Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

οι φωτιές σε Ηλεία και Αρτέμιδα το 2007


Δώδεκα χρόνια μετά τις καταστροφικές και φονικές πυρκαγιές της Ηλείας το 2007, οι συγγενείς των δεκάδων αθώων θυμάτων (επισήμως 67 ήταν οι νεκροί σε Ηλεία, Μεσσηνία και Λακωνία, μέσα σε ένα 7ήμερο) , συγκεντρώθηκαν στον τόπο που μαρτύρησαν τα αγαπημένα τους πρόσωπα, στην Αρτέμιδα Ζαχάρως, για να προσευχηθούν.

Ήμουν εκεί το 2007 και κάλυπτα δημοσιογραφικά, τα τραγικά γεγονότα, για τον Δημοτικό Ρ/Σ ΑΘΗΝΑ 984. Έζησα εφιαλτικές στιγμές, ανείπωτης τραγωδίας, δράματα ανθρώπινα, βουβός ο πόνος των ανθρώπων... Δύσκολη η ραδιοφωνική περιγραφή, χωρίς την βοήθεια της εικόνας... μόνο ο ραδιοφωνικός λόγος, που στη συγκεκριμένη περίπτωση, ήταν και κατάθεση ψυχής. Πως να περιγράψεις για τους ακροατές του ραδιοφώνου , την εικόνα, ας πούμε, με τη μάνα, τη γιαγιά και τα 4 αγγελούδια, τα παιδιά τους, που «αφάνισε», χωρίς να τα λυπηθεί η φωτιά. Ή την κραυγή της μάνας, όταν σε ένα καμμένο Ι.Χ., έψαχνε στις στάχτες και ανακάλυψε το ρολόι, που είχε κάνει δώρο στον γιό της... Έμεινα εκεί, 3 μερόνυχτα, κοντά στους κατοίκους, που έκλαιγαν πάνω στα αποκαΐδια. Δεν θα ξεχάσω, ΠΟΤΕ, τις σκηνές βγαλμένες λες από αρχαία τραγωδία στο νεκροταφείο της Αρτέμιδας, όπου 10-15 μόνιμοι κάτοικοι, οι ίδιοι πάντα, οι επιζήσαντες συγχωριανοί, που συνόδευαν αμίλητοι, σκυθρωποί, δακρυσμένοι, τους δικούς τους ανθρώπους, στον τόπο τον αιώνιο... (μόλις ολοκληρωνόταν η μία τελετή ταφής στο νεκροταφείον, οι ίδιοι άνθρωποι επέστρεφαν στην εκκλησία όπου άρχιζε η εξόδειος ακολουθία για τον επόμενο και μετά ξανά και ξανά... όλοι με τη σειρά, χωρίς την παρουσία κάποιου εκπροσώπου του κράτους ή της αυτοδιοίκησης!!)
Χρήστος Καπούτσης

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Αναξίμανδρος (610-540 π.X.)

Γέννηση, θάνατος, άπειρο », 23 Μαΐου 2011 Επιστήμες / Μορφές της Επιστήμης & της Τεχνολογίας   Αναπληρωτής καθηγητής Ιστορίας και Φιλοσοφίας της Αστρονομίας και των Φυσικών Επιστημών - Πανεπιστήμιο Αθηνών Στράτος Θεοδοσίου Στην φιλοσοφία του Αναξίμανδρου, το άπειρο, που ήταν αθάνατον και ανώλεθρον, ήταν η πρωταρχική κοσμική ουσία από την οποία απορρέουν τα πάντα και στην οποία τελικά επιστρέφουν τα πάντα. Από αυτό γεννιούνταν και σε αυτό επέστρεφαν αλληλοδιαδόχως άπειροι κόσμοι. των Στράτου Θεοδοσίου, επίκουρου καθηγητή, και Μάνου Δανέζη , αναπληρωτή καθηγητή, Τμήμα Φυσικής – Πανεπιστήμιο Αθηνών και Milan Dimitrijevic , Astronomical Observatory of Belgrade, Serbia Την ίδια εποχή με τον Θαλή έδρασε, επίσης στην Μίλητο, ο μαθητής και διάδοχος στην Σχολή του, ο Αναξίμανδρος (610-540 π.X.), ο οποίος, όπως παραδέχονται όλοι οι μελετητές εκείνης της περιόδου, ήταν ισάξιος του διδασκάλου του και ο πρώτος που μαζί

Είχε Δίκιο η Αντιγόνη ή ο Κρέων;

Επανερχόμαστε   στα παλιά ερωτήματα. Είχε άραγε κάπου δίκιο η Αντιγόνη (ή εξ ολοκλήρου δίκιο); Και είχε άραγε ο Κρέων κάποιο άδικο (ή εξ ολοκλήρου άδικο); Δεν είναι βέβαιο ότι αυτά είναι τα πιο ενδιαφέροντα ερωτήματα που θα μπορούσε κανείς να θέσει για το έργο, τουλάχιστον έτσι ωμά διατυπωμένα. Ή μάλλον θα μπορούσε ο Σοφοκλής ο ίδιος να τα έχει κάνει πιο ενδιαφέροντα —και πιο δύσκολα— όμως οι επιλογές του ήταν άλλες. Υπήρχε σύγκρουση —μια σύγκρουση εγελιανού τύπου— μεταξύ των δικαιωμάτων της οικογένειας και των δικαιωμάτων της πολιτείας. Και αρχικά φαίνεται σαν ο Σοφοκλής να πρόκειται να αναπτύξει το έργο του με βάση αυτή τη σύγκρουση, όταν η Αντιγόνη εμφανίζεται στον Πρόλογο του δράματος προσηλωμένη ειδικά στην οικογένεια και έκδηλα αδιάφορη απέναντι στην πολιτεία, ενώ ο Κρέων με το διάγγελμα του αμέσως μετά την Πάροδο (πολύ σημαντική τοποθέτηση σε αρχαίο ελληνικό δράμα) αναλαμβάνει τη θέση του εκφραστή της πόλεως, με την έκκληση έξαφνα που απευθύνει να υποταχθούν οι προσωπικέ

O ΠΑΡΜΕΝΙΔΗΣ: Ο άνθρωπος μετά το θάνατό του δεν περνά στην ανυπαρξία, ο νεκρός δεν είναι «μηδέν», αλλά μετέχει στο «είναι» έχει την ικανότητα να αισθάνεται και αναμένει (μέσω της μετεμψύχωσης) την επιστροφή του στον ορατό κόσμο.

O ΠΑΡΜΕΝΙΔΗΣ Ο Παρμενίδης ήταν αρχαίος Έλληνας φιλόσοφος. Γεννήθηκε στην Ελέα της Μεγάλης Ελλάδας στα τέλη του 6ου αι. π.Χ., σε ένα περιβάλλον επηρεασμένο από τις απόψεις του Πυθαγόρα και του Ξενοφάνη. Θεωρείται η πλέον πρωτότυπη μορφή της προσωκρατικής σκέψης. Σε αντίθεση με τους Ίωνες φυσιολόγους δεν αναζητά την ενότητα του κόσμου σε μια φυσική ουσία, αλλά στην ίδια την «οντότητα» των πραγμάτων που μας περιβάλλουν, στο είναι όλων των όντων και όλων των πραγμάτων. Ο Παρμενίδης εκθέτει τη φιλοσοφία του σε έμμετρο λόγο (δακτυλικό εξάμετρο), επιθυμώντας πιθανώς να την παρουσιάσει ως αποτέλεσμα θείας αποκάλυψης. Στο προίμιο του ποιήματoς περιγράφεται το ταξίδι του ποιητή πάνω σε άρμα, καθοδηγούμενο από κόρες του ΄Ηλιου σε μια ανώνυμη θεά. Ακολουθεί η Αλήθεια, στην οποία μιλά η θεά επιχειρώντας μια προσέγγιση της καρδιάς της αλήθειας.     «αλλά ωστόσο θα μάθεις και τούτο, πως τα δοκούντα θα έπρεπε να είναι απολύτως δεκτά, όλα δεκτά στο σύνολό τους ως όντα». Παρουσιάζοντας τα φα