Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Αναλύοντας τη συμφωνία Τσίπρα – Ζάεφ για το Σκοπιανό

άρθρο του Χρήστου Καπούτση

 Η συμφωνία για το Σκοπιανό (ΒΟΡΕΙΑ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ), δεν είναι απλά προβληματική, αλλά πρέπει να προβληματίζει και  για το μέλλον της Βαλκανικής. Η «παρούσα» στην πανηγυρική τελετή στις Πρέσπες,  Ύπατη Εκπρόσωπος της ΕΕ για θέματα εξωτερικής πολιτικής, Φεντερίκα Μογκερίνι, κάνει λόγο , για μια «ιστορική ημέρα για τα Βαλκάνια και την Ευρώπη», σε ανάρτησή της στην προσωπική της ιστοσελίδα και στο Twitter.
Οι πιέσεις από παράγοντες της Δυτικής Συμμαχίας    (ΗΠΑ-ΓΕΡΜΑΝΙΑ –ΝΑΤΟ-Ε.Ε.), προς τους δυο Πρωθυπουργούς Α. Τσίπρα και Ζ. Ζάεφ, ήταν ασφυκτικές, διότι αντιλήφθησαν σωστά, ότι είναι και οι δυο εξίσου πρόθυμοι πολιτικοί ηγέτες  να υποχωρήσουν από τις πάγιες Εθνικές θέσεις τους, ώστε να κλείσει η εκκρεμότητα του ονοματολογικού,  ουσιαστικά να αρθεί ένα σοβαρό εμπόδιο, που δεν επέτρεπε την ένταξη  της  FYROM (τώρα Βόρεια Μακεδονία), στο ΝΑΤΟ και στην Ε.Ε. και μάλιστα, χωρίς να πολυενδιαφέρονται ποια θα είναι η λύση και πόσο αυτή, θα είναι αποδεκτή και από  τους δυο Λαούς. Η συμφωνία Τσίπρα- Ζαεφ, δεν είναι το αποτέλεσμα διαπραγμάτευσης δυο ανεξάρτητων κρατών, αλλά το υποχρεωτικό «διαβατήριο»,  για την προώθηση αμερικανονατοϊκών και Γερμανικών Στρατηγικών σχεδίων για τα Βαλκάνια.  Μάλιστα οι πιέσεις των αμερικανών για άμεση λύση του Σκοπιανού συνδυάστηκαν  και από γερμανικές  υποσχέσεις για ελάφρυνση του χρέους!!! Είναι το οικονομικό «κόστος» της συμφωνίας Τσίπρα –Ζαεφ ...  Ακόμη και ο αδίστακτος κερδοσκόπος Τζορτζ Σόρος , με άρθρο του στην εφημερίδα “New York Times” στηρίζει τη συμφωνία του Αλέξη Τσίπρα και του Ζόραν Ζάεφ για το Σκοπιανό, αποθεώνοντας τους πρωθυπουργούς !!
Η Δυτική Συμμαχία (ΗΠΑ-ΝΑΤΟ-Ε.Ε.) ουδέποτε ενδιαφέρθηκε για μια ουσιαστική λύση στο Σκοπιανό. Αυτό που κυρίως την ενδιέφερε ήταν και είναι,  το «σφράγισμα» των Βαλκανίων από την ρώσικη επιρροή. Από την άλλη πλευρά, δεν επιθυμούν λύση στο Σκοπιανό,  η Ρωσία  και  η Τουρκία, για «ομολογημένους» λόγους γεωπολιτικούς , πολιτισμικούς και γεωοικονομικούς. 
 Ένα από τα «αγκάθια» της συμφωνίας Τσίπρα- Ζάεφ, είναι ότι η γειτονική χώρα θα πάρει τώρα,  άμεσα,  πρόσκληση για ένταξη στο ΝΑΤΟ και για την έναρξη των ενταξιακών διαπραγματεύσεων με την Ε.Ε. Τι θα γίνει όμως, στην περίπτωση που οι Σκοπιανοί δεν τηρήσουν τα υπεσχημένα, είτε σκοπίμως , είτε για λόγους πολιτικής  αδυναμίας; Πως μπορεί να  αμυνθεί Ελλάδα;  Αν επιχειρήσει να εμποδίσει την δρομολογημένη πορεία  της FYROM (ΒΟΡΕΙΑ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ)  σε ΝΑΤΟ και Ε.Ε., η Ελλάδα θα κατηγορηθεί από τους σύμμαχους μας , ότι υπαναχωρεί και δημιουργεί προβλήματα στην λειτουργία των συμμαχικών θεσμών.  Είναι βέβαιο ότι οι σύμμαχοι μας δεν θα επιτρέψουν στην Ελλάδα , σε οποιαδήποτε ελληνική Κυβέρνηση, να ακυρώσει την δρομολογημένη ένταξη της ΒΟΡΕΙΑΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ στο ΝΑΤΟ, για κανένα απολύτως λόγο...
Το δεύτερο και ίσως πιο σημαντικό αγκάθι της συμφωνίας Τσίπρα – Ζάεφ είναι ότι, υιοθετώντας η ελληνική πλευρά, αλλά  και η διεθνής κοινότητα τη χρήση του ονόματος «Βόρεια Μακεδονία», είναι δυνατόν, σε μια επομένη φάση δυναμικών γεωπολιτικών ανακατατάξεων στην Βαλκανική, να υποστηριχθεί από ιμπεριαλιστικούς και εθνικιστικούς  κύκλους  , ότι υπάρχει και γεωγραφική περιοχή «Νότια Μακεδονία», αναπόσπαστο κομμάτι το μοναδικού διεθνώς  αναγνωρισμένου κράτους με το όνομα «Μακεδονία» και μάλιστα , με αναγνωρισμένη μακεδονική εθνότητα και γλώσσα! Πρέπει να γίνει κατανοητό ότι, η σύνθετη ονομασία γεωγραφικού προσδιορισμού για κάθε χρήση, δεν είναι εντελώς απορριπτέα λύση, όμως η αναγνώριση της ανύπαρκτης Μακεδονικής Εθνότητας και η εκχώρησή της στους Σκοπιανούς , είναι εντελώς απαράδεκτη υποχώρηση της Ελληνικής Κυβέρνησης.
Έχει ιδιαίτερη αξία το εξής περιστατικό. Η Ελλάδα, κατά την διάρκεια του «εμφυλίου» (2000-1) στην τότε  FYROM, είχε ενεργό ανάμειξη, με εντολή της Δύσης. Ενίσχυσε με στρατιωτικά μέσα τις κρατικές δυνάμεις ασφαλείας, τους Σλαβομακεδόνες, στις στρατιωτικές επιχειρήσεις τους εναντίον των συμπατριωτών τους αλβανών  ανταρτών, που είχαν βάσεις εξόρμησης το γειτονικό Κόσσοβο και έκαναν εκτεταμένες επιχειρήσεις (ανταρτοπόλεμο)  στο Τέτοβο και  Κουμάνοβο, αλβανόφωνες περιοχές της FYROM .  Το αντάρτικο των αλβανών της π. Γ.Δ. Μακεδονίας  εξουδετερώθηκε, κυρίως χάριν στα ελληνικά ελικόπτερα ΧΙΟΥΙ και στα Τεθωρακισμένα οχήματα Μεταφοράς Προσωπικού( ΤΟΜΠ «ΛΕΩΝΙΔΑΣ»), μαζί με τα πυρομαχικά και ανταλλακτικά τους,   που διέθεσε η Ελλάδα, ενώ σε ελληνικά στρατόπεδα εκπαιδεύτηκαν οι Σκοπιανοί,  που αποτέλεσαν και τα πληρώματα αυτών των μέσων!  Παραθέτω μια προσωπική μαρτυρία. «Το 2000-1 ήμουνα σε δημοσιογραφική αποστολή στα Σκόπια, για να καλύψω τον αιματηρό «εμφύλιο» Αλβανών- ΣΛΑΒΟΜΑΚΕΔΌΝΩΝ (Σκοπιανών) για λογαριασμό του Ρ/Σ «ΑΘΗΝΑ 984» και της εφημερίδας «το ΠΑΡΟΝ» (ακούστηκαν και δημοσιεύτηκαν εκτεταμένα ρεπορτάζ). Είμαι στο ΤΕΤΟΒΟ, όπου από το πρωί μαίνονταν σφοδρές ένοπλες συγκρούσεις των κρατικών δυνάμεων της FYROM  και αντάρτικων Μονάδων αλβανών. Μετά το μεσημέρι προς μεγάλη μου έκπληξη, συμμετείχαν με επιτυχία ελικόπτερα ΧΙΟΥ, που κυριολεκτικά διέλυσαν τις ομάδες των αλβανών ανταρτών! Το βράδυ, στο Ξενοδοχείο «ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ» στην κεντρική πλατεία του ΤΕΤΟΒΟ, όπου έμεναν αρκετές δημοσιογραφικές αποστολές από ολόκληρο τον Κόσμο, μας επισκέφτηκε ο επικεφαλής των κρατικών δυνάμεων της FYROM. Του συστήθηκα και τον ρώτησα από που προμηθευτήκατε τα ελικόπτερα . Και μου απάντησε: «μας τα έδωσαν τα αδέλφια μας οι Έλληνες»! (σ.σ. 1.Πρωθυπουργός Κ. Σημίτης, ΥΠΕΘΑ Α. Τσοχατζόπουλος, ΥΠΕΞ Γ. Παπανδρέου.2.  ο τότε Διοικητής της Ελληνικής Δύναμης Κοσσόβου (ΕΛΔΥΚΟ) Στρατηγός ε.α. Χρήστος Βαφειάδης, έγραψε: « Ήμουν το αναφερόμενο χρονικό διάστημα Δκτης της ΕΛΔΥΚΟ και απ οτι θυμάμαι δόθηκαν δυο Ε/Π Χιουι σαν δωρεά ΣΤΑ ΣΚΟΠΙΑ,  χωρίς ελληνικά πληρώματα.!!»).
Και μία ματιά πως αντιμετώπισαν το Σκοπιανό τα ελληνικά πολιτικά κόμματα.
Η Δεξιά συντηρητική παράταξη, με τους πολιτικο-κομματικούς χειρισμούς της ηγεσίας της (Α. Σαμαράς, Κυρ. Μητσοτάκης, Φ. Γεννήματα και Στ. Θεοδωράκης) στο Μακεδονικό και με τη στάση της απέναντι στα συλλαλητήρια και την συμφωνία Τσίπρα- Ζάεφ, «ξεγυμνώθηκε» και έπεισε και τον πλέον καλοπροαίρετο , αλλά και συνάμα σκεπτόμενο ψηφοφόρο, ότι ο καιροσκοπισμός της Δεξιάς στο σύνολό της ως πολιτικο-κομματικός χώρος είναι βιωματικός,  ότι στόχος της είναι η κατάκτησης της Κυβερνητικής εξουσίας ως αυτοσκοπός,  η λαφυραγωγία της εξουσίας  κομματικό καθήκον  και ασφαλώς, το κομματικό και ατομικό συμφέρον, είναι αξιακά υπεράνω από το εθνικό και λαϊκό συμφέρον.  Είναι σαφές ότι στην νεοφιλελεύθερη Δεξιά της υποταγής στο διεθνές χρηματοπιστωτικό και τοκογλυφικό τραπεζικό σύστημα, ανήκει και το Κυβερνητικό συμπλέγματα (ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ), που με εκπληκτική ταχύτατα έμαθε να συμμορφώνεται προθύμως προς τις υποδείξεις της Δυτικής Συμμαχίας.
Αλλά και η Αριστερά, για δεκαετίες κατατρυχόμενη από το ιδεολόγημα,  ότι  οι διεκδικήσεις γειτονικών κρατών σε βάρος της ελληνικής κυριαρχίας, είναι στο πλαίσιο της ιμπεριαλιστικής πολιτικής και του ανταγωνισμού των κυρίαρχων αστικών τάξεων, χαρακτήριζε (κυρίως η ρεφορμιστική αριστερά) με «ευκολία», ακόμη και τις αυθόρμητες  λαϊκές ανησυχίες και εύλογες αντιδράσεις, ως «εθνικολαϊκιστικές» ή «εθνικιστικές» και «ακροδεξιές» εκδηλώσεις. Μάλιστα δε, είχε επικρατήσει η άποψη ότι, αναγνωρίζοντας δικαιώματα του αυτοπροσδιορισμού, χωρίς όρια και περιορισμούς , σε μειονότητες ή κρατικές οντότητες,  θα απαλλαγούμε από φαινόμενα αλυτρωτισμού και διεκδικητισμού σε βάρος ελληνικών κυριαρχικών δικαιωμάτων. Μια άποψη που εξοβέλισε η διεθνοπολιτική  πραγματικότητα.  Το γεωπολιτικό πλαίσιο είναι αυτό που επικαθορίζει την πολιτική και κοινωνική ζωή, γι’ αυτό ακριβώς, το κοινωνικό , λαϊκό και εθνικό συμφέρον, δεν διαμελίζονται,  αλλά αποτελούν ή πρέπει να συναποτελούν,  ενιαία έκφανση κάθε γνήσιου λαϊκού κινήματος.  
Και κάτι τελευταίο για γενικότερο προβληματισμό.  Στους κύκλους της «προοδευτικής»  διανόησης (οι γνωστοί δήθεν, οι εναπομείναντες μεταμφιεσμένοι εκσυγχρονιστές του αριστερού Σημίτη , οι αριστεροί της κονόμας της διαπλοκής, οι πολυθεσίτες πανεπιστημιακοί του κατεστημένου, οι κοσμοπολίτες, οι διεθνιστές του γλυκού νερού και οι ειρηνόφιλοι των διεφθαρμένων ΜΚΟ ) είχε επικρατήσει η άποψη ότι, αναγνωρίζοντας δικαιώματα του αυτοπροσδιορισμού, χωρίς όρια και περιορισμούς , σε διάφορες μειονότητες ή και κρατικές οντότητες, θα απαλλαγούμε από φαινόμενα αλυτρωτισμού και διεκδικητισμού σε βάρος ελληνικών κυριαρχικών δικαιωμάτων και θα ζήσουμε ευημερώντας , σε ένα ειρηνικό διεθνές περιβάλλον. Αποδεικνύεται ότι η άποψη αυτή , με βάση τη σημερινή διεθνοπολιτική πραγματικότητα, είναι βλακώδης, κατά την επιεικέστερη εκδοχή ... μόνο που όσοι την υποστήριζαν έκαναν χρυσοπληρωμένες καριέρες!  
 

Σχόλια

Δημοσίευση σχολίου

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Αναξίμανδρος (610-540 π.X.)

Γέννηση, θάνατος, άπειρο », 23 Μαΐου 2011 Επιστήμες / Μορφές της Επιστήμης & της Τεχνολογίας   Αναπληρωτής καθηγητής Ιστορίας και Φιλοσοφίας της Αστρονομίας και των Φυσικών Επιστημών - Πανεπιστήμιο Αθηνών Στράτος Θεοδοσίου Στην φιλοσοφία του Αναξίμανδρου, το άπειρο, που ήταν αθάνατον και ανώλεθρον, ήταν η πρωταρχική κοσμική ουσία από την οποία απορρέουν τα πάντα και στην οποία τελικά επιστρέφουν τα πάντα. Από αυτό γεννιούνταν και σε αυτό επέστρεφαν αλληλοδιαδόχως άπειροι κόσμοι. των Στράτου Θεοδοσίου, επίκουρου καθηγητή, και Μάνου Δανέζη , αναπληρωτή καθηγητή, Τμήμα Φυσικής – Πανεπιστήμιο Αθηνών και Milan Dimitrijevic , Astronomical Observatory of Belgrade, Serbia Την ίδια εποχή με τον Θαλή έδρασε, επίσης στην Μίλητο, ο μαθητής και διάδοχος στην Σχολή του, ο Αναξίμανδρος (610-540 π.X.), ο οποίος, όπως παραδέχονται όλοι οι μελετητές εκείνης της περιόδου, ήταν ισάξιος του διδασκάλου του και ο πρώτος που μαζί

Είχε Δίκιο η Αντιγόνη ή ο Κρέων;

Επανερχόμαστε   στα παλιά ερωτήματα. Είχε άραγε κάπου δίκιο η Αντιγόνη (ή εξ ολοκλήρου δίκιο); Και είχε άραγε ο Κρέων κάποιο άδικο (ή εξ ολοκλήρου άδικο); Δεν είναι βέβαιο ότι αυτά είναι τα πιο ενδιαφέροντα ερωτήματα που θα μπορούσε κανείς να θέσει για το έργο, τουλάχιστον έτσι ωμά διατυπωμένα. Ή μάλλον θα μπορούσε ο Σοφοκλής ο ίδιος να τα έχει κάνει πιο ενδιαφέροντα —και πιο δύσκολα— όμως οι επιλογές του ήταν άλλες. Υπήρχε σύγκρουση —μια σύγκρουση εγελιανού τύπου— μεταξύ των δικαιωμάτων της οικογένειας και των δικαιωμάτων της πολιτείας. Και αρχικά φαίνεται σαν ο Σοφοκλής να πρόκειται να αναπτύξει το έργο του με βάση αυτή τη σύγκρουση, όταν η Αντιγόνη εμφανίζεται στον Πρόλογο του δράματος προσηλωμένη ειδικά στην οικογένεια και έκδηλα αδιάφορη απέναντι στην πολιτεία, ενώ ο Κρέων με το διάγγελμα του αμέσως μετά την Πάροδο (πολύ σημαντική τοποθέτηση σε αρχαίο ελληνικό δράμα) αναλαμβάνει τη θέση του εκφραστή της πόλεως, με την έκκληση έξαφνα που απευθύνει να υποταχθούν οι προσωπικέ

O ΠΑΡΜΕΝΙΔΗΣ: Ο άνθρωπος μετά το θάνατό του δεν περνά στην ανυπαρξία, ο νεκρός δεν είναι «μηδέν», αλλά μετέχει στο «είναι» έχει την ικανότητα να αισθάνεται και αναμένει (μέσω της μετεμψύχωσης) την επιστροφή του στον ορατό κόσμο.

O ΠΑΡΜΕΝΙΔΗΣ Ο Παρμενίδης ήταν αρχαίος Έλληνας φιλόσοφος. Γεννήθηκε στην Ελέα της Μεγάλης Ελλάδας στα τέλη του 6ου αι. π.Χ., σε ένα περιβάλλον επηρεασμένο από τις απόψεις του Πυθαγόρα και του Ξενοφάνη. Θεωρείται η πλέον πρωτότυπη μορφή της προσωκρατικής σκέψης. Σε αντίθεση με τους Ίωνες φυσιολόγους δεν αναζητά την ενότητα του κόσμου σε μια φυσική ουσία, αλλά στην ίδια την «οντότητα» των πραγμάτων που μας περιβάλλουν, στο είναι όλων των όντων και όλων των πραγμάτων. Ο Παρμενίδης εκθέτει τη φιλοσοφία του σε έμμετρο λόγο (δακτυλικό εξάμετρο), επιθυμώντας πιθανώς να την παρουσιάσει ως αποτέλεσμα θείας αποκάλυψης. Στο προίμιο του ποιήματoς περιγράφεται το ταξίδι του ποιητή πάνω σε άρμα, καθοδηγούμενο από κόρες του ΄Ηλιου σε μια ανώνυμη θεά. Ακολουθεί η Αλήθεια, στην οποία μιλά η θεά επιχειρώντας μια προσέγγιση της καρδιάς της αλήθειας.     «αλλά ωστόσο θα μάθεις και τούτο, πως τα δοκούντα θα έπρεπε να είναι απολύτως δεκτά, όλα δεκτά στο σύνολό τους ως όντα». Παρουσιάζοντας τα φα