Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Η Γερμανία «διατάζει» διάλογο με στόχο την συνεκμετάλλευση και την συγκυριαρχία στο Αιγαίο


Άρθρο του Χρήστου Καπούτση

Η εικόνα που υπάρχει στο κεντρικό και νοτιοανατολικό Αιγαίο, είναι, κατά μια αισιόδοξη εκδοχή, αυτό της επόμενης μέρας, μετά από μια πολύ σοβαρή κρίση. Ήδη τμήμα της ελληνικής ναυτικής δύναμης, αποχωρεί από την περιοχή. Το ίδιο και κάποια από τα πλοία και υποβρύχια του τουρκικού στόλου. Η κατάσταση ανωμαλίας, που προκάλεσε η Άγκυρα με τη NAVTEX, για σεισμικές έρευνες εντός της ελληνικής υφαλοκρηπίδας, μάλλον βαίνει προς εξομάλυνση.
Υπενθυμίζουμε όμως, ότι μέχρι τις 2 Αυγούστου η παράνομη Navtex των Τούρκων παραμένει σε ισχύ. Αλλά ακόμη και μετά από την εκπνοή της Navtex , δεν είναι σίγουρο, ότι δεν θα υπάρξει, κάποια νέα ΝΑVTEX ή άλλη προκλητική ενέργεια από την πλευρά της Άγκυρας.
Για αυτό ακριβώς και η επιφυλακή του ελληνικού Στόλου παραμένει, παρά την απόσυρση αρκετών ναυτικών μονάδων, από την περιοχή μεταξύ Ρόδου-Καστελόριζου.
Πηγές του ΓΕΕΘΑ εκτιμούν ότι αυτή η εβδομάδα είναι κρίσιμη, διότι δεν μπορεί να αποκλειστεί το ενδεχόμενο μιας νέας Navtex ή κάποιου «ατυχήματος», που θα ξαναφέρει την ένταση στο προσκήνιο, ίσως και κάτι περισσότερο.
Οι ελληνικές ένοπλες δυνάμεις, στην έξοδο του τουρκικού στόλου στο Αιγαίο, δεν αιφνιδιάστηκαν, αντέδρασαν άμεσα, ενισχύοντας με αυτόν τον τρόπο τις προσπάθειες της ελληνικής διπλωματίας, για αποκλιμάκωση της έντασης και αποφυγή δημιουργίας τετελεσμένων από τη τουρκική πλευρά.
Έχει ωστόσο ενδιαφέρον να σημειώσουμε ότι, ο Ιμπραήμ Καλίν, σύμβουλος και εκπρόσωπος του Ταγίπ Ερντογάν, είπε , πως η Άγκυρα «κρατάει» το «Ορούτς Ρέις» στο λιμάνι της Αττάλειας, άλλα αναμένει σήμα από την Αθήνα για την έναρξη διαλόγου «χωρίς όρους και προϋποθέσεις». Και παραπέμπει στην τριμερή του Βερολίνου, στην περίφημη συνάντηση των διπλωματικών συμβούλων των κ. Κ. Μητσοτάκη και Τ. Ερντογάν, υπό την «αιγίδα» της Γερμανικής Καγκελαρίας. Η γερμανική προεδρία, όπως έχει καταστήσει σαφές και η ίδια η Γερμανίδα καγκελάριος Αγκελα Μέρκελ με τις πρωτοβουλίες της, επιθυμεί να λειτουργήσει ως καταλύτης προκειμένου οι δύο πλευρές να καθίσουν στο ίδιο τραπέζι. Η Γερμανία «διατάζει» διάλογο με στόχο την συνεκμετάλλευση και την συγκυριαρχία. Το ίδιο και η αμερικανική διπλωματία και το ΝΑΤΟ, διάλογο και «να τα βρείτε». Διάλογος, με θέμα τις ιταμές απαιτήσεις της Τουρκίας, σε βάρος της ελληνικής κυριαρχίας. Οι διεθνείς διαμεσολαβητές εξισώνουν τον θύτη με το θύμα. ΗΠΑ και Γερμανία, «έπεισαν» την Κυβέρνηση του Κυρ. Μητσοτάκη, να δεχτεί τον διάλογο με την Τουρκία, να αποφύγει την σύγκρουση και να ακυρώσει την συμφωνία απόκτησης των γαλλικών φρεγατών και επομένως, οι «σύμμαχοί μας» ακύρωσαν «εν τοις πράγμασι» την ελληνογαλλική αμυντική συμφωνία, που θα περιείχε και τη ρήτρα εμπλοκής των γαλλικών Ενόπλων Δυνάμεων σε περίπτωση που η Τουρκία, επιχειρούσε στρατιωτική ενέργεια σε βάρος ελληνικών κυριαρχικών δικαιωμάτων. Θα πρέπει να διευκρινίσουμε το εξής: Στην κρίση των τελευταίων ημερών, οι θέσεις και απόψεις των δύο κρατών, Ελλάδας και Τουρκίας, αποδείχτηκε ότι είναι διαμετρικά αντίθετες.
Για το Καστελόριζο, το οποίο βρίσκεται μπροστά από τις ακτές της Τουρκίας, η ελληνική άποψη είναι ότι Τουρκία δικαιούται μόνο μια μικρή ΑΟΖ, παρ΄ ότι η ακτογραμμή της είναι μεγαλύτερη. Κατά την ελληνική εκδοχή (που βασίζεται στο διεθνές Δίκαιο) , όλα τα νησιά έχουν και υφαλοκρηπίδα και ΑΟΖ, άρα και το νησιωτικό σύμπλεγμα του Καστελόριζου. Η Άγκυρα, από την άλλη πλευρά, υποστηρίζει ότι τα νησιά, γενικά, δεν έχουν υφαλοκρηπίδα και επομένως , δεν μπορούν να διεκδικήσουν ΑΟΖ. Πως όμως συμβιβάζονται τα ασυμβίβαστα; Με δύο τρόπους. Η μία επιλογή είναι η σύγκρουση και μάλιστα η στρατιωτική. Και η άλλη, είναι ο συμβιβασμός και η υποχώρηση. Για να υπάρξει όμως σύνθεση των δύο αντίθετων απόψεων, απαιτείται διάλογος με αμοιβαίες υποχωρήσεις. Και εδώ, η λέξη κλειδί, δεν είναι ο διάλογος ,αλλά είναι οι αμοιβαίες υποχωρήσεις. Αυτό άλλωστε, υποδεικνύουν και οι διεθνείς διαμεσολαβητές. Στο ερώτημα, ποιος θα υποχωρήσει πιο πολύ; Η απάντηση είναι αυτονόητη. Υποχωρεί ο πιο αδύναμος και μάλιστα, όσο πιο αδύναμος είναι ή αισθάνεται ότι είναι, τόσο πιο πολύ υποχωρεί.
Από τα παραπάνω συνάγεται ότι, η ελληνοτουρκική κρίση, μπορεί στην παρούσα χρονική συγκυρία να φαίνεται ότι είναι σε αποδρομή, αλλά μάλλον θα επανέλθει σύντομα , ίσως μάλιστα και με πιο δυναμικό τρόπο. Εκτός και αν η Ελληνική Κυβέρνηση υποκύψει στις πιέσεις (ΗΠΑ, ΝΑΤΟ, Γερμανία) και δεχτεί να προσέλθει σε διάλογο, όπου μεταξύ άλλων θα κουβεντιάσει , για παράδειγμα, αν το Αγαθονήσου ή η Παναγιά – Πασά είναι ελληνικά ή ΌΧΙ. Αλλά στην περίπτωση αυτή ελπίζουμε, να μιλήσει ο Ελληνικός Λαός, αν δεν έχει αποχαυνωθεί από τα εξαχρειωμένα (όχι όλα) ΜΜΕ.
.
Χρήστος Καπούτσης

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Αναξίμανδρος (610-540 π.X.)

Γέννηση, θάνατος, άπειρο », 23 Μαΐου 2011 Επιστήμες / Μορφές της Επιστήμης & της Τεχνολογίας   Αναπληρωτής καθηγητής Ιστορίας και Φιλοσοφίας της Αστρονομίας και των Φυσικών Επιστημών - Πανεπιστήμιο Αθηνών Στράτος Θεοδοσίου Στην φιλοσοφία του Αναξίμανδρου, το άπειρο, που ήταν αθάνατον και ανώλεθρον, ήταν η πρωταρχική κοσμική ουσία από την οποία απορρέουν τα πάντα και στην οποία τελικά επιστρέφουν τα πάντα. Από αυτό γεννιούνταν και σε αυτό επέστρεφαν αλληλοδιαδόχως άπειροι κόσμοι. των Στράτου Θεοδοσίου, επίκουρου καθηγητή, και Μάνου Δανέζη , αναπληρωτή καθηγητή, Τμήμα Φυσικής – Πανεπιστήμιο Αθηνών και Milan Dimitrijevic , Astronomical Observatory of Belgrade, Serbia Την ίδια εποχή με τον Θαλή έδρασε, επίσης στην Μίλητο, ο μαθητής και διάδοχος στην Σχολή του, ο Αναξίμανδρος (610-540 π.X.), ο οποίος, όπως παραδέχονται όλοι οι μελετητές εκείνης της περιόδου, ήταν ισάξιος του διδασκάλου του και ο πρώτος που μαζί

Είχε Δίκιο η Αντιγόνη ή ο Κρέων;

Επανερχόμαστε   στα παλιά ερωτήματα. Είχε άραγε κάπου δίκιο η Αντιγόνη (ή εξ ολοκλήρου δίκιο); Και είχε άραγε ο Κρέων κάποιο άδικο (ή εξ ολοκλήρου άδικο); Δεν είναι βέβαιο ότι αυτά είναι τα πιο ενδιαφέροντα ερωτήματα που θα μπορούσε κανείς να θέσει για το έργο, τουλάχιστον έτσι ωμά διατυπωμένα. Ή μάλλον θα μπορούσε ο Σοφοκλής ο ίδιος να τα έχει κάνει πιο ενδιαφέροντα —και πιο δύσκολα— όμως οι επιλογές του ήταν άλλες. Υπήρχε σύγκρουση —μια σύγκρουση εγελιανού τύπου— μεταξύ των δικαιωμάτων της οικογένειας και των δικαιωμάτων της πολιτείας. Και αρχικά φαίνεται σαν ο Σοφοκλής να πρόκειται να αναπτύξει το έργο του με βάση αυτή τη σύγκρουση, όταν η Αντιγόνη εμφανίζεται στον Πρόλογο του δράματος προσηλωμένη ειδικά στην οικογένεια και έκδηλα αδιάφορη απέναντι στην πολιτεία, ενώ ο Κρέων με το διάγγελμα του αμέσως μετά την Πάροδο (πολύ σημαντική τοποθέτηση σε αρχαίο ελληνικό δράμα) αναλαμβάνει τη θέση του εκφραστή της πόλεως, με την έκκληση έξαφνα που απευθύνει να υποταχθούν οι προσωπικέ

O ΠΑΡΜΕΝΙΔΗΣ: Ο άνθρωπος μετά το θάνατό του δεν περνά στην ανυπαρξία, ο νεκρός δεν είναι «μηδέν», αλλά μετέχει στο «είναι» έχει την ικανότητα να αισθάνεται και αναμένει (μέσω της μετεμψύχωσης) την επιστροφή του στον ορατό κόσμο.

O ΠΑΡΜΕΝΙΔΗΣ Ο Παρμενίδης ήταν αρχαίος Έλληνας φιλόσοφος. Γεννήθηκε στην Ελέα της Μεγάλης Ελλάδας στα τέλη του 6ου αι. π.Χ., σε ένα περιβάλλον επηρεασμένο από τις απόψεις του Πυθαγόρα και του Ξενοφάνη. Θεωρείται η πλέον πρωτότυπη μορφή της προσωκρατικής σκέψης. Σε αντίθεση με τους Ίωνες φυσιολόγους δεν αναζητά την ενότητα του κόσμου σε μια φυσική ουσία, αλλά στην ίδια την «οντότητα» των πραγμάτων που μας περιβάλλουν, στο είναι όλων των όντων και όλων των πραγμάτων. Ο Παρμενίδης εκθέτει τη φιλοσοφία του σε έμμετρο λόγο (δακτυλικό εξάμετρο), επιθυμώντας πιθανώς να την παρουσιάσει ως αποτέλεσμα θείας αποκάλυψης. Στο προίμιο του ποιήματoς περιγράφεται το ταξίδι του ποιητή πάνω σε άρμα, καθοδηγούμενο από κόρες του ΄Ηλιου σε μια ανώνυμη θεά. Ακολουθεί η Αλήθεια, στην οποία μιλά η θεά επιχειρώντας μια προσέγγιση της καρδιάς της αλήθειας.     «αλλά ωστόσο θα μάθεις και τούτο, πως τα δοκούντα θα έπρεπε να είναι απολύτως δεκτά, όλα δεκτά στο σύνολό τους ως όντα». Παρουσιάζοντας τα φα