Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Η σχέση των Δημοσιογράφων με την Κυβερνητική εξουσία

Ένα δύσκολο ερώτημα, είναι αν πρέπει, οι επαγγελματίες Δημοσιογράφοι, μέλη δημοσιογραφικών ενώσεων, να εργάζονται ως  σύμβουλοι επικοινωνίας του προέδρου της Δημοκρατίας, του πρωθυπουργού,   σε γραφεία υπουργών ή υφυπουργών. Και το ερώτημα καθίσταται πολύπλοκο, διότι, ο εργαζόμενος, χωρίς να αποποιείται της δημοσιογραφικής του ιδιότητας, θα αμείβεται από το Δημόσιο, για να προπαγανδίζει το κυβερνητικό έργο.
Εκτιμώ ότι, δουλειά του δημοσιογράφου είναι να ενημερώνει αντικειμενικά την κοινή γνώμη, να αναδεικνύει τις σκοτεινές πλευρές μιας σοβαρής είδησης και κυρίως, να ελέγχει αυστηρά την εκάστοτε Κυβερνητική εξουσία.  Ασφαλώς και υπάρχει «αντικειμενική αλήθεια», που πρέπει πιστά να υπηρετείται. Όμως, ταυτόχρονα, υπάρχει και η άποψη του υπογράφοντος, που μπορεί να υπηρετεί την αλήθεια και να την αναδεικνύει  και  ΟΧΙ να την διαστρεβλώνει, να παραπλανά , να προπαγανδίζει, να δημιουργεί ψευδο- άλλοθι  ή  να ψηφοθηρεί  ιδιοτελώς.
Η πρόσληψη δημοσιογράφων ως εμμίσθων συμβούλων επικοινωνίας (σχετικά υψηλές αποδοχές) σε υπουργικά γραφεία και κυρίως στο Μέγαρο Μαξίμου και μάλιστα, δημοσιογράφων, που έκαναν εμετική προπαγάνδα υπέρ του Κυβερνώντος κόμματος, όταν ήταν στην αντιπολίτευση, αποτελεί (πλην ελαχίστων εξαιρέσεων) άθλια συναλλαγή. Μάλιστα δε, στην περίπτωση που οι συγκεκριμένοι δημοσιογράφοι εργάζονταν σε κρατικά ή δημοτικά ΜΜΕ, τότε, η συναλλαγή, συνιστά πράξη εξαχρείωσης και ηθικού και επαγγελματικού – δημοσιογραφικού ξεπεσμού, με το επιβαρυντικό στοιχείο της κατασπατάλησης δημοσίου Χρήματος. Πρόκειται για εξαγορά! «Οι γλάροι ακολουθούν τις τράτες επειδή πιστεύουν ότι θα ρίξουν σαρδέλες στη θάλασσα», είπε ο Eric Cantona (Γάλλος ποδοσφαιριστής), αναφερόμενος σε επιτυχημένους  «κολαούζους» δημοσιογράφους.
Δυστυχώς οι σοβαροί,  έντιμοι και ικανοί δημοσιογράφοι, που δεν εξαργυρώνουν την δουλειά τους με κυβερνητικές θέσεις, που διαθέτουν αρχές και ήθος, είναι συνήθως άνεργοι ή υποαπασχολούμενοι. Και το δίλημμα ανεργία ή συναλλαγή συνιστά  κάκιστο παράδειγμα για τους νέους δημοσιογράφους, αλλά και αφορμή για δικαιολογημένα αρνητικά σχόλια από τους πολίτες χρήστες των ΜΜΕ.
Ένα συναφές θέμα είναι, ο διορισμός Γενικών Διευθυντών, επαγγελματιών  δημοσιογράφων,  σε κρατικά και δημοτικά ΜΜΕ.
Η επιλογή ενός προσώπου, για μια υψηλόβαθμη, υπεύθυνη και καλά αμειβόμενη θέση (η αμοιβή με χρήματα των Ελλήνων φορολογουμένων), μπορεί να γίνει και γίνεται με διάφορα κριτήρια όπως: αξιοκρατικά, αναξιοκρατικά, ρουσφετολογικά, κομματικά, ευνοιοκρατικά, εξαγοράς, ή επιβράβευσης της προσωπικής ακτινοβολίας,  της κοινωνικής και πνευματικής προσφοράς ή και της επαγγελματικής επιτυχίας. Ο τρόπος λοιπόν, που αναλαμβάνει κάποιος μια Δημόσια θέση στα ΜΜΕ, έχει φυσικά τη σημασία του, αλλά δεν είναι και το πιο βασικό. Το βασικό είναι τι έκανες κατά την διάρκεια της θητείας σου. Ποιο αξιόλογο και αξιολογήσιμο έργο αφήνεις φεύγοντας. Το «Αρχή άνδρα δείκνυσι», (παντού και πάντα) το γνωμικό που αποδίδεται στον Βίαντα τον Πριηνέα, έναν εκ των επτά σοφών της Αρχαίας Ελλάδας, προφανώς ισχύει και για τις γυναίκες. Επομένως, το μείζων είναι, ο τρόπος που αποχωρείς, από την θέση που σου εμπιστεύτηκε η Κυβέρνηση, η Περιφερειακή ή Δημοτική Αρχή. Κάποιοι φεύγουν με το κεφάλι ψηλά και με την ανυπόκριτη επιδοκιμασία των εργαζομένων. Κάποιοι άλλοι νύχτα σαν κλέφτες. Κάποιοι βγάζουν ακόμη και ανακοινώσεις που αποθεώνουν τον εαυτό τους και τρέφουν τον αδικαιολόγητο ναρκισσισμό τους. «Αποθεώνονται» μόνο από την μικρή και ευέλικτη ομάδα των σκανδαλωδώς ευνοουμένων, των «αυλοκολάκων»!!! Κάποιοι επηρμένοι «ξεχνούν» να πουν ένα «ευχαριστώ» στους ανθρώπους που ταλαιπώρησαν αδικαιολόγητα, άξιους εργαζόμενους που παρότι παραγκώνισαν και απαξίωσαν επαγγελματικά για λόγους που ερμηνεύει η ψυχοπαθολογία, εργάστηκαν ευσυνείδητα ή, ακόμη χειρότερα,  δεν βρήκαν το κουράγιο να ψελλίσουν  ένα ταπεινό συγγνώμη σε αυτούς που χαιρέκακα έστειλαν στην ανεργία... « Ύβρις φυτεύει τύραννον» (Η αλαζονεία δημιουργεί τον τύραννο) λέει ο Σοφοκλής στον Οιδίποδα. Θλιβερά παραδείγματα,  που οι δημοσιογραφικές ενώσεις, δεν θα έπρεπε, επ' ουδενί ,  να ανέχονται ...
 Χρήστος Καπούτσης

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Οι «μπουκαδόροι» του Υπουργείου Άμυνας

Του Χρήστου Καπούτση Υπάρχουν όρια στην παρακμή, στη σήψη , στη βλακεία; Υπάρχει κάποιο οριακό σημείο, που δεν μπορεί να ξεπεραστεί; Δύσκολη η απάντηση, αφού και σε αυτό τον τομέα,    οι «δυνατότητες» των ανθρώπων είναι απεριόριστες. Ωστόσο, συνιστά έσχατο σημείο παρακμής και παραλογισμού, η εκθεμελίωση θεσμών, η απαξίωση αρχών και η τυφλή βία εναντίον ανθρώπων. Αναφέρομαι στην βίαιη εισβολή   κάποιων απόστρατων στο Υπουργείο Εθνικής Άμυνας, φαινόμενο πρωτοφανές παγκοσμίως!! Η περιοριστική δημοσιονομική πολιτική της Κυβέρνησης πλήττει τους Δημόσιους υπαλλήλους και του ευρύτερου και του στενού Δημόσιου τομέα. Άρα και τους στρατιωτικούς, εν ενεργεία και απόστρατους. Οι απόστρατοι υποστηρίζουν ότι έχουν μειωθεί οι συντάξιμες αποδοχές τους κατά 40%. Πιθανόν να έχουν δίκαιο. Όμως το ίδιο έχει συμβεί και με ΟΛΟΥΣ τους συνταξιούχους του Δημόσιου τομέα.    Οι απόστρατοι ζητούν να εξαιρεθούν από τις μειώσεις των αποδοχών τους, επειδή υπηρέτησαν στις Έν...

Είχε Δίκιο η Αντιγόνη ή ο Κρέων;

Επανερχόμαστε   στα παλιά ερωτήματα. Είχε άραγε κάπου δίκιο η Αντιγόνη (ή εξ ολοκλήρου δίκιο); Και είχε άραγε ο Κρέων κάποιο άδικο (ή εξ ολοκλήρου άδικο); Δεν είναι βέβαιο ότι αυτά είναι τα πιο ενδιαφέροντα ερωτήματα που θα μπορούσε κανείς να θέσει για το έργο, τουλάχιστον έτσι ωμά διατυπωμένα. Ή μάλλον θα μπορούσε ο Σοφοκλής ο ίδιος να τα έχει κάνει πιο ενδιαφέροντα —και πιο δύσκολα— όμως οι επιλογές του ήταν άλλες. Υπήρχε σύγκρουση —μια σύγκρουση εγελιανού τύπου— μεταξύ των δικαιωμάτων της οικογένειας και των δικαιωμάτων της πολιτείας. Και αρχικά φαίνεται σαν ο Σοφοκλής να πρόκειται να αναπτύξει το έργο του με βάση αυτή τη σύγκρουση, όταν η Αντιγόνη εμφανίζεται στον Πρόλογο του δράματος προσηλωμένη ειδικά στην οικογένεια και έκδηλα αδιάφορη απέναντι στην πολιτεία, ενώ ο Κρέων με το διάγγελμα του αμέσως μετά την Πάροδο (πολύ σημαντική τοποθέτηση σε αρχαίο ελληνικό δράμα) αναλαμβάνει τη θέση του εκφραστή της πόλεως, με την έκκληση έξαφνα που απευθύνει να υποταχθούν οι προσω...

Ο Κουρτ Γκέντελ Godel ΚΑΙ Το θεώρημα της μη πληρότητας και οι πεπερασμένες δυνατότητες του ανθρώπινου μυαλού

ο Godel έδειξε ότι σε οποιοδήποτε τυπικό σύστημα, υπάρχει πάντα μια δήλωση για τους φυσικούς αριθμούς που είναι αληθινή, αλλά που δεν μπορεί να αποδειχθεί στο σύστημα. Με άλλα λόγια, τα μαθηματικά δεν θα είναι ποτέ το αυστηρό κι ακλόνητο σύστημα που οι μαθηματικοί ονειρεύονταν επί χιλιετίες. ο πολυπόθητος στόχος της διαμόρφωσης ενός τέλειου τυπικού συστήματος αποκαλύπτεται ότι είναι χιμαιρικός. Όλα τα τυπικά συστήματα - τουλάχιστον αυτά που είναι αρκετά ισχυρά να είναι ενδιαφέροντα - αποδεικνύονται ελλιπή επειδή είναι σε θέση να διατυπώσουν δηλώσεις που λένε για το εαυτό τους ότι δεν μπορούν να αποδειχθούν. Αυτό, εν συντομία, εννοούμε όταν λέμε ότι ο Godel το 1931 κατέδειξε τη «μη πληρότητα των μαθηματικών». Δεν είναι ακριβώς τα μαθηματικά τα ίδια που δεν έχουν πληρότητα, αλλά οποιοδήποτε τυπικό σύστημα που προσπαθεί να συλλάβει όλες τις αλήθειες των μαθηματικών σε πεπερασμένο σύνολό αξιωμάτων και κανόνων . Ίσως πλέον αυτό να μη μας κλονίζει τόσο, αλλά για τους μαθηματικούς στ...