

άρθρο του Χρήστου Καπούτση

 Περιμένοντας την «επόμενη» μέρα,  αλλά  και αξιολογώντας τις «τρέχουσες» εξαγγελίες της Άγκυρας ή τα Στρατηγικά της σχέδια, για το Αιγαίο και την Ανατολική Μεσόγειο, επισημαίνουμε τα εξής:
Το καθεστώς του Τ. Ερντογάν σχεδιάζει, για το προσεχές διάστημα:
α. Υποθαλάσσιες έρευνες, όχι μόνο στην ΑΟΖ της Κύπρου, αλλά και εντός των χωρικών υδάτων της Κυπριακής Δημοκρατίας.
β. Ομοίως έρευνες για τον εντοπισμό υδρογονανθράκων, εντός της ελληνικής υφαλοκρηπίδας και στην θαλάσσια περιοχή του Καστελόριζου και ευρύτερα, στην περιοχή όπου χαρακτηρίζεται,  ως συνορεύουσα ή εφαπτόμενες θαλάσσιες ζώνες τριών κυρίαρχων κρατών, της Ελλάδας της Κύπρου και της Αιγύπτου.
γ. Έχει εκδώσει παράνομες NAVTEX, τόσο για έρευνες, όσο και για αεροναυτικές ασκήσεις, στην ΑΟΖ της Κύπρου και στο νοτιοανατολικό Αιγαίο.
δ. Ενημερώνει τη διεθνή κοινότητα, ότι τα ερευνητικά πλοία της, θα συνοδεύονται από Μονάδες (Κορβέτες, υποβρύχια), του τουρκικού Στόλου, που θα διεξάγουν παράλληλα και στρατιωτικές ασκήσεις. Ουσιαστικά, η Τουρκία, κάνει επίδειξη στρατιωτικής ισχύος και δηλώνει ετοιμότητα να απαντήσει στρατιωτικά, εφόσον  τα ερευνητικά πλοία της εμποδιστούν να υλοποιήσουν τα επιστημονικά σχέδιά τους, από κράτη που προσβάλλονται κυριαρχικά ή έννομα συμφέροντά τους.

Η έντονη κινητικότητα της Τουρκίας στο Αιγαίο και την Αν. Μεσόγειο,  συνιστά εξ αντικειμένου και κλιμάκωση της επιθετικής συμπεριφοράς της, σε βάρος της Ελλάδος και της Κύπρου. Το σημαντικό είναι ότι η Άγκυρα, τα ελληνοτουρκικά και το Κυπριακό,  δεν τα αντιμετωπίζει σε διμερές επίπεδο, αλλά τα έχει ενταγμένα στην Εθνική Στρατηγική της μαζί, με τις αμερικανοτουρκικές σχέσεις, τους Κούρδους, τη Συρία , τις σχέσεις της με τη Ρωσία, το Ιράν και την Ε.Ε., την ενίσχυση των Ενόπλων της Δυνάμεων, την διπλωματία των στρατιωτικών εξοπλισμών  και φυσικά,  με θέματα γεωοικονομίας (εκμετάλλευση ενεργειακών κοιτασμάτων και με τους αγωγούς μεταφοράς ενέργειας και την ασφάλειά τους). Η τουρκική εξωτερική πολιτική, διεκδικητική και προκλητική, είναι  ένας συνδυασμός διπλωματικών και στρατιωτικών πρωτοβουλιών, που κινούνται συνήθως εκτός του πλαισίου της Διεθνούς νομιμότητας, με στόχο την δημιουργία τετελεσμένων σε βάρος των κυριαρχικών δικαιωμάτων γειτονικών κρατών (Ελλάδα, Κύπρος, Συρία, Ιράκ). Ουσιαστικά πρόκειται για μία ολιστική πολιτική με μηδενικό άθροισμα. Δηλαδή, το άθροισμα κόστους – οφέλους θα είναι μηδενικό, αφού αν κάπου κάτι χάσει (υποχώρηση, για παράδειγμα,  στις απαιτήσεις των αμερικανών στη Συρία), θα το αναπληρώσει με κάποιο όφελος (ΑΟΖ Κύπρου)... Για  αυτό ακριβώς, δεν είναι και πολύ πειστικό το επιχείρημα,  ότι η Ελλάδα και η Κύπρος είναι κάτω από την  αμερικανική ομπρέλα, ειδικά μάλιστα στην περίπτωση,  που  η Τουρκία επιλέξει στρατιωτική λύση σε πολιτικο-διπλωματικά διμερή ζητήματα, εξασφαλίζοντας μέσω ανταλλαγμάτων την ανοχή της Δύσης.
Η Τουρκία, όπως έχει διαμορφωθεί η κατάσταση στην Ανατολική Μεσόγειο, δεν φαίνεται να ... «μπλοφάρει» και το πιθανότερο είναι να κάνει πράξη, αν όχι όλες, αλλά τουλάχιστον κάποιες από τις απειλές της, επιλέγοντας προσεχτικά,  τον πιο αδύναμο αντίπαλο (π.χ. Κύπρος). Διότι, αν περιοριστεί μόνο σε φραστικές απειλές ή σε στρατιωτικές επιδείξεις και αναδιπλωθεί, ασφαλώς, θα  πληγεί το διεθνές κύρος της, σε μία περίοδο που το καθεστώς Ερντογάν είναι «στριμωγμένο» από τη Δύση. Επίσης, η Άγκυρα με τις ενέργειες της,  θεωρεί μάλλον  ξεπερασμένη την πολιτική της «εξαναγκαστικής» διπλωματίας, που μόνο με την απειλή χρήσης στρατιωτικής βίας, υποχρέωνε τους αντιπάλους της,  να δέχονται ακόμη και τις εξόφθαλμα παράνομες απαιτήσεις της. Αν και με αυτή την παρωχημένη πολιτική, φαίνεται ότι ακόμη πείθει κάποιους πολιτικούς,  όπως τον Πρωθυπουργό των Ιμίων Κ. Σημίτη, που σε άρθρο του έγραψε: «Ο κίνδυνος επεισοδίων με αρνητικές επιπτώσεις θα είναι υπαρκτός, εάν δεν προσπαθήσουμε να βρούμε λύσεις, όχι πάντα ευχάριστες ίσως, αλλά που κατοχυρώνουν την ειρήνη στην περιοχή»!
Πάντως, αδυνατώ να φανταστώ  στα ελληνοτουρκικά, «λύσεις, όχι πάντα ευχάριστες», όπως υποστηρίζει ο πρώην Πρωθυπουργός, που να μην σχετίζονται με την μερική έστω, ανατροπή του υφιστάμενου νομικού και κυριαρχικού καθεστώτος στο Αιγαίο, ικανοποιώντας πάγια αιτήματα της αναθεωρητικής πολιτικής της Τουρκίας.
Ισχυρό μέσο , που ενδεχομένως να συγκρατήσει την τουρκική επεκτατικότητα, είναι η αποτρεπτική ισχύς των Ελληνικών Ενόπλων Δυνάμεων και η αναβίωση του Δόγματος του Ενιαίου Αμυντικού Χώρου Ελλάδας- Κύπρου. Και φυσικά,  εφόσον  η πολιτική ηγεσία (κυβέρνηση- αντιπολίτευση), ξεπεράσουν την τουρκοφοβία και διαμορφώσουν μια ρεαλιστή Εθνική Στρατηγική, που θα διασφαλίζει πλήρως  τα εθνικά κυριαρχικά μας δικαιώματα και ταυτόχρονα όμως, θα συμβάλει αποφασιστικά στην εμπέδωση της  Ειρήνης και της σταθερότητας στην ευρύτερη γεωγραφική περιοχή.



Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Αναξίμανδρος (610-540 π.X.)

Γέννηση, θάνατος, άπειρο », 23 Μαΐου 2011 Επιστήμες / Μορφές της Επιστήμης & της Τεχνολογίας   Αναπληρωτής καθηγητής Ιστορίας και Φιλοσοφίας της Αστρονομίας και των Φυσικών Επιστημών - Πανεπιστήμιο Αθηνών Στράτος Θεοδοσίου Στην φιλοσοφία του Αναξίμανδρου, το άπειρο, που ήταν αθάνατον και ανώλεθρον, ήταν η πρωταρχική κοσμική ουσία από την οποία απορρέουν τα πάντα και στην οποία τελικά επιστρέφουν τα πάντα. Από αυτό γεννιούνταν και σε αυτό επέστρεφαν αλληλοδιαδόχως άπειροι κόσμοι. των Στράτου Θεοδοσίου, επίκουρου καθηγητή, και Μάνου Δανέζη , αναπληρωτή καθηγητή, Τμήμα Φυσικής – Πανεπιστήμιο Αθηνών και Milan Dimitrijevic , Astronomical Observatory of Belgrade, Serbia Την ίδια εποχή με τον Θαλή έδρασε, επίσης στην Μίλητο, ο μαθητής και διάδοχος στην Σχολή του, ο Αναξίμανδρος (610-540 π.X.), ο οποίος, όπως παραδέχονται όλοι οι μελετητές εκείνης της περιόδου, ήταν ισάξιος του διδασκάλου του και ο πρώτος που μαζί

Είχε Δίκιο η Αντιγόνη ή ο Κρέων;

Επανερχόμαστε   στα παλιά ερωτήματα. Είχε άραγε κάπου δίκιο η Αντιγόνη (ή εξ ολοκλήρου δίκιο); Και είχε άραγε ο Κρέων κάποιο άδικο (ή εξ ολοκλήρου άδικο); Δεν είναι βέβαιο ότι αυτά είναι τα πιο ενδιαφέροντα ερωτήματα που θα μπορούσε κανείς να θέσει για το έργο, τουλάχιστον έτσι ωμά διατυπωμένα. Ή μάλλον θα μπορούσε ο Σοφοκλής ο ίδιος να τα έχει κάνει πιο ενδιαφέροντα —και πιο δύσκολα— όμως οι επιλογές του ήταν άλλες. Υπήρχε σύγκρουση —μια σύγκρουση εγελιανού τύπου— μεταξύ των δικαιωμάτων της οικογένειας και των δικαιωμάτων της πολιτείας. Και αρχικά φαίνεται σαν ο Σοφοκλής να πρόκειται να αναπτύξει το έργο του με βάση αυτή τη σύγκρουση, όταν η Αντιγόνη εμφανίζεται στον Πρόλογο του δράματος προσηλωμένη ειδικά στην οικογένεια και έκδηλα αδιάφορη απέναντι στην πολιτεία, ενώ ο Κρέων με το διάγγελμα του αμέσως μετά την Πάροδο (πολύ σημαντική τοποθέτηση σε αρχαίο ελληνικό δράμα) αναλαμβάνει τη θέση του εκφραστή της πόλεως, με την έκκληση έξαφνα που απευθύνει να υποταχθούν οι προσωπικέ

O ΠΑΡΜΕΝΙΔΗΣ: Ο άνθρωπος μετά το θάνατό του δεν περνά στην ανυπαρξία, ο νεκρός δεν είναι «μηδέν», αλλά μετέχει στο «είναι» έχει την ικανότητα να αισθάνεται και αναμένει (μέσω της μετεμψύχωσης) την επιστροφή του στον ορατό κόσμο.

O ΠΑΡΜΕΝΙΔΗΣ Ο Παρμενίδης ήταν αρχαίος Έλληνας φιλόσοφος. Γεννήθηκε στην Ελέα της Μεγάλης Ελλάδας στα τέλη του 6ου αι. π.Χ., σε ένα περιβάλλον επηρεασμένο από τις απόψεις του Πυθαγόρα και του Ξενοφάνη. Θεωρείται η πλέον πρωτότυπη μορφή της προσωκρατικής σκέψης. Σε αντίθεση με τους Ίωνες φυσιολόγους δεν αναζητά την ενότητα του κόσμου σε μια φυσική ουσία, αλλά στην ίδια την «οντότητα» των πραγμάτων που μας περιβάλλουν, στο είναι όλων των όντων και όλων των πραγμάτων. Ο Παρμενίδης εκθέτει τη φιλοσοφία του σε έμμετρο λόγο (δακτυλικό εξάμετρο), επιθυμώντας πιθανώς να την παρουσιάσει ως αποτέλεσμα θείας αποκάλυψης. Στο προίμιο του ποιήματoς περιγράφεται το ταξίδι του ποιητή πάνω σε άρμα, καθοδηγούμενο από κόρες του ΄Ηλιου σε μια ανώνυμη θεά. Ακολουθεί η Αλήθεια, στην οποία μιλά η θεά επιχειρώντας μια προσέγγιση της καρδιάς της αλήθειας.     «αλλά ωστόσο θα μάθεις και τούτο, πως τα δοκούντα θα έπρεπε να είναι απολύτως δεκτά, όλα δεκτά στο σύνολό τους ως όντα». Παρουσιάζοντας τα φα