Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Προσβλητικές δηλώσεις του Προέδρου της Τουρκίας κλιμακώνουν την ένταση στις ελληνοτουρκικές σχέσεις. Η απάντηση του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας.

Προσβλητικές δηλώσεις του  Προέδρου της Τουρκίας κλιμακώνουν   την ένταση στις ελληνοτουρκικές σχέσεις. Η απάντηση του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας.


Κλιμακώνει η Τουρκία, όχι μόνο τις πολιτικές αμφισβήτησης σε βάρος της  ελληνικής κυριαρχίας, αλλά  εσχάτως, τούρκοι αξιωματούχοι, προβαίνουν σε απαξιωτικές δηλώσεις κατά της Ελλάδας.  Ο Πρόεδρος της Τουρκικής Δημοκρατίας Ταγίπ Ερντογάν, σε μια ασυνήθιστη διπλωματικά δήλωση και πάντως πολιτικά αήθη, απευθυνόμενος στην Ελλάδα είπε: «Η Ελλάδα δεν μένει ήσυχη και πετάει διάφορα.  Ποια είναι αυτή η χώρα που μιλάει έτσι; Τέτοιες κουβέντες τις λένε στην Τουρκία; Σε ποιον νομίζεις ότι μιλάς; Για μαζέψου λίγο. Για μάθε τα όριά σου! Αν δεν μάθει τα όριά της, η Τουρκία είναι εμφανές τί θα κάνει» ( Σε συνέντευξή του στην τουρκική κρατική τηλεόραση TRT).  Να προσθέσουμε ότι ο Τ. Ερντογάν, αρνείται ακόμη και να συναντηθεί με τον Πρωθυπουργό Κυρ. Μητσοτάκη.
Η Τουρκία, διαχρονικά,  είναι συνεπής στις δηλώσεις της και υλοποιεί Στρατηγικές που έχουν σαφή επιθετικό, επεκτατικό  και αναθεωρητικό , προσανατολισμό. Η Στρατηγική στόχευση του Προέδρου Τ.Ερντογάν, είναι  να αναδειχθεί η Τουρκία, σε μια περιφερειακή δύναμη και να γίνει συνδετικός κρίκος μεταξύ Δύσης και Ευρασίας, ισορροπώντας ανάμεσα σε  Ουάσιγκτον   και Μόσχα. Αναμενόμενες πολιτικές ενέργειες, από το σύστημα εξουσίας Τ. Ερντογάν, είναι: Μία νέα απόπειρα εισβολής οικονομικών μεταναστών στον Έβρο. Η προσπάθεια μεταφοράς χιλιάδων προσφύγων στα νησιά του Ανατολικού Αιγαίου.  Η  επιχείρηση σεισμικών ερευνών στην περιοχή της νοτιοανατολικής Μεσογείου, μεταξύ των νησιών Ρόδου, Καρπάθου και Κρήτης και εντός της ελληνικής υφαλοκρηπίδας.
Το  επίμαχο τουρκολιβυκό μνημόνιο ή η συμφωνία Ερντογάν- ΣΑΡΑΤΖ, που επειδή έχει κατατεθεί στον ΟΗΕ έχει μια νομική υπόσταση,  είναι το πρόσχημα νομιμότητας του Ερντογάν για τις σχεδιαζόμενες πειρατικές ενέργειες στην ελληνική υφαλοκρηπίδα , που σε αυτές τις περιοχές ταυτίζεται με την ελληνική ΑΟΖ. Και φυσικά, να μην ξεχνάμε και  την παρουσία του τουρκικού ερευνητικού πλοίου ΓΙΑΒΟΥΖ, που βρίσκεται στην ΑΟΖ της Κύπρου.
Το ερώτημα είναι,  πως θα αντιδράσει η Ελλάδα, όταν η Τουρκία θα επιχειρήσει να προσβάλει νόμιμα ελληνικά κυριαρχικά δικαιώματα.  Μέχρι τώρα οι αντιδράσεις της Ελλάδας, διακρίνονται από ψυχραιμία, διάθεση διαλόγου και εκτόνωσης της κρίσης.  Όμως, η τουρκική πλευρά, επιμένει σε μια αδιάλλακτη πολιτική, που σαφώς εμπεριέχει μια αναθεωρητική και επεκτατική διάσταση.  Εμπειρογνώμονες , διπλωμάτες και στρατιωτικοί, των συναρμόδιων υπουργείων Εθνικής Άμυνας και Εξωτερικών, που θεσμικά ασχολούνται  με τα ελληνοτουρκικά,  εκτιμούν,  ότι η ελληνική αντίδραση θα πρέπει να έχει σαφές και αξιόπιστο περιεχόμενο. Θα είναι, διπλωματική, πολιτική και εφόσον απαιτηθεί και στρατιωτική.
Ο υφυπουργός Άμυνας Αλκιβιάδης Στεφανής, Στρατηγός ε.α.,  απαντώντας  στις εμπρηστικές δηλώσεις του Τ. Ερντογάν  είπε ότι η Ελλάδα και μπορεί και ξέρει και είναι πανέτοιμη να κάνει ό,τι χρειαστεί για να υπερασπιστεί τα κυριαρχικά δικαιώματα της χώρας. «Το ότι το κάνει (σ.σ.: την παρουσίαση με τους χάρτες) ο πρόεδρος μιας χώρας πρέπει να μας απασχολήσει. Γιατί το κάνει; Αισθάνεται ανασφάλεια; Δεν εμπιστεύεται τους από κάτω; Θεωρεί εαυτόν δυνατό; Αν δούμε τα μέτωπα που έχει ανοίξει, τόσο περιφερειακά, όσο και των πολυμερών σχέσεων με τον αραβικό κόσμο, το ΝΑΤΟ, την ΕΕ, τις ιδιαίτερες σχέσεις με Ρωσία, Ισραήλ, παλεύει να κρατήσει σε όλα αυτά μία ισορροπία» είπε ο Αλκιβιάδης  Στεφανής. Στη συνέχεια ο Υφυπουργός Εθνικής Άμυνας, αναφέρθηκε στις προετοιμασίες το Γενικού Επιτελείου, στην επιχειρησιακή ετοιμότητα των Ενόπλων Δυνάμεων, ώστε να απαντηθεί με τρόπο καταλυτικό,   κάθε τουρκική πρόκληση, επισημαίνοντας  ότι : «Ένα επιτελείο σχεδιάζει το χειρότερο δυνατό σενάριο. Εμείς αυτό κάνουμε. Και το χειρότερο δυνατό σενάριο αντιμετωπίζεται με πληθώρα επιλογών, τις οποίες έχουμε αναπτύξει. Ξεκινάμε από το απλό επίπεδο της αύξησης του επιπέδου της επιχειρησιακής ετοιμότητας και προχωράμε ανάλογα. Η ετοιμότητα αυξάνεται με δύο τρόπους. Η όλες οι Ε.Δ. ή σημειακά. Κάνουμε καθημερινά ένα πακέτο ασκήσεων, για να αυξήσουμε το επίπεδο ετοιμότητας. Δεν πρέπει να παρασυρόμαστε και να χάνουμε αυτοσυγκέντρωση και ψυχραιμία. Παρακολουθείς κάτι με ψυχραιμία όταν έχεις απόλυτη εμπιστοσύνη στις δυνατότητές σου, τις οποίες έχεις μετρήσει με ξεκάθαρα επιχειρησιακά αποτελέσματα».  Επίσης, πολλοί αναλυτές, εκτιμούν ότι   οι συνθήκες είναι πλέον ώριμες, να ανακηρυχθεί η Ελληνική ΑΟΖ και οι συνορεύουσες θαλάσσιες ζώνες μεταξύ Ελλάδας,  Κύπρου και Αιγύπτου.
Χρήστος Καπούτσης

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Αναξίμανδρος (610-540 π.X.)

Γέννηση, θάνατος, άπειρο », 23 Μαΐου 2011 Επιστήμες / Μορφές της Επιστήμης & της Τεχνολογίας   Αναπληρωτής καθηγητής Ιστορίας και Φιλοσοφίας της Αστρονομίας και των Φυσικών Επιστημών - Πανεπιστήμιο Αθηνών Στράτος Θεοδοσίου Στην φιλοσοφία του Αναξίμανδρου, το άπειρο, που ήταν αθάνατον και ανώλεθρον, ήταν η πρωταρχική κοσμική ουσία από την οποία απορρέουν τα πάντα και στην οποία τελικά επιστρέφουν τα πάντα. Από αυτό γεννιούνταν και σε αυτό επέστρεφαν αλληλοδιαδόχως άπειροι κόσμοι. των Στράτου Θεοδοσίου, επίκουρου καθηγητή, και Μάνου Δανέζη , αναπληρωτή καθηγητή, Τμήμα Φυσικής – Πανεπιστήμιο Αθηνών και Milan Dimitrijevic , Astronomical Observatory of Belgrade, Serbia Την ίδια εποχή με τον Θαλή έδρασε, επίσης στην Μίλητο, ο μαθητής και διάδοχος στην Σχολή του, ο Αναξίμανδρος (610-540 π.X.), ο οποίος, όπως παραδέχονται όλοι οι μελετητές εκείνης της περιόδου, ήταν ισάξιος του διδασκάλου του και ο πρώτος που μαζί

Είχε Δίκιο η Αντιγόνη ή ο Κρέων;

Επανερχόμαστε   στα παλιά ερωτήματα. Είχε άραγε κάπου δίκιο η Αντιγόνη (ή εξ ολοκλήρου δίκιο); Και είχε άραγε ο Κρέων κάποιο άδικο (ή εξ ολοκλήρου άδικο); Δεν είναι βέβαιο ότι αυτά είναι τα πιο ενδιαφέροντα ερωτήματα που θα μπορούσε κανείς να θέσει για το έργο, τουλάχιστον έτσι ωμά διατυπωμένα. Ή μάλλον θα μπορούσε ο Σοφοκλής ο ίδιος να τα έχει κάνει πιο ενδιαφέροντα —και πιο δύσκολα— όμως οι επιλογές του ήταν άλλες. Υπήρχε σύγκρουση —μια σύγκρουση εγελιανού τύπου— μεταξύ των δικαιωμάτων της οικογένειας και των δικαιωμάτων της πολιτείας. Και αρχικά φαίνεται σαν ο Σοφοκλής να πρόκειται να αναπτύξει το έργο του με βάση αυτή τη σύγκρουση, όταν η Αντιγόνη εμφανίζεται στον Πρόλογο του δράματος προσηλωμένη ειδικά στην οικογένεια και έκδηλα αδιάφορη απέναντι στην πολιτεία, ενώ ο Κρέων με το διάγγελμα του αμέσως μετά την Πάροδο (πολύ σημαντική τοποθέτηση σε αρχαίο ελληνικό δράμα) αναλαμβάνει τη θέση του εκφραστή της πόλεως, με την έκκληση έξαφνα που απευθύνει να υποταχθούν οι προσωπικέ

O ΠΑΡΜΕΝΙΔΗΣ: Ο άνθρωπος μετά το θάνατό του δεν περνά στην ανυπαρξία, ο νεκρός δεν είναι «μηδέν», αλλά μετέχει στο «είναι» έχει την ικανότητα να αισθάνεται και αναμένει (μέσω της μετεμψύχωσης) την επιστροφή του στον ορατό κόσμο.

O ΠΑΡΜΕΝΙΔΗΣ Ο Παρμενίδης ήταν αρχαίος Έλληνας φιλόσοφος. Γεννήθηκε στην Ελέα της Μεγάλης Ελλάδας στα τέλη του 6ου αι. π.Χ., σε ένα περιβάλλον επηρεασμένο από τις απόψεις του Πυθαγόρα και του Ξενοφάνη. Θεωρείται η πλέον πρωτότυπη μορφή της προσωκρατικής σκέψης. Σε αντίθεση με τους Ίωνες φυσιολόγους δεν αναζητά την ενότητα του κόσμου σε μια φυσική ουσία, αλλά στην ίδια την «οντότητα» των πραγμάτων που μας περιβάλλουν, στο είναι όλων των όντων και όλων των πραγμάτων. Ο Παρμενίδης εκθέτει τη φιλοσοφία του σε έμμετρο λόγο (δακτυλικό εξάμετρο), επιθυμώντας πιθανώς να την παρουσιάσει ως αποτέλεσμα θείας αποκάλυψης. Στο προίμιο του ποιήματoς περιγράφεται το ταξίδι του ποιητή πάνω σε άρμα, καθοδηγούμενο από κόρες του ΄Ηλιου σε μια ανώνυμη θεά. Ακολουθεί η Αλήθεια, στην οποία μιλά η θεά επιχειρώντας μια προσέγγιση της καρδιάς της αλήθειας.     «αλλά ωστόσο θα μάθεις και τούτο, πως τα δοκούντα θα έπρεπε να είναι απολύτως δεκτά, όλα δεκτά στο σύνολό τους ως όντα». Παρουσιάζοντας τα φα