Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Διεθνοποιεί η Τουρκία την αποστρατιωτικοποίηση ελληνικών νησιών ... χωρίς συμμαχικές αντιδράσεις ΑΡΘΡΟ ΤΟΥ ΧΡΗΣΤΟΥ ΚΑΠΟΥΤΣΗ

 Το αίτημα της Τουρκίας για αποστρατιωτικοποίηση ελληνικών νησιών, νησίδων και βραχονησίδων του Ανατολικού Αιγαίου, λαμβάνει, εκ των πραγμάτων,  μεγάλες διαστάσεις, μετά τη σχετική επιστολή που κατέθεσε στον ΟΗΕ, διεθνοποιώντας έτσι την τουρκική απαίτηση.  Ασφαλώς, το τουρκικό αίτημα, συνδέεται ευθέως και με το κυριαρχικό καθεστώς των νησιών. Ουσιαστικά η Τουρκία, μέσω του αιτήματος της αποστρατιωτικοποίησης στον ΟΗΕ, προωθεί στο διεθνές προσκήνιο, την αμφισβήτηση εν αρχή και σε δεύτερο χρόνο, την ανατροπή,  του υφιστάμενου νομικού και κυριαρχικού καθεστώτος του Αιγαίου. Ο Υπουργός Άμυνας της Τουρκίας Χ. Ακάρ, σε ομιλία σε αξιωματικούς, έθεσε ευθέως , ως μείζον ζήτημα  την αποστρατιωτικοποίηση και παράλληλα,  αμφισβήτησε την ελληνική κυριαρχία σε πολλά νησιά.  Η Τουρκία, δρα ως κατεξοχήν περιφερειακή αναθεωρητική δύναμη. Η  Τουρκία μέσω του μόνιμου αντιπροσώπου της στον ΟΗΕ Φεριντουν Σινιρλίογλου έστειλε επιστολή στον Οργανισμό και καταγγέλλει την Ελλάδα πως παραβιάζει το καθεστώς αποστρατικοποίησης των νησιών στο Αιγαίο και στη Μεσόγειο.   Στην επιστολή, η Τουρκία, στοχοποιεί συγκεκριμένα ελληνικά νησιά, όταν επισημαίνει ότι: «Μια σύντομη ματιά στον χάρτη αρκεί για να δείξει τη σημασία που έχουν τα νησιά του Ανατολικού Αιγαίου, που βρίσκονται λίγα μίλια από την ακτή, για την ασφάλεια της ηπειρωτικής Ανατολίας. Για να αναφέρουμε, μερικά παραδείγματα, το νησί της Σάμου είναι 3 μίλια, η Λέσβος 10 μίλια, η Χίος 9 μίλια, η Κως 3 μίλια, η Σύμη 5 μίλια και το Meis (βρίσκεται στη Μεσόγειο) μόλις 1 μίλι μακριά από την ακτή της Ανατολίας».  Προφανώς εννοεί και  το Καστελόριζο! Είναι χαρακτηριστικό ότι δύο NAVTEX,  που εκδόθηκαν πρόσφατα  από τον ναυτικό σταθμό της Σμύρνης οι Τούρκοι επικαλούνται αποστρατιωτικοποίηση της Σάμου, της Χίου, της Σαμοθράκης και Λήμνου με βάση της Συνθήκης της Λωζάνης και επιπρόσθετα ισχυρίζονται ότι μέρος της περιοχής εμπίπτει σε περιοχή δικής του δικαιοδοσίας για έκδοση NAVTEX! Η Τουρκία, προχωρεί, ένα ακόμη βήμα, καθώς δηλώνει κατηγορηματικά ότι απειλείται από την Ελλάδα, επειδή έχει στρατό στα  νησιά στο νησιά του Αιγαίου και εμμέσως προειδοποιεί, ότι με στρατιωτικά μέσα θα εξουδετερώσει την ελληνική απειλή. Η αναφορά στην επιστολή της Τουρκίας στον ΟΗΕ είναι απολύτως σαφής : «…Η τουρκική κυβέρνηση διαθέτει λεπτομερείς και καλά τεκμηριωμένες πληροφορίες σχετικά με τη συνεχιζόμενη στρατιωτικοποίηση των νησιών κατά παράβαση των ειρηνευτικών συνθηκών της Λωζάνης και του Παρισιού. Η συνεχής εσκεμμένη και επίμονη ουσιαστική παραβίαση της Ελλάδας των διατάξεων αποστρατικοποίησης των ειρηνευτικών συνθηκών της Λωζάνης και του Παρισιού, συνιστούν σοβαρή απειλή για την ασφάλεια της Τουρκίας…».

Η Τουρκία, με αυτή την επιστολή, προσπαθεί να ενημερώσει την διεθνή κοινότητα, ότι απειλείται η ασφάλειά της από την Ελλάδα και έτσι να δικαιολογήσει πιθανή ακραία συμπεριφορά , όπως σοβαρό ή «θερμό» επεισόδιο στο Αιγαίο, με άμεση στρατιωτική εμπλοκή.  Μια προσχεδιασμένη από την Τουρκία «κατάσταση ανωμαλίας», που θα επιβάλει τον διάλογο ανάμεσα σε Αθήνα και Άγκυρα, ώστε να αποφευχθεί ο πόλεμος, με βασικό μενού την αποστρατιωτικοποίηση νησιών του Αιγαίου.

Ασφαλώς, τα επιχειρηματία που προβάλει η Τουρκία στην επιστολή της, είναι έωλα και είναι εμφανής η προσπάθεια των τούρκων διπλωματών να διαστρεβλώσουν την πραγματικότητα σχετικά με τις ελληνοτουρκικές σχέσεις, να καλύψει την έκνομη παραβατική δράση της  και έτσι να παραπλανήσουν  τη διεθνή κοινότητα.

Απλά να θυμίσουμε ότι, η Τουρκία απειλεί την Ελλάδα με πόλεμο (casus belli ) , στην περίπτωση που η Ελλάδα «τολμήσει» να εφαρμόσει όσα δικαιούται με βάση το Διεθνές Δίκαιο. Η Τουρκία, θυμίζουμε ακόμη, ότι ενώ διατηρεί μια τεράστια αποβατική δύναμη στα τουρκικά μικρασιατικά παράλια, με κύρια αποστολή,  την κατάληψη ελληνικών νησιών και νησίδων και μάλιστα , στη διάθεση της τουρκικής αποβατικής δύναμης συμπεριλαμβάνεται και το σύγχρονο αρματαγωγό- αποβατικό πλοίο «TCG Bayraktar», με δυνατότητα μεταφοράς 20 αρμάτων μάχης ή δεκάδων τεθωρακισμένων οχημάτων και εκατοντάδες στρατιώτες, ωστόσο, δεν αναγνωρίζει στην Ελλάδα το δικαίωμά  της στην αυτοάμυνα, όπως άλλωστε και δικαιούται , σύμφωνα με ρητή πρόβλεψη του καταστατικού χάρτη των Ηνωμένων Εθνών. 

Απόλυτα σαφής ο τούρκος υπουργός Άμυνας Χουλουσί Ακάρ.  «Βλέπουμε το διεθνές δίκαιο. Τι λέει η Λωζάνη; Τα νησιά δεν μπορούν να τα στρατιωτικοποιήσουν. Όμως, βλέπετε ότι τα έχουν στρατιωτικοποιήσει. Δεν επιτρέπουμε αυτό το τετελεσμένο, Δεν υπερασπιζόμαστε τίποτα άλλο από τα δικαιώματά μας» ανέφερε σε συνέντευξή του στην εφημερίδα Ηurriyet. Και παράλληλα  η Τουρκία τάσσεται υπέρ της επίλυσης όλων των προβλημάτων στην περιοχή, σύμφωνα με το διεθνές δίκαιο(!), αφού  ο Χ. Ακάρ , στην ίδια συνέντευξη ισχυρίζεται ότι «πιστεύουμε ειλικρινά πως τα προβλήματα στο Αιγαίο, την Ανατολική Μεσόγειο και την Κύπρο μπορούν να επιλυθούν μέσω διαλόγου και προσπαθούμε για αυτό. Θέλουμε να επικεντρωθούμε στη θετική ατζέντα.» (σ.σ. όπως για παράδειγμα την αποστρατιωτικοποίηση των νησιών)

Απαντώντας σε ερώτηση δημοσιογράφου σχετικά με την πρόσφατη επιστολή του Τούρκου Μόνιμου Αντιπροσώπου στον ΟΗΕ, ο εκπρόσωπος του Υπουργείου Εξωτερικών Αλέξανδρος  Παπαϊωάννου είπε, μεταξύ άλλων: «Η Τουρκία προσπαθεί να διαστρεβλώσει την πραγματικότητα και να δημιουργήσει προπέτασμα καπνού  προκειμένου να καλύψει τις δικές της διαρκείς παραβιάσεις του Διεθνούς Δικαίου. Ως γνωστόν, έχει εκδώσει απειλή πολέμου εναντίον της Ελλάδας αν ασκήσει τα νόμιμα δικαιώματα της (casus belli), παραβιάζει την εθνική κυριαρχία και αμφισβητεί τα κυριαρχικά δικαιώματα της Ελλάδας, κατέχει παράνομα εδάφη άλλων κρατών, αποσταθεροποιεί άλλες χώρες διατηρώντας στρατό και μισθοφόρους σε αυτές.

Την στιγμή που έχει έναν από τους μεγαλύτερους αποβατικούς στόλους στραμμένο στα ελληνικά νησιά, ζητάει, χωρίς συστολή, από την Ελλάδα, χώρα απολύτως προσηλωμένη στην τήρηση της διεθνούς νομιμότητας, να παραιτηθεί από το στοιχειώδες δικαίωμα της αυτοάμυνας. Οι προκλητικές, όσο και αβάσιμες μονομερείς αιτιάσεις της αποτελούν μια ακόμα προσπάθεια κάλυψης της καθημερινής παραβατικής της συμπεριφοράς, καθώς και των σχεδιαζόμενων παράνομων ενεργειών της.»

Με επιστολή που απέστειλε η Ελληνίδα Μόνιμος Αντιπρόσωπος στον ΟΗΕ προς τον Γενικό Γραμματέα του Οργανισμού Αντόνιο Γκουτιέρες,  η Ελλάδα υπογραμμίζει ότι «οι μονομερείς αιτιάσεις της Τουρκίας σχετικά με το καθεστώς στρατικοποίησης των νησιών του Αιγαίου και της Ανατολικής Μεσογείου, καθώς και η σύνδεση του καθεστώτος αυτού με την ελληνική κυριαρχία, είναι παντελώς αβάσιμες, αστήρικτες, καθώς και νομικά και ιστορικά λανθασμένες.» Επιπλέον τονίζεται ότι το σύνολο της επιχειρηματολογίας που περιέχεται σε σχετική επιστολή του Τούρκου Μονίμου Αντιπροσώπου, που είχε σταλεί στον Γενικό Γραμματέα του ΟΗΕ πριν από μερικές ημέρες, επίσης απορρίπτεται, «καθώς πέρα από το γεγονός ότι νομικά και πραγματικά είναι αβάσιμη, είναι επίσης αυθαίρετη και έγινε κακή τη πίστει.»

Ωστόσο, σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες, οι έλληνες διπλωμάτες, είχαν μια πρώτη επικοινωνία με διπλωμάτες  ισχυρών κρατών , που είναι μέλη του Σ.Α. του ΟΗΕ, σχετικά με το τουρκικό αίτημα, περί αποστρατιωτικοποίησης των νησιών του Αιγαίου και διαπίστωσαν ότι πολλοί (ΗΠΑ, ΡΩΣΙΑ, Βρετανία), δεν απορρίπτουν κατηγορηματικά τις τουρκικές αιτιάσεις και προτείνουν διάλογο των ενδιαφερομένων κρατών και λύση που δεν θα υπονομεύει την σταθερότητα στην λεκάνη της Ανατολικής Μεσογείου, ούτε φυσικά τη συνοχή της νοτιοανατολικής πτέρυγας του ΝΑΤΟ .  Η γνωστή «συμμαχική αλληλεγγύη» εκπεφρασμένη κατά το σύνηθες, ως φιλοτουρκική πολιτική, αφού τα γεωστρατηγικά συμφέροντα της ΔΥΣΗΣ αυτό επιβάλλουν ...

 

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Αναξίμανδρος (610-540 π.X.)

Γέννηση, θάνατος, άπειρο », 23 Μαΐου 2011 Επιστήμες / Μορφές της Επιστήμης & της Τεχνολογίας   Αναπληρωτής καθηγητής Ιστορίας και Φιλοσοφίας της Αστρονομίας και των Φυσικών Επιστημών - Πανεπιστήμιο Αθηνών Στράτος Θεοδοσίου Στην φιλοσοφία του Αναξίμανδρου, το άπειρο, που ήταν αθάνατον και ανώλεθρον, ήταν η πρωταρχική κοσμική ουσία από την οποία απορρέουν τα πάντα και στην οποία τελικά επιστρέφουν τα πάντα. Από αυτό γεννιούνταν και σε αυτό επέστρεφαν αλληλοδιαδόχως άπειροι κόσμοι. των Στράτου Θεοδοσίου, επίκουρου καθηγητή, και Μάνου Δανέζη , αναπληρωτή καθηγητή, Τμήμα Φυσικής – Πανεπιστήμιο Αθηνών και Milan Dimitrijevic , Astronomical Observatory of Belgrade, Serbia Την ίδια εποχή με τον Θαλή έδρασε, επίσης στην Μίλητο, ο μαθητής και διάδοχος στην Σχολή του, ο Αναξίμανδρος (610-540 π.X.), ο οποίος, όπως παραδέχονται όλοι οι μελετητές εκείνης της περιόδου, ήταν ισάξιος του διδασκάλου του και ο πρώτος που μαζί

Είχε Δίκιο η Αντιγόνη ή ο Κρέων;

Επανερχόμαστε   στα παλιά ερωτήματα. Είχε άραγε κάπου δίκιο η Αντιγόνη (ή εξ ολοκλήρου δίκιο); Και είχε άραγε ο Κρέων κάποιο άδικο (ή εξ ολοκλήρου άδικο); Δεν είναι βέβαιο ότι αυτά είναι τα πιο ενδιαφέροντα ερωτήματα που θα μπορούσε κανείς να θέσει για το έργο, τουλάχιστον έτσι ωμά διατυπωμένα. Ή μάλλον θα μπορούσε ο Σοφοκλής ο ίδιος να τα έχει κάνει πιο ενδιαφέροντα —και πιο δύσκολα— όμως οι επιλογές του ήταν άλλες. Υπήρχε σύγκρουση —μια σύγκρουση εγελιανού τύπου— μεταξύ των δικαιωμάτων της οικογένειας και των δικαιωμάτων της πολιτείας. Και αρχικά φαίνεται σαν ο Σοφοκλής να πρόκειται να αναπτύξει το έργο του με βάση αυτή τη σύγκρουση, όταν η Αντιγόνη εμφανίζεται στον Πρόλογο του δράματος προσηλωμένη ειδικά στην οικογένεια και έκδηλα αδιάφορη απέναντι στην πολιτεία, ενώ ο Κρέων με το διάγγελμα του αμέσως μετά την Πάροδο (πολύ σημαντική τοποθέτηση σε αρχαίο ελληνικό δράμα) αναλαμβάνει τη θέση του εκφραστή της πόλεως, με την έκκληση έξαφνα που απευθύνει να υποταχθούν οι προσωπικέ

O ΠΑΡΜΕΝΙΔΗΣ: Ο άνθρωπος μετά το θάνατό του δεν περνά στην ανυπαρξία, ο νεκρός δεν είναι «μηδέν», αλλά μετέχει στο «είναι» έχει την ικανότητα να αισθάνεται και αναμένει (μέσω της μετεμψύχωσης) την επιστροφή του στον ορατό κόσμο.

O ΠΑΡΜΕΝΙΔΗΣ Ο Παρμενίδης ήταν αρχαίος Έλληνας φιλόσοφος. Γεννήθηκε στην Ελέα της Μεγάλης Ελλάδας στα τέλη του 6ου αι. π.Χ., σε ένα περιβάλλον επηρεασμένο από τις απόψεις του Πυθαγόρα και του Ξενοφάνη. Θεωρείται η πλέον πρωτότυπη μορφή της προσωκρατικής σκέψης. Σε αντίθεση με τους Ίωνες φυσιολόγους δεν αναζητά την ενότητα του κόσμου σε μια φυσική ουσία, αλλά στην ίδια την «οντότητα» των πραγμάτων που μας περιβάλλουν, στο είναι όλων των όντων και όλων των πραγμάτων. Ο Παρμενίδης εκθέτει τη φιλοσοφία του σε έμμετρο λόγο (δακτυλικό εξάμετρο), επιθυμώντας πιθανώς να την παρουσιάσει ως αποτέλεσμα θείας αποκάλυψης. Στο προίμιο του ποιήματoς περιγράφεται το ταξίδι του ποιητή πάνω σε άρμα, καθοδηγούμενο από κόρες του ΄Ηλιου σε μια ανώνυμη θεά. Ακολουθεί η Αλήθεια, στην οποία μιλά η θεά επιχειρώντας μια προσέγγιση της καρδιάς της αλήθειας.     «αλλά ωστόσο θα μάθεις και τούτο, πως τα δοκούντα θα έπρεπε να είναι απολύτως δεκτά, όλα δεκτά στο σύνολό τους ως όντα». Παρουσιάζοντας τα φα