Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Η σχέση των Δημοσιογράφων με την Κυβερνητική εξουσία

Ένα δύσκολο ερώτημα, είναι αν πρέπει, οι επαγγελματίες Δημοσιογράφοι, μέλη δημοσιογραφικών ενώσεων, να εργάζονται ως  σύμβουλοι επικοινωνίας του προέδρου της Δημοκρατίας, του πρωθυπουργού,   σε γραφεία υπουργών ή υφυπουργών. Και το ερώτημα καθίσταται πολύπλοκο, διότι, ο εργαζόμενος, χωρίς να αποποιείται της δημοσιογραφικής του ιδιότητας, θα αμείβεται από το Δημόσιο, για να προπαγανδίζει το κυβερνητικό έργο.
Εκτιμώ ότι, δουλειά του δημοσιογράφου είναι να ενημερώνει αντικειμενικά την κοινή γνώμη, να αναδεικνύει τις σκοτεινές πλευρές μιας σοβαρής είδησης και κυρίως, να ελέγχει αυστηρά την εκάστοτε Κυβερνητική εξουσία.  Ασφαλώς και υπάρχει «αντικειμενική αλήθεια», που πρέπει πιστά να υπηρετείται. Όμως, ταυτόχρονα, υπάρχει και η άποψη του υπογράφοντος, που μπορεί να υπηρετεί την αλήθεια και να την αναδεικνύει  και  ΟΧΙ να την διαστρεβλώνει, να παραπλανά , να προπαγανδίζει, να δημιουργεί ψευδο- άλλοθι  ή  να ψηφοθηρεί  ιδιοτελώς.
Η πρόσληψη δημοσιογράφων ως εμμίσθων συμβούλων επικοινωνίας (σχετικά υψηλές αποδοχές) σε υπουργικά γραφεία και κυρίως στο Μέγαρο Μαξίμου και μάλιστα, δημοσιογράφων, που έκαναν εμετική προπαγάνδα υπέρ του Κυβερνώντος κόμματος, όταν ήταν στην αντιπολίτευση, αποτελεί (πλην ελαχίστων εξαιρέσεων) άθλια συναλλαγή. Μάλιστα δε, στην περίπτωση που οι συγκεκριμένοι δημοσιογράφοι εργάζονταν σε κρατικά ή δημοτικά ΜΜΕ, τότε, η συναλλαγή, συνιστά πράξη εξαχρείωσης και ηθικού και επαγγελματικού – δημοσιογραφικού ξεπεσμού, με το επιβαρυντικό στοιχείο της κατασπατάλησης δημοσίου Χρήματος. Πρόκειται για εξαγορά! «Οι γλάροι ακολουθούν τις τράτες επειδή πιστεύουν ότι θα ρίξουν σαρδέλες στη θάλασσα», είπε ο Eric Cantona (Γάλλος ποδοσφαιριστής), αναφερόμενος σε επιτυχημένους  «κολαούζους» δημοσιογράφους.
Δυστυχώς οι σοβαροί,  έντιμοι και ικανοί δημοσιογράφοι, που δεν εξαργυρώνουν την δουλειά τους με κυβερνητικές θέσεις, που διαθέτουν αρχές και ήθος, είναι συνήθως άνεργοι ή υποαπασχολούμενοι. Και το δίλημμα ανεργία ή συναλλαγή συνιστά  κάκιστο παράδειγμα για τους νέους δημοσιογράφους, αλλά και αφορμή για δικαιολογημένα αρνητικά σχόλια από τους πολίτες χρήστες των ΜΜΕ.
Ένα συναφές θέμα είναι, ο διορισμός Γενικών Διευθυντών, επαγγελματιών  δημοσιογράφων,  σε κρατικά και δημοτικά ΜΜΕ.
Η επιλογή ενός προσώπου, για μια υψηλόβαθμη, υπεύθυνη και καλά αμειβόμενη θέση (η αμοιβή με χρήματα των Ελλήνων φορολογουμένων), μπορεί να γίνει και γίνεται με διάφορα κριτήρια όπως: αξιοκρατικά, αναξιοκρατικά, ρουσφετολογικά, κομματικά, ευνοιοκρατικά, εξαγοράς, ή επιβράβευσης της προσωπικής ακτινοβολίας,  της κοινωνικής και πνευματικής προσφοράς ή και της επαγγελματικής επιτυχίας. Ο τρόπος λοιπόν, που αναλαμβάνει κάποιος μια Δημόσια θέση στα ΜΜΕ, έχει φυσικά τη σημασία του, αλλά δεν είναι και το πιο βασικό. Το βασικό είναι τι έκανες κατά την διάρκεια της θητείας σου. Ποιο αξιόλογο και αξιολογήσιμο έργο αφήνεις φεύγοντας. Το «Αρχή άνδρα δείκνυσι», (παντού και πάντα) το γνωμικό που αποδίδεται στον Βίαντα τον Πριηνέα, έναν εκ των επτά σοφών της Αρχαίας Ελλάδας, προφανώς ισχύει και για τις γυναίκες. Επομένως, το μείζων είναι, ο τρόπος που αποχωρείς, από την θέση που σου εμπιστεύτηκε η Κυβέρνηση, η Περιφερειακή ή Δημοτική Αρχή. Κάποιοι φεύγουν με το κεφάλι ψηλά και με την ανυπόκριτη επιδοκιμασία των εργαζομένων. Κάποιοι άλλοι νύχτα σαν κλέφτες. Κάποιοι βγάζουν ακόμη και ανακοινώσεις που αποθεώνουν τον εαυτό τους και τρέφουν τον αδικαιολόγητο ναρκισσισμό τους. «Αποθεώνονται» μόνο από την μικρή και ευέλικτη ομάδα των σκανδαλωδώς ευνοουμένων, των «αυλοκολάκων»!!! Κάποιοι επηρμένοι «ξεχνούν» να πουν ένα «ευχαριστώ» στους ανθρώπους που ταλαιπώρησαν αδικαιολόγητα, άξιους εργαζόμενους που παρότι παραγκώνισαν και απαξίωσαν επαγγελματικά για λόγους που ερμηνεύει η ψυχοπαθολογία, εργάστηκαν ευσυνείδητα ή, ακόμη χειρότερα,  δεν βρήκαν το κουράγιο να ψελλίσουν  ένα ταπεινό συγγνώμη σε αυτούς που χαιρέκακα έστειλαν στην ανεργία... « Ύβρις φυτεύει τύραννον» (Η αλαζονεία δημιουργεί τον τύραννο) λέει ο Σοφοκλής στον Οιδίποδα. Θλιβερά παραδείγματα,  που οι δημοσιογραφικές ενώσεις, δεν θα έπρεπε, επ' ουδενί ,  να ανέχονται ...
 Χρήστος Καπούτσης

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Αναξίμανδρος (610-540 π.X.)

Γέννηση, θάνατος, άπειρο », 23 Μαΐου 2011 Επιστήμες / Μορφές της Επιστήμης & της Τεχνολογίας   Αναπληρωτής καθηγητής Ιστορίας και Φιλοσοφίας της Αστρονομίας και των Φυσικών Επιστημών - Πανεπιστήμιο Αθηνών Στράτος Θεοδοσίου Στην φιλοσοφία του Αναξίμανδρου, το άπειρο, που ήταν αθάνατον και ανώλεθρον, ήταν η πρωταρχική κοσμική ουσία από την οποία απορρέουν τα πάντα και στην οποία τελικά επιστρέφουν τα πάντα. Από αυτό γεννιούνταν και σε αυτό επέστρεφαν αλληλοδιαδόχως άπειροι κόσμοι. των Στράτου Θεοδοσίου, επίκουρου καθηγητή, και Μάνου Δανέζη , αναπληρωτή καθηγητή, Τμήμα Φυσικής – Πανεπιστήμιο Αθηνών και Milan Dimitrijevic , Astronomical Observatory of Belgrade, Serbia Την ίδια εποχή με τον Θαλή έδρασε, επίσης στην Μίλητο, ο μαθητής και διάδοχος στην Σχολή του, ο Αναξίμανδρος (610-540 π.X.), ο οποίος, όπως παραδέχονται όλοι οι μελετητές εκείνης της περιόδου, ήταν ισάξιος του διδασκάλου του και ο πρώτος που μαζί

Είχε Δίκιο η Αντιγόνη ή ο Κρέων;

Επανερχόμαστε   στα παλιά ερωτήματα. Είχε άραγε κάπου δίκιο η Αντιγόνη (ή εξ ολοκλήρου δίκιο); Και είχε άραγε ο Κρέων κάποιο άδικο (ή εξ ολοκλήρου άδικο); Δεν είναι βέβαιο ότι αυτά είναι τα πιο ενδιαφέροντα ερωτήματα που θα μπορούσε κανείς να θέσει για το έργο, τουλάχιστον έτσι ωμά διατυπωμένα. Ή μάλλον θα μπορούσε ο Σοφοκλής ο ίδιος να τα έχει κάνει πιο ενδιαφέροντα —και πιο δύσκολα— όμως οι επιλογές του ήταν άλλες. Υπήρχε σύγκρουση —μια σύγκρουση εγελιανού τύπου— μεταξύ των δικαιωμάτων της οικογένειας και των δικαιωμάτων της πολιτείας. Και αρχικά φαίνεται σαν ο Σοφοκλής να πρόκειται να αναπτύξει το έργο του με βάση αυτή τη σύγκρουση, όταν η Αντιγόνη εμφανίζεται στον Πρόλογο του δράματος προσηλωμένη ειδικά στην οικογένεια και έκδηλα αδιάφορη απέναντι στην πολιτεία, ενώ ο Κρέων με το διάγγελμα του αμέσως μετά την Πάροδο (πολύ σημαντική τοποθέτηση σε αρχαίο ελληνικό δράμα) αναλαμβάνει τη θέση του εκφραστή της πόλεως, με την έκκληση έξαφνα που απευθύνει να υποταχθούν οι προσωπικέ

O ΠΑΡΜΕΝΙΔΗΣ: Ο άνθρωπος μετά το θάνατό του δεν περνά στην ανυπαρξία, ο νεκρός δεν είναι «μηδέν», αλλά μετέχει στο «είναι» έχει την ικανότητα να αισθάνεται και αναμένει (μέσω της μετεμψύχωσης) την επιστροφή του στον ορατό κόσμο.

O ΠΑΡΜΕΝΙΔΗΣ Ο Παρμενίδης ήταν αρχαίος Έλληνας φιλόσοφος. Γεννήθηκε στην Ελέα της Μεγάλης Ελλάδας στα τέλη του 6ου αι. π.Χ., σε ένα περιβάλλον επηρεασμένο από τις απόψεις του Πυθαγόρα και του Ξενοφάνη. Θεωρείται η πλέον πρωτότυπη μορφή της προσωκρατικής σκέψης. Σε αντίθεση με τους Ίωνες φυσιολόγους δεν αναζητά την ενότητα του κόσμου σε μια φυσική ουσία, αλλά στην ίδια την «οντότητα» των πραγμάτων που μας περιβάλλουν, στο είναι όλων των όντων και όλων των πραγμάτων. Ο Παρμενίδης εκθέτει τη φιλοσοφία του σε έμμετρο λόγο (δακτυλικό εξάμετρο), επιθυμώντας πιθανώς να την παρουσιάσει ως αποτέλεσμα θείας αποκάλυψης. Στο προίμιο του ποιήματoς περιγράφεται το ταξίδι του ποιητή πάνω σε άρμα, καθοδηγούμενο από κόρες του ΄Ηλιου σε μια ανώνυμη θεά. Ακολουθεί η Αλήθεια, στην οποία μιλά η θεά επιχειρώντας μια προσέγγιση της καρδιάς της αλήθειας.     «αλλά ωστόσο θα μάθεις και τούτο, πως τα δοκούντα θα έπρεπε να είναι απολύτως δεκτά, όλα δεκτά στο σύνολό τους ως όντα». Παρουσιάζοντας τα φα