Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Αμερικανοί - Ταλιμπάν. Χθες εχθροί σήμερα "φίλοι"; Αναμενονται εξηγήσεις απο το Υπουργείο Εξωτερικών για τους Αφγανούς διερμηνείς που έμειναν .... πίσω. Άρθρο του Χρήστου Καπούτση

Ένα κράτος, πρέπει να διαθέτει αξιοπιστία και κύρος, ώστε να γίνεται αποδεχτό με σεβασμό, από τα άλλα κράτη και γενικά από την διεθνή κοινότητα. Και κρίνεται η αξιοπιστία του, όχι μόνο στα μεγάλα, αλλά και σε μικρότερης σημασίας ζητήματα. Ανθρωπισμός, κοινωνική ευαισθησία, συμμετοχή στις διεθνείς εξελίξεις ως εκ των πρωταγωνιστών και όχι ως παρίας και φυσικά, ο απόλυτος σεβασμός στο φυσικό περιβάλλον, είναι πλέον τα  αξιολογικά κριτήρια, που μαζί με την οικονομία και την στρατιωτική ισχύ, τοποθετούν ένα κράτος στην βαθμίδα των ισχυρών κρατών ή στα κράτη αποικίες ... 

Δεν «έδρεψε δάφνες»  το Ελληνικό κράτος για την  εν γένει συμπεριφορά του, προς τους Αφγανούς διερμηνείς. Πολίτες του Αφγανιστάν ελληνικού ενδιαφέροντος, κατά το ελληνικό υπουργείο Εξωτερικών,  παραμένουν εγκλωβισμένοι λίγα μέτρα από την περίφραξη του αεροδρομίου της Καμπούλ. Πρόκειται για δυο διερμηνείς , Αφγανούς πολίτες, με τις οικογένειές τους και τα εφτά ανήλικα παιδιά τους, συνολικά 11 άτομα.

Το κυβερνητικό αεροσκάφος, που έστειλε η Ελλάδα στην Καμπούλ, για να μεταφέρει στην Ελλάδα Αφγανούς “ελληνικού ενδιαφέροντος” (διερμηνείς κ.α.), δεν κατόρθωσε τελικά να προσγειωθεί στο αεροδρόμιο της Καμπούλ. Προσγειώθηκε για ανεφοδιασμό στο Ισλαμαμπάντ και στη συνέχεια επέστρεψε στην Αθήνα, άπραγο!!  

Μέχρι τώρα, οι προσδοκίες των Αφγανών, συνεργατών των ελλήνων στρατιωτικών που μετείχαν σε αποστολές του ΝΑΤΟ στο Αφγανιστάν,  ότι θα έλθουν στην Ελλάδα μαζί με τις οικογένειές του , όπως τους είχαν υποσχεθεί ΟΛΟΙ οι έλληνες αξιωματούχοι, δεν ευοδώθηκαν, καθώς έληξε η προθεσμία  αποχώρησης των ξένων αποστολών από το Αφγανιστάν (31 Αυγούστου). Να διευκρινίσουμε ότι οι περισσότερες χώρες του ΝΑΤΟ, που είχαν στείλει στρατιωτικές αποστολές στο Αφγανιστάν , διέσωσαν τους Αφγανούς με τους οποίους συνεργάστηκαν όλα  αυτά τα χρόνια. Οι ένοπλες δυνάμεις των ΗΠΑ μοιράστηκαν σε ιστότοπους κοινωνικής δικτύωσης φωτογραφικό στιγμιότυπο στο οποίο εικονίζεται ο τελευταίος αμερικανός στρατιωτικός που έφυγε χθες από την Καμπούλ.

Ο υποστράτηγος Κρις Ντόναχιου, διοικητής της 82ης αερομεταφερόμενης μεραρχίας, εικονίζεται καθώς επιβιβάζεται στην τελευταία πτήση που αναχώρησε, το βράδυ της Δευτέρας, από το διεθνές αεροδρόμιο Χαμίντ Καρζάι της αφγανικής πρωτεύουσας. Η φωτογραφία είναι τραβηγμένη μέσα από διόπτρα νυχτερινής όρασης.

Για το θέμα των Αφγανών διερμηνέων έκανε  δήλωση ο κυβερνητικός  εκπρόσωπος  Γιάννη Οικονόμου «Το ελληνικό υπουργείο Εξωτερικών έκανε και εξακολουθεί να κάνει ότι είναι δυνατόν ώστε να βρεθούν εκτός χώρας οι άνθρωποι αυτοί. Η προσπάθεια δεν εγκαταλείπεται και συνεχίζεται». Ωστόσο, θα πρέπει από το Υπουργείο Εξωτερικών να δοθούν περισσότερες εξηγήσεις, ώστε  το θέμα των Αφγανών διερμηνέων, να μην είναι ένα φιάσκο για την ελληνική διπλωματία....

Να συνυπολογίσουμε στα παραπάνω και την αναβαθμισμένη θέση της Τουρκίας, που ευνοείται από τις εξελίξεις.

Η Τουρκία, που μετείχε στη Νατοϊκή αποστολή στο Αφγανιστάν, είχε την ευθύνη για την ασφάλεια του αεροδρομίου της Καμπούλ τα τελευταία έξι χρόνια. Η λειτουργία του αεροδρομίου μετά την παράδοσή του στους Ταλιμπάν,  είναι ζωτικής σημασίας, όχι μόνο για να διατηρήσει το Αφγανιστάν τη σύνδεσή του με τον υπόλοιπο κόσμο, αλλά και για την εισαγωγή αναγκαίας ανθρωπιστικής βοήθειας. Η Τουρκική Κυβέρνηση, είναι σε διαρκείς διαβουλεύσεις με την ηγεσία των Ταλιμπάν, ώστε να εξακολουθήσει να έχει τον έλεγχο του αεροδρομίου της Καμπούλ. Η Τουρκία όπως όλα  δείχνουν, αναλαμβάνει διαμεσολαβητικό ρόλο, ανάμεσα στους Ταλιμπάν και τη Δύση (ΗΠΑ και Ε.Ε.), αφού θα έχει τον έλεγχο της βοήθειας που θα φτάνει στο Αφγανιστάν, αλλά και τη διαχείριση του κύματος των προσφύγων, που με αφετηρία το Αφγανιστάν και τις γειτονικές χώρες όπως το Ιράν,  θα κατευθυνθούν προς την Ευρώπη.  Ήδη  δυο εκατομμύρια Αφγανών, περιφέρονται άστεγοι στα σύνορα της χώρας τους με το  Ιράν και το Τατζικιστάν. Ο άξονας ΙΡΑΝ- ΤΟΥΡΚΊΑ- ΕΛΛΆΔΑ, είναι σχεδόν μονόδρομος για τους Αφγανούς πρόσφυγες, που  έχουν προορισμό τα κράτη της Ευρώπης, με την Τουρκία να έχει «τον πρώτο λόγο» .  Εκ των πραγμάτων λοιπόν, αναγνωρίζεται διεθνώς  ο αναβαθμισμένος ρόλος της Τουρκίας. Αναμφίβολα,  αυτή η αναβάθμιση της γεωστρατηγικής θέσης της Τουρκίας, θα έχει έμμεσες και άμεσες συνέπειες και επιπτώσεις, στο φάσμα των  ελληνοτουρκικών σχέσεων  και κυρίως στο νέο προσφυγικό πρόβλημα, που ήδη βρίσκεται, προ των πυλών και έχει σημάνει συναγερμό στις ελληνικές αρχές.

Επιπλέον, στο ζωτικό χώρο της γεωπολιτικής, δεν αποκλείεται να δούμε και μια εντυπωσιακή αλλαγή. Δηλαδή, αμερικανούς πεζοναύτες ή πράκτορες της CIA, να συνεργάζονταν με τους Ταλιμπάν!!  Oι δύο εμπόλεμες πλευρές  και σφοδροί  αντίπαλοι μέχρι πρότινος (αμερικανοί – Ταλιμπάν), να συνεργάζονται, για να εξουδετερώσουν την απειλή, που προέρχεται από το Ισλαμικό Κράτος, τον ISIS, που θεώρει το Αφγανιστάν χώρο της πολιτικής επιρροής του και της τρομοκρατικής δράσης του, αλλά φαίνεται, ότι διαφωνούν οι ομόθρησκοι τους ΤΑΛΙΜΠΑΝ και αυτή η όντως θεαματική εξέλιξη, είναι που απασχολεί εντόνως τα πολιτικά και διπλωματικά επιτελεία της Δύσης.

  Επιπροσθέτως, αν  μελετήσουμε πιο προσεχτικά τις δηλώσεις των τελευταίων ημερών του προέδρου της Τουρκίας Τ. Ερντογάν για το νέο καθεστώς  της Καμπούλ, θα αντιληφθούμε ότι στόχος της Τουρκίας είναι να γίνει ο τοποτηρητής της Δύσης στο Αφγανιστάν και μάλιστα με την συναίνεση των ΗΠΑ ,  της Ρωσίας, άλλα και των Ταλιμπάν! Ουσιαστικά δηλαδή να αποκτήσει η Τουρκία έναν οιονεί  θεσμικό ρόλο .... Σημαντική εξέλιξη με γεωπολιτικούς όρους, που θα πρέπει να προβληματίσει την Ελληνική Κυβέρνηση, αφού εκ των πραγμάτων θα έχουμε μεταβολή των γεωπολιτικών σταθερών και αναταράξεις στις συμμαχικές ισορροπίες. 

 

 

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Αναξίμανδρος (610-540 π.X.)

Γέννηση, θάνατος, άπειρο », 23 Μαΐου 2011 Επιστήμες / Μορφές της Επιστήμης & της Τεχνολογίας   Αναπληρωτής καθηγητής Ιστορίας και Φιλοσοφίας της Αστρονομίας και των Φυσικών Επιστημών - Πανεπιστήμιο Αθηνών Στράτος Θεοδοσίου Στην φιλοσοφία του Αναξίμανδρου, το άπειρο, που ήταν αθάνατον και ανώλεθρον, ήταν η πρωταρχική κοσμική ουσία από την οποία απορρέουν τα πάντα και στην οποία τελικά επιστρέφουν τα πάντα. Από αυτό γεννιούνταν και σε αυτό επέστρεφαν αλληλοδιαδόχως άπειροι κόσμοι. των Στράτου Θεοδοσίου, επίκουρου καθηγητή, και Μάνου Δανέζη , αναπληρωτή καθηγητή, Τμήμα Φυσικής – Πανεπιστήμιο Αθηνών και Milan Dimitrijevic , Astronomical Observatory of Belgrade, Serbia Την ίδια εποχή με τον Θαλή έδρασε, επίσης στην Μίλητο, ο μαθητής και διάδοχος στην Σχολή του, ο Αναξίμανδρος (610-540 π.X.), ο οποίος, όπως παραδέχονται όλοι οι μελετητές εκείνης της περιόδου, ήταν ισάξιος του διδασκάλου του και ο πρώτος που μαζί

Είχε Δίκιο η Αντιγόνη ή ο Κρέων;

Επανερχόμαστε   στα παλιά ερωτήματα. Είχε άραγε κάπου δίκιο η Αντιγόνη (ή εξ ολοκλήρου δίκιο); Και είχε άραγε ο Κρέων κάποιο άδικο (ή εξ ολοκλήρου άδικο); Δεν είναι βέβαιο ότι αυτά είναι τα πιο ενδιαφέροντα ερωτήματα που θα μπορούσε κανείς να θέσει για το έργο, τουλάχιστον έτσι ωμά διατυπωμένα. Ή μάλλον θα μπορούσε ο Σοφοκλής ο ίδιος να τα έχει κάνει πιο ενδιαφέροντα —και πιο δύσκολα— όμως οι επιλογές του ήταν άλλες. Υπήρχε σύγκρουση —μια σύγκρουση εγελιανού τύπου— μεταξύ των δικαιωμάτων της οικογένειας και των δικαιωμάτων της πολιτείας. Και αρχικά φαίνεται σαν ο Σοφοκλής να πρόκειται να αναπτύξει το έργο του με βάση αυτή τη σύγκρουση, όταν η Αντιγόνη εμφανίζεται στον Πρόλογο του δράματος προσηλωμένη ειδικά στην οικογένεια και έκδηλα αδιάφορη απέναντι στην πολιτεία, ενώ ο Κρέων με το διάγγελμα του αμέσως μετά την Πάροδο (πολύ σημαντική τοποθέτηση σε αρχαίο ελληνικό δράμα) αναλαμβάνει τη θέση του εκφραστή της πόλεως, με την έκκληση έξαφνα που απευθύνει να υποταχθούν οι προσωπικέ

O ΠΑΡΜΕΝΙΔΗΣ: Ο άνθρωπος μετά το θάνατό του δεν περνά στην ανυπαρξία, ο νεκρός δεν είναι «μηδέν», αλλά μετέχει στο «είναι» έχει την ικανότητα να αισθάνεται και αναμένει (μέσω της μετεμψύχωσης) την επιστροφή του στον ορατό κόσμο.

O ΠΑΡΜΕΝΙΔΗΣ Ο Παρμενίδης ήταν αρχαίος Έλληνας φιλόσοφος. Γεννήθηκε στην Ελέα της Μεγάλης Ελλάδας στα τέλη του 6ου αι. π.Χ., σε ένα περιβάλλον επηρεασμένο από τις απόψεις του Πυθαγόρα και του Ξενοφάνη. Θεωρείται η πλέον πρωτότυπη μορφή της προσωκρατικής σκέψης. Σε αντίθεση με τους Ίωνες φυσιολόγους δεν αναζητά την ενότητα του κόσμου σε μια φυσική ουσία, αλλά στην ίδια την «οντότητα» των πραγμάτων που μας περιβάλλουν, στο είναι όλων των όντων και όλων των πραγμάτων. Ο Παρμενίδης εκθέτει τη φιλοσοφία του σε έμμετρο λόγο (δακτυλικό εξάμετρο), επιθυμώντας πιθανώς να την παρουσιάσει ως αποτέλεσμα θείας αποκάλυψης. Στο προίμιο του ποιήματoς περιγράφεται το ταξίδι του ποιητή πάνω σε άρμα, καθοδηγούμενο από κόρες του ΄Ηλιου σε μια ανώνυμη θεά. Ακολουθεί η Αλήθεια, στην οποία μιλά η θεά επιχειρώντας μια προσέγγιση της καρδιάς της αλήθειας.     «αλλά ωστόσο θα μάθεις και τούτο, πως τα δοκούντα θα έπρεπε να είναι απολύτως δεκτά, όλα δεκτά στο σύνολό τους ως όντα». Παρουσιάζοντας τα φα