Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Στο Μέγαρο Μαξίμου η διαχείριση της κλιμακούμενης τουρκικής προκλητικότητας


Το Μέγαρο Μαξίμου θα συντονίζει κεντρικά τις παρεμβάσεις των συναρμόδιων υπουργείων εξωτερικών και Εθνικής Άμυνας, προκειμένου να αντιμετωπιστεί , η κλιμακούμενη τουρκική προκλητικότητα σε Θράκη Αιγαίο, Κύπρο, Μεσόγειο. Εκτιμάται, ότι η κρίση είναι πολύ σοβαρή και απαιτεί συντονισμένη , ψύχραιμη και αποφασιστική διαχείριση, στο υψηλότερο κυβερνητικό επίπεδο.

Για αυτό το λόγο, είχαν μακρά συνεργασία στο Υπουργείο Εθνικής Άμυνας, ο Αρχηγός ΓΕΕΘΑ Στρατηγός Κ. Φλώρος και ο σύμβουλος Ασφαλείας του Πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη, ο Α. Διακόπουλος αντιναύαρχος εν αποστρατεία.
Μετά τη συνάντηση, ο Α. Διακόπουλος σε παρέμβασή του σε τηλεοπτικό δίκτυο και απαντώντας στην ερώτηση, τι θα συμβεί αν η γειτονική χώρα παραβιάσει τα υδάτινα σύνορα της χώρας μας, ο σύμβουλος εθνικής ασφαλείας του είπε: «Θα αντιδράσουμε όπως ήδη έχουμε διαμηνύσει σε όλους τους τόνους, ακόμα και στρατιωτικά, αν και θεωρούμε πως κάτι τέτοιο δεν θα χρειαστεί».
Επίσης, ο Α. Διακόπουλος ενημερώθηκε από την στρατιωτική ηγεσία, για τις προτεραιότητες σε εξοπλιστικά προγράμματα, που θα πρέπει να υλοποιηθούν άμεσα, ώστε να αναβαθμίσουν την επιχειρησιακή ικανότητα των Ενόπλων Δυνάμεων, ιδιαίτερα στο Πολεμικό Ναυτικό, για τα οποία και θα ενημερωθεί ο Πρωθυπουργός, ώστε να αναλάβει τις σχετικές πρωτοβουλίες.
Οι ηγεσίες των Υπουργείων Εξωτερικών και Άμυνας, μελετούν και προβληματίζονται, για το νέο χάρτη που υπέβαλε η Άγκυρα στον ΟΗΕ στις 18 Μαρτίου 2020, δηλώνοντας τα νέα όρια της «υφαλοκρηπίδας» τους, που φτάνουν μέχρι τα ελληνικά νησιά Ρόδο, Κάρπαθο, Κάσο και Κρήτη, εξαφανίζοντας από το χάρτη της το Καστελλόριζο! Και είναι οι περιοχές, που θα κάνει υποθαλάσσιες έρευνες το τούρκικο γεωτρύπανο. Όμως, αυτή η περιοχή των τουρκικών γεωτρήσεων, της νοτιανατολικής Μεσογείου, καλύπτεται από την ελληνική ΑΟΖ. Βέβαια η ελληνική ΑΟΖ υπάρχει μόνο δυνητικά – θεωρητικά, αφού οι Ελληνικές Κυβερνήσεις, δεν έχουν προχωρήσει στην οριοθέτησή της, παρότι έχουν κάθε νόμιμο δικαίωμα. Το κλίμα που διαμορφώνεται, είναι ότι η Ελληνική Κυβέρνηση, θεωρεί σχεδόν βέβαιο, ότι το επόμενο χρονικό διάστημα, η Τουρκία θα προχωρήσει στην έξοδο τουρκικού ερευνητικού πλοίου, που θα συνοδεύουν πλοία του Τουρκικού Στόλου, σε θαλάσσια περιοχή στην Μεσόγειο, που παράνομα υποστηρίζει η Άγκυρα ότι βρίσκεται εντός της τουρκικής υφαλοκρηπίδας, όπως εκείνη αποτυπώνεται στους χάρτες που συνοδεύουν το μνημόνιο Τουρκίας-Λιβύης. Η Τουρκική άποψη συγκρούεται , για μία ακόμη φορά, με την διεθνή νομιμότητα. Η Τουρκία επιλέγει την πολιτική της στρατιωτικής ισχύος και προωθεί πολιτικές που θίγουν ευθέως ελληνικά κυριαρχικά δικαιώματα.
Η Ελληνική κυβέρνηση, ετοιμάζεται να αντιμετωπίσει κάθε ενδεχόμενο, αφού η τουρκική προκλητικότητα , είναι πιθανόν να οδηγήσει σε μεγάλη ένταση μεταξύ των δυο χωρών, ενδεχομένως και σε θερμό επεισόδιο, ίσως και σε κάτι παραπάνω. Για το λόγο αυτό η ελληνική πλευρά, σχεδιάζει μια ολομέτωπη διπλωματική εκστρατεία, με παρεμβάσεις στην Ε.Ε. και στον ΟΗΕ και ενημέρωση των γειτονικών κρατών, ότι η παραβατική και προκλητική συμπεριφορά της Τουρκίας, απειλεί με αποσταθεροποίηση την ευρύτερη γεωγραφική περιοχή μας. Και παράλληλα, επιταχύνεται η υλοποίηση κρίσιμων, για την εθνική μας άμυνα, εξοπλιστικών προγραμμάτων.
Χρήστος Καπούτσης

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Αναξίμανδρος (610-540 π.X.)

Γέννηση, θάνατος, άπειρο », 23 Μαΐου 2011 Επιστήμες / Μορφές της Επιστήμης & της Τεχνολογίας   Αναπληρωτής καθηγητής Ιστορίας και Φιλοσοφίας της Αστρονομίας και των Φυσικών Επιστημών - Πανεπιστήμιο Αθηνών Στράτος Θεοδοσίου Στην φιλοσοφία του Αναξίμανδρου, το άπειρο, που ήταν αθάνατον και ανώλεθρον, ήταν η πρωταρχική κοσμική ουσία από την οποία απορρέουν τα πάντα και στην οποία τελικά επιστρέφουν τα πάντα. Από αυτό γεννιούνταν και σε αυτό επέστρεφαν αλληλοδιαδόχως άπειροι κόσμοι. των Στράτου Θεοδοσίου, επίκουρου καθηγητή, και Μάνου Δανέζη , αναπληρωτή καθηγητή, Τμήμα Φυσικής – Πανεπιστήμιο Αθηνών και Milan Dimitrijevic , Astronomical Observatory of Belgrade, Serbia Την ίδια εποχή με τον Θαλή έδρασε, επίσης στην Μίλητο, ο μαθητής και διάδοχος στην Σχολή του, ο Αναξίμανδρος (610-540 π.X.), ο οποίος, όπως παραδέχονται όλοι οι μελετητές εκείνης της περιόδου, ήταν ισάξιος του διδασκάλου του και ο πρώτος που μαζί

Είχε Δίκιο η Αντιγόνη ή ο Κρέων;

Επανερχόμαστε   στα παλιά ερωτήματα. Είχε άραγε κάπου δίκιο η Αντιγόνη (ή εξ ολοκλήρου δίκιο); Και είχε άραγε ο Κρέων κάποιο άδικο (ή εξ ολοκλήρου άδικο); Δεν είναι βέβαιο ότι αυτά είναι τα πιο ενδιαφέροντα ερωτήματα που θα μπορούσε κανείς να θέσει για το έργο, τουλάχιστον έτσι ωμά διατυπωμένα. Ή μάλλον θα μπορούσε ο Σοφοκλής ο ίδιος να τα έχει κάνει πιο ενδιαφέροντα —και πιο δύσκολα— όμως οι επιλογές του ήταν άλλες. Υπήρχε σύγκρουση —μια σύγκρουση εγελιανού τύπου— μεταξύ των δικαιωμάτων της οικογένειας και των δικαιωμάτων της πολιτείας. Και αρχικά φαίνεται σαν ο Σοφοκλής να πρόκειται να αναπτύξει το έργο του με βάση αυτή τη σύγκρουση, όταν η Αντιγόνη εμφανίζεται στον Πρόλογο του δράματος προσηλωμένη ειδικά στην οικογένεια και έκδηλα αδιάφορη απέναντι στην πολιτεία, ενώ ο Κρέων με το διάγγελμα του αμέσως μετά την Πάροδο (πολύ σημαντική τοποθέτηση σε αρχαίο ελληνικό δράμα) αναλαμβάνει τη θέση του εκφραστή της πόλεως, με την έκκληση έξαφνα που απευθύνει να υποταχθούν οι προσωπικέ

O ΠΑΡΜΕΝΙΔΗΣ: Ο άνθρωπος μετά το θάνατό του δεν περνά στην ανυπαρξία, ο νεκρός δεν είναι «μηδέν», αλλά μετέχει στο «είναι» έχει την ικανότητα να αισθάνεται και αναμένει (μέσω της μετεμψύχωσης) την επιστροφή του στον ορατό κόσμο.

O ΠΑΡΜΕΝΙΔΗΣ Ο Παρμενίδης ήταν αρχαίος Έλληνας φιλόσοφος. Γεννήθηκε στην Ελέα της Μεγάλης Ελλάδας στα τέλη του 6ου αι. π.Χ., σε ένα περιβάλλον επηρεασμένο από τις απόψεις του Πυθαγόρα και του Ξενοφάνη. Θεωρείται η πλέον πρωτότυπη μορφή της προσωκρατικής σκέψης. Σε αντίθεση με τους Ίωνες φυσιολόγους δεν αναζητά την ενότητα του κόσμου σε μια φυσική ουσία, αλλά στην ίδια την «οντότητα» των πραγμάτων που μας περιβάλλουν, στο είναι όλων των όντων και όλων των πραγμάτων. Ο Παρμενίδης εκθέτει τη φιλοσοφία του σε έμμετρο λόγο (δακτυλικό εξάμετρο), επιθυμώντας πιθανώς να την παρουσιάσει ως αποτέλεσμα θείας αποκάλυψης. Στο προίμιο του ποιήματoς περιγράφεται το ταξίδι του ποιητή πάνω σε άρμα, καθοδηγούμενο από κόρες του ΄Ηλιου σε μια ανώνυμη θεά. Ακολουθεί η Αλήθεια, στην οποία μιλά η θεά επιχειρώντας μια προσέγγιση της καρδιάς της αλήθειας.     «αλλά ωστόσο θα μάθεις και τούτο, πως τα δοκούντα θα έπρεπε να είναι απολύτως δεκτά, όλα δεκτά στο σύνολό τους ως όντα». Παρουσιάζοντας τα φα