Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Αναμένεται «θερμός» χειμώνας στα ελληνοτουρκικά ΆΡΘΡΟ ΤΟΥ ΧΡΗΣΤΟΥ ΚΑΠΟΥΤΣΗΣ

     Η αυταρέσκεια στην πολιτική και ειδικά στην διπλωματία, είναι κάτι χειρότερο από λάθος .... Το ελληνικό Υπουργείο Εξωτερικών και το Εθνικής Άμυνας, αρέσκονται να διαδίδουν, προφανώς προς εσωτερική κατανάλωση, θεωρίες περί απομόνωσης της  Τουρκίας και του  Προέδρου  της, είτε   στο ΝΑΤΟ, είτε στην Ουάσιγκτον.  Η πραγματικότητα βέβαια είναι λίγο διαφορετική. Ο Τ. Ερντογάν έχει συναντηθεί με τον αμερικανό πρόεδρο Τζο Μπάιντεν δύο φορές εντός πενταμήνου, ενώ ακόμα εκκρεμεί η ικανοποίηση ανάλογου αιτήματος του Έλληνα πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη, ενώ «έκλεισε» συνάντηση του Πρωθυπουργού με τον Βλ. Πούτιν στο Κρεμλίνο.

Αλλά και οι ευρωπαίοι ηγέτες, «τείνουν ευήκοα ώτα» ... στον Τ. Ερντογάν και στις «οραματικές» πολιτικές του σκληρού πυρήνα των νέο- Οθωμανών, ανεξάρτητα αν αυτές προσβάλουν ζωτικά συμφέρονται δύο κρατών μελών της Ε.Ε. της Ελλάδας και της Κυπριακής Δημοκρατίας.

Οι δηλώσεις των τελευταίων ημερών κυβερνητικών αξιωματούχων της Τουρκίας, έχουν πρόσθετο ενδιαφέρον, διότι ακολουθούν μια συγκεκριμένη και καλά μελετημένη τακτική. Είναι προκλητικές,  πέραν από το σύνηθες και κυρίως, αγγίζουν θέματα, που αφορούν την ευθεία αμφισβήτηση ελληνικών κυριαρχικών δικαιωμάτων. Μεταξύ αυτών, το εύρος των χωρικών  υδάτων, η ελληνική ΑΟΖ και η αποστρατιωτικοποίηση ελληνικών νησιών του Ανατολικού Αιγαίου , που εμμονικά προωθεί η Τουρκιά.  Όλα αυτά, δημιουργούν ένα κλίμα κλιμάκωσης  της έντασης στις ελληνοτουρκικές σχέσεις,  που προοιωνίζουν , ένα ιδιαίτερο «θερμό χειμώνα» .

Μιλώντας στην τουρκική βουλή, για τον προϋπολογισμό του υπουργείου Εξωτερικών, ο  ΥΠ.ΕΞ. της Τουρκίας Μεβλούντ Τσαβούσογλου, είπε μεταξύ άλλων ότι: «Στο ζήτημα της Ανατολικής Μεσογείου δεν υπάρχει κανένα θέμα και δεν θα  υποχωρήσουμε.  Εμείς έχουμε καθορίσει τα όρια της υφαλοκρηπίδας μας και με το τουρκολυβικό σύμφωνο που υπογράψαμε. Η Ελλάδα  επιχείρησε πολλές φορές να το αμφισβητήσει, αλλά  την εμποδίσαμε. Θα υπερασπιστούμε την τουρκική υφαλοκρηπίδα στην Ανατολική Μεσόγειο».

Έχουν ενδιαφέρον οι δηλώσεις του επικεφαλής της τούρκικης διπλωματίας, διότι, η κυπριακή κυβέρνηση έχει εξαγγείλει επιβεβαιωτικές γεωτρήσεις από την κοινοπραξία Exxon Mobil και Qatar Petroleum, (Η ExxonMobil είναι αμερικανική πολυεθνική εταιρεία πετρελαίου και φυσικού αερίου), εντός Νοεμβρίου στο θαλασσοτεμάχιο 10 της Κυπριακής  ΑΟΖ. Υπενθυμίσουμε ότι, τον Ιανουάριο του 2018, τουρκικές φρεγάτες είχαν εμποδίσει ιταλικό ερευνητικό σκάφος να προσεγγίσει το θαλασσοτεμάχιο 3 της Κυπριακής ΑΟΖ, για να πραγματοποιήσει σεισμικές έρευνες, μετά από σχετική άδεια που είχε λάβει από την Κυπριακή Δημοκρατία. Η Ρώμη, τότε, δεν αντέδρασε και το ιταλικό πλοίο αποχώρησε...

Επίσης , ο Τούρκος πρέσβης στην Αθήνα Μπουράκ Οζουγκέργκιν , μιλώντας σε Συνέδριο,  για την κατάσταση στην περιοχή, ανέφερε πως δεν μπορούμε να μιλάμε για ΑΟΖ και υφαλοκρηπίδα, καθώς δεν ξέρουμε ακόμα,  πού θα είναι τα χωρικά ύδατα στο Αιγαίο. Ουσιαστικά ο τούρκος διπλωμάτης, θέτει εμμέσως, θέμα επαναπροσδιορισμού των θαλασσίων συνόρων στο Αιγαίο!   Και το πιο ενδιαφέρον: ο Τούρκος πρέσβης στην Αθήνα, είπε πως η παρουσία των ΗΠΑ στη Θράκη και ειδικά η ναυτική βάση στην Αλεξανδρούπολη, ενοχλεί τη… Ρωσία και μάλιστα, με τον αμερικανό πρέσβη τον κ. Πάιατ να βρίσκεται στην πρώτη σειρά των καθισμάτων.

Αυτή την περίοδο καταγράφεται στρατιωτική παρουσία της Τουρκίας  στο Αφγανιστάν, στην Ανατολική Μεσόγειο, στη Λιβύη , τη Συρία και τον Καύκασο.  Και το αναφέρουμε, διότι αποτελεί  πάγια τακτική της Τουρκίας,   η στρατιωτικοποίηση της διπλωματίας της. Και η προώθηση των αναθεωρητικών και επεκτατικών σχεδίων της, με την απειλή  χρήσης στρατιωτικής βίας. Η Ελληνική Κυβέρνηση, με τα συναρμόδια υπουργεία Εξωτερικών και Εθνικής Άμυνας, αναλύουν, σε καθημερινή βάση, τα “μηνύματα” που φτάνουν από την άλλη όχθη του Αιγαίου και λαμβάνουν να αναγκαία διπλωματικά και στρατιωτικά μέτρα , προκειμένου να αναχαιτίσουν την επιθετική πολιτική της Άγκυρας.  Εκτιμούν οι έλληνες επιτελείς – στρατιωτικοί  και διπλωμάτες (υπηρεσιακοί παράγοντες), ότι οι αμυντικές συμφωνίες, με τις ΗΠΑ και τη Γαλλία, είναι σε θετική κατεύθυνση, ωστόσο δεν εξασφαλίζουν πλήρως τη χώρα μας, από την κακόβουλη και επίβουλη τουρκική επιθετική και αναθεωρητική πολιτική και πάντως, είναι λιγότερο αισιόδοξοι και πιο πολύ «υποψιασμένοι», από τις πολιτικές ηγεσίες των Υπουργείων τους....  

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Αναξίμανδρος (610-540 π.X.)

Γέννηση, θάνατος, άπειρο », 23 Μαΐου 2011 Επιστήμες / Μορφές της Επιστήμης & της Τεχνολογίας   Αναπληρωτής καθηγητής Ιστορίας και Φιλοσοφίας της Αστρονομίας και των Φυσικών Επιστημών - Πανεπιστήμιο Αθηνών Στράτος Θεοδοσίου Στην φιλοσοφία του Αναξίμανδρου, το άπειρο, που ήταν αθάνατον και ανώλεθρον, ήταν η πρωταρχική κοσμική ουσία από την οποία απορρέουν τα πάντα και στην οποία τελικά επιστρέφουν τα πάντα. Από αυτό γεννιούνταν και σε αυτό επέστρεφαν αλληλοδιαδόχως άπειροι κόσμοι. των Στράτου Θεοδοσίου, επίκουρου καθηγητή, και Μάνου Δανέζη , αναπληρωτή καθηγητή, Τμήμα Φυσικής – Πανεπιστήμιο Αθηνών και Milan Dimitrijevic , Astronomical Observatory of Belgrade, Serbia Την ίδια εποχή με τον Θαλή έδρασε, επίσης στην Μίλητο, ο μαθητής και διάδοχος στην Σχολή του, ο Αναξίμανδρος (610-540 π.X.), ο οποίος, όπως παραδέχονται όλοι οι μελετητές εκείνης της περιόδου, ήταν ισάξιος του διδασκάλου του και ο πρώτος που μαζί

Είχε Δίκιο η Αντιγόνη ή ο Κρέων;

Επανερχόμαστε   στα παλιά ερωτήματα. Είχε άραγε κάπου δίκιο η Αντιγόνη (ή εξ ολοκλήρου δίκιο); Και είχε άραγε ο Κρέων κάποιο άδικο (ή εξ ολοκλήρου άδικο); Δεν είναι βέβαιο ότι αυτά είναι τα πιο ενδιαφέροντα ερωτήματα που θα μπορούσε κανείς να θέσει για το έργο, τουλάχιστον έτσι ωμά διατυπωμένα. Ή μάλλον θα μπορούσε ο Σοφοκλής ο ίδιος να τα έχει κάνει πιο ενδιαφέροντα —και πιο δύσκολα— όμως οι επιλογές του ήταν άλλες. Υπήρχε σύγκρουση —μια σύγκρουση εγελιανού τύπου— μεταξύ των δικαιωμάτων της οικογένειας και των δικαιωμάτων της πολιτείας. Και αρχικά φαίνεται σαν ο Σοφοκλής να πρόκειται να αναπτύξει το έργο του με βάση αυτή τη σύγκρουση, όταν η Αντιγόνη εμφανίζεται στον Πρόλογο του δράματος προσηλωμένη ειδικά στην οικογένεια και έκδηλα αδιάφορη απέναντι στην πολιτεία, ενώ ο Κρέων με το διάγγελμα του αμέσως μετά την Πάροδο (πολύ σημαντική τοποθέτηση σε αρχαίο ελληνικό δράμα) αναλαμβάνει τη θέση του εκφραστή της πόλεως, με την έκκληση έξαφνα που απευθύνει να υποταχθούν οι προσωπικέ

O ΠΑΡΜΕΝΙΔΗΣ: Ο άνθρωπος μετά το θάνατό του δεν περνά στην ανυπαρξία, ο νεκρός δεν είναι «μηδέν», αλλά μετέχει στο «είναι» έχει την ικανότητα να αισθάνεται και αναμένει (μέσω της μετεμψύχωσης) την επιστροφή του στον ορατό κόσμο.

O ΠΑΡΜΕΝΙΔΗΣ Ο Παρμενίδης ήταν αρχαίος Έλληνας φιλόσοφος. Γεννήθηκε στην Ελέα της Μεγάλης Ελλάδας στα τέλη του 6ου αι. π.Χ., σε ένα περιβάλλον επηρεασμένο από τις απόψεις του Πυθαγόρα και του Ξενοφάνη. Θεωρείται η πλέον πρωτότυπη μορφή της προσωκρατικής σκέψης. Σε αντίθεση με τους Ίωνες φυσιολόγους δεν αναζητά την ενότητα του κόσμου σε μια φυσική ουσία, αλλά στην ίδια την «οντότητα» των πραγμάτων που μας περιβάλλουν, στο είναι όλων των όντων και όλων των πραγμάτων. Ο Παρμενίδης εκθέτει τη φιλοσοφία του σε έμμετρο λόγο (δακτυλικό εξάμετρο), επιθυμώντας πιθανώς να την παρουσιάσει ως αποτέλεσμα θείας αποκάλυψης. Στο προίμιο του ποιήματoς περιγράφεται το ταξίδι του ποιητή πάνω σε άρμα, καθοδηγούμενο από κόρες του ΄Ηλιου σε μια ανώνυμη θεά. Ακολουθεί η Αλήθεια, στην οποία μιλά η θεά επιχειρώντας μια προσέγγιση της καρδιάς της αλήθειας.     «αλλά ωστόσο θα μάθεις και τούτο, πως τα δοκούντα θα έπρεπε να είναι απολύτως δεκτά, όλα δεκτά στο σύνολό τους ως όντα». Παρουσιάζοντας τα φα